Hop til indhold

Teitur fortæller


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 279
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er vildt glad for at du skriver, var mega tæt på at skrive at jeg håbede dyrlægen vidste at han kunne gøre noget men vidste ikke om Teitur var her endnu, og så ville det jo nok ikke hjælpe dig. :x: for at han er ovenpå meget, meget snart.

 

Har bugsputbetændelse noget med det andet han har været igennem at gøre, med alt den betændelse? Hvordan er udsigterne for at han bliver kureret, bliver han det helt eller skal han have medicin resten af livet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er vildt glad for at du skriver, var mega tæt på at skrive at jeg håbede dyrlægen vidste at han kunne gøre noget men vidste ikke om han var her endnu, og så ville det jo nok ikke hjælpe dig. :x: for at han er ovenpå meget, meget snart.

 

Har bugsputbetændelse noget med det andet han har været igennem at gøre, med alt den betændelse? Hvordan er udsigterne for at han bliver kureret, bliver han det helt eller skal han have medicin resten af livet?

 

Skal prøve at svare så lidt indviklet som muligt.

 

Dengang i sommers hvor han havde betændelse stort set over alt og var ved at dø fra mig, det havde ikke noget med bugspytkirtlen at gøre. Det var det der fenemal der gjorde ham så syg.

 

Alt det andet han har fejlet gennem tiden og alle de gange han har haft feber, kastet op, kastet blod op, haft kvalme, haft meget ondt i maven osv har været uopdaget bugspytkirtlen betændelse. Det sagde dyrlægen hvertfald. Alle de gange han har fået antibiotkika, mavesyrepiller, pargurttabelleter, skånekost osv fordi dyrlægerne har troet det var maveinfektion, har helt sikkert været akutte ubrud af bugspytkirtlen betændelsen som ikke er opdaget, men derfor har han efter en uges tid fået det godt igen. Alt hans opkast har højst sandsynlig overhovedet ikke været pga foderintolerance, men pga kronisk bugspytkirtel betændelse.

 

Når det ikke bliver opdaget bliver det selvsagt værre og værre og topper på et tidspunkt, det er så der vi er nu. Og det er så det dyrlægen mener han har en chance for at komme sig over og FORHÅBNELIGT undgå igen med den korekte kost og medicin. Dyrlægen mente ikke at han skulle have medicin resten af livet, han mente at hvis han kom sig over det her, ville han skulle have diæt kost og medicin det næste år frem og så skulle bugspytkirtlen gerne langsomt have repareret sig selv , hvert fald til en hvis grænse, så han kan leve med det uden smerter.

 

Han fik jo taget blodprøver og de enzmer nede i bugspytkirtlen som skal hjælpe med at danne insulin og fordøje protien og fedt, var helt vildt høje. Tallet skal ligge på under 200, hans lå på 1023. Men dyrlægen mener at hvis han overlever den her omgang, så kan vi i løbet af det næste halve år få det ned på det normale, eller hvert fald gerne under 300. Han sagde han havde set hunde hvor tallet var endnu højrer og de var kommet sig fuldstændig, så han tror fuld og fast på Teitur.

og det trøster mig når jeg selv er ved at miste håbet.

 

Grunden til han er så syg nu er at det er gået ud i vævet, fordi det ikke har været opdaget i tide. Spreder det sig til organerne går hunden i chok og dør. Men når det" kun " er i vævet kan man stoppe det med den behandling han får nu.

 

Jeg fik en meget dygtig kvinde til at heale ham. hun fortalte at hans mave brændte og sved helt vildt, men at Teitur gerne ville være her, hvis han smerter stoppede omgående. Det fortalte jeg til min dyrlæge, som tog det dybt seriøst og har sørget for at han ingen smerter har nu. Dyrlægen har ringet og sagt at Teitur ligger søvningt i sin kurv med sin bamse og den dejlige labrador dame hos sig og han logre med halen lige så stille når dyrlægen kommer og tager ham med ud at tisse. Han har ikke gået krumbøjet i dag eller krampet i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tusind tak for forklaringen, det giver rigtig god mening. Og det er da forhåbningsfuldt at dyrlægen har mødt hunde med højere tal, som er kommet sig fint! Teitur er jo tydeligvis en fighter, så jeg tror på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han forklarede også at en bugspytkirtlen skal være lille og hvid eller lyserød. Teitur er meget hævet og rød af betændelse og konstant irration.

 

Men når jeg for gud ved hvilken gang har været til dyrlægen pga hans mave, så har de ikke vidst hvad det var, men har behandlet med antibioktika og yourght og pargurt tabellter, derfor er hans feber faldet, og hans akutte udbrud ( som vi jo ikke vidste det var ) er bremset og hans bugspytkirtlen er igen faldet til ro, og smerten forsvundet og så har han haft det godt, været super glad osv i en kort periode, men fordi han ikke er blevet behandlet for det og fået diæt men bare er forsat med det gamle, så gik der ikke lang tid før det igen blev akut og hele møllen forfra. Det var jo næremste hver måned, men er blevet bremset af den behandling han har fået, men til sidst kan det jo ikke gøre det længere.

 

Formålet med at han er indlagt lige nu er at hans bugspytkirtlen skal have helt ro. Den kan ikke omsætte hverken piller eller foder. Den skal bare falde helt ned. Så derfor får han alt igennem drop. Så bliver kirtlen ikke provokeret og smerten aftager langsomt. Det vi så skal tale om når jeg tager op til ham i morgen er hvad vi så skal gøre. Om han skal være indlagt i længere tid, eller om vi skal prøve at tage ham hjem og kun tilbyde ham vand og meget lille potion opblødt i/d foder, eller om dyrlægen har noget erstaning for foder en periode.

 

Jeg håber og beder inderligt til at han overlever og klarer den og at han igen skal mærke glæden ved livet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det trælse er at sygeforsikringen ikke dækker opholdet på dyrehospitalet. Håber altså de er til at snakke med i morgen. Er med på noget afbetaling. Men man må da sige jeg er en " god kunde" host host.

 

Hvordan kan det være de ikke gør det? Det gjorde de da Motor var indlagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det være de ikke gør det? Det gjorde de da Motor var indlagt.

 

okay hvor blev mit svar lige af ? Skulle lige rettet i det og så star der bare blank ??

 

Nå men ja det ved jeg faktisk ikke. Men sidst han var indlagt i et døgn i en hverdag kom jeg af med 4000 kr, så kan roligt regne med at det bliver mindst det dobbelte, fordi det er en weekend og i 3 døgn. Jeg har alm brand, og der står at de ikke dækker "ophold på dyrehospitalet" ( "ophold" lyder som wellnes ) samt udleveret medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay hvor blev mit svar lige af ? Skulle lige rettet i det og så star der bare blank ??

 

Nå men ja det ved jeg faktisk ikke. Men sidst han var indlagt i et døgn i en hverdag kom jeg af med 4000 kr, så kan roligt regne med at det bliver mindst det dobbelte, fordi det er en weekend og i 3 døgn. Jeg har alm brand, og der står at de ikke dækker "ophold på dyrehospitalet" ( "ophold" lyder som wellnes ) samt udleveret medicin.

 

Prøv lige at sende regningen ind alligevel, for vi har også alm. brand og fik det som skrevet dækket. Motor var indlagt en weekend, det var for at han kunne få drop og smertestillende (smertestillende skulle være indsprøjtning da han havde dårlig mave (campylobachtor) og derfor ikke kunne få piller eller dråber og vi måtte selvklart ikke selv give ham sprøjter derhjemme).

 

Kan selvfølgelig være de har lavet det om siden, de skal nok gøre opmærksom på hvis de ikke dækker det, synes helt sikkert du skal prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

puha! hvor har jeg tænkt meget på jer, og hvilken dejlig opdatering.:hjerte: :kys:

 

Det er dejligt at læse at han nu har fået en diagnose, og at dyrlægen mener han har gode chancer for at blive rask.

Som tidligere skrevet, er jeg ikke sikker på at jeg selv var gået så langt for at holde en så syg og smertepåvirket hund i live, for Teitur har virkelig været meget smerte igennem....

Men når det er dagt, så har du været utrolig uheldig, fordi ingen opdagede hvad han fejlede, og han er blevet fejlbehandlet. Nu hvor Teitur er smertedækket, og dyrlægen mener det er forsvarligt at behandle ham, så synes jeg helt klart du skal kæmpe videre for ham.:5up:

 

Er det den samme dyrlæge du har været ved de andre gange, eller har du fundet en ny, siden det først er nu der er en diagnose? Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke synes det er i orden at de i så lang tid har fejlbehandlet ham, og fortsat pumper dig og dit forsikringsselskab for penge.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke "bare" det gebyr de tager for selve opholdet de ikke dækker måske? Da Molly var indlagt kostede det vidst 100kr pr dag for selve opholdet, alt det andet dækkes vidst..

 

Nej Motors samlede regning var 7000 eller i den stil, han fik 2 slags piller, drop og smertestillende men det var langt fra det der kostede. Kan ikke huske hvad dags/weekend prisen var for ophold, men det var dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

puha! hvor har jeg tænkt meget på jer, og hvilken dejlig opdatering.:hjerte: :kys:

 

Det er dejligt at læse at han nu har fået en diagnose, og at dyrlægen mener han har gode chancer for at blive rask.

Som tidligere skrevet, er jeg ikke sikker på at jeg selv var gået så langt for at holde en så syg og smertepåvirket hund i live, for Teitur har virkelig været meget smerte igennem....

Men når det er dagt, så har du været utrolig uheldig, fordi ingen opdagede hvad han fejlede, og han er blevet fejlbehandlet. Nu hvor Teitur er smertedækket, og dyrlægen mener det er forsvarligt at behandle ham, så synes jeg helt klart du skal kæmpe videre for ham.:5up:

 

Er det den samme dyrlæge du har været ved de andre gange, eller har du fundet en ny, siden det først er nu der er en diagnose? Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke synes det er i orden at de i så lang tid har fejlbehandlet ham, og fortsat pumper dig og dit forsikringsselskab for penge.:hmm:

 

Nej det er ikke den samme dyrlæge. Ham jeg har nu har helt klart været den mest dygtige og også ham som straks mistænke hvad Teitur fejlede og tog en blodprøve. Vi har haft 7 forskellige dyrlæger ind over inden ham her. Det forkommer også mig utroligt at ingen dyrlæge har tænkt på det noget før. Alle hans symptomer var jo rammende ( har jeg fundet ud af senere ) så det er skræmmende at ingen har opdaget det.

 

Jeg kan ikke beskrive det forhold jeg har til Teitur, har ikke oplevet noget lignede med nogen af mine andre dyr, ikke engang mine elskede heste som jo også måtte alt for tidligt herfra. Så det er grunden til jeg går så langt, og så fordi at Teitur viser en utrolig livsglæde når han har det godt. Selv når han det skidt, kan han logre med halen og kaste med bamse et par gange. Ja og så fordi dyrlægen siger der er håb forude.

 

Og så har jeg den overbevisning at dyr gerne ville være her, de ville livet lige så meget som os, OGSÅ selvom det er smertefuldt. Så længe Teitur selv kæmper føler jeg ikke jeg har ret til at tage hans liv. Vi mennesker er også til tider syge og oplever meget smerte, men det betyder ikke at vi ville herfra, vi har bare brug for hjælp og ekstra meget omsorg i den periode og ikke mindst tid, tid til at komme os. Det er det dyrlægen siger, at han skal have tid, hans krop skal have lov atfå tid til at komme sig. og det håber jeg meget den gør. Hvis der ikke var nogen mening eller noget håb for ham, så var det noget andet. Men det føler jeg, og det siger dyrlægen. Jeg har lovet Teitur at hvis han selv ønsker det, så skal jeg nok hjælpe ham over på den anden side af regnbuebroen. og det har jeg tænkt mig at holde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej Motors samlede regning var 7000 eller i den stil, han fik 2 slags piller, drop og smertestillende men det var langt fra det der kostede. Kan ikke huske hvad dags/weekend prisen var for ophold, men det var dyrt.

 

Jeg tror hellere ikke det her bliver en krone under 8000 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Hold da op ... stakkels Teitur, alt det, han skal igennem. Men hvor er det GODT, at han nu har fået en diagnose - så kan der da endelig blive gjort det rigtige for ham. Og hvor er det for galt, at ingen andre dyrlæger har kunnet finde ud af det noget før.

Rigtig, rigtig god bedring med ham og mange knus herfra. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...