Hop til indhold

Selvsving og evige diskussioner


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Er det ikke på tide at (visse) HF brugere tager sig sammen og viser bare en smule respekt for nye brugere?

 

I flere andre tråde går folk totalt i selvsving! Værst i en tråd hvor en ny bruger end ikke stiller et eneste spørgsmål.

 

Én ting er at man ikke er enig med en anden bruger, men at køre noget nær en hetz er ikke i orden.

 

Hvis man har noget kritik, så skriv det på en ordentlig måde, istedet for at gå i OT-spam-mode. Det skræmmer blot nye brugere væk, og om lidt er HF kun for os gamle, indspiste, vindtørre kællinger.

 

Tænk over hvordan du gerne selv ville modtages på et nyt forum!

 

Og nej, dette er ikke rettet mod en eller flere specifikke brugere, men jeg synes vi alle skal tænke lidt over tonen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 99
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gamle indespiste vindtørre kællinger... :sjov:

 

Gad vide hvad Snuseren, dogfather og andre af samme køn sige til den omtale:hmm:

 

Nårh men altså... Det er nu ikke helt min opfattelse at tingene står så galt til her. Dette er jo ikke en brevkasse med én redaktør, så det kan ikke undgåes, der kommer flere synspunkter frem, og de er da heldigvis ikke alle ens - ellers ville det ikke være et (debat) forum. Jeg tror alle, der henvender sig her, er klar over, at de kan møde forskellige syn på sagen(hvilket for mig er positivt) ellers kunne de vel ligesågodt have skrevet til "spørg om dyr" i familiejournalen(bare et eksempel, ved ikke om de har sådan en brevkasse:genert: - men så vel nogle andre.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gamle indespiste vindtørre kællinger... :sjov:

 

Gad vide hvad Snuseren, dogfather og andre af samme køn sige til den omtale:hmm:

 

Nårh men altså... Det er nu ikke helt min opfattelse at tingene står så galt til her. Dette er jo ikke en brevkasse med én redaktør, så det kan ikke undgåes, der kommer flere synspunkter frem, og de er da heldigvis ikke alle ens - ellers ville det ikke være et (debat) forum. Jeg tror alle, der henvender sig her, er klar over, at de kan møde forskellige syn på sagen(hvilket for mig er positivt) ellers kunne de vel ligesågodt have skrevet til "spørg om dyr" i familiejournalen(bare et eksempel, ved ikke om de har sådan en brevkasse:genert: - men så vel nogle andre.)

De er i undertal ikk? :blink: Såeh... :mrgreen:

 

Og så tror jeg ikke det så handler så meget om forskellige synspunkter, men mere om formidlingen. Jeg synes personligt det er fint med forskellige meninger, for det er jo som regel det man bliver klogere af, men måden man får formuleret tingene på er jo også ret vigtig for at man bliver forstået rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det eneste jeg er ked af ved HF!

 

At en ny bruger opretter en tråd, evt med et spørgsmål.. Hvorefter tråden udvikler sig til en meningsudveksling mellem eksisterende brugere.. Hvorefter den nye brugers oprindelige spørgsmål(ærinde) drukner fuldstændigt i bavl!

 

Svar på det der spørges om, og opret en ny tråd hvor jeres meninger kan udvekles uden at jage nogen væk?

 

Det skrevne medie ER svært, da man ikke kan høre tonefald osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke på tide at (visse) HF brugere tager sig sammen og viser bare en smule respekt for nye brugere?

 

I flere andre tråde går folk totalt i selvsving! Værst i en tråd hvor en ny bruger end ikke stiller et eneste spørgsmål.

 

Én ting er at man ikke er enig med en anden bruger, men at køre noget nær en hetz er ikke i orden.

 

Hvis man har noget kritik, så skriv det på en ordentlig måde, istedet for at gå i OT-spam-mode. Det skræmmer blot nye brugere væk, og om lidt er HF kun for os gamle, indspiste, vindtørre kællinger.

 

Tænk over hvordan du gerne selv ville modtages på et nyt forum!

 

Og nej, dette er ikke rettet mod en eller flere specifikke brugere, men jeg synes vi alle skal tænke lidt over tonen.

 

Jeg synes ikke vi mangler respekt for nye brugere, generelt. Og tonen synes jeg er helt fin, også generelt.

 

Men jeg tror jeg ved hvilken tråd du mener - og her er problemet jo at man begynder en debat i en omplaceringstråd, og det er vel ikke ret heldigt, det vil jeg gi' dig ret i. På den anden side tror jeg ikke at trådstarter har i sinde at nogensinde bli' "bruger" herinde, da eneste grund til at få en profil herinde er at komme af med sin hund... Så jeg kan helt ærligt ikke ta' det så tungt. Det er en helt anden sag når der kommer en ny bruger, der virkelig vil være bruger af forummet - så skal vi sq bestræbe os på at hjælpe dem det vi nu kan. Og det synes jeg faktisk vi er ret gode til. Selv om vi godt nok er lidt slemme til OT en gang imellem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke vi mangler respekt for nye brugere, generelt. Og tonen synes jeg er helt fin, også generelt.

 

Men jeg tror jeg ved hvilken tråd du mener - og her er problemet jo at man begynder en debat i en omplaceringstråd, og det er vel ikke ret heldigt, det vil jeg gi' dig ret i. På den anden side tror jeg ikke at trådstarter har i sinde at nogensinde bli' "bruger" herinde, da eneste grund til at få en profil herinde er at komme af med sin hund... Så jeg kan helt ærligt ikke ta' det så tungt. Det er en helt anden sag når der kommer en ny bruger, der virkelig vil være bruger af forummet - så skal vi sq bestræbe os på at hjælpe dem det vi nu kan. Og det synes jeg faktisk vi er ret gode til. Selv om vi godt nok er lidt slemme til OT en gang imellem...

 

Enig! Hvis vi taler om den samme omplacerimgstråd er der jo ikke rigtigt tale om en ny langtids-bruger, men en der vil af med sin hund, og så stopper interessen for vedkommende der. Hvis der derimod er nye brugere der har brug for råd synes jeg at HF er fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give Anne1979 ret og jeg kan undre mig over sprogbruget fra begge køn - budskabet går efter min mening ikke bedre igennem ved at fornærme og/ eller håne den anden.

 

 

Helt enig.

 

Har også oplevet et par gange, at der ligefrem er blevet kørt hetz mod brugere i Hanhunde listen og Omplaceringshund og uanset om det er en bruger der kun har oprettet et indlæg, den ene gang og ellers ikke vil være aktiv herinde mere, så gavner det ihvertfald ikke H-F på nogen måde. Hvis det var mig, der havde fået sådan en "velkomst", så ville jeg aldrig anbefale dette forum til andre.

Og det synes jeg er synd, for H-F er jo generelt et godt sted, at være, men kan godt forstå, hvis nogen bliver skræmt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt set synes jeg vi holder en god tone herinde, men jeg vil medgive, at der er en håndfuld "Rasmine-Modsat" herinde, som pr. definition skal være imod det visse andre brugere skriver. Det kan man vel godt opfatte som en form for hetz, når man ikke kender de folk personligt, men alligevel skal tromles af dem hver eneste gang man giver et pip fra sig herinde - uanset enmet. Det er ikke et generelt problem synes jeg. Og de få, som virker som om de er mere interesserede i en diskussionsklub end et hundeforum, dem kan jeg personligt godt abstrahere fra og stadig få noget positivt ud af at være bruger herinde, men det er klart, at kommer man som ny og får samme indtryk af altid at skulle jordes, så smutter de fleste nok igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke vi mangler respekt for nye brugere, generelt. Og tonen synes jeg er helt fin, også generelt.

 

Men jeg tror jeg ved hvilken tråd du mener - og her er problemet jo at man begynder en debat i en omplaceringstråd, og det er vel ikke ret heldigt, det vil jeg gi' dig ret i. På den anden side tror jeg ikke at trådstarter har i sinde at nogensinde bli' "bruger" herinde, da eneste grund til at få en profil herinde er at komme af med sin hund... Så jeg kan helt ærligt ikke ta' det så tungt. Det er en helt anden sag når der kommer en ny bruger, der virkelig vil være bruger af forummet - så skal vi sq bestræbe os på at hjælpe dem det vi nu kan. Og det synes jeg faktisk vi er ret gode til. Selv om vi godt nok er lidt slemme til OT en gang imellem...

 

Jeg er generelt enig også!

 

Jeg kan altså også finde på lige at komme med en streng kommentar til en ny bruger hvis de har hovedet under armen! Og det synes jeg at "vi har ret til". Jeg synes IKKE vi har ret til at bedømme om folk er gode eller dårlige hundejere (generelt set), men jeg synes det er fint at kommentere at noget måske ikke er en smart ide!

 

Dertil sagt synes jeg også der er visse brugere som har en tendens til at gå i selvssving over små bitte ting... Jeg kan også sagtens selv fokusere på små ting, og gå i selvssving over det, men jeg sviner trods alt ikke andre til, og hvis folk føler sig personligt ramt fra nogle af de debatter vi har haft igennem tiden, så undskylder jeg meget, jeg forsøger altid at lade være at gå efter manden, men efter emnet :mrgreen:

 

Helt enig.

 

Har også oplevet et par gange, at der ligefrem er blevet kørt hetz mod brugere i Hanhunde listen og Omplaceringshund og uanset om det er en bruger der kun har oprettet et indlæg, den ene gang og ellers ikke vil være aktiv herinde mere, så gavner det ihvertfald ikke H-F på nogen måde. Hvis det var mig, der havde fået sådan en "velkomst", så ville jeg aldrig anbefale dette forum til andre.

Og det synes jeg er synd, for H-F er jo generelt et godt sted, at være, men kan godt forstå, hvis nogen bliver skræmt væk.

 

Jeg kan også nogen gange blive ked af det over de to grupper...

Nogen gange kan jeg dog godt forstå at der kommer en debat i dem, fordi folk virkelig har hovedet under armen... Men dertil sagt...

 

Hvis jeg satte en annonce op for at Dexter kunne blive far ville der straks komme følgende kommentarer:

 

"Hvorfor, han har jo ikke stamtavle"..

"Har du husket at få ham HD og AD tjekket?"

"Der findes nok blandings hunde i verdenen"

 

osv... Spørgsmålene er jo reelle nok, men hvis jeg laver en annonce på ham (Nu er han kastreret så det er jo ikke aktuelt :lol: ), så må folk jo stole på at JEG ved hvad jeg laver, og at jeg vil informere den kommende tæve om hvad der er vigtigt.

Så mit største problem med det er faktisk at det virker som om at man skal ligge stamtavle og alle lægelige oplysninger frit tilgængelig for alle, ellers bliver ens annonce totalt spammet om uansvarlighed osv.

 

Det er lidt det samme med omplaceringstrådene, hvis folk sætter en hund til omplacering pga. noget de ikke har lyst til at dele, eller en skilsmisse, eller at hunden er blevet for stor en håndfuld, bliver de også straks stemplet... Og jovist er det da dumt og de burde have tænkt over det.... Men i mine øjne er det også at sparke en person der ligge ned...

Hvis disse folk ikke anskaffer sig en ny hund, så synes jeg kun det er godt de tog beslutningen om at hunden skulle ud til et bedre sted.... Der hvor uansvarligheden kommer er at folk kommer af med hunden fordi DEN krævede for meget, og så en uge senere anskaffer sig en ny.

 

Dertilsagt så findes der også folk som BØR få et spark for at have anskaffet sig en hund i første omgang, men at give dem det spark når de omplacere hunden.. Ja, så kan man måske vælge at gøre det på en lidt bedre måde....

 

Når alt det er sagt så oplever jeg også migselv dømme, og måske skrive hårdt i nogle af de tilfælde når det i mine øjne virkelig er uansvarligt... (F.eks. folk der pludselig ikke kan have hund fordi at de har fået barn nr. 3, og pludselig kom de i tanke om at det krævede fo rmeget med en hund.. De må jo vide hvor meget det kræver at have en baby for filan! Dertil sagt er det jo igen klart at hvis de f.eks. får et sygt barn, så står de i en unik situation hvor det ville være okay at omplacere hunden i mine øjne)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er okay at stille spørgsmål, men forventer man at en omplaceringshund, skal have tavle af fineste linier, være i perfekt stand og tilmed fotograferet i både hoved og r.. Ja så er man måske nok en smule naiv og urealistisk. Man skal måske også bare nøjes med, at stille de spørgsmål, der er relevante for om man evt. vil overtage hunden, så som, om den kan m børn og hunde osv. det er jo for dælen en brugt vare man køber/ får. ( har nemlig også lige fået læst tråeden der omtales)

Men at man kommer ud med sin mening, kan jeg ikke se noget galt i. Og kan sagtens forstå, at frustrationerne skinner igennem nogen gange, når f.eks en ny bruger kommer og søger råd, og så faktisk bliver sure over råd, der ikke lige underbygger den løsning, de på forhånd har besluttet er korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes generelt det er dårlig stil at starte debatter i omplacerings-, avls- og salgsannoncer.

 

Problemet er bare at her på siden er disse ting på forum, som almindelige forumtråde, og de fleste af os ser dem i "Dagens Indlæg" - så glemmer man måske at ikke alt er til diskussion.

 

Ville det optimale ikke være at folk, som ikke ønsker spørgsmål til deres beslutninger, bruger annoncemarkedet i stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som bruger og læser af tråde på HF synes jeg klart der er et problem med Off topic indlæg.... og selvom der bliver gjort opmærksom på det, fortsætter folk bare derud af med ligegyldig kims kams.... :hmm:

 

Ville også ønske folk kun citerede tekst og ikke fotos i deres svar.... men det er helt andet emne jo :klap: ny tråd! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det ville nok være det optimale, men da der findes en kategori der hedder omplacering, er det da klart der folk lægger deres uønskede hunde:)

 

Og grunden til at den ligger der hvor den ligger er nok også at man så kan snakke med dem der er oprigtigt interesseret i hunden :genert:

 

- man behøver jo ikke at stille spørgsmålstegn om alt, især ikke når det er sådan en stor beslutning som det nok er for de fleste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg, at det er SÅ svært at holde min kæft, når nogen overvejer en alvshan eller -hun ud fra parametret: "Den SER jo godt ud". Eller når det vidner lidt om hurtige penge, uden skelen til sundhed, temperament eller lign.

 

Jeg er ligeglad med tavler osv., men jeg synes virkelig det er synd for de hunde (og deres familier) der må aflives tidligt i deres liv pga. diverse medfødte, avlede skavanker. Derfor synes jeg det er svært at sidde og læse de annoncer, fordi helt ærligt... At din pullegøj er en sød hund betyder ikke, at den har så gode gener at den kan berige fremtidige generationer.

 

Jeg går som sagt ikke meget op i tavler, men helbred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt synes jeg, at det er SÅ svært at holde min kæft, når nogen overvejer en alvshan eller -hun ud fra parametret: "Den SER jo godt ud". Eller når det vidner lidt om hurtige penge, uden skelen til sundhed, temperament eller lign.

 

Jeg er ligeglad med tavler osv., men jeg synes virkelig det er synd for de hunde (og deres familier) der må aflives tidligt i deres liv pga. diverse medfødte, avlede skavanker. Derfor synes jeg det er svært at sidde og læse de annoncer, fordi helt ærligt... At din pullegøj er en sød hund betyder ikke, at den har så gode gener at den kan berige fremtidige generationer.

 

Jeg går som sagt ikke meget op i tavler, men helbred.

 

Hvordan skiller du de to ting ad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg er blevet meget meget klogere af at være herinde på HF, virkelig seriøst, uden pis. Inden jeg kom herind anede jeg ikke noget om foder, om allergi om vigtigheden af dit og dat, om sygdomme, behandlingsmuligheder osv osv. Og ja jeg er mest i forum om sygdomme, sjovt nok, og derfor læser jeg ikke så meget de andre tråde. Hvis ikke jeg havde haft HF i forbindelse med Teiturs sygdom, så tror jeg slet ikke vi var kommet så langt, faktisk tror jeg slet ikke han havde været her, faktisk så ved jeg at han ikke havde været her, det var Golden herinde fra der i sin tid opløste et mysterium der gjorde at Teitur overlevede. Herinde på HF ved man mange ting om mangt og meget og man bliver som sagt klogere af at være herinde. Der er mange erfarne og kloge brugere herinde der hellere end gerne hjælper og det er så ligesom der det af og til går galt.

 

Personligt er jeg typen der får trækninger når en ny bruger feks i forum om sygdom skriver at hunden har været sløj de sidste 5 dage, den har underligt lugt, den slinger ( ja ja overdrivelse fremmer forståelsen ) og spørgsmålet slutter af med om de skal søge dyrlæge, men at de ikke har gjort det endnu fordi det er dyrt.

 

Samtidig er jeg en irreterende bruger for dem som skriver at deres hund klør sig eller har ondt i maven. Ding ding straks ser jeg alverdens sygdomme for mig, fordi jeg selv har oplevet alt det med Teitur, og den arme bruger herinde der har en sund og rask hund, men hvor hunden bare havde lopper, har allerede fået de første 30 spørgsmål fra mig.

 

Det er klart sådan en bruger føler sig overrumlet og tænker " slap dog af "

 

Sådan er det sikkert også i de forum for omplacering og hunde til avl osv, der sidder sikkert nogen med bitter erfaring omkring deres ikke tavle hund der har været syg, eller deres omplacerings hund der har været omplaceret 3 gange eller noget helt andet, så bliver de bombarderet af bekymrede bruger med hver deres mening.

 

 

Ja langt og indviklet svar, beklager og det er hellere ikke sikkert det er sådan, og muligvis er der også bare nogle stride gamle børster herinde der skal tænke over hvordan de svare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

osv... Spørgsmålene er jo reelle nok, men hvis jeg laver en annonce på ham (Nu er han kastreret så det er jo ikke aktuelt :lol: ), så må folk jo stole på at JEG ved hvad jeg laver, og at jeg vil informere den kommende tæve om hvad der er vigtigt.

Så mit største problem med det er faktisk at det virker som om at man skal ligge stamtavle og alle lægelige oplysninger frit tilgængelig for alle, ellers bliver ens annonce totalt spammet om uansvarlighed osv.

 

Det er lidt det samme med omplaceringstrådene, hvis folk sætter en hund til omplacering pga. noget de ikke har lyst til at dele, eller en skilsmisse, eller at hunden er blevet for stor en håndfuld, bliver de også straks stemplet...

 

Jeg synes absolut ikke det er det samme. En omplaceringshund ER i verden, og hvis den ikke har det optimalt, er jeg helt for at den får et nyt hjem. Der ville skulle MEGET til før jeg brokkede mig over en omplacering.

Avl derimod ... det kunne ikke falde mig ind at stole på at folk ved hvad de laver, hvis de bare vil have et kuld fordi deres hund er sød/er flot/skal prøve det/det kunne være sjovt og hyggeligt. Ikke for noget, men det gør de jo som oftest ikke - ikke i mine øjne i hvert fald. Der er RIGELIGT med hunde i Danmark (se bare på omplaceringslisterne) og hvis man kan få folk til at tænke sig om en ekstra gang, eller tage modet fra dem, synes jeg det er helt i orden. Når folk spørger til stamtavler, sundhedsresultater og den slags i en avlsannonce, er det for mig at se også for at give annoncøren en idé om, hvor meget ordentlig avl egentlig kræver - ikke så meget fordi de egentlig er interesseret i oplysningerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes absolut ikke det er det samme. En omplaceringshund ER i verden, og hvis den ikke har det optimalt, er jeg helt for at den får et nyt hjem. Der ville skulle MEGET til før jeg brokkede mig over en omplacering.

Avl derimod ... det kunne ikke falde mig ind at stole på at folk ved hvad de laver, hvis de bare vil have et kuld fordi deres hund er sød/er flot/skal prøve det/det kunne være sjovt og hyggeligt. Ikke for noget, men det gør de jo som oftest ikke - ikke i mine øjne i hvert fald. Der er RIGELIGT med hunde i Danmark (se bare på omplaceringslisterne) og hvis man kan få folk til at tænke sig om en ekstra gang, eller tage modet fra dem, synes jeg det er helt i orden. Når folk spørger til stamtavler, sundhedsresultater og den slags i en avlsannonce, er det for mig at se også for at give annoncøren en idé om, hvor meget ordentlig avl egentlig kræver - ikke så meget fordi de egentlig er interesseret i oplysningerne.

 

Jeg skrev for det første lidt det samme, og for det andet handlede det ikke om emnet, men graden af spørgsmål og "indblanden" på ting som der ikke kommer en ved...

 

Hvis ikke du er interesseret i hannen, så behøves du jo ikke stille en masse spørgsmlål bare fordi du tror du ved bedre end den som evt. ville være interesseret i hannen... De tråde er jo netop specifikt henvendt til folk der er interesseret i en ny hund eller en parring... Og ikke henvendt til folk der vil belærer hvad man skal gøre... Uanset hvor meget vi har LYST til at belærer, så er det IKKE derfor folk laver det emne...

 

Jeg taler altså ikke om at omplacerings hunde og avls hanner er det samme, men at det LIDT er det samme, at disse tråde ikke er henvendt til ALLE, men en meget specifikt gruppe mennesker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...