Hop til indhold

Selvsving og evige diskussioner


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Sonja 77:

Hvorfor i alverden tror du, at Korvis' indlæg handlede om dig? :vedikke: Dette er en tråd fra før du blev medlem herinde.

 

Det er nok fordi, jeg linkede til denne tråd i Alpha Basen Qimmeqs tråd i Omplacering. Det var sørme ikke for at provokere. Det havde faktisk slet ikke noget med hende at gøre... (Det var bare lige for at lave lidt fis med Anne1979 :oops:)

 

Edit: Dina jeg kan altså godt finde ud af at quote, men den driller, gør den så! :fornaermet:

Redigeret af Audrey
Forsøg på rettelse af quotenings-melt down
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sonja 77:

 

Det er nok fordi, jeg linkede til denne tråd i Alpha Basen Qimmeqs tråd i Omplacering. Det var sørme ikke for at provokere. Det havde faktisk slet ikke noget med hende at gøre... (Det var bare lige for at lave lidt fis med Anne1979 :oops:)

 

Edit: Dina jeg kan altså godt finde ud af at quote, men den driller, gør den så! :fornaermet:

 

Ha ha ha - bang:lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Alpha - denne tråd handler ikke om dig! Sidste indlæg før i dag, er skrevet 1.7.2012, så tag ikke sådan på vej. Læs evt. flere indlæg og tjek datoer før du føler dig ramt:-)

 

 

Hvorfor i alverden tror du, at Korvis' indlæg handlede om dig? :vedikke: Dette er en tråd fra før du blev medlem herinde.

 

Måske fordi at Korvis' indlæg også omhandler Alpha, eftersom hun er ny bruger ? Vi aner da ikke om hun har/havde tænkt sig at blive hængende (omend jeg sagtens forstår hvis hun er blevet skræmt væk)

 

 

Kommer man herind som ny, kan jeg godt forstå at man reagerer på tråd som denne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving

Nu er jeg jo selv ny, og kan jo kun nikke genkende til rigtig meget af det tidligere skrevne :-D

 

Man vil nok - desværre - aldrig komme udenom, at der vil kommenteres omkring med eller uden stamtavler, priser, farver o.s.v. , der hvor jeg syntes det er "morsomt" det er jo at det evigt og altid kun er den ene vej - altså hvem er det der føler sig "bedre end andre" - jeg syntes f.eks aldrig at jeg ser sådanne nogen forkerte kommentare, når det er omplacering/salg hvis hunden har stamtavle.... ( eller opfylder "den normale norm" man normalt ser her i Danmark.... og ja, der er nok i virkeligheden rigtig mange der ikke tjekker blandingshunde for HD, AA o.s.v... men vil folk hellere købe sig en hund og være foruden den viden, ja, så mener jeg jo klart er det er folks eget frie valg , og det har jeg da såmænd respekt for....)

 

Respekten i at vi nu engang ikke er ens ( og heldigvis for det da i min optik) er jo således klart til at få øje på , altså hvem har respekten - og hvem har ikke :hmm:men vi lever i et land, hvor vi frit kan vælge ( endnu da :blink: )

 

Og i al respekt, så kan man jo så agere ligesom ude i den virkelige verden, nogen er mere hyggelige at omgås end andre :engel: og så bare undlade at opsøge eller holde en dialog , med dem man ikke har fælleskab med :-D

 

Jeg må ind i mellem trække lidt på smilebåndet, fordi der - for mig at se - er en lighed som jeg genkender fra min skoletid... Hvis man ikke havde lacoste,kappa og den lille Bumle (bamse) så var man YT... :lol:

 

Der bliver også omtalt "hetz" - men igen- i min optik, så viser det jo kun mig, at de mennesker der har sådanne behov, i virkeligheden er dem der har et problem !! :genert:

 

Tonen er jo "måske" lidt af et problem for nogen , for jo, den kan klart være skræmmende, og er man så ny og derved i undertal, ja, så kan det måske føltes ubehageligt, spc. fordi som nye har man jo ikke fundet venner med fælles meninger eller andet, så der er man jo så "op imod" nogen - måske mange , der allerede har sig et sammenhold :roll:

 

Men der må man jo så bare gøre sig stærk, alternativt var der en der skrev, at vedkommende ikke skrev så meget , men læste indlæg - og det er jo også en måde at se/føle/fornemme sig frem til hvor man vil være :klap:i fred og ro, og hvis man f.eks er på udkik efter hund, og i virkeligheden havde kikket på et blandingskuld nede i nr 17 , ja, så ville man - måske ?? - også gå lidt mere stille med dørene i nogen forums.....

 

Men i virkeligheden jo meget forkert, for blandingskuldet nede i nr 17 , kan jo ligeså godt være super sunde , og holde i 15 år, uden en eneste ekstra udgift til dyrlægebesøg , og vi har jo da alle " RETTEN " til at være glade for vores hunde/hvalpe :lun:

 

Og om der er nogen der føler behov for at kommentere samt debattere hvad andre foretager sig... tja... hvem har problemet ?? :hmm:

 

MEN personligt så ville jeg da syntes at kunne man "løfte" forums med lidt positive stemninger, så ville det da være en større fornøjelse at læse med... ( og være med... ) :-D uden tvivl !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at hele den der stamtavle/ikke stamtavle bliver bragt på banen konstant.... Er der virkelig så meget omkring det?

 

Jeg har selv en tavleløs hund og jeg har ALDRIG hørt for det herinde :vedikke: Hund nummer to har heller ikke stamtavle, og der blev da spurgt "Hvorfor ikke?", og svaret blev accepteret uden "MEEEEN DET ER MEGET BEDRE HVIS HUN HAVDE"... Nej folk respekteret det, og jeg anser mig ikke som værende en bruger folk ikke tøer "sige deres mening til" :vedikke:

 

Jeg ved da også vi har ret mange brugere herinde som er "aktive" der ikke har en raceren hund?

 

Amocca, Umulia (Aner ikke om Vinnie har, men Oluf har vidst ikke?), Anne, Stella, Miss_Menelli(To ud af tre! hehe), PinPoynter, Franziska, Sitto... Ja det er bare lige dem der falder mig hurtigt ind som er rigtig aktive og gode debatører herinde (Og jeg har helt sikkert udeladt en masse andre også!), og som ikke har tavle hunde... Jeg ved ikke om de også føle sig "jagtet" fordi deres hunde ikke har en stamtavle :vedikke:

 

Jeg ser tværtimod ofte at folk som anskaffer sig en hund med stamtavle OFTE(Ikke altid!) har tænkt mere over det end dem som anskaffer sig en tavleløs hund fra nr. 17... Fordi den var lige sød og de ville gerne lige have en hund, og så var det lige den der var til salg tættest på...

 

I mine øjne så BLIVER dem som "bare har købt en hvalp uden at tænke sig om" dømt i omplacerings tråde, og det synes jeg egentlig er helt ok til en vis grad... Men jeg ser også at de bliver dømt uanset om de har stamtavle eller ej, statistisk set er der nok bare flere uden stamtavle... Lige nu kører der en LANG diskution i en omplaceringstråd omkring hunde der ER i DKK... Tilgengæld er der en super positiv tråd om lille Abbie en blandingshund der søger nyt hjem http://www.hunde-forum.dk/omplaceringshund/33044-glad-livlig-laerenem-lille-taeve-soger-nyt-hjem.html ... Så der passer de jo ihvertfald ikke at det er stamtavlen der gør om man bliver slået ned på eller ej... Men tværtimod den måde man forsøger at komme af med sin hunde og den beskrivelse man evt laver af dem og situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever altså ikke, at jeg bliver set ned på, fordi jeg har en blandingshund. Men jeg synes, jeg kan huske, at jeg i starten havde tendens til at føle mig "udsat" her på forum. Jeg tror, det har meget at gøre med, at man netop som ny bruger ikke har noget netværk og ingen føling med, hvor de andre brugere står. Man er klart mere sårbar, og derfor nok tilbøjelig til at "se spøgelser". Jeg ved jo også godt, at mange er imod "unødvendige" blandingskuld, og det var også med til at skabe en usikkerhed for mig i starten. Især som ny hundeejer. Der vil nok altid være nogen, som er stærkt uenig i ens valg/udtalelser, men jeg fornemmer ikke, at der ikke er plads til folk pga. deres racevalg. Jeg står ved mit valg af hund, og det er jo det, der tæller.

 

Mht. den med at folk vælger en nuttet hvalp fra naboens kuld uden at have alle overvejelser med, så har du nok ret Shii, men der er jo også folk med racehunde, som ikke har tænkt sig grundigt om, og ender med at sende hunden videre. Disse dukker nok bare ikke så ofte op på dba, idet mange seriøse opdrættere sikrer sig, at omplacering af deres hvalpe kommer til at ske via dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg hører ikke til dem der "jagter" dem der har valgt tavleløse hunde - det kunne jeg ikke drømme om - folk må selvom hvad det vil i den sag.

Selv kunne jeg aldrig drømme om at anskaffe mig en tavleløs hund. Alle mine beagler har fine stamtavler - de er købt og anskaffet med omtanke - opdrætter er valgt med omtanke - fordi jeg vil vide hvor mine hunde kommer fra. Jeg føler mig dog ikke finere end nogen af jer andre fordi mine beagler tilfældigvis har en fin tavle. Det er ene og alene et holdnings punkt jeg har.

 

Jeg er ikke herinde for at "snakke" om den slags - men hunde generelt - der skal vel være plads til os alle, men ofte oplever jeg at de som ikke er så meget på herinde, "skubbes" lidt til side - det er den tendens jeg ser og nok også derfor jeg ikke er så meget i debatterne.-

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg lige nævnt, så jeg vil lige pippe op om, at nej jeg har aldrig følt mig "jaget" pga. mine kræs manglende tavler... Og jeg har været medlem siden før jeg fik den første uden tavle og mangen et menneske herinde har hjulpet mig i jagten på nr 2 blanding ;-) også folk der selv har tavlehunde... så nej, det ser jeg ikke som et problem overhovedet...

 

Jeg vil godt medgive, at folk der som første indlæg poster en efterlysning af en tilfældig hanhund der skal bo tæt på, til at parre deres hunhund, som lige er gået i løbetid, af og til får en hård medfart - og jeg skal heller ikke sige mig for fin til, at jeg sikkert har været med til at skrive i en sådan tråd, uden egentlig at have noget at sige, som var relevant for tråden = jeg har ingen hanhund... men jeg synes absolut ikke, at det bør være "forbudt" at give et godt råd / venligt ment kritik med på vejen... Men jo, man må da gerne liiiiige tænke sig om og tælle til 10 inden man skriver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Lige mine ord - men hvorfor kører du så selv en hetz mod andre - så ligger problemet vel hos dig selv?

 

 

Kennelmor- jeg orker ikke at du stalker mig rundt på nettet, og hvis det var din eneste grund til at blive bruger her på HF, så syntes jeg da at det er dybt forkasteligt.

 

Det er helt fint at du er racerepræsentant for collier hos FCI ( DKK ) men syntes du skulle bruge din tid anderledes, end at jagte mig .... kunne du ikke finde noget andet at tage dig til ?

 

Jeg vil gerne hygge mig her på HF, så prøv at forstå at der findes andre standarder man kan opdrætte collier efter - og så må du skam gerne lægge fokus på dit eget, men prøv at se om du ikke bare kan lade mig og mit være, når du jo alligevel intet godt har at sige - hvilket man jo - måske - godt kan følge ud fra din position .

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en tavleløs hund, og er heller ikke blevet mobbet for det herinde. :<

Men der er godt nok meget "had" på at være for hård mod hunden, ikke lufte hunden og ikke aktivere hunden. Det kan jeg ikke forstå. LOL.

Ej, er da selv godt tilfreds med de kritiske briller der altid er at finde på hunde-forum. <3

Har nok overset de "threads" hvor folk er blevet mobbet så.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt bliver råd passeret som okay på f.eks. HG, som er i direkte modstrid med normal empati og etisk tankegang..

 

 

Igår spurgte en pige, hvor man får kanin fra? (barf fodring, fint nok).

Lidt længere nede svarer en anden...

 

100404?time=06-06-2012_21:36:29

pia h

i går kl.18:22

fra 5-> 30 kr mere eller mindre levende ...

 

I dba er der meget tit søøøøøøde kaniner til bortforæring, som ungerne er blevet trætte af - de skal blot slagtes.

 

 

 

 

 

 

Er jeg sinket, når jeg syntes kælekaniner ikke skal anskaffes bare for at spare penge på hundemad? :P En kanin, som er blevet kælet med af et barn i hele dens liv, skal nu ud til en person som ikke vil betale penge for mad? Der er jeg altså lidt sippet.. Ikke fordi kaniner er sødere end grise, min hund har da selv fået lidt kaninkød - dog ikke små kælekaniner som jeg har jagtet på gulogratis for at være en cheapskate?

 

Se sådan en kommentar, ville nok pisse pia af hvis hun virkeligt mener det. Men jeg ville nok have antastet hendes holdning på en mildere måde - selvom hun stadig ville føle sig anfaldet af en sippet indtørret kælling hvis jeg "sugarcodede" det lidt? :P Det er det smukke ved forumer, der er ytringsfrihed og man burde kunne kommentere uden man med det samme bliver ked af det, eller hånfuld.

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Lige til orientering: Collien har ingen racerepræsentant, men en specialklub Velkommen til Dansk Collieklub med en formand og en bestyrelse.

 

Jeg ved det såmænd ikke, men fik det bare af vide af en, at der har skrevet at vedkommende præsenterede sig som Racerepræsentant en dag ved et arrengement hos Friheden, hvilket jeg da ikke på nogen måde kan miskreditere , fred være med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kennelmor- jeg orker ikke at du stalker mig rundt på nettet, og hvis det var din eneste grund til at blive bruger her på HF, så syntes jeg da at det er dybt forkasteligt.

 

Det er helt fint at du er racerepræsentant for collier hos FCI ( DKK ) men syntes du skulle bruge din tid anderledes, end at jagte mig .... kunne du ikke finde noget andet at tage dig til ?

 

Jeg vil gerne hygge mig her på HF, så prøv at forstå at der findes andre standarder man kan opdrætte collier efter - og så må du skam gerne lægge fokus på dit eget, men prøv at se om du ikke bare kan lade mig og mit være, når du jo alligevel intet godt har at sige - hvilket man jo - måske - godt kan følge ud fra din position .

 

Jeg er ikke racerepræsenttant for collie i DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved da også vi har ret mange brugere herinde som er "aktive" der ikke har en raceren hund?

 

Amocca, Umulia (Aner ikke om Vinnie har, men Oluf har vidst ikke?)

 

Lige for at få tingene på plads: Vinnie har ikke tavle, Oluf har tavle fra IOEBA, altså ikke FCI-godkendt. Og han er købt tavleløst - opdrætteren var ikke opmærksom på at kuldet faktisk kunne få tavler (eller de var ligeglade), så jeg sørgede selv for at Oluf fik sin. Den var selvfølglig ikke gået hos DKK, men nu fik jeg heller ikke tavlen af andre årsager end Hundeloven, så jeg er ret ligeglad. Jeg vil til enhver tid købe tavleløst igen.

 

Det tog mig et år at finde den rigtige hvalp. Amocca er et andet eksempel på en hundeejer, der virkelig gør sit forarbejde før hun køber tavleløst. Vi er ikke allesammen hjernedøde impulskøbere, selv om nogle elsker at tro det.

 

Selvfølgelig er der fordomme overfor blandingshunde, og måske især "racerene uden tavle", men de sidder ikke lige så meget udenpå tøjet her på forum, som de gør visse andre steder.

 

Jeg synes ikke der gøres forskel på om hunde har papirer eller ej, men det er set før at folk kører frem med påstanden om at kritik er kommet fordi andre ser ned på blandingshunde, for at forsøge at flytte fokus fra deres eget hundehold.

 

Det bliver du nødt til at uddybe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Jeg er ikke racerepræsenttant for collie i DKK.

 

 

Kennelmor, som tidligere skrevet : 22.07.2012, 08:14

 

Jeg ved det såmænd ikke, men fik det bare af vide af en, at der har skrevet at vedkommende præsenterede sig som Racerepræsentant en dag ved et arrengement hos Friheden, hvilket jeg da ikke på nogen måde kan miskreditere , fred være med det :-D

 

Hvad du og jeg så ellers har fra tidligere, tror jeg bare at vi skal undlade at belemre dette hyggelige forum med ikke ?

 

Den respekt syntes jeg klart man skal have for ganske udeforstående mennesker , som jo nok ikke er her på forum, for at få indsikt i hvordan hundeverden også kan have en bagside.

 

Så - igen - vi to bør nok bare holde os fra hinanden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Lige for at få tingene på plads: Vinnie har ikke tavle, Oluf har tavle fra IOEBA, altså ikke FCI-godkendt. Og han er købt tavleløst - opdrætteren var ikke opmærksom på at kuldet faktisk kunne få tavler (eller de var ligeglade), så jeg sørgede selv for at Oluf fik sin. Den var selvfølglig ikke gået hos DKK, men nu fik jeg heller ikke tavlen af andre årsager end Hundeloven, så jeg er ret ligeglad. Jeg vil til enhver tid købe tavleløst igen.

 

Det tog mig et år at finde den rigtige hvalp. Amocca er et andet eksempel på en hundeejer, der virkelig gør sit forarbejde før hun køber tavleløst. Vi er ikke allesammen hjernedøde impulskøbere, selv om nogle elsker at tro det.

 

Selvfølgelig er der fordomme overfor blandingshunde, og måske især "racerene uden tavle", men de sidder ikke lige så meget udenpå tøjet her på forum, som de gør visse andre steder.

 

 

 

Det bliver du nødt til at uddybe.

 

 

Må jeg spørge hvad IOEBA er ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...