Hop til indhold

Regnvejr og gåture

Gæst Springeren
 Share

Recommended Posts

Gæst Springeren

Vores Eddy mus kommer ikke rigtigt ud og få løbet eller gået sin energi af sig når det regner "cats and dogs" udenfor :oops:

Hvad med jer andre?

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, når det regner sådan her, nærmest uafbrudt i flere dage, så kommer Iso heller ikke rigtig ud... Jeg har stor have, som hun må komme ud i alt det hun vil, men lige nu gider hun ikke andet end kortvarige besøg derude. Jeg er selv forkølet, så jeg nægter regulære gåture! ;-) Til gengæld sørger jeg så for at hun får lidt ekstra indendørs aktivering, i form af nye tyggeting, Nina Ottoson-spil m.m.. Det er ting vi ikke normalt gør, da Iso som regel kommer ud at træne 3 gange om ugen, hvilket er nok for hende. Derfor ta'r de her "nye" ting ret godt på hendes hjerne, så der skal ikke så meget til før hun er træt. Det fysiske ser ikke ud til at gå hende ret meget på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nej, når det regner sådan her, nærmest uafbrudt i flere dage, så kommer Iso heller ikke rigtig ud... Jeg har stor have, som hun må komme ud i alt det hun vil, men lige nu gider hun ikke andet end kortvarige besøg derude. Jeg er selv forkølet, så jeg nægter regulære gåture! ;-) Til gengæld sørger jeg så for at hun får lidt ekstra indendørs aktivering, i form af nye tyggeting, Nina Ottoson-spil m.m.. Det er ting vi ikke normalt gør, da Iso som regel kommer ud at træne 3 gange om ugen, hvilket er nok for hende. Derfor ta'r de her "nye" ting ret godt på hendes hjerne, så der skal ikke så meget til før hun er træt. Det fysiske ser ikke ud til at gå hende ret meget på.

Selv mine ft cockere kan ikke se grund til at gå ud i det kraftige regn vi har nu, hvis det drejede sig om lidt frisk løb efter fasaner var det nok en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Altså...vil de ikke ud fordi det regner, eller vil I ikke ud? :?::genert:

Mine er lige blevet slæbt rundt ud i 45 minutter. Hverken mand eller hunde nød det. Golden Retrieveren synes alt vand er dejligt, men resten af banden går og hænger. Hundehvalpen stak endda af hen til hoveddøren

Og nej jeg vil hellere ikke ud i dette vejr

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody er ligeglad med regnen.

Så det er bare at trække i røjser, regntøj og sydvest og så ud at gå tur..

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning

Sådan er det også her. :-D

Sidst vi havde brug for regntøjet var i fredags, men kan se at der er kommet en del vand mange steder i DK de sidste par dage. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Vi går uanset vejr.

De skal have læst dagens avis og have motioneret -- Ligesom jeg selv har godt af gåturene.

Jeg har ikke regntøj er er våd fra inderst til yderst men sådan er det bare når man har hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er fordi jeg ikke vil ud! ønsker mig i den grad en have i dette vejr, så han kunne gå ud og ordne det mest presserende selv. jeg er i håbløs mangel på anstændigt tøj til vådt vejr, og vi kommer altid begge to plaskvåde hjem fra tur når det regner, som det gør i dag. hunden er ligeglad, han elsker ture i al slags vejr, men han er iskold og ryster, når vi når hoveddøren igen, og ja, jeg er i hvert fald ikke ked af at indrømme, at det er for min skyld, at vi så vidt muligt blir inde disse dage (vi har så lige været ude i næsten en time, så lidt luft får han da - men så skal føntørreren også frem bagefter :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv mine ft cockere kan ikke se grund til at gå ud i det kraftige regn vi har nu, hvis det drejede sig om lidt frisk løb efter fasaner var det nok en anden sag.

Tror heller ikke Iso ville sige noget til det, hvis der var agility. ;-) Men gåtur? Næææ...

Med de mængder vi har fået i dag - nej, gud vil jeg ej ud i det!!! Men hunden gider faktisk heller ikke rigtig at være ude i det...

Jeg har investeret i noget ordentligt regntøj og en kasket, så der er ingen undskyldning for ikke at gå ud - faktisk synes jeg det er fedt at gå en tur i regnen :-D

Begge hunde er så vilde med at gå tur, at de er ligeglade med regnen.

Har regntøj af nærmest alle slagser - men i den her regn er det bare ikke fedt! Tvivler på at andet end pvc ville kunne klare de mængder vi har fået, og så kan det jo være lige meget, for så er man drivvåd indefra... :damn: Meen, nu ser det ud til at det værste er overstået, heldigvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio styrter ud så snart han hører døren (man er vel en "udehund"), så stopper han pludselig op, ser meget mærkelig og ynkelig ud i regnen, og lister herefter ind og sætter sig i gangen med et meget fornærmet "du snød mig"-udtryk.. :lol:

Der er heller ikke problemer med at komme hjem igen efter en gåtur i regnvejr.. så skal man bare hjem og putte i sofaen. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody er ligeglad med regnen.

Så det er bare at trække i røjser, regntøj og sydvest og så ud at gå tur..

Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig påklædning

Sådan er det også her. :-D

Sidst vi havde brug for regntøjet var i fredags, men kan se at der er kommet en del vand mange steder i DK de sidste par dage. :lol:

Vi går uanset vejr.

De skal have læst dagens avis og have motioneret -- Ligesom jeg selv har godt af gåturene.

Jeg har ikke regntøj er er våd fra inderst til yderst men sådan er det bare når man har hund.

Vi går nogle okay lange ture... Hunden nyder nærmest at det regner (så er det nemlig ikke så varmt) :blink:

Og ellers hygger vi en masse her hjemme... Maya finder alt sit legetøj + tyggeben frem også skal jeg beundre det :lun:

Jeg har investeret i noget ordentligt regntøj og en kasket, så der er ingen undskyldning for ikke at gå ud - faktisk synes jeg det er fedt at gå en tur i regnen :-D

Begge hunde er så vilde med at gå tur, at de er ligeglade med regnen.

Det samme her. Vi går de samme ture ligemeget vejret. Jeg har et perfekt regnsæt fra HH og mine dejlige Lacrosse gummistøvler:lun: og så traver vi bare derudad:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt regntøj, så har intet imod at gå tur i regnvejr. Tyson derimod... han HADER at skulle ud i regnvejr, han stemmer poterne i og kan nærmest ikke trækkes af sted. Jeg tager ham jo med ud, for vi har ikke have, men hvis det regner rigtig tungt, vil han ikke engang tisse, så står han bare og ser lidende ud og holder sig hellere hele dagen, hvis det er heldagsregn. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Qairo gider ikke ud. Han ser yderst betuttet ud hvis jeg tager ham med ud og trækker som bare fanden når vi vender snuden hjemad.

Jeg har faktisk lidt overvejet om en regnjakke til ham ville hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Qairo gider ikke ud. Han ser yderst betuttet ud hvis jeg tager ham med ud og trækker som bare fanden når vi vender snuden hjemad.

halfdan har regnjakke på, også her om sommeren. ellers bliver han simpelthen afkølet for hurtigt - og ekstremt klam, ikke mindst. det er da et forsøg værd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan har regnjakke på, også her om sommeren. ellers bliver han simpelthen afkølet for hurtigt - og ekstremt klam, ikke mindst. det er da et forsøg værd :blink:

Jeg brugte også regnjakke til min coton, også om sommeren hvis det var lidt halvkøligt. Ikke fordi hun egentlig tog sig af regnen, men netop fordi hun blev kold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Imorges styrtede Dolph ud af døren, ramte en vandpyt da han hoppede ud. Stod på forben, vendte sig nærmest i luften og hoppede ind igen. Ejtakellersmangetak.

Så blev de skubbet ud, tissede under kæmpe protester - ligger nu på pude. *zzZZzz*

:lol::lol::lol: Det kunne Oskar også have gjort, tror dog han har lidt svære ved at vende sit korpus i luften, men er ret sikker på, han ville have prøvet ihærdigt :mrgreen:

Oskar hader vand. Vand på jorden, vand på stranden, vand fra himlen og vand fra bruseren.... Fy for en skefuld! :mrgreen:

Har ellers investeret i regntøj og alt muligt, men han ligner en der får tæsk og synes at jeg er verdens ooooondeste hundemor, hvis jeg slæber ham med ud i regnen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er ikke særlig begejstret for vejret eller det vil sige så længe de er igang og laver noget er det okay, men hvis de bar eskal vær ei haven alene vil de gerne ind.

Her der det mig som ikke gider ud i regnvejr helst hehe har dog flere gange pakket træningstasken og taget ud at træne vil være spild af penge hvis vi skulle til prøve og mine hunde ikke gad at arbejde i regnvejr.

men regnvejr = hygge og indendørs aktiviteter :genert:

dog har jeg haft en off dag lidt sløj så hundene har sovet hele dagen kun afbrudt af en kort tisse tur for sig selv i haven..

Link til indlæg
Del på andre sites