Hop til indhold

Hvad accepterer du -


Hopsa
 Share

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Iben B

Vores regler er sådan ret normale tror jeg. Hvis jeg skal nævne en ting som jeg kan se omverdenen har svært ved at acceptere, så er det at jeg lader Chino hoppe rundt om/op ad mig og markeringsbide i mit ærme, når vi er ude. Jeg er ved at dø af grin, men jeg kan se andre folk synes det ser farligt ud og at den hund trænger til at blive sat på plads når vi kommer ned ad fortovet på den måde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilladt: Hestepærer, men ikke i store mængder, hestehov men ikke i store mængder.

 

Kattelort - nej hverken fra mark eller kattebakken

Kattenes mad - nej

 

Gø ad forbipasserende hunde/katte/personer - nej

Springe op ad folk - nej (det kan hans ryg ikke holde til) ;-)

 

Piske en stemning op i bilen - nej

 

Slikke på min hage, arm ben - ja

Være i sofaen/sengen - ja

 

Lege vildt indenfor - nej, jeg vil ikke have fræset gulvene op og flyttet alt inventaret

Løbe frem og tilbage fra haven - nej døren skal kunne stå åben og Pelle blive inde ved henstilling

Mase sig ud foran mig fordi han vil hurtigt ud - nej

Gå først ud i andre situationer - ja

Mase sig ind ml. sofabordet og personer i sofaen - nej

 

Spise sin mad uden først at skulle sitte eller andet - ja

Trække i linen - nej

 

Bestemme hvad vej vi skal gå - ja/nej afhænger af situationen

Komme på kald - ja tak

Holde sig omkring mig på turene - ja

Stoppe op og vente ved henstilling - ja

 

Gnave knogler alle steder - nej, der gnaves på hans "trofæhynde"

Initiere leg/aktivering - ja/nej afhænger af situationen

Foreslå yderligere fodring ved sult/lækkersult - ja

Spytte noget ud af munden på henstilling - ja

 

Pelle må det meste så længe han hører efter mig når det virkelig gælder og det gør han :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse hoppede også op af de fleste andre mennesker. når hun hilste og var glad. det var også bare en ting jeg accepterede.

Det kunne dæmpes lidt med intensiv klikkertræning, men de fleste folk omkring mig, syntes det var hyggeligt så det var svært at træne væk, da hun jo ret tit blev bekræftet i det.

I stedet valgte jeg at acceptere at hun bare var glad, og så måtte folk lade være med at hilse, hvis ikke de ville have 25 kg skødehund. Ganske enkelt.

Det kunne sikkert have været fjernet effektivt med vold, men hellere en glad hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi er også vældigt afslappede hjemme og stramme når vi er på tur. Hjemme må Motor larme indendørs til en vis grænse, de må hærge løs inde og ude, spise ben på gulvtæppet, fylde hele sengen så vi andre sidder krøllede sammen i et hjørne, snuse til vores indkøb (det er altid mega spændende), smage vores rester, tigge osv.

 

De må spise hestepærer og alt andet der ikke kommer fra kød-spisende dyr, gå på toilettet i haven (gør Motor ikke, han er opvokset som lejlighedshund), og Voodoo må altid gerne hoppe op (Motor gør ikke sådan noget) men Voodoo må ikke på fremmede, hunde-bekendte og venner bliver advaret på forhånd, så må de selv tage stilling.

 

Jeg synes vi bruger vildt meget krudt på gåture, og det er nok derfor de har ret frie tøjler hjemme (men synes så heller ikke de render og udnytter de frie tøjler på grov facon). De må ikke råbe røv af andre hunde, de skal være søde og helst hilse en af gangen hvis vi møder en hund, de må ikke være grove i leg (er de heldigvis heller ikke) hverken mod hinanden eller andre, de må ikke trække i snoren og de må ikke gå uinviterede hen til fremmede mennesker, snuse til dem etc.

 

Og så må de ikke jagte alle mulige dyr, katte, vildt, egern, pindsvin osv. Mus må de gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er semi streng tror jeg...

 

Man må ikke:

- Gø når der ringes på

- Hoppe på gæster (undtagelsen er et par udvalgte hundemennesker der selv har opfordret det i sin tid)

- Være i nærheden af spisebordet når der spises

- Være i sofaen

- Gø for at komme ind eller ud

- Gå ud af hoveddøren før man har fået lov

- Hoppe ud af bilen før man har fået lov

- Gå andre steder end til venstre for mig på gåturen

- Lege vildt indenfor

- Gå i Astagator-spin indenfor

- Grave huller i græsplænen

- Spise ben andre steder end i kurven/buret, eller på et bestemt anvist sted

- Lette ben indenfor (det vil man nemlig gerne, også selvom man er tæve :roll: )

- Lege i sengen

 

Man må gerne:

- Slikke på mig, gæster og barnet, bare man stopper når man bliver bedt om det

- Lege indenfor bare det foregår i et roligt tempo

- Lege med Augusts legetøj, bare man slipper når man bliver bedt om det og lader være at ødelægge det

- Sove i sengen (så længe man sover, al leg, spisning, soignering mv er forbudt)

- Spise hestepærer (ikke at det har interesse, men hvis hun ville, måtte hun gerne)

- Sige vov når andre hunde passerer haven, bare man holder det til maks 2-3.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Sjov tråd.

Vi har vist heller ikke så mange begrænsninger - tror jeg..

Carlo må ikke hoppe op med mindre han får tegn til det - vi har lavet det til et trick man får godbidder for.

Han må ikke være i samme lokale som os når vi spiser og han skal holde kæft lørdag/søndag morgen når vi ikke lige står op når det passer ham..

 

Udenfor skal han komme når der bliver kaldt

Må ikke humpe - men skal pilles ned gange 1000.

Ikke spise klamme ting

 

Til gengæld er jeg fløjtende ligeglad hvor han tisser - næsten.. Han får ikke lov at tisse på hegn, cykler, biler osv.

Men græs, hæk, sten og busk - gi den gas... Og mht den anden ende - gi den gas, jeg samler op alligevel.

Arg okay, så får han heller ikke lov at tisse på hæk osv hvis det er lige der hvor beboeren går ind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Reglerne her i huset er: Man må ikke lege (alt for) vildt, man må ikke tage barnets legetøj, man må ikke tigge (det ødelægger alma nu hun har lært at håndfodre hunden :roll:), man må ikke slæbe pinde med ind, man må ikke gø mere end 2-3 bjæf og man må ikke være i sofaen. Ellers er alt vist ok. Ej man skal respektere hvis gæsterne ikke gider have 30 kg hund hoppende omkring.

 

Når vi er på besøg skal han overholde værtens husregler. Hvis de er for strenge så bliver han efterladt hjemme. Udenfor må han ikke trække, det overholder han 90%.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller ikke så mange regler hjemme hos os, men de må ikke spise hestepærer og andre ulækre ting.

 

Der må ikke være nogen madagression - Kato mente i starten da han kom hjem til os, at det mad der lå på bordet som vi ikke spiste tilhørte ham, så kom Anton for tæt på så knurrede han. Det vil jeg ikke acceptere og han gør det heller ikke mere.

 

De må ikke lege vildt inde på det åbne værelse ovenpå, for så kommer de for tæt på trapperne og så er jeg bange for at en af dem falder ned.

 

Men de må gerne ligge i alle møblerne, slikke os i hovedet, spise ben osv hvor de har lyst, hoppe op og mange andre ting. Kato vil fx gerne have min arm i hans mund når han bliver rigtig glad og det får han så lov til, så længe han ikke bider for hårdt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Regler gør vi os ikke så meget i her. Men jeg tolererer ingen gø - overhovedet. Hverken inde eller ude, i bur, taske, bil, have, når andre gør, når det banker på osv. Og det respekterer han.

Og så skal han forholde sig roligt i den stilling jeg nu placerer ham i, når han skal bades, fønes, børstes, klippes negle, pille ører, klippes.

Og så må man ikke humpe på hverken mennesker eller hunde (sjældent han prøver på det) eller strinte.. Og han skal forholde sig roligt når vi kører i bus og tog.

 

Han må være i både sofa og seng og må slæbe alle de tyggeben og knogler med derop som han lyster. Han må gerne lege indenfor og der må også gerne være knald på. Han må gerne tigge og må også gerne få ved bordet - han må ikke tage selv. Han skulle helst ikke kravle rundt på sofabordet, men det glemmer vi begge nogle gange.. Det samme med at hoppe op, det glemmer vi også begge to :lol:

Han må gerne slikke mig i hovedet, han må også gerne have min hånd eller fingre i munden og tygge lidt på dem. Han må gerne gemme tyggeting og grave dem ned diverse steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skægt, som tråden har vendt sig til at dreje sig om hvad hunden IKKE må, når nu vi godt vil høre alt den "ballade" som hunden godt må :engel:

 

Så for at svare på hvad Chinook godt må, som andre nok finder rigtig trælse, så accepterer jeg at Chinook gør 5-6 gange af hunde og folk der går forbi på gaden - mest fordi det vi være en kamp som ikke kan vindes, eftersom vores hæk er nyplantet og han vil SÅ gerne snakke med alt og alle.

Derudover så synes jeg også det er okay at han tonser lidt rundt indenfor - det er absolut heller ikke alle der synes at det er smart med en størrelse 55 kilo, men han er ret forsigtig. Og så accepterer jeg også at han knurrer helt vild, når han leger med os. Andre kan godt blive meget forskrækket, når han starter V8'eren :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Taiki må sove i sengen og i sofaen, han må gerne have tyggeben m.m. i sofaen (ikke dem med kød på, men gerne dem af hud). Han må også tygge hud-ben i fodenden af sengen (men gør det sjældent).

 

Han må ligge i vindueskarmen. :mrgreen:

 

Han må gerne jage blade og fugle på gåturen (nogen synes, det er irriterende hvis deres hund gør det).

 

Han må også gerne løbe i snor! Så løber vi bare med (det er også sundt for os!).

 

Han må gerne knurre! Af ALT. (vi "fikser" uønsket knurren ved at tilvænne ham den ting, han knurrer af. Men jeg vil gerne have den "advarsel" fra ham, at han er utryg/"sur", så jeg ved det er noget vi skal arbejde med)

 

Han må gerne løbe frit sammen med andre hunde ovre i parken (han er kun 5 måneder og indkald virker "som regel", men han holder sig til sine venner, så han løber aldrig væk og da slet ikke hen til mennesker).

 

Han må gerne bide i sin snor når vi går tur (nogle gange er det nærmere ham, der går tur med os i snor, haha).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
I accept the things I cannot change,

I've got courage to change the things I can,

And wisdom to know the difference.

 

 

:mrsgreen:

 

Uh et problem for mig den der...men det er nok AA-sammenhænge, der gør det (selvom de bare adopterede den og ikke startede den)

 

Men det skal ikke ligge dig til last Tonki. Bare mig, der hader, hader, hader det ordsprog. Sådan virkelig inderligt. Det er indbegrebet af svigt for mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

On the brighter note

 

For mig må min hund næsten alt. Han må ikke nær så meget for min mand. Vi finder et kompromis.

 

Min hund må hjertens gerne ligge i sofaen :hjerte:

Han må gerne lege med børnenes legetøj

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Duffy får vist lov til ret meget :-D Hun må dog ikke jagte kattene, eller bestemme hvilken retning de skal gå i.. Ikke gø i haven og må ikke tigge med lyd.. Ellers må hun det meste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har måske strenge regler...

Her i huset må man ikke ligge i sofaen, i hvertfald ikke når vi er hjemme ;-) Sengen er total forbudt om vi er hjemme eller ej.

Man må ikke overfalde gæster med slik og hop, og skal blive i gangen til de er kommet helt ind.

Man må ikke blive liggende under bordet, når man skal på nattisse tur, bare fordi man ikke gider med ud. Det samme gælder haven, her må man gerne være aktiv sammen med resten af familien, og ikke bare stå foran døren og vil ind foran brændeovnen. - hvor man iøvrigt skal flytte sig fra, når ens pels ryger..

Her må man heller ikke slikke inden i opvaskeren, eller tigge ved bordet.

Man må gerne kunne forstå ordet slut, når der er kramme i min arm, efter lang tids kælen.

Skraldemanden skal ikke gøes af i flere timer inden han kommer, og pensionistknallerter må man ikke jagte, selvom de er nemme at indhente .

Ellers må Luca alt, hun gider bare ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må man ikke:

Være i møblerne

Gø længe af folk i opgangen. 2-3 gange er okay.

Hoppe op

Slikke i ansigtet

Lege voldsomt i nærheden af kaninen (han render frit i hjemmet).

Trække i snoren (han gør det dog alligevel når han møder en hund ham gerne må hilse på :rolleyes: )

Være i samme rum som vi spiser i (gælder større måltider).

Bide i vores hænder i leg.

Kun lege vildt med besøgende hunde i gangen.

Humpe andre hunde.

 

Ellers er der (næsten) frit slag :-D

Hvis han bliver ved med at gøre et eller anden irriterende, stopper vi ham dog og hvis gæsterne ikke syntes en eller anden ting er okay, så må gerne stoppe ham/gøre opmærksom på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Sådan har jeg det også - udenfor hjemmet er det noget andet. Med undtagelse for det med at hoppe op, det forstår Iso ikke - at man godt må hoppe op ad nogen, men ikke andre. Men det må jeg jo så ta' højde for, og manøvrere hende sådan at hun har alle fire i jorden. Helst samtidigt! :lol: Men ellers opfører man sig pænt, og er ikke til gene eller fare for andre (heller ikke gø ad bonden, Iso!!! :fyfy:).

 

Før Iso havde vi også forskellige sofa-regler hos mig og hos søster, men det forstod hundene godt. Nu har søster overgivet sig, og alle hundene må være i sofaerne. Hvis de ellers opfører sig pænt! Hjemme hos forældrene må ingen hunde være i sofaen, men der har Iso aldrig været endnu. De andre hunde har aldrig haft problemer med at forstå forskellen.

 

Iso må godt hoppe op ad mig, jeg er så underlig, at jeg eeelsker, når hunde hopper op. Forstår godt, at alle ikke vil have det, men jeg elsker det, synes det er sjovt og hygs. Så vapserne og jeg vil gerne komme på besøg, og så kan Iso bare fyre den af med hopperi :mrgreen::lun:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Buster og Charlie må nærmest alt derhjemme. De ligger i sofa, på sofapuf og i sengen - også med klamme ben og andet.

De må "begrave" kødben alle steder under sofapuder, hovedpuder, tæpper etc.

De får deres mad i stuen og ikke i køkkenet - fordi de simpelthen synes det er hyggeligere at spise inde i stuen end ude i køkkenet. Serverer jeg maden derude, så kan jeg være ret sikker på, at Charlie ikke gider have det - han har jo nogle mærkelige angst-ting med mad mde fra Spanien. Og Buster står og glor usikkert inde i sengen og fatter ikke, hvorfor maden er heeeelt derude. Vand står dog permanent i køkkenet, for vi har sådan en store drinkwell-vandfontæne, og det kan man åbenbart godt gå ud til. Tror mange vil synes, det er idiotisk med maden. Men skal de spise i køkkenet, så skal jeg også stå derude og glo og berolige Charlie, som er tynget i forhold til det, også fordi de vil være hvor jeg er, så det er i stuen, så er der ro omkring det, og jeg kan lave, hvad jeg nu vil, mens de guffer.

De må slikke mig i hovedet og hoppe op ad mig, når de vil. De hopper så stort set ikke op ad andre, så det er heller ikke noget problem.

De må få hapser af min mad ved bordet - men de tigger nu heller ikke det store, så det gør ikke så meget.

 

Vi har mere regler på turene og i vores have (som er en fælleshave for ejerforeningen) og når vi er på besøg, hvor jeg går meget op i, at vi ikke er til gene. Men nu var denne tråd jo om hvad man accepterer, og ikke om, hvad man ikke gør, så det gider jeg ikke remse op. :-D

Dog må jeg sige, at jeg har lidt svært ved at tage på besøg hos nogen, som ikke vil finde sig i, at hundene er i sofaen. For når de nu må det hos mig, hos min mor og mine bedste venner, så fatter de altså ikke, hvis de pludselig kommer et sted, hvor det er ugleset. Jeg forsøger som regel at overtale folk til, om hundene ikke godt må, når vi nu har et nydeligt, rent tæppe med, som bliver lagt over sofaen før de hopper derop, så sker der ingen skade. Men det er nu sjældent, vi kommer hos nogen, hvor de ikke må. Men det er jo klart, at sådan noget forstår de ikke, når de nu altid må ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...