Hop til indhold

Billedtråd juli 2012


Missing
 Share

Recommended Posts

  • Svar 457
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Alt for fede billeder, Siri! Er helt vild med hestebilledet, det er virkelig smukt :5up:

 

Tak! - og det er altså også det klare eksempel på, at man kan være nok så god en fotograf, men nogle gange handler det i højere grad om at finde det rette motiv. For selvom der er masser af fejl i billedet med hestene, så bliver det så rigeligt opvejet af motivet. Her er det hestene, der nærmest er rammet ind af det grønne i toppen og så det udbrændte lys i baggrunden.

Jeg vil klart gøre mere i at tænke motiv fremover!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! - og det er altså også det klare eksempel på, at man kan være nok så god en fotograf, men nogle gange handler det i højere grad om at finde det rette motiv. For selvom der er masser af fejl i billedet med hestene, så bliver det så rigeligt opvejet af motivet. Her er det hestene, der nærmest er rammet ind af det grønne i toppen og så det udbrændte lys i baggrunden.

Jeg vil klart gøre mere i at tænke motiv fremover!

 

Jeg vil glæde mig til at se flere billeder med motiv i tankerne :5up: Og du har evigt ret - motivet slår altså det tekniske. Æstetik frem for alt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil glæde mig til at se flere billeder med motiv i tankerne :5up: Og du har evigt ret - motivet slår altså det tekniske. Æstetik frem for alt :)

 

Jeg er dybt uenig - undskyld. Men altså, enhver kan, med lidt held, tage et godt billede af et flot motiv. Det kræver virkelig talent at tage et godt billede af et grimt, intetsigende eller ligegyldigt motiv.

 

Og det skulle på ingen måde være en kritik af Siri, som har både motiver og talent med sig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt uenig - undskyld. Men altså, enhver kan, med lidt held, tage et godt billede af et flot motiv. Det kræver virkelig talent at tage et godt billede af et grimt, intetsigende eller ligegyldigt motiv.

 

Og det skulle på ingen måde være en kritik af Siri, som har både motiver og talent med sig :5up:

 

Helt i orden, selvfølgelig :) Jeg er bare farvet af mit arbejde og min interesse i især design og der spiller æstetikken en kæmpe rolle, især fordi man som bruger ikke kan "se" det tekniske. Det kan man selvfølgelig ved et billede, men det kræver selvfølgelig en smule baggrundsviden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt uenig - undskyld. Men altså, enhver kan, med lidt held, tage et godt billede af et flot motiv. Det kræver virkelig talent at tage et godt billede af et grimt, intetsigende eller ligegyldigt motiv.

 

Og det skulle på ingen måde være en kritik af Siri, som har både motiver og talent med sig :5up:

 

Altså selvfølgelig skal det grundlæggende være på plads rent teknisk, men et godt motiv er altså virkelig væsentligt. Æstetikken i billedet og kompositionen er afgørende for, hvad jeg synes er flot.

 

For mange (30) år siden tog min far et fantastisk billede af en ung dame i bikini, der kommer gående mod kameraet. I og for sig var der intet overvældende teknisk ved billedet, men kompositionen og motivet var bare helt fantastisk. Det gav også en pris i pressefotografforbundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt juli-billeder fra os. Taget idag.

 

Som det ses på de første billeder så havde Ozzie liiiidt problemer med en pind der sad fast, jeg onde moar kom sådan til at grine haha - til sidst lykkedes det dog at få den væk.

 

 

dygtig fotomodel 2.JPG

 

Og dejlige billeder af smukke hunde, Siri og Sitto og Umulia, er helt vild med Oluf med koen :lun:

du opdagede intet vel.JPG

årh nej 1.JPG

årh nej 2.JPG

dygtig fotomodel.JPG

fuld fart frem.JPG

glad i låget 2.JPG

glad i låget 3.JPG

hihihi.JPG

lykken er en god bold.JPG

lykken er en god pind.JPG

nysgerrig fotomodel.JPG

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været virkelig kedelig i dag, og Oskar og Luffe har kæmpet hele eftermiddagen for at få mig i gang med en leg :lol:

 

Det er svært at stå imod sådan et par insisterende øjne - men jeg var den onde hundeejer, som hellere ville se Tour de France

- men de vandt til sidst, for vi endte med at køre en tur til Rold skov

 

 

IMG_0538.jpg

 

 

 

Luffe plager og plager... han har fået en bamse, som han bare eeeelsker

 

IMG_0566.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffes bamse er også Pajkos ynglings... Han har efterhånden været igennem 15 af dem :lol:

 

 

Oskar elsker den også, og han tager den næsten hver gang Luffe finder den frem, så jeg har indkøbt 4. På den måde, så er der altid en til Luffe :lol:

Oskar er forelsket i bolden på det første billede, og han har været igennem 10-11 stykker. Desværre kan jeg ikke finde den mere, så denne her bliver måske den sidste

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar elsker den også, og han tager den næsten hver gang Luffe finder den frem, så jeg har indkøbt 4. På den måde, så er der altid en til Luffe :lol:

Oskar er forelsket i bolden på det første billede, og han har været igennem 10-11 stykker. Desværre kan jeg ikke finde den mere, så denne her bliver måske den sidste :(

 

Hihi... Min mor køber også altid ekstra til at have i skabet... Er bolden ikke sådan en fra Ikea?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt juli-billeder fra os. Taget idag.

 

Som det ses på de første billeder så havde Ozzie liiiidt problemer med en pind der sad fast, jeg onde moar kom sådan til at grine haha - til sidst lykkedes det dog at få den væk.

 

 

[ATTACH=CONFIG]89366[/ATTACH]

 

Det billede ville være en klar succes på ihasahotdog :lol: Stakkels Ozzie

 

Og dejlige billeder af smukke hunde, Siri og Sitto og Umulia, er helt vild med Oluf med koen :lun:

 

Tak, jeg er også lidt vild med den alvorlige ungersvend - som lige nu ligger og sover sødt bag min ryg. Men jeg skal også sådan tage mig sammen når jeg ser billeder af Ozzie, og tænke "nej, jeg skal ikke have en Schæfer, skal ikke! Hvis bare man kunne være sikker på at få en der i den grad lyser af ro og venlighed, og har så smukke blide øjne som Ozzie :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, den er faktisk noget af en krise, som nærmer sig :lol:

 

De havde dem i en rodekasse i Bilka? eller var det Jysk? her i Horsens for ikke såååå længe siden... Jeg skal nok lige tjekke for dig, og købe en hvis de har den... jeg kan ikke huske firmanavnet, men den lå i en klar pose og topstykket var gult pap med grøn skrift, så vidt jeg husker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...