Hop til indhold

Brokketråden


Juelsgaard
 Share

Recommended Posts

Ja, hermed en decideret brokketråd. Og hvad vil jeg så brokke mig over.

 

For det første Kasia, som efter 10 mdr stadig ikke er kommet i løbetid (hun plejer at gå 8 mdr), men opfører sig som en der snart kommer i løbetid. Så det skal nok passe at hun starter i løbet af et par dage så hun skal parres juleaften:evil:

 

For det andet over hvor mange (læs udstillingsfolk og ikke mindst udstillingsdommere) som ikke forstår at der IKKE er et tykt muskellag udenpå ribbenene. Alt hvad man kan mærke udenpå ribbenene er altså FEDT og ikke muskler og hvis man ikke kan mærke ribbenene er hunden FED og hunden mangler ikke muskler blot fordi man kan se det bagerste ribben:evil:

 

Puuuh, det lettede.

Andre der har noget at brokke sig over :slem: ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hermed en decideret brokketråd. Og hvad vil jeg så brokke mig over.

 

For det første Kasia, som efter 10 mdr stadig ikke er kommet i løbetid (hun plejer at gå 8 mdr), men opfører sig som en der snart kommer i løbetid. Så det skal nok passe at hun starter i løbet af et par dage så hun skal parres juleaften:evil:

 

For det andet over hvor mange (læs udstillingsfolk og ikke mindst udstillingsdommere) som ikke forstår at der IKKE er et tykt muskellag udenpå ribbenene. Alt hvad man kan mærke udenpå ribbenene er altså FEDT og ikke muskler og hvis man ikke kan mærke ribbenene er hunden FED og hunden mangler ikke muskler blot fordi man kan se det bagerste ribben:evil:

 

Puuuh, det lettede.

Andre der har noget at brokke sig over :slem: ??

 

IIhh hvor kan jeg følge dig.

 

Sidste år i januar var jeg hos kennel og besøge en tæve. På det tidspunkt var tæven ikke gået i løbet endnu, men burde efter kalenderen være "lige oppe over", meeeen hun valgte at trække den ret så langt.

 

Jeg fik så ikke hvalp fra det kuld, men det er en helt anden historie.

 

Omkring udstillingsdommerne kan jeg også være med.Hvorfor er det, at udstillingsdommere mener, at hvalpe skal være fede. Jeg holder Maggie lidt til den tynde side, men får hele tiden at vide, at hun mangler fylde. Jamen for h..... da, hun er jo kun 7 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi Kasia venter med at gå i løb, til jeg har et sted at bo, hvor jeg må have 2 hunde, så jeg kan få en hvalp fra hende:engel:

 

Nå ja, jamen så skal hun jo også have lov til at vente:lol:

 

Det gør mig nu heller ikke så meget hvis hun venter lidt endnu (altså udover juledagene), for så bliver det jo forårshvalpe og det såmen godt nok for både mig og hvalpekøberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

IIhh hvor kan jeg følge dig.

 

Sidste år i januar var jeg hos kennel og besøge en tæve. På det tidspunkt var tæven ikke gået i løbet endnu, men burde efter kalenderen være "lige oppe over", meeeen hun valgte at trække den ret så langt.

 

Jeg fik så ikke hvalp fra det kuld, men det er en helt anden historie.

 

Omkring udstillingsdommerne kan jeg også være med.Hvorfor er det, at udstillingsdommere mener, at hvalpe skal være fede. Jeg holder Maggie lidt til den tynde side, men får hele tiden at vide, at hun mangler fylde. Jamen for h..... da, hun er jo kun 7 måneder.

 

Ja, det er et rigtig stort problem indenfor labrador. Der er desværre alt for få som kan se forskel på en bredt bygget hund og en fed hund og derfor belønnes de fede hunde på udstillingerne og det er så meget en skam. Både hos de voksne og ikke mindst hos hvalpene, som absolut heller ikke skal være fede.

 

Men jeg kan simpelthen ikke forstå at det skal være så svært, for det er jo blot at mærke på ribbenene. Hvis ikke de er tydelige at mærke, så er det fordi de er dækket af fedt.

 

Og det er pudsigt for hos de andre retrieverracer er udstillingshundene ikke nær så fede som hos labberne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er pudsigt for hos de andre retrieverracer er udstillingshundene ikke nær så fede som hos labberne.

Næh... Men de er til gengæld så pelsede og imo store i kroppen, at det halve kunne være nok. Måske lige med undtagelse af flatterne....

 

 

Men jeg er enig. Det ÉR hul i hovedet at en udstillingsdommer ikek kan se forskel på en fed lab, og en fysisk veltrænet lab. Og tillige dømmer den fede højere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh... Men de er til gengæld så pelsede og imo store i kroppen, at det halve kunne være nok. Måske lige med undtagelse af flatterne....

 

 

Men jeg er enig. Det ÉR hul i hovedet at en udstillingsdommer ikek kan se forskel på en fed lab, og en fysisk veltrænet lab. Og tillige dømmer den fede højere....

 

Bestemt, og vi kan jo så diskutere fra nu til juleaften om det så harmonerer med hundenes brug til jagt (en golden i fuld udstillingspels vil i hvert fald ikke være sjov at få ind efter en jagtdag:roll:), men sundhedsmæssigt for hundene, så er det dog en kæmpe fordel at de ikke behøver være så fede for at få en nogenlunde bedømmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne brokke mig over katte.

 

Havde lovet, at hjælpe en bekendt med lidt julerengøring, og det var så i dag.

De har 2 katte, Uffe og Bruce ( ja, han er opkaldt efter Bruce Willis ) men har dog intet tilfælles med denne hårdtslående actionhelt, tværtimod.

 

Nå, men oppe på sønnens værelse får jeg øje på to "pølser", det viser sig, at det en af kattene der har brækket et eller andet op med hår på og tarme:badr:

 

Nå, men da det er fjernet, så skal der lige støvsuges under trappen, d.v.s at man skal stikke støvsugerrøret ind under det nederste trin, fordi det er den eneste måde, hvis man altså ikke lige gider at flytte et stort hundebur først og det gad jeg ikke. Hvilket jeg kom til, at fortryde.

Men jeg begynder at støvsuge og lige pludselig hører jeg denne her sluprende lyd...ææhh...hvad er det der siger sådan? Slukker hurtigt for sugeren og trækker røret ud, bukker mig ned og glor ind under trappen og....åh nej.....hvor ulækkert.....en af kattene har haft MEGA dårlig mave og halvdelen af det sidde i støvsugerrøret og mundstykke :badr::badr::badr:...siger jeg bare.

 

Det var heldigvis ikke kommet op i den bløde slange eller ned i beholderen, men røret blev spulet og mundstykket lagt i blød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne brokke mig over engelske billister, som åbenbart tror det er ok at køre mod en med langt lys, indtil man er helt tæt på, ELLER kører bagved en, med langt lys.. DET ER IKKE OKAY, NARHOVEDER!!! :damn:

Det er HELLER ikke fedt at i ikke kan fatte at tænde jeres lys i dagtimerne når det er sindssygt tåget, og i insisterer på at køre 80 km/timen på små, snoede skovveje! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg da gerne brokke mig over at jeg ikke har en stjernekikkert :fornaermet:

 

Jeg tror ikke den er sådan helt vildt fancy, den fulgte med stedet her (sammen med de der 40 kilo gyseligt nips :mrgreen:). Kender en stjernekigger-mand, han ville skaffe mig dimser hvis de manglede, jeg kan ikke engang se hvor dimserne skulle være, så simpel er den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne brokke mig over at mit ene øre skal blive ved med at genere mig, det er faktisk ret ømt :fornaermet:

 

Og så vil jeg gerne brokke mig over den fordømte postkasselov, jeg gider da for hulen ikke at skulle piske sådan rundt efter en åndsvag postkasse og jeg gider da slet ikke at skulle betale jeg ved ikke hvor mange hundrede kroner for den, og jeg gider såan set heller ikke at bøvle med at sætte lortet op :evil:

 

Og så vi jeg faktisk også gerne brokke mig lidt over Bauhaus i Esbjerg, skod biks :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pixiedee

Så vil jeg godt brokke mig over de skiiiide reklameblokke, nu missede jeg igen en slutning på en film fordi jeg nægter at se de lorte reklamer.. så kom jeg til at se noget andet i mellem tiden, og glemte filmen.. ja altså lige indtil rulleteksterne!!!!...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Må jeg godt brokke mig over vores inkompetente røvhul af en murer igen? :genert::evil:

 

Og over min skod skulder, som gør naller efter ham lægen legede kluddermor med den....

 

Og over at morfinen ikke virker længere....

 

Og over at jeg ikke har fået læst til eksamen endnu...

 

Og over at jeg i det hele taget skal til eksamen...

 

Og over at jeg skal omrokere ALT for at få plads til at pakke ud.....

 

Og over at Bamse åbenbart er så glad for ost, at bordet osten står på skal vogtes, så Kaia ikke kommer i nærheden af den :stupid:

 

Tror vist det var det for denne omgang.....

 

Nå nej.... Mureren er et gigantisk røvhul, der ikke burde drive selvstændig virksomhed og i det hele taget ikke burde lave arbejde der er mere kompliceret end at klaske mursten ovenpå hinanden :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...