Hop til indhold

Min hund bryder sig IKKE om...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Iso er dødsens bange for lyden fra min minihakker, og det samme med elektrisk kaffekværn, blender, foodprocessor og andet i den dur. Hun løber simpelthen og gemmer sig...

 

Og så er hun lidt sær, hun kan ikke li' at man aer hende på kroppen... Hun bli'r helt stille, så brummer hun og går sin vej. Hoved og hals må man gøre hvad som helst med - men ikke kroppen. Jeg aner ikke hvorfor, har en teori om at hun er kilden, men synes det er ret kedeligt at det er sådan. Forleden fik hun dog en idé om at hun gerne vil kløes på brystet, det kom hun selv og "bad om", og det ser ud til at det holder ved. Så nu må jeg endelig ae lidt dér, så kan jeg jo håbe at det breder sig! Savner virkelig meget at ha' en nussehund, selv om hun godt nok er meget nussekrævende i "hovedregionen"...

 

En anden sær ting er nysen... Hvis man nyser hjemme hos mig, så må man gå i dækning. For så kommer Iso løbende, helt vild, og hopper op i hovedet på én, piver og skal nusse! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Støvsugeren - For den æder helt klart hunde :roll:

Så er vand, altså vand alle andre steder end i skålen og fontænen... Tænk hvis man da fik våde poter :lol:

 

Og så har hun et eller andet med, hvis man trækker vejret hurtigt ind, ligesom når man "pruster mave på børn agtigt", så kommer hun simpelthen flyvende og går helt i selvsving :klap:

 

Og ordet "nå" - for dælen da hun slår hovedet op i sofabordet hver gang :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso er dødsens bange for lyden fra min minihakker, og det samme med elektrisk kaffekværn, blender, foodprocessor og andet i den dur. Hun løber simpelthen og gemmer sig...

 

Og så er hun lidt sær, hun kan ikke li' at man aer hende på kroppen... Hun bli'r helt stille, så brummer hun og går sin vej. Hoved og hals må man gøre hvad som helst med - men ikke kroppen. Jeg aner ikke hvorfor, har en teori om at hun er kilden, men synes det er ret kedeligt at det er sådan. Forleden fik hun dog en idé om at hun gerne vil kløes på brystet, det kom hun selv og "bad om", og det ser ud til at det holder ved. Så nu må jeg endelig ae lidt dér, så kan jeg jo håbe at det breder sig! Savner virkelig meget at ha' en nussehund, selv om hun godt nok er meget nussekrævende i "hovedregionen"...

 

En anden sær ting er nysen... Hvis man nyser hjemme hos mig, så må man gå i dækning. For så kommer Iso løbende, helt vild, og hopper op i hovedet på én, piver og skal nusse! :genert:

 

Okay, Iso ér en smule sær :genert: en hund der ikke vil have man røre kroppen :shock: Dét havde jeg så ikke regnet med findes...

 

 

Helt ok :) Jeg er vildt dårlig til at planlægge alt for langt frem, så har slet ikke overvejet Vejen endnu :lol:

 

 

Puhaaa, nå det var godt :-D

 

Støvsugeren - For den æder helt klart hunde :roll:

Så er vand, altså vand alle andre steder end i skålen og fontænen... Tænk hvis man da fik våde poter :lol:

 

Og så har hun et eller andet med, hvis man trækker vejret hurtigt ind, ligesom når man "pruster mave på børn agtigt", så kommer hun simpelthen flyvende og går helt i selvsving :klap:

 

Og ordet "nå" - for dælen da hun slår hovedet op i sofabordet hver gang :sjov:

 

Mon ikke det er fordi man ubevidst siger "Nå, men skal vi gå en tur?" eller "Nå, skal vi i skoven?" ish?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

:lol:

 

 

Mon ikke det er fordi man ubevidst siger "Nå, men skal vi gå en tur?" eller "Nå, skal vi i skoven?" ish?

nej hun har altid gjort det... Prdet "nå" så flyver hun op, uanset hvor hun ligger henne... Selv hvis jeg står og snakker i mobil og får brugt prdet, så farer hun op og glor totalt fornærmet på mig... :lol:

Hvis jeg til gengæld siger, ud at gå tur... Så lunter hun ud til døren :genert:

Men altså sætningen "hvem kommer" er næsten lige så effektiv :klap: Så flyver hun også op og hen til vinduerne og kommer der ikke nogen knurrer hun og går tilbage under sofabordet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt forstå...

Altså vi er også friske på en gåtur i snor (hvilket mine godt kunne trænge til noget øvelse i :oops:), vi har en lækker lækker skov 500 m herfra med en 3,5 og 10 km rute :5up: og så er der ALTID kaf' på kanden her!

 

Jeg tager dig nok på ordet en dag. :mrgreen:

Chinook skal lige være lidt nemmere at styre, når der er andre hund i nærheden. Men vi træner og det er blevet MEGET bedre :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mokkah har et eller andet kørende med robotstøvsugeren... Han hopper og danser foran den, mens han gør, og forsøger at stoppe den ved at bide i den... Det mest fjollede er at han selv hele tiden render ind og starter dden ved at trykke på knappen med snuden (sikkert fordi den siger en fjollede lyd når den starter)...

 

Ellers har vi ikke rigtig fundet noget endnu han ikke bryder sig om, men der kommer helt sikkert noget med tiden... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

støvsugeren - men det er mest på den der "jeg er ikke bange for den men i stedet for at være på 1. sal smutter jeg lige i kælderen"-måde :cool:

 

græsslåmaskinen og havefræseren angriber han til gengæld når de kører - måske tror han at det er nogle avancerede artsfæller der kan larme mere end han kan????

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

- Sodavandsflasker på 1½ liter eller større. :roll: Jeg har ingen anelse om hvorfor, for de har aldrig gjort ham noget. Men han er en rimelig lille hund (pomeranian), så det er måske bare størrelsen. Eller at den siger 'farlige' lyde, når man åbner den...

 

- Støvsugeren. Det forstår jeg så godt - den larmer, er stor og bevæger sig.

 

- Min kærestes guitar. Igen, jeg tror at det er fordi den ikke er fremme hele tiden, så han har ikke vænnet sig til den, og så det at den siger mærkelige lyde og er større end ham.

 

Og ja, mine havehandsker skal også bare døøøø :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie bryder sig IKKE om...

 

..at gå fra mig når jeg er hjemme - syg eller rask. :lun:

 

..lyden af knallerter - de skal dø! :evil:

 

..når jeg tager vandpistolen frem for at skyde katten - hun flipper råden skrot :lol:

 

..store lastbiler og busser der suser fordi os, så farer hun sammen eller løber bagud så hun er altid i kort snor.

 

...sorte mennesker, mænd med skæg, folk med solbriller eller hat og folk med rollator eller elscooter :lol:

 

 

 

 

....fååårk min hund er underlig :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej!

Det er da lidt underligt. Men alligevel synes jeg nu også at det er sødt :-D Altså at den vil passe på dig.

Ved ikke helt hvad du skal gøre ved det :-/

 

 

Nu har jeg drukket med sugerør i en måneds tid og hun kan efterhånden accepterer at jeg drikker med den. Hvis jeg laver lidt lyde kommer hun alligevel lige og tjekker om jeg er ok... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Hvis jeg puster i en flaske, så den laver den der tudelyd, så bliver Preben sur/bange og skælder mig ud..

Jeg fatter nada, men han har haft mange skiftende hjem, så guderne må vide hvad han er blevet drillet med engang. :rolleyes:

 

Og støvsugeren (klassikeren) er der ingen af hundene der er vilde med. Preben flygter dog helt, når den kommer for tæt på.

Chico ligner bare een, som ikke ved af sig selv. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millemusen

mille kan ikk lide folk med hatte, så bliver hun sur....

hvis der kommer en på en cykel så smutter hun ind mellem benene på mig for tænk nu hvis de cyklede hende ned hiiih:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Greyhounds

Åh sjov tråd, tårerne triller, hold op nogle sjove hunde! :klap:Jeg kan desværre ikke bidrage, bange er ikke noget mine beskæftiger sig med. Tror ikke de gider. De kan blive ophidsede af katte, pivedyr og især Tass af sin lyserøde gummigris der kan sige rigtigt øf, (den er rationeret af hensyn til den almindelige mentale sundhedstilstand i huset!! Øf øf øf øf øf øf øf øøøøfff, øf øf øf, øff, øøøøf, øf, øf - mens hunden render frem og tilbage og svinger grisen så den dasker ham i ansigtet.. Skøre kræ!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh sjov tråd, tårerne triller, hold op nogle sjove hunde! :klap:Jeg kan desværre ikke bidrage, bange er ikke noget mine beskæftiger sig med. Tror ikke de gider. De kan blive ophidsede af katte, pivedyr og især Tass af sin lyserøde gummigris der kan sige rigtigt øf, (den er rationeret af hensyn til den almindelige mentale sundhedstilstand i huset!! Øf øf øf øf øf øf øf øøøøfff, øf øf øf, øff, øøøøf, øf, øf - mens hunden render frem og tilbage og svinger grisen så den dasker ham i ansigtet.. Skøre kræ!)

 

 

 

Vi er også et pivedyrsfrit hjem, da vi ellers var blevet sindssyge, men havde faktisk to øffere, gad vide hvor de er blevet af? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...