Hop til indhold

Nabo skyder hund


Hoppebolden
 Share

Recommended Posts

Læste denne artikel på TV2 her til morgen....

 

tv2.dk - til tablets

 

Godt nok sørgeligt :megaked:

 

 

Forstår bare ikke at når nu naboen havde advaret dem tidligere, hvorfor familien ikke gjorde alt for at hegne have ind mm for at undgå at hunden løb over til naboen... Hvor er det altså trist....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 254
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

næ, det fatter jeg heller ikke, og jeg er da klar over, at manden har loven på sin side, men jeg mener alligevel, at det er fuldstændigt urimeligt og hysterisk at give sig til at pløkke en gammel familiehund - forudsat at den ikke har været efter hans dyr/aggressiv/hærgende på nogen måde, men det melder historien jo ikke noget om. det er da i hvert fald en effektiv måde at spolere et naboskab, og det vidner ærligt talt for mig om en rimeligt afstumpet og usympatisk type. da vi boede i villa, havde vi da også af og til "ejerløse" hunde på besøg i haven, og ja, det kan være irriterende, men altså. arj, jeg synes virkelig, at det er helt urimeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det triste er, at manden overhoved overvejer, at det ok at skyde hunden.... at familien så også har været ovre med hans hund, da den åbenbart også løber rundt, hvor den ikke høre hjemme, er jo bare helt hen i vejret... Håber at de får ændret loven! den er jo absurd!

 

Og håber at manden der skød, får en kæmpe bøde... magen til klaphat!

 

Er stærk modstander af at folk skal have våben til deres rådighed...! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Jeg synes, at begge parter har lige meget "skyld" i denne sag. Jeg forstår heller ikke, at ejeren ikke har gjort mere for at holde hunden på deres egen grund - men derfor synes jeg stadig, at det er så forkert at skyde hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor tit er der meddeler i lokalbladen og advarsler. Ikke særlig tit. Hvor mange gange er jeres hund afleveret ved politiet.

Jeg har 9 hunde. En har været væk for mig 1 gang og en anden 2( synes naboen mødding var vældig). Som hunde ejere har vi pligt til at passe på vores hunde. Hunden er taberen i dette spil.

Jeg har set huskyer gå efter får og mange labrador på jagt efter råvildt. Det kan se man kan være uheldig, men uheldig 30 gange. Ikke sagt den var på jagt efter råvildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og så er der noget der hedder konduite.... !

 

En løsning er aldrig at bruge vold....

 

min konduite kan også ligge på et meget lille sted hvis jeg har afleveret naboens hund 20 gange + 3 gange til politiet og jeg har hjortefødsler coming up.....

 

So sorry, men dem der bør doomes her er ejerne af den skudte lab for ikke at passe ordentligt på deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man går og plejer sit jagtområde efter alle kunstens regler, så er det sgu da dødærgeligt at naboens hund konstans render rundt og forstyrrer vildtet.

Og med en lab, så er jagtinstinktet der altså, selvom det er en gammel gut på 10 år..

 

Forstår ikke at familien ikke har har taget gentagende advarsler til sig og få sikret deres grund, når hunden nu har forkærlighed for naboens marker.

Men var jo nok der, at alt det sjove skete..

At hunden er venlig og vellidt.. Ja, det er min sgu også.. En rigtig sofa-lab.. Men han kan satme løbe stærkt, hvis hare-missen pludselig dukker op foran..

 

Jeg har ikke medlidenhed med familien. Igen nogen der anskaffer sig en jagthund og ikke tænker på dens instinkter..

Hunden har ikke lidt.. Man kan jo se at skuddet er gået klokkerent ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var BT jeg læse artiklen i. Kan desværre ikke linke fra fonen. Der står i overskriften han skød hunde fordi den generede han dyr. Dog ikke hvordan.

Jægeren har i 4-5 år gjordt tiltag for at få hunden til at bliv på matriklen. Jeg ville skude et dyr på min matrikel som gik til angreb på mine hunde eller dyr gentagende gange. Men ikke hvis de bare tussede rundt og hyggede sig med snude i jorden. Jeg ville blive træt af at skulle aflever hunde så mange gange. Men det var da også det

Link til indlæg
Del på andre sites

De eneste, der har skyld her, er ejerne. De har fået utallige advarsler og hunden har været afleveret til politiet.

 

Så de eneste jeg har ondt af, er børnene. Men så kan man for pokker da, lære at holde sin hund inde eller bag hegn. Og lade være med at glemme at lukke en dør (den fatter jeg så slet ikke....)

 

Min dovne lab kommer dælme i omdrejninger, når hun ser kaniner og fremmede katte løbe. Ingen tvivl om at hun ville rende efter, hvis hun fik chancen og det stresser dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Jeg er så enig med størstedelen her...

Et dyr, der generer naboen, det være sig kat som hund som hest. Hvis man ikke forsvarligt holder sine dyr på egen matrikel men gentagende gange "glemmer" at lukke en dør eller låge m.m. og naboen derfor bliver træt af at aflevere dyret via først personlig henvendelse og herefter gennem politiet, så synes jeg sørme det er iorden. For undskyld, men så vil det blive ved at ske, for de har tydeligvis ikke lært lektien på nogen som helst måde. De blir ved at "glemme" og hunden blir ved at komme over på de spændende områder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes fandme det er i orden! Normalt blander jeg mig ikke i mange debatter herinde - men lige den her tænkte jeg nok ville komme på hf, da jeg læste om sagen i TV2 NEWS app'en. Der står mere detaljeret, hvordan jægeren har advaret adskillige gange, også skriftligt og endda i lokalpressen! Hunden forstyrrede vildtet, og lige nu er der unger på vej. Der står flere detaljer på NEWS, men kan heller ikke linke herfra.

Og så er det da bare dybt usmageligt med billeder af "grædende børn" sat til ære for kameraet :badr:

og konen, der pisker en stemning op og "vil kæmpe med alt hva hun har for at få loven lavet om" :roll: Vorherre bevares! Og skulle ikke undre mig om der kommer en mediestorm fra dumme danskere, og eb og bt, og vupti så kkommer der en eller anden ny hovsa-lov fra en eller anden medieliderlig politiker der vil høste billige stemmer.

:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes fandme det er i orden! Normalt blander jeg mig ikke i mange debatter herinde - men lige den her tænkte jeg nok ville komme på hf, da jeg læste om sagen i TV2 NEWS app'en. Der står mere detaljeret, hvordan jægeren har advaret adskillige gange, også skriftligt og endda i lokalpressen! Hunden forstyrrede vildtet, og lige nu er der unger på vej. Der står flere detaljer på NEWS, men kan heller ikke linke herfra.

Og så er det da bare dybt usmageligt med billeder af "grædende børn" sat til ære for kameraet :badr:

og konen, der pisker en stemning op og "vil kæmpe med alt hva hun har for at få loven lavet om" :roll: Vorherre bevares! Og skulle ikke undre mig om der kommer en mediestorm fra dumme danskere, og eb og bt, og vupti så kkommer der en eller anden ny hovsa-lov fra en eller anden medieliderlig politiker der vil høste billige stemmer.

:roll:

 

Du burde blande dig noget mere :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes fandme det er i orden! Normalt blander jeg mig ikke i mange debatter herinde - men lige den her tænkte jeg nok ville komme på hf, da jeg læste om sagen i TV2 NEWS app'en. Der står mere detaljeret, hvordan jægeren har advaret adskillige gange, også skriftligt og endda i lokalpressen! Hunden forstyrrede vildtet, og lige nu er der unger på vej. Der står flere detaljer på NEWS, men kan heller ikke linke herfra.

Og så er det da bare dybt usmageligt med billeder af "grædende børn" sat til ære for kameraet :badr:

og konen, der pisker en stemning op og "vil kæmpe med alt hva hun har for at få loven lavet om" :roll: Vorherre bevares! Og skulle ikke undre mig om der kommer en mediestorm fra dumme danskere, og eb og bt, og vupti så kkommer der en eller anden ny hovsa-lov fra en eller anden medieliderlig politiker der vil høste billige stemmer.

:roll:

 

Nu er man jo ikke en dum dansker, bare fordi man ikke er enig i at det er korrekt at skyde hunden.... ! Han kunne jo også have kontaktet politiet og lavet en officiel klage, så kunne der være fundet en løsning uden at skyde hunden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Irriterende man ikke kan citere ordentlig på tlf. Det var til Linda. Bagefter skød vi 3 får for de var desværre så skadet at de ikke kunne overleve. 2 lam døde efterfølgende af stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Nu er man jo ikke en dum dansker, bare fordi man ikke er enig i at det er korrekt at skyde hunden.... ! Han kunne jo også have kontaktet politiet og lavet en officiel klage, så kunne der være fundet en løsning uden at skyde hunden....

 

Så vidt jeg kan læse mig frem til er dette gjort 3 gange? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det triste er, at manden overhoved overvejer, at det ok at skyde hunden.... at familien så også har været ovre med hans hund, da den åbenbart også løber rundt, hvor den ikke høre hjemme, er jo bare helt hen i vejret... Håber at de får ændret loven! den er jo absurd!

 

Og håber at manden der skød, får en kæmpe bøde... magen til klaphat!

 

Er stærk modstander af at folk skal have våben til deres rådighed...! :shock:

 

Nu er man jo ikke en dum dansker, bare fordi man ikke er enig i at det er korrekt at skyde hunden.... ! Han kunne jo også have kontaktet politiet og lavet en officiel klage, så kunne der være fundet en løsning uden at skyde hunden....

 

 

 

Jeg læser ikke nogen steder at manden der har skudt familiens hund, også har ladet sin egen hund rende over til familien ? :vedikke:

 

 

Og han HAVDE jo kontaktet politiet. Men hvad kan de gøre, andet end at give familien et påbud om at holde hunden på deres grund ? Familien havde jo åbenbart ikke fattet at det var alvor efter diverse trusler, klagebreve og politianmeldelser.

 

Jeg får virkelig dårlig smag i munden over hvor ansvarsløse forældrene har været. Ikke nok med at de lærer ungerne hvordan man 'holder' hund (altså at det er ok at den løber hjemmefra i ny og næ), men at de tilsynesladende ikke tager naboens trussel alvorligt, og ungerne derved mister deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...