Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Jeg har lige set genudsendelsen af denne uges DUM -jeg fik ikke set det hele i tirsdags da telefoenen ringede midt det hele! :shock::fornaermet:

 

Anyway, er der noget jeg har misset fuldstændigt, eller hvorfor filen er det lige at Nadia og Kenneth fra Fyn, skal gå i total sparemode og sælge bil og alt muligt, hvis de, som de sagde har +10.000kr. til forbrug, hvad er så lige problemet?! :vedikke:

 

Så meget har vi ikke tilbage når alle udgifterne er betalt (og opsparingen har fået lidt), men derfor har vi squ da godt nok råd til at købe grøntsager og delvist økologisk alligevel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har lige set genudsendelsen af denne uges DUM -jeg fik ikke set det hele i tirsdags da telefoenen ringede midt det hele! :shock::fornaermet:

 

Anyway, er der noget jeg har misset fuldstændigt, eller hvorfor filen er det lige at Nadia og Kenneth fra Fyn, skal gå i total sparemode og sælge bil og alt muligt, hvis de, som de sagde har +10.000kr. til forbrug, hvad er så lige problemet?! :vedikke:

 

Så meget har vi ikke tilbage når alle udgifterne er betalt (og opsparingen har fået lidt), men derfor har vi squ da godt nok råd til at købe grøntsager og delvist økologisk alligevel :lol:

måske for at tilbagebetale moster for lån til husleje?
Link til indlæg
Del på andre sites

måske for at tilbagebetale moster for lån til husleje?

 

Jaa, det forklare jo godt nok hvorfor de skal spare i én månede, men det lød bare ret permanent.. :hmm:

 

Det var fejlregning. de havde 4000 til alt, efter budgettet var lagt..

 

Og nu er hun gravid.

 

Ah okay så, noget af en regnefejl! Det havde jeg så ikke lige fået med, så giver det trods alt lidt mere mening..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Gud Sean udtalt på dansk :lol:

 

Ja, det er fandme sært!

Og jeg kan da virkelig godt se, at hun er blevet lidt mere fornuftig med årene, but still! Ih hvor synes jeg bare det gør ondt helt inde i maven, når den ældste dreng skriger på opmærksomhed og det vildeste hun kan finde på, er at placere ham foran en playstation og sige "du kan da godt selv finde ud af at trykke på play", mens hun står med en smøg i hånden!

Link til indlæg
Del på andre sites

See-an eller hvad!? :sjov:

 

Sø-and :lol: Jeg vil mene at man burde have kaldt sit barn Søren i stedet for "sean" på dansk... Men oh well...

 

Derudover så synes jeg bare de er indbegrebet af... alle mine fordomme om kontanthjælps modtagere :oops:

 

(Jeg har selv modtaget kontanthjælp, så jeg ved godt at det ikke er sådan... men de er jo et klasse eksempel for hvordan samfundet stoppe penge i folk, der ikke bidrager.. Undskyld det er virkelig groft sagt, men ærlig talt.... Men god underholdning er de!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er vel ingen skam at bidrage, når man ikke har lært hvordan?

 

Nu så jeg ikke afsnittet, men som jeg husker det er de et klasse-eksempel på socale tabere. Jeg tror da ikke de punker systemet, fordi de har fundet en smart fidus, men fordi de ikke rigtig kan finde ud af andet, og nok desperat har brug for at nogle hjælper dem til at lære det (og det burde være sket før, eller lige efter, det første barn :( )

 

Anyays, sjove udtaler møder man ofte. F.esk Angelina udtalt på dansk. Mødte også en dreng i et legeland som hed Micas. Udtalt med s-lyd, dvs. Misas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvorfor må man ikke blive steriliseret, når man har 5 børn, bare fordi man ikke er ret gammel?

Kan da absolut ikke se fordelen ved at lægge systemet til last med endnu flere børn i netop den familie?

Og hvordan pokker har de råd til at bo i det store nye hus? Er det bare mega billigt, fordi det er så langt ude på landet, eller er det fripladser, børnepenge osv. det giver økonomisk råderum til den slags?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvorfor må man ikke blive steriliseret, når man har 5 børn, bare fordi man ikke er ret gammel?

Kan da absolut ikke se fordelen ved at lægge systemet til last med endnu flere børn i netop den familie?

Og hvordan pokker har de råd til at bo i det store nye hus? Er det bare mega billigt, fordi det er så langt ude på landet, eller er det fripladser, børnepenge osv. det giver økonomisk råderum til den slags?

 

Jeg synes netop at alle da skulle have heppet på hende og sagt FEDT at du vil steriliseres, det ordner vi da med det samme! Lige netop fordi hun jo SELV siger at hun ved at hvis hun ikke kan få børn, så er det bare sådan det er, og selvfølgelig vil hun måske fortryde, men det kan hun jo ikke ændre på, men hun ved at kan hun få børn, så vil hun helt sikkert blive fristet... Og de har jo flere gange knaldet og brugt beskyttelse og stadig fået et barn ud af det...

 

Og ja, jeg tænkte også hvordan de kunne have råd til at bo I så stort og nyt et hus, med to forældre på kontanthjælp og 5 børn... Vi er to mennesker med fuldtidsarbejde, og det har vi sgu ikke råd til :shock: Og jo, selvfølgelig skal man have tilskud til at få børn.. Men man skal jo ikke tjene penge på at få børn.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes netop at alle da skulle have heppet på hende og sagt FEDT at du vil steriliseres, det ordner vi da med det samme! Lige netop fordi hun jo SELV siger at hun ved at hvis hun ikke kan få børn, så er det bare sådan det er, og selvfølgelig vil hun måske fortryde, men det kan hun jo ikke ændre på, men hun ved at kan hun få børn, så vil hun helt sikkert blive fristet... Og de har jo flere gange knaldet og brugt beskyttelse og stadig fået et barn ud af det...

 

Og ja, jeg tænkte også hvordan de kunne have råd til at bo I så stort og nyt et hus, med to forældre på kontanthjælp og 5 børn... Vi er to mennesker med fuldtidsarbejde, og det har vi sgu ikke råd til :shock: Og jo, selvfølgelig skal man have tilskud til at få børn.. Men man skal jo ikke tjene penge på at få børn.......

 

Ang. huset.... De bor i Havndal, hvilket er en flække langt ude på landet. Det er billigere end at bo i Randers, som de gjorde tidligere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvorfor må man ikke blive steriliseret, når man har 5 børn, bare fordi man ikke er ret gammel?

Kan da absolut ikke se fordelen ved at lægge systemet til last med endnu flere børn i netop den familie?

Og hvordan pokker har de råd til at bo i det store nye hus? Er det bare mega billigt, fordi det er så langt ude på landet, eller er det fripladser, børnepenge osv. det giver økonomisk råderum til den slags?

 

Jeg synes netop at alle da skulle have heppet på hende og sagt FEDT at du vil steriliseres, det ordner vi da med det samme! Lige netop fordi hun jo SELV siger at hun ved at hvis hun ikke kan få børn, så er det bare sådan det er, og selvfølgelig vil hun måske fortryde, men det kan hun jo ikke ændre på, men hun ved at kan hun få børn, så vil hun helt sikkert blive fristet... Og de har jo flere gange knaldet og brugt beskyttelse og stadig fået et barn ud af det...

 

Og ja, jeg tænkte også hvordan de kunne have råd til at bo I så stort og nyt et hus, med to forældre på kontanthjælp og 5 børn... Vi er to mennesker med fuldtidsarbejde, og det har vi sgu ikke råd til :shock: Og jo, selvfølgelig skal man have tilskud til at få børn.. Men man skal jo ikke tjene penge på at få børn.......

 

Man skal være 25 - sådan er det!

 

Og nej.. Man får ikke børn hvis man beskytter sig, så det ville jeg sku tage med et gran salt!

 

Og hvad er der galt i at have 5 børn? :mrgreen:

 

Hvis hun ikke vil have flere børn , så sørger hun for beskyttelse..Effektiv beskyttelse!

 

Eller han gør hvis han ikke ønsker flere!

 

Så stav i arm eller spiral eller gummi på HVER GANG!

 

Edit: og det der med at man ikke kan få det ændret er noget fis!

 

Jeg har fået det ændret og fødte 11 mdr efter..

Og blev forøvrigt gravid 3 gange på 2,5 år efter det... Med en chance/risiko for graviditet på 20 %

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal være 25 - sådan er det!

 

Og nej.. Man får ikke børn hvis man beskytter sig, så det ville jeg sku tage med et gran salt!

 

Og hvad er der galt i at have 5 børn? :mrgreen:

 

Hvis hun ikke vil have flere børn , så sørger hun for beskyttelse..Effektiv beskyttelse!

 

Eller han gør hvis han ikke ønsker flere!

 

Så stav i arm eller spiral eller gummi på HVER GANG!

 

Edit: og det der med at man ikke kan få det ændret er noget fis!

 

Jeg har fået det ændret og fødte 11 mdr efter..

Og blev forøvrigt gravid 3 gange på 2,5 år efter det... Med en chance/risiko for graviditet på 20 %

 

Hun er 27 år....

 

Og problemet er jo netop som hun siger selv; Hun kan ikke lade være med at få flere børn hvis hun har muligheden, er hun steriliseret så er det jo bare sådan det er.

 

Jeg synes det er helt fint at man kan få ændret for en sterilisation, jeg håber dig at man selvfølgelig selv skal betale for det.

 

Nogen mennesker kan jo blive gravide nærmest ved bare at kigge på en mand... Det kan andre ikke... Det har jo ikke så meget med det at gøre.. Og der er absolut intet i vejen med at hun har fem børn... Ser du programmet? For hvis du gør, og stadig ikke kan forstå hvorfor hun gerne vil steriliseres og du ikke er enig i at det er dybt forkert at nægte hende det, så... Er vi meget uenige...

 

Jeg synes den beslutning viser at hun virkelig er modnet, og jeg synes det er direkte synd at de ikke vil lade hende få "sin vilje". (netop fordi det i princippet kan ændres, problemet er bare at der ikke er nogen garantier for at man rent faktisk KAN blive gravid efterfølgende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal være 25 - sådan er det!

 

Og nej.. Man får ikke børn hvis man beskytter sig, så det ville jeg sku tage med et gran salt!

 

Og hvad er der galt i at have 5 børn? :mrgreen:

 

Hvis hun ikke vil have flere børn , så sørger hun for beskyttelse..Effektiv beskyttelse!

 

Eller han gør hvis han ikke ønsker flere!

 

Så stav i arm eller spiral eller gummi på HVER GANG!

 

Edit: og det der med at man ikke kan få det ændret er noget fis!

 

Jeg har fået det ændret og fødte 11 mdr efter..

Og blev forøvrigt gravid 3 gange på 2,5 år efter det... Med en chance/risiko for graviditet på 20 %

 

Well, jeg har et af de der børn, der gerne vil modbevise den regel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Well, jeg har et af de der børn, der gerne vil modbevise den regel :blink:

 

Same shit here.

 

 

 

Og den regel dur jo i øvrigt slet ikke, hvis der er tale om lidt tunge mennesker, som har svært ved at huske at beskytte sig. hvis man dybest set ikke ønsker flere børn, og godt selv kan se at man ikke kan overskue at beskytte sig ordentligt, virker det jo helt gakket at man ikke kan få lov at blive steriliseret.

 

Men det er meget meget svært at blive steriliseret. Loven siger blot at man skal være over 25 år, men så enkelt er det desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Well, jeg har et af de der børn, der gerne vil modbevise den regel :blink:

 

Same shit here.

 

 

 

Og den regel dur jo i øvrigt slet ikke, hvis der er tale om lidt tunge mennesker, som har svært ved at huske at beskytte sig. hvis man dybest set ikke ønsker flere børn, og godt selv kan se at man ikke kan overskue at beskytte sig ordentligt, virker det jo helt gakket at man ikke kan få lov at blive steriliseret.

 

Men det er meget meget svært at blive steriliseret. Loven siger blot at man skal være over 25 år, men så enkelt er det desværre ikke.

 

Så I vil begge sværge at der absolut ikke er knaldet uden beskyttelse samt at beskyttelsen er anvendt korrekt?

 

Jeg har selv tabt en spiral, men det tæller jo så ikke rigtigt, for den var der jo ligesom ikke længere?

 

Og skyder også skylden på franske kondomer, men det har sku nok måske været et stop i Roskilde knald eller noget?

 

Og jo.. Man bør ikke have problemer med at få lov når man er over 25 ?

 

Jeg søgte inden jeg var 25 og skulle så til psykolog og forklare hvorfor jeg ville steriliseres (3 børn)...

 

Og nej.. Betalte ikke selv for refertilisering...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg havde selvfølgelig ikke ringen oppe, da det var i de 7 dages pause. Men p-ring er jo ligesom p-piller. 21 dage med, 7 dage uden, og så skulle man stadig være dækket i de 7 dage.

Og det var oven i købet en "sikker periode".. så jeg vil da mene at jeg har brugt det korrekt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...