Hop til indhold

Hvad er jeres mål for år 2011?


Petrine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Gismo hunden

Mit mål med Gismo er at bevar den glad og hengivende hund han er.

At komme hjem hver dag til den ubetinget kærlighed kan jo kun

gøre en blød i knæene.

 

der ud over skal han op til sin første prøve i LP klasse 1, efter det fremragende resultat i Sheltieklubbens begynderprøve i 2010 med 175 point ud af 180 mulige.

 

Go' jul til alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste år vil mit mål for Thailo være at han bliver ved med at være ligeså tryg på turene som han er nu og stadigvæk ikke bliver mærkbar forskrækket selvom han pludselig opdager at der er andre lige ved siden af ham. Det kan godt være det lyder som en lille bitte ting, men det er faktisk svært at undgå at en døv hund sommetider bliver forskrækket, når man færdes ude blandt andre og det kan hurtigt blive et problem.

 

For mit eget vedkommende skal jeg have lavet en bedre strategi for mine håndtegn, så de bliver lettere at forstå,.... og undgå at blive sat i karantæne på HF. :genert:

 

 

..... jo, og så skal jeg holde op med at ryge. :blink: Igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til næste år vil mit mål for Thailo være at han bliver ved med at være ligeså tryg på turene som han er nu og stadigvæk ikke bliver mærkbar forskrækket selvom han pludselig opdager at der er andre lige ved siden af ham. Det kan godt være det lyder som en lille bitte ting, men det er faktisk svært at undgå at en døv hund sommetider bliver forskrækket, når man færdes ude blandt andre og det kan hurtigt blive et problem.

 

For mit eget vedkommende skal jeg have lavet en bedre strategi for mine håndtegn, så de bliver lettere at forstå,.... og undgå at blive sat i karantæne på HF. :genert:

 

 

..... jo, og så skal jeg holde op med at ryge. :blink: Igen.

Måske skulle dit mål snarere være at lade være med at begynde at ryge igen :blink: :mrgreen:

 

Og hvis jeg må spørge, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan du går tur med Thailo? Går han stadig løs eller?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle dit mål snarere være at lade være med at begynde at ryge igen :blink: :mrgreen:

Ja, det kan du måske godt have ret i. :lol:

 

Og hvis jeg må spørge, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan du går tur med Thailo? Går han stadig løs eller?

Ja, det virker fint med at han får en godbid når han viser mig at han har spottet "liv". Det virker også rimelig godt at jeg peger retningen ud af en fremmed hund der nærmer sig, så han er forberedt,.. det svære er når folk/ hunde kommer bagfra og jeg ikke kan nå at få Thailos opmærksomhed (han har en radar der opfatter når jeg standser, og så tager han kontakt), men det tager jo liiiiiige et par sekunder.

 

Indtil videre er han ikke blevet nervøs af at folk lige skal klappe ham mens de går forbi ham bagfra (jeg kan godt ærgre mig over det, men kan selvfølgelig ikke forlange at folk skal tænke på at en hund evt. ikke kan høre dem) men jeg håber han vil blive ved med at tage det med godt humør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan du måske godt have ret i. :lol:

 

 

Ja, det virker fint med at han får en godbid når han viser mig at han har spottet "liv". Det virker også rimelig godt at jeg peger retningen ud af en fremmed hund der nærmer sig, så han er forberedt,.. det svære er når folk/ hunde kommer bagfra og jeg ikke kan nå at få Thailos opmærksomhed (han har en radar der opfatter når jeg standser, og så tager han kontakt), men det tager jo liiiiiige et par sekunder.

 

Indtil videre er han ikke blevet nervøs af at folk lige skal klappe ham mens de går forbi ham bagfra (jeg kan godt ærgre mig over det, men kan selvfølgelig ikke forlange at folk skal tænke på at en hund evt. ikke kan høre dem) men jeg håber han vil blive ved med at tage det med godt humør.

Okay. Tænkte netop at det kunne blive et problem, hvis han var fokuseret på noget andet og måske ikke opdagede at du forsøgte at få hans opmærksomhed. Men når han er så opmærksom på dig, er det jo ikke et kæmpe problem.

Så er det bare godt, at han er så venlig, så han ikke reagere voldsommere end han gør. Nogle hunde kunne jo blive så forskrækkede, at de ville bide, kunne jeg forestille mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Tænkte netop at det kunne blive et problem, hvis han var fokuseret på noget andet og måske ikke opdagede at du forsøgte at få hans opmærksomhed. Men når han er så opmærksom på dig, er det jo ikke et kæmpe problem.

Så er det bare godt, at han er så venlig, så han ikke reagere voldsommere end han gør. Nogle hunde kunne jo blive så forskrækkede, at de ville bide, kunne jeg forestille mig.

Det er jo også det jeg tænker og som jeg er utrolig taknemmelig for ikke er tilfældet. Men jeg gør jo alligevel hvad jeg kan for at forhindre at han får chokoplevelser, så vi kan undgå at han bliver usikker og må i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo også det jeg tænker og som jeg er utrolig taknemmelig for ikke er tilfældet. Men jeg gør jo alligevel hvad jeg kan for at forhindre at han får chokoplevelser, så vi kan undgå at han bliver usikker og må i snor.
Selvfølgelig. Der er jo ingen grund til at tage chancer. Og så er det jo bare super fedt for ham, at han stadig kan have den frihed :5up:

 

Nå, men det var et sidespring - vi må hellere komme tilbage til det oprindelige emne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

1. lære at gå pænt i 90 % af alle situationer

2. bestå 2. klasse

3. begynde seriøs sportræning af en eller anden art :vuf:

4. leve et festfyrværkeri af samarbejdsglæde med min skønne lab

5. blive ved med at være overlegen til indkald :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm jamen vi starter på unghundehold til marts, så det er vel et mål at det kommer til at forløbe glat.

Castro skal lære ikke at springe op af folk.

Han skal lære at lade mit undertøj overleve også selv om det ligger i toppen af vasketøjskurven....:???:

og så satser jeg på at få ham på hold til agility når han fylder 1 år til juni så vi kan få set om han har så meget potentiale som jeg tror:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, mål en underlig størrelse.

Jeg ville jo gerne, have nogle udenlandske championater på Zako.

Katla skal trænes i udstillings discipliner , og alt det andet :blink:, apportering, flush, sweiss ( ville godt, have den lille prøve med Katla, i løbet af året ) , gå pænt i snor.

 

Så kunne jeg godt tænke mig, at få gået noget mere spor med alle hundebasserne, det har jeg forsømt lidt.

 

Og selvfølgelig fortsætte med apporterings træningen for alle sammen.

Ellers har jeg ikke de store mål, andet end at hygge med hundene, og komme på så mange jagter med dem som muligt, når den tid kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm mål for 2011 ja hvis Russjkat var sund og rask så skulle vi bestå redningshundeprøven men det er han ikke så mine mål er:

 

  1. Finde ud af hvad der er galt med Russjkat
  2. Starte nordisk spor med Russjkat
  3. Få racen godkent til sporhund
  4. Få lavet en ønskeprofil på race så vi kan få lavet en mentaltest
  5. Komme på får

Få en ny hvalp af racen Border Collie

 

  1. Starte på hvalpe træning
  2. Starte på hvalpe agility
  3. Komme på får

Det er hvis det lige pt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Jeg vil satse mere på udlandet (udstilling)

Starte et par forsøg op med et par hold hvalpe - noget med næser og noget med tidlig indkald, tror jeg

Løverne skal gøre sig bemærket i agility

Have noget på skrift om løver

Have noget på skrift om løver som handicap-hjælper-hunde

Lave en fornyet avlsplan for de næste 5 år

Jeg vil have mindst 5 championtitler i år :mrgreen:

Klikkertræne Leo

Status pr. 10.5:

Det med rødt er klaret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores mål for 2011 er:

 

  1. Stille op til begynderprøve i rally - tjek
  2. Bestå begynderprøve i rally - tjek
  3. Ligge stille til en hel massørtime (bliver vist sværere end 1 og 2 :mrgreen:) - næsten tjek. Sidst var hun endda ved at falde i søvn
  4. Stadig være smertefri og ikke plaget af HD'en - det tyder på det

- og så måske finde den helt rigtige kennel og tæve til en lillesøster :hjerte: - tjek

 

Måske jeg skulle overveje nogle flere mål ... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...