Hop til indhold

Pighalsbånd!


Dogue1
 Share

Recommended Posts

OK, en eller anden forklar mig lige engang for alle det der med at pighalsbånd ikke skader hunden! Jeg er bare SÅ VRED lige nu!!!!! :evil:

 

På billedet er det en DdB som Steve Jones fra Dogue de Bordeaux Rescue i England hentede....:cry: Stakkels, stakkels hund.

Pighalsbånd.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da næsten være en der har spidset/filet dem skarpe for at kunne lave sådanne huller (eller de udsendelser man har set hvor hunden er vokset ud af sit halsbånd, uden ejeren har gjort det størrere) - Stakkels hund ;O(

 

Jeg tænker det samme.. Ikke at det gør det mindre forfærdeligt, jeg hader også de halsbånd og ser dem desværre jævnligt på hunde rundt omkring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må da næsten være en der har spidset/filet dem skarpe for at kunne lave sådanne huller (eller de udsendelser man har set hvor hunden er vokset ud af sit halsbånd, uden ejeren har gjort det størrere) - Stakkels hund ;O(

Det er helt sikkert muligt at de skader er med et almindeligt pighalsbånd. Kender man racens styrke, ved man at det er muligt. Jeg har set min egen DdB springe et læderhalsbånd, så hvis en DdB trækker til kan de tynde flade pigge sagtens trænge ind i hals og nakke :( Jeg har et billede af hunden og halsbåndet de tog af hunden, og de pigge ser ikke ud til at være filet eller noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Billedet af pighalsbåndet tror jeg ikke er det der blev pillet af hunden. Billedet ligner mere noget fra en webshop.

Og det er rigtigt som Dogue1 skriver at en stærk hund godt kan udsætte sig selv for store belastninger i et halsbånd, og muligt på den måde gennembryde huden med de pigge - med næppe også i nakken?

Jeg tror mest på at i dette tilfælde er hunden vokset fra halsbåndet, dertil behøver piggene ikke være filet for at lave hul. Og der ser ud til at være huller hele vejen rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var jo egentlig overbevist om at sådan noget brugte man kun i "gamle dage", blev dog kloger da jeg startede til hundetræning.

Der var der en madam, der helt sikkert ment det var vejen frem for hendes "ustyrelige" labrador.

Hun fik så pænt at vide af træneren, at "sådan nogle redskaber" var strengt forbudt på deres træningsplads og at de på ingen måde kunne anbefale at hun brugte dem. (vi så aldrig den dame igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror godt et almindeligt pighalsbånd kan lave den slags skader uden at vovse er vokset ind i halsbåndet eller halsbåndet har fået filet spidserne til.

 

Dengang i starten af min hundekarriere med Mollie blev jeg rådgivet forkert og lærte den forkerte brug af en almindelig kvælerkæde samt at det var det eneste halsbånd, der duede :megaked: Jeg stolede på trænerne, der fortalte det og lærte mig brugen af det.

Stakkels lille Mollie blev helt ukontatkbar af den behandling, hvilket bare fik dem til at rådgive om endnu hårdere behandling.

 

Vi blev inviteret med på en jagt for begyndere og der havde hun jo naturligvis også kvælerkæden på..... Hun trak som en hest hele dagen og var ekstremt ophidset.

Da jeg tog halsbåndet af hende ved hjemkomsten, havde det lavet "fine" klemmesår/brændsår hele vejen rundt om halsen incl. nakken :megaked: Den jagt var første kæmpeskridt på min vej mod en blidere behandling af hende og kvælerkæden kom aldrig på igen.

Havde hun haft et pighalsbånd på, så tror jeg hun ville have haft de samme sår som den DDB.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...