Hop til indhold

Hundegalleri - Stedet for retarderede hundeejere? -.-


Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Misforstå nu ikke overskriften - Ved skam også at nogle er helt i orden, har jo også selv en profil derinde (dog uden hund, eftersom de slettede hende fordi de stemplede hende som en "ulovlig hunderace", OG ville have dokumentation for at hun ikke var -.-)

 

NÅ - men frem til det jeg egentlig oprettede tråden for. Jeg hygger mig nemlig ofte med lige at kigge HG's forum igennem, og der kan man nemt få et godt grin, eller blive virkelig forarget og forvirret over folk's måde at holde hund på :S

 

Se nu f.eks denne mand: Mænge vand til hvalp - HundeGalleri.dk

 

"Hvor meget vand skal min hvalp have?" :hmm::hmm: Hvad med.. Ubegrænsede mængder? :vedikke:

 

Tjae.. Håber da ikke at han også ville forbyde et barn at få noget at spise/drikke, så han kunne undgå at barnet skulle have ny ble -.-

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, der er nu også nogle helt almindelige mennesker derinde. Og jeg kunne sagtens være en af dem, der havde afvist din hund. Da den ikke ligner det, du siger. MEN det er jo debateret i din anden tråd.

 

Og derefter.. Hvis man ikke har haft hund før, eller er lidt pylret (mig selv), så kan man altså godt blive i tvivl om selv de mest underlige ting.

 

Jeg har ikke læst tråden, så svarer bare udfra, hvad du skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

tjah jeg er åbenbart retarderet, jeg tror hvis du søger i mine gamle tråde herinde så finder du en hvor jeg var bekymret for om min hvalp drak for meget. Sådan er det at være ny hundeejer, man kan blive bekymret over de særeste ting. Hellere at man spørger til råds fremfor at gå og være bekymret eller handle forkert.

 

Jeg har ikke læst dit link men jeg synes ærlig talt det er lidt usmageligt at snuppe en persons tråd og så kalde personen retarderet. Så vidt jeg husker blev du selv ret ked af det da folk mente du havde været for nem at narre med dit hvalpekøb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke lidt underligt at være aktiv bruger på ét forum og så bruge et andet forum til at svine det første forums brugere til på?

Hvorfor ikke bare slette profilen på HG hvis det er så ubegavede brugere der deltager derinde?

 

Jeg tror mange af os har eller har haft profiler på HG, nogle af os har slettet os, andre har fundet grupper med fornuftige hundeejere, og så er der sikkert osse nogle der stadig synes det er sjovt med en hidsig debat indimellem.. Hver sin smag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om alle er imod mig efter mine tråde med Inca.. Bare glem det.. Opretter aldrig flere tråde -.- Troede det var normalt at folk vidste at et dyr, ligesom mennesker, altid skal have mulighed for at drikke vand... Jeg skal nok skride igen med mine latterlige tråde....
Ej, du skal da ikke blive ked af det :ae: Folk er jo bare ikke enige med dig, det skal du ikke tage så tungt... :-) Sådan er det på et debatforum, bare glem det igen :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om alle er imod mig efter mine tråde med Inca.. Bare glem det.. Opretter aldrig flere tråde -.- Troede det var normalt at folk vidste at et dyr, ligesom mennesker, altid skal have mulighed for at drikke vand... Jeg skal nok skride igen med mine latterlige tråde....

 

Næh vi er ikke alle imod dig:-D. Men kan du ikke godt selv se, at teksten på denne tråd er provokerende? Ville du helt ærligt selv bryde dig om at blive kaldt retarderet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om alle er imod mig efter mine tråde med Inca.. Bare glem det.. Opretter aldrig flere tråde -.- Troede det var normalt at folk vidste at et dyr, ligesom mennesker, altid skal have mulighed for at drikke vand... Jeg skal nok skride igen med mine latterlige tråde....

 

Jeg har ikke læst den tråd du hentyder til om Inca eller, så vidt jeg husker, andre af dine indlæg. Så når jeg nu skriver, at jeg er enig med andre i det er usmageligt at henvise til en tråd på et andet forum for at gøre skriveren til grin, så er det min reaktion på kun det.

Iøvrigt må vi ikke henvise til debatter som ikke henviser tilbage, så vidt jeg er orienteret, jeg vil forslå du lige så stille fjerner linket.

 

Det gavner dig ikke at blive "tøsefornærmet". Vi har alle prøvet at lave en fejl og det dør man såmænd ikke af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo mange aspekter i den tråd fra den mand... Og jeg synes det er et reelt spørgsmål.. F.eks. har Dexter lige været syg og dyrlægen bad os faktisk fjerne hans vand og sørge for han kun fik vand der var tilpasset hans mængde foder...

Desuden er det meget normalt at f.eks. fjerne vandet om aftenen så hunden ikke drikker og skal ud klokken 3 f.eks...

 

Nogle bruger også at fjerne vandet, og så give isterninger osv.

 

Nå men jeg mener altså også at retarderet er et ret stærkt ord at bruge, og det kunne have været skrevet anderledes....

 

Jeg tror rigtig mange er enige med dig i at "værdien" af indlæg på HG er lavere end på HF, men det betyder ikke at folk er dårligere eller mere retarderet.. Vi har lige så mange "uvidende" herinde, som på HG, forskellen er bare at de uvidende herinde bliver guidet så godt og meget at de hurtigt bliver rigtig kloge på hunde.

 

Jeg synes du skal tage og tænke dig om... Jeg bryder mig ikke om at folk siger "Jeg lavede den tråd og nu kan ingen lide mig"... At du bruger din hund som undskyldning for at alle er imod dig, synes jeg er synd... Din hund er jo faktisk grunden til du er her.. Og her på forum er der ikke nogen der tænker over folks racer når de vælger hvem de er enige med eller ej! Hvis du skriver et godt og velvalgt indlæg, vil du undgå at folk blive kede af dine ordvalg... Og jeg tror ikke det er fordi folk er imod dig, men simpelthen fordi det ikke er sødt at kalde folk for retarderet, og det er heller ikke sødt at hænge en uvidende hundeejer ud, uden han ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider ikke engang læse alle jeres svar.. Har lavet en fejl ved at oprette denne tråd, og ønsker at få slettet både indlægget og min profil. Dette er desværre ikke en mulighed herinde.. Eller også er jeg bare for retarderet til at kunne finde ud af det.

 

Desuden vil jeg sige, at jeg nok bruger ordet retarderet anderledes end jer. Det er dagligdags slang der hvor jeg kommer fra, som værende en der er lidt sær i sin tankegang, det er overhovedet ikke ment som normalt. Men jaja.. Alt bliver misforstået herinde, intet man siger er rigtigt, fordi man er førstegangs hundeejer og synes nogle mennesker er lidt sære.. Har bare brug for at komme ud med noget vrede for tiden grundet mine forældre's sygdom, og det gik så ud over HF i dag..

 

Måske skulle jeg bare kun bruge HG fremover, det er åbenbart mere stedet for mig -.-

 

Farvel HF! I må ha' det så godt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider ikke engang læse alle jeres svar.. Har lavet en fejl ved at oprette denne tråd, og ønsker at få slettet både indlægget og min profil. Dette er desværre ikke en mulighed herinde.. Eller også er jeg bare for retarderet til at kunne finde ud af det.

 

Desuden vil jeg sige, at jeg nok bruger ordet retarderet anderledes end jer. Det er dagligdags slang der hvor jeg kommer fra, som værende en der er lidt sær i sin tankegang, det er overhovedet ikke ment som normalt. Men jaja.. Alt bliver misforstået herinde, intet man siger er rigtigt, fordi man er førstegangs hundeejer og synes nogle mennesker er lidt sære.. Har bare brug for at komme ud med noget vrede for tiden grundet mine forældre's sygdom, og det gik så ud over HF i dag..

 

Måske skulle jeg bare kun bruge HG fremover, det er åbenbart mere stedet for mig -.-

 

Farvel HF! I må ha' det så godt....

 

Jeg synes du overreagere rigtig meget.. Du kunne jo starte ud med enten ikke at bruge slang, da det netop er begrænset til områder i landet, eller du kunne vælge at gøre det mere klart hvad du mener...

 

At alt bliver misforstået herinde synes jeg faktisk er rigtig nedgørende... Jeg har forsøgt at hjælpe dig rigtig meget, og føler bestemt ikke at folk har været imod dig eller misforstået dig. Selvfølgelig bliver det påpeget at du er blevet snydt med din hund, da det er hvad der er sket, og det er selvfølgelig træls for dig, men det er jo ikke at nedgøre dig, flere har jo netop sagt at de har været udsat for det samme! Det gør jo heller ikke din hund mindre værd i dine øjne(eller andres) hvor den kommer fra!

 

Hvis du har brug for at komme ud med noget vrede, eller nogle tanker er der et underforum hvor man kan tale om ALT, og du kan skrive der omkring dine problemer, jeg synes ikke du skal lave en masse drama fordi du i denne tråd laver en fejl og bruger ordet retarderet forkert.. Vi er alle mennesker, og bare fordi man laver en fejl betyder det jo ikke at hele verden er i mod en!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen kan vide hvordan ord bruges i andres omgangskredse, så derfor er det nødvendigt at bruge stærke ord som "retarderet" i dets egentlige betydning, når man er på skrift. Det er meget nemt at misfor det skrevne ord hvilket du burde vide, da du åbenbart bliver meget misforstået efter hvad du selv siger. Det er der måske en grund til?

 

Jeg beklager du har det hårdt for tiden og føler alle er ude efter dig. Så er det nok en god ide at bruge "alt og intet" trådene til at få luft og støtte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se jeg har været total idiot :( Havde bare virkelig en dum dag i går -.-

 

Må lige smutte ind i "alt og intet" tråden :)

 

Vi kan alle have dårlige dage :ae:

 

Du kan også vælge selv at lave et helt nyt topic i alt og intet, og bare bande over hvad du har lyst til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se jeg har været total idiot :( Havde bare virkelig en dum dag i går -.-

 

Må lige smutte ind i "alt og intet" tråden :)

Ej... Ikke en idiot da :ae: Vi kan jo allesammen komme til at gøre noget dumt, som vi fortryder bagefter - derfor er man ikke en idiot, synes jeg ikke :-D

 

Og ja, over i alt og intet-tråden med dig :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan alle have dårlige dage :ae:

 

Du kan også vælge selv at lave et helt nyt topic i alt og intet, og bare bande over hvad du har lyst til...

 

Ej... Ikke en idiot da :ae: Vi kan jo allesammen komme til at gøre noget dumt, som vi fortryder bagefter - derfor er man ikke en idiot, synes jeg ikke :-D

 

Og ja, over i alt og intet-tråden med dig :-)

 

 

 

Tak :hjerte:

 

Edit: Har skrevet nu ^^ Det var godtnok rart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undskylder mange gange Gryn :( Det var slet ikke sådan ment, har selv flere i min familie der også har den "diagnose", havde bare en virkelig dårlig dag, ikke at det er en undskyldning, men kan ikke rigtig sige andet.. Håber du vil tilgive mig :oops:

 

Det kan Gryn nok, det er jo menneskeligt at fejle og "guddommeligt" at tilgive :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så også for gammel til at accepterer dette ord brug i sådanne sammenhæng. Jeg bor på en lille vej med et opholds/uddannelsessted for unge mellem 18-25 år, der skal udsluses i samfundet, så godt det nu er muligt. Og har gennem mange år lært nogle af dem at kende ret godt, fordi de ofte er frygtelig glade for hunde. De er så det der førhen hed sinker, retarderede, evnesvage, ved faktisk ikke hvad det hedder idag. Men alle velopdragne, hilser pænt og faktisk fangede nogle for år tilbage en påkørt hund og troede det var min. De kom til mit hus med den, så den ikke igen kom til skade på vor hovedgade.

Min naboes søster har en dreng på vel 20 år , der også er både spastisk og mindre begavet.Og selv om han er gangbesværet også, så elsker mine voksne hunde ham , trods hans mærkelige bevægelser. Han var her for at kigge hvalpe i efteråret og jeg kunne dårlig skrabe de voksne hunde af ham. Han udstrålede simpelhen for meget uforbeholdent kærlighed. Så ja- vi mennesker er da også født forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu en meget god tråd synes jeg.. Altså... Til at indse hvor forskellige vi er, og hvor forskellige ord vi bruger, og at folk ligger helt forskellige ting i hvad man skriver.. Nogen bliver såret, andre forargede... Vi reagere alle forskelligt...

 

Jeg tror altid der vil opstå misforståelser baseret på sproget, men det er godt at blive husket på at vi skal tænke os om før vi bruger ord som måske kan misforståes på en specielt sårende eller dårlig måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...