Hop til indhold

Labrador retriever søger nyt hjem


Gæst mhoffmann
 Share

Recommended Posts

Prisen starter ved 2.500,-

Starter ved? Mener du ligesom på en auktion? Men du har vel nogle krav til din hunds kommende ejere, som er vigtigere end lige prisen?

 

Nå, det kan være, at du allerede har skrev om kravene. Jeg kom bare lige ind fra højre, fordi jeg fik ondt af den stakkels hund, der i en alder af kun 2 år igen skal skifte familie. Jeg krydser fingre for, at 3. gang bliver lykkens gang.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

tak for de fine og mindre fine indlæg, det har ikke været min mening at støde alle hundeelskere ved at skulle placere vores ellers dejlige,venlige og rolige hund. Grunden til at skille os af med den er af personlige årsager vedrørende rejse sådan er det bare. At der er nogen det aldrig kunne drømme om at gå af med en hund respekterer jeg fred være med det. Jeg vil ikke kommentere yderligere medmindre der er en ærlig interesseret.

 

Fred være med jer :)

Redigeret af mhoffmann
Link til indlæg
Del på andre sites

TS - Held og lykke med omplaceringen - håber i finder et godt hjem til vapsen. Der findes grupper på Facebook som kan hjælpe med formidling, f.eks. Aktive Dyrevenner Aktive Dyrevenner | Facebook

 

 

Æv jeg synes det er tarveligt at man ikke kan oprette en omplaceringstråd, uden at blive kanøflet! Hvad skal det til for?

 

 

DKW - Har du opfundet en formel1sporingsdims??? Du er hurtigere end lynet når nogen prøver på (mis)bruge begrebet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mhoffmann

Hej K & M

 

Det er første gang i mit liv at jeg skriver i et forum og er også meget overrasket over de besvarelser der kommer på et sådant forum, jeg har åbenbart skrevet på et forkert grundlag, troede at det var et forum for formidling af hunde men det er åbenbart til meninger omkring formidling. Tak for henvisningen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta og DKW

 

Jeg synes simpelthen ikke I kan være bekendt at spamme tråden med jeres evige bedrevidenhed..

 

Familien har truffet et svært valg. Nok ikke nemt at overbevise 3 børn om, at deres elskede hund skal ha en ny familie.

 

So f....ing what om hunden er med tavle, undersøgt eller oprindelig tung let/udgave.

 

Til MHoffmann:

At finde et nyt kærligt hjem til jeres dreng burde ikke være noget problem.

Mange orker ikke at starte forfra med en ny lille hvalp..

Håber det lykkes for jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved et forum som HF er jo netop, at man hører FORSKELLIGE meninger.

 

Jeg kan altid "være bekendt" at udtrykke MIN personlige mening, ligesom det også kun er en berigelse for HF hvis andre udtrykker DERES. Uanset om vi er enige eller ej!

Det er ikke bedrevidenhed. Det er et forsvar for HF's største styrke!

 

Angående billedet af Sparky, så har TO fjernet billedet igen. Ærgerligt. Men måske i erkendelse af, at jeg har en smule ret i min bedømmelse.

 

Jeg synes ikke, man skal videreformidle en hund, der muligvis er syg. I hvert fald skal det fremgå af overdragelsesaftalen.

 

--Nu ved jeg ikke noget om hvad der sker, hvis man vil videreformidle en hund via et internat. Men jeg kunne da godt forestille mig, at hunden allerførst vil gennemgå en grundig helbredsundersøgelse.

Måske HAR Sparky allerede været den vej?

 

Min mening er, at HF ikke skal være afsætningssted for hunde, som ikke kan afsættes andre, mere kontrollerede steder.

 

Hvis vi allesammen kun stryger sælger med hårene og siger "åååh" og "Nææh" og "nuttet", så KAN der være HF'ere, der ser det som en slags blåstempling af hunden. Og som derfor overtager en hund ukritisk.

 

DERFOR er der brug for kritik og forskellige meninger. OGSÅ i delforummet for omplaceringshunde.

 

Men jeg synes det er fint, hvis HF kan være et godt sted for omplaceringshunde mellem medlemmer, der har et vist kendskab til hinanden, til racen og til hundeverdenen generelt.

 

Folk, der bare vil af med deres hund, kan altid henvende sig til et internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved et forum som HF er jo netop, at man hører FORSKELLIGE meninger.

 

Jeg kan altid "være bekendt" at udtrykke MIN personlige mening, ligesom det også kun er en berigelse for HF hvis andre udtrykker DERES. Uanset om vi er enige eller ej!

Det er ikke bedrevidenhed. Det er et forsvar for HF's største styrke!

 

Angående billedet af Sparky, så har TO fjernet billedet igen. Ærgerligt. Men måske i erkendelse af, at jeg har en smule ret i min bedømmelse.

 

Jeg synes ikke, man skal videreformidle en hund, der muligvis er syg. I hvert fald skal det fremgå af overdragelsesaftalen.

 

--Nu ved jeg ikke noget om hvad der sker, hvis man vil videreformidle en hund via et internat. Men jeg kunne da godt forestille mig, at hunden allerførst vil gennemgå en grundig helbredsundersøgelse.

Måske HAR Sparky allerede været den vej?

 

Min mening er, at HF ikke skal være afsætningssted for hunde, som ikke kan afsættes andre, mere kontrollerede steder.

 

Hvis vi allesammen kun stryger sælger med hårene og siger "åååh" og "Nææh" og "nuttet", så KAN der være HF'ere, der ser det som en slags blåstempling af hunden. Og som derfor overtager en hund ukritisk.

 

DERFOR er der brug for kritik og forskellige meninger. OGSÅ i delforummet for omplaceringshunde.

 

Men jeg synes det er fint, hvis HF kan være et godt sted for omplaceringshunde mellem medlemmer, der har et vist kendskab til hinanden, til racen og til hundeverdenen generelt.

 

Folk, der bare vil af med deres hund, kan altid henvende sig til et internat.

 

Fordelen med HF er at man KAN høre forskellige meninger.

Men noget mennesker har heldigvis mere fornemmelser for at holde sine meninger for sig selv på de rigtige tidspunkter.

En debat i en udemærket omplaceringstråd er IKKE på sin plads.

 

Med en pris på 2500,-, havde du så regnet med du får i pose og sæk??

Fordi den ikke lever op til eksteriørkravene ud fra dit synspunkt, er det ikke ens betydning med at hunden er syg.

Hvis jeg lagde billeder op af min hund, og straks fik at vide at den så forkert ud, så ville jeg dæleme også skynde mig at pille dem af igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan vurderer man ud fra et enkelt billede om en hund er syg eller rask?

Jeg kan da også hurtigt tage et billede, hvor min hund ser syg ud?

 

Og et eller andet sted, så er sygdom vel altid en risiko, når man overtager en hund?

 

Ja. Man kan altid tage et billede, hvor hunden ser syg ud. Men hvis du viser et billede frem med det formål at du vil finde en ny familie til din hund, så viser du vel ikke et billede frem, hvor din hund ser syg ud?

 

Når TO så viser et billede af en hund, der så åbentlyst ikke har det særlig godt, uanset årsagen, -så må det enten være fordi ejeren slet ikke er klar over at hunden er syg, ---eller at det bare ikke er muligt at tage bedre billeder af hunden ---fordi den er syg...

 

Sygdom er en risiko. Ja. Derfor skal man kende hunden og ejeren når man overtager en hund. Hvis hunden allerede ER syg, så skal de oplysninger på bordet ved handelen. Det er altså grundlæggende væsentligt, da der ikke bare er tale om en videreformidling, men et salg.

OG en eventuel ny ejer fra HF er ikke tjent med at tro, at alting er ok fordi et samlet HF nærmest skamroser den nuværende ejer og den stakkels hund.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen med HF er at man KAN høre forskellige meninger.

Men noget mennesker har heldigvis mere fornemmelser for at holde sine meninger for sig selv på de rigtige tidspunkter.

En debat i en udemærket omplaceringstråd er IKKE på sin plads.

Med en pris på 2500,-, havde du så regnet med du får i pose og sæk??

Fordi den ikke lever op til eksteriørkravene ud fra dit synspunkt, er det ikke ens betydning med at hunden er syg.

Hvis jeg lagde billeder op af min hund, og straks fik at vide at den så forkert ud, så ville jeg dæleme også skynde mig at pille dem af igen

 

Det kan vi kun være uenige om!

 

Og hurra for det!

 

Med en pris på 2500 risikerer man, --som altid-- at få en hund, der viser sig at være 10 gange så dyr! Helt i orden, hvis man kender hund og ejer og er villig til, --og har råd til-- at tage den risiko.

 

Hunden har meget spinkle ben på en "stor" lidt slap krop. Ejer fortæller, at hunden er "på kur fordi han er så sulten". Så sandsynligvis har hunden været overvægtig og kan dermed meget let have skadet de spinkle led og ben. Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt jeg ikke mener at hunden lever op til eksteriørkravene. Det er et spørgsmål om, hvorvidt hunden, --med den bygning den har, -har haft en sund udvikling.

Jeg kender sku'da mange sunde og harmonisk byggede blandingshunde. Også hunde, der netop er blevet handlet til en pris på omkring 2500. I en meget yngre alder.

Når hunden er næsten 4 år, så er det ret svært at rette op på skader på grund af fodring og overvægt indtil nu.

 

Hunden kan være nok så sød. Og hvis det er nok for en interesseret køber, så er det da bare at slå til. Med åbne øjne.

TO kan være sikker på, at hvis nogen herfra ønsker at overtage hunden, så får den de bedste chancer. OGSÅ selv om den måske er syg.

Fordi den nye ejer går til handelen med åbne øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan vurderer man ud fra et enkelt billede om en hund er syg eller rask?

Jeg kan da også hurtigt tage et billede, hvor min hund ser syg ud?

 

Enig! Synes simpelthen det er fjollet at tro, at man kan forudse sygdomme og skavanker ud fra få billeder.

 

Og så kan man jo vælge at gå ind i en tråd på mange måder, og det er sjældent svært at læse folks holdning mellem linierne. Ligesom det nok heller ikke er svært at fornemme, at jeg synes der er nogen i denne tråd der har været direkte nederen! Ellers sagde jeg det lige dér... BUM!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej K & M

 

Det er første gang i mit liv at jeg skriver i et forum og er også meget overrasket over de besvarelser der kommer på et sådant forum, jeg har åbenbart skrevet på et forkert grundlag, troede at det var et forum for formidling af hunde men det er åbenbart til meninger omkring formidling. Tak for henvisningen :-)

 

Det er det så ikke helt... Det er et ret stort debatforum, med en underafdeling for omplacering. Normalt holder debatterne sig i debattrådene, men nogle gange er der nogen der ikke kan lade være med at kommentere i en omplaceringstråd. Jeg tror at det der får nogle op i det røde felt er, at du i dit startindlæg skriver at I skal af med hunden fordi I vil rejse. For de fleste brugere herinde er det nok et meget tyndt grundlag for noget så drastisk som en omplacering...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Man kan altid tage et billede, hvor hunden ser syg ud. Men hvis du viser et billede frem med det formål at du vil finde en ny familie til din hund, så viser du vel ikke et billede frem, hvor din hund ser syg ud?

 

Når TO så viser et billede af en hund, der så åbentlyst ikke har det særlig godt, uanset årsagen, -så må det enten være fordi ejeren slet ikke er klar over at hunden er syg, ---eller at det bare ikke er muligt at tage bedre billeder af hunden ---fordi den er syg...

 

Sygdom er en risiko. Ja. Derfor skal man kende hunden og ejeren når man overtager en hund. Hvis hunden allerede ER syg, så skal de oplysninger på bordet ved handelen. Det er altså grundlæggende væsentligt, da der ikke bare er tale om en videreformidling, men et salg.

OG en eventuel ny ejer fra HF er ikke tjent med at tro, at alting er ok fordi et samlet HF nærmest skamroser den nuværende ejer og den stakkels hund.

Det kan være hunden bare ser sådan ud :vedikke: Altså, jeg skamroser ikke nogen, men jeg synes godt nok du er hurtigt ude her.. Jeg forstår stadig ikke, at du kan sige, at hunden åbenlyst ikke har det godt ud fra et enkelt sølle billede. Men det er måske heller ikke meningen, at jeg skal forstå :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hunden har meget spinkle ben på en "stor" lidt slap krop.

 

Nu nåede jeg ikke at se billederne af hunden.

Men det billede du selv har lagt ind, af din forestilling af en hund ud af udstillingslinjer, den har altså nogle benstammer de fleste udstillingshunde knap kan hamle op med.

Jeg kan love dig for, at størstedelen af tavle labber af udstillingslinjer, kan kigge langt efter benstammer i den kaliber.

 

Skal omplaceringstrådene kun være for særlig udvalgte? Med hundeerfaring efter dine meninger?

Hvis jeg skulle finde nyt hjem til mine hunde, ville et hundeforum da være at foretrække til at søge efter nogle søde mennesker, frem for at aflevere min hund på et internat, hvor den måske skal tilbringe de næste mange mdr i en boks. Og hvor du i øvrig ikke har en skid at skulle ha sagt, om hvor hunden ender henne.

 

Men tak til personer som dig. Hvis denne familie bliver behandlet på samme måde i deres videre forløb på at finde en sød familie til deres hund.

Ja, så ender den måske i en boks på et internat

 

Hvis han er på kur fordi han har haltet og er for tung, så er der endnu mere grund til at få fotograferet de ben.

De fleste labber på kur flere gange i deres liv, uden de behøver at være halte og meget andet.

Ved ikke hvor du har fået det fra, at hunden skulle være halt. Jeg kan ikke læse det nogen steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta og DKW

 

Jeg synes simpelthen ikke I kan være bekendt at spamme tråden med jeres evige bedrevidenhed..

 

Familien har truffet et svært valg. Nok ikke nemt at overbevise 3 børn om, at deres elskede hund skal ha en ny familie.

 

So f....ing what om hunden er med tavle, undersøgt eller oprindelig tung let/udgave.

 

 

Og du vælger så at fortsætte med det samme du anklager mig for?

 

 

 

 

Eller læs hvad jeg rent faktisk har skrevet i mine indlæg.

 

Det er så absolut ikke ligegyldigt hvilken type hunden ér. Det jeg spurgte til, var slet og et hvad der mentes med ordene "ægte retrieverrace". Det kommer så frem at der faktisk menes en kraftigere type. Og fint nok. Jeg deler et link til noget information med ordene at man jo kunne læse lidt op på udviklingen af racen igennem tiden hvis man ville, og ellers held og lykke med omplaceringen

 

Resten af mine indlæg er til forsvar for trådstarter. Noget du iøvrigt selv gør dig skyldig i,

 

Men det billede du selv har lagt ind, af din forestilling af en hund ud af udstillingslinjer, den har altså nogle benstammer de fleste udstillingshunde knap kan hamle op med.

Jeg kan love dig for, at størstedelen af tavle labber af udstillingslinjer, kan kigge langt efter benstammer i den kaliber.

 

...ved at gentage noget af det jeg allerede har skrevet i tråden, omend formuleret på anden og mere fyldig vis.

 

 

Man fristes jo til at sige luk røven moster Hellig!

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry:Øv en kedelig drejning der kommer her. Som forholdsvis ny bruger og snart hundeejer for 1. gang ved jeg da snart ikke om

jeg tør stille nogle af de mange spørgsmål jeg har. Denne familie er kommet frem til at de ikke kan have deres hund mere.

De leder efter ny familie. De kunne jo også havde valgt at aflive. Øv, altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Stop dog det indbyrdes mund-huggeri!

 

Det handler om TS der skal af med en hund.

 

Hvem end der melder sig som aftager, skal nok selv se på ben og stam-tavle og retriever-type og og og.

 

Held og lykke med omplaceringen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry:Øv en kedelig drejning der kommer her. Som forholdsvis ny bruger og snart hundeejer for 1. gang ved jeg da snart ikke om

jeg tør stille nogle af de mange spørgsmål jeg har. Denne familie er kommet frem til at de ikke kan have deres hund mere.

De leder efter ny familie. De kunne jo også havde valgt at aflive. Øv, altså.

 

Helt enig, men ved du hvad, jeg synes alligevel du skal spørge, hvis der er noget du er i tvivl om. Der er faktisk ret mange af herinde, der kan have vores flinke, hjælpsomme øjeblikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha en diskussion om race osv. - synes det er ærgerligt, da det virker afskræmmende på TS og andre nye.

 

Til trådstarter:

Jeg tror måske I kan prøve gipote.dk - de har også en fb-siden mener jeg.

Det virker lidt forvirrende, at du skriver hunden er 2 år, men så senere at den er 3-4 år.

I dette forum kan det godt virke chokerende med en hund til salg, fordi man rejser meget i familien - især når I kun har haft hunden fra han er 1 år. Jeg tror det er vigtigt at I skriver mere, så man ikke tror, at der er noget galt med ham siden I vil af med den efter 1-3 år. Kan ikke se du har skrevet det, men der bliver nævnt noget med I er 3. hjem? Der kan man frygte at jeres hund har lidt af dette, så igen - skriv lidt mere om ham. Og så husk billeder af hunden også.

Og husk at stille krav til familien, så I - både for hundens skyld og for at kunne have ro i sindet - ved at han får et nyt og kærligt hjem, som giver ham et langt og aktivt liv :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du vælger så at fortsætte med det samme du anklager mig for?

 

Til forskel fra jer to, så er jeg kun bedrevidende over for jer, ikke TS..

 

Jeg ved da godt at du lige skulle ha afklaret hvad der mentes med "ægte".

Sjovt nok var jeg ikke i tvivl om hvad udgave der omtales.

 

Og :5up: for at forsvar af trådstarter. Ikke lige fedt at få kastet sygdom og andet i hovedet, når man har truffet en svær beslutning om nyt hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...