Hop til indhold

Efterlysning : 8 uger gl. Alaskan Malamut stjålet fra kennel.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Den er stjålet fra 8361 Hasselager.

 

Billeder af hunden kan ses ved, at trykke på linket.

 

 

Stjålet i går d. 14/07-2012, hjemme i hendes kennel. Hun er kun 8 uger gammel og er en alaskan malamute! hun er nem at kende på hendes øjne, da det ene er helt lyseblåt og det andet er lyseblåt med noget mørkeblåt i.

Hendes bror som os blev stjålet blev fundet i GL Brabrand, efterladt. Jeg ber alle om at være opmærksom på min lille pige.. da jeg savner hende forfærdeligt meget og hun var meget ve

ntet i hendes nye hjem hos mig og min kæreste.

 

Alt hjælp tages i mod med kyshånd, og håber i vil holde et ekstra øje åbnet! Hvis i skulle være heldig at se noget, må i meget gerne ringe til politiet da hun er efterlyst eller ringe til mig på 20213070 eller 50454197

 

STJÅLET HUND! - Anden race - GulogGratis.dkMGP+sRHICws9AzPg8MOzpx8VgaoE8qFhgEADLQAoXdonEAkRYQJxySKowJ0DWAPxOPAjEB0OHIBYmSNBUAQzGDAEkhFoT6AjHjzwCaRjTQezSSgEWtFjS6A2ECC4CFSGQhEEVYMsCGQkQIArXwJQCYRnwQInZQUZsJMi0AzHAfIEGtOg9JMcAjNgSWAiEBMIXQLJSUAbRVGWBtAIOBPoQ6AlAoILUFOC4AAEcQhcCHSBgHMCUkKsHDigBogRD7LDcDMEiQKKOyxUDdggJkrEGBQTFiCSPiAAOw==

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser det som at de begge er stjålet, og den ene efterladt, og de netop oplyser området fordi det jo nok forventes at den anden hvalp er i samme område muligvis?

 

Føj siger jeg bare... forstår slet ikke at folk kan stjæle et levende væsen.. Synes virkelig bare det er forfærdeligt at hunde er blevet "så meget værd", at det økonomisk set kan betale sig at stjæle hundehvalpe :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er frygteligt at nogen kan finde på at stjæle andres dyr:(

 

Men jeg fatter heller ikke, hvordan det overhovedet har kunne lade sig gøre:confused: er de ikke lukket forsvarligt inde? Er der ingen voksne hunde til at passe på dem? F.eks bare en mor..

 

Hvad hvis morhunden er venlig? Ofte tror jeg at hundehvalpe er lettere at omsætte end så meget andet og desværre er de jo ofte relativt dyre ift. mange andre ting i hjemmet. Har hørt om flere, der har haft indbrud og fået stjålet hvalpe. Det er bare så usselt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det er frygteligt at nogen kan finde på at stjæle andres dyr:(

 

Men jeg fatter heller ikke, hvordan det overhovedet har kunne lade sig gøre:confused: er de ikke lukket forsvarligt inde? Er der ingen voksne hunde til at passe på dem? F.eks bare en mor..

 

En hundehvalp kan vel stjæles lige så let som et fladskærms TV? Det er faktisk de færreste hunde som ville stoppe en tyv.. Og f.eks. en Alaskan Malamut er jo en reserveret hunderace, som ofte fortrækker sig når der kommer fremmede, og de gøer f.eks. ikke når der kommer folk...

 

Og en malamut hvalp kan faktisk ofte sælges for noget mere end et brugt fladskærms TV... Og den er noget nemmere at kommer afsted med, og hvis den ikke er chippet.. Så er den tilmed også noget lettere at komme af med uden at blive "opdaget"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh nej :megaked: Ligger den på Facebook? For det er jo en eminent måde at få spredt budskabet!

 

Jeg fandt den inde på FB siden :På vej hjem. Fremlysning og efterlysning af dyr i hele landet.

Der var nogen, der havde lagt den der ind.

Men har skrevet sammen med ejeren, fordi der ikke stod hvorfra den var forsvundet og ved, at de vil være taknemmelig for al den hjælp de kan få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste hvalpehold jeg har oplevet uden menneskebeskyttelse, var en tysk ruhårdet - som ingen skrupler havde ved at fortælle, at hvalpe og tømrerværksted var hendes når tømmeren ikke var hjemme(egentlig en grinagtig oplevelse når man sad i bilen og så exen og dennes lillebror vandret ud af døren, som blev smækket i sekundet før frådende ruhåret havde siddet i deres røv)

Og så er det jeg spørger - hvem har passet på disse hvalpe? Mennesker eller dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste hvalpehold jeg har oplevet uden menneskebeskyttelse, var en tysk ruhårdet - som ingen skrupler havde ved at fortælle, at hvalpe og tømrerværksted var hendes når tømmeren ikke var hjemme(egentlig en grinagtig oplevelse når man sad i bilen og så exen og dennes lillebror vandret ud af døren, som blev smækket i sekundet før frådende ruhåret havde siddet i deres røv)

Og så er det jeg spørger - hvem har passet på disse hvalpe? Mennesker eller dyr...

 

Det forstår jeg ikke - hvad mener du med hvem der har passet på dem? Og hvad mener du med "uden menneskebeskyttelse"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri... Jeg mener, at alle andre hvalpekuld jeg har kendt har været inde i huset, hvor der har været mennesker til at passe på dem.. Plus låste døre osv når ingen folk var hjemme??? Jeg fatter bare ikke hvordan det er gået til *vedikke*

 

Men alle låser vel deres dør når de tager hjemmefra? Der er stadig mange der oplever indbrud.

 

Det er vel nogen som har brudt ind?

 

Selvom man gerne ville kan man jo ikke tage 8 uger fri og sidde og kigge på hvalpene hele tiden.. Det er jo ikke bitte små hvalpe der er tale om, de er 8 uger gamle, og jeg synes nu sagtens man burde kunne lade dem være hos deres mor imens man f.eks. tager ud og handle?

 

Tyveri sker.... Og kan ske, stort set uanset hvor meget man sikrer sig imod det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri... Jeg mener, at alle andre hvalpekuld jeg har kendt har været inde i huset, hvor der har været mennesker til at passe på dem.. Plus låste døre osv når ingen folk var hjemme??? Jeg fatter bare ikke hvordan det er gået til *vedikke*

 

Så er jeg med - tak for forklaringen!

Altså huse er jo ikke bedre sikret end de nu engang er. Og vil man bryde ind, så kan man bryde ind.

Det er de færreste der kan holde fri i alle 8 uger, indtil hvalpene flytter hjemmefra og selv hvis man kan, så er man vel væk fra huset indimellem.

Nu aner jeg ikke noget om detaljerne i denne historie, men jeg tænker bare, at det er helt muligt (og jeg har hørt om at det er sket tidligere) at bryde ind og stjøle hvalpe, imens menneskene er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da sjovt at folk prædiker at forældredyrene skal være ihh og åhh så godmodige, så hvalpekøbere falder i svimer over forældrene, men at samme folk så forventer at moren er en frådende og blodtørstig hund der overfalder alt og alle der bevæger sig ind til hvalpene....?!

 

Hvalpene er 8 uger! Hvem siger at de overhovedet går med deres mor mere? Jeg gætter på at hundene er adskilt når menneskene ikke er hjemme, eller at morhund ihvertfald har mulighed for at flytge laaaaaangt væk fra hvalpene.

 

Og så synes jeg overhovedet ikke at det er på sin plads at rakke ned på folk der har fået stjålet deres hunde! Det er muligt at andre ville tage fri i 12 uger og sidde døgnets 24 timer og kigge på uldklumper, men der er også folk der arbejder - på trods af hvalpekuld - og endda sælger hvalpene når de er 8 uger:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vel også an på race. De fleste shibaer bliver f.eks solgt når de er 8 uger, fordi de så er MEGET klar til nye eventyr og det derfor passer helt perfekt.

 

Men hvis hvalpen er solgt når den er 8 uger, må den næsten også være chippet til de nye ejere tænker jeg. Det er oftest noget man får gjort, samtidig med vaccinationen.

 

Men ja, en nuttet racehundehvalp er nem at omsætte, da vi lige havde fået Taiki var der flere junkier, som nu er ligeglade med ham, som spurgte meget interesseret ind til, hvor gammel han var og hvilken race han var.

Han var både kryptocid og en schæferblanding og begyndende blind, og faktisk havde jeg taget ham som en tjeneste for en veninde der ikke kunne få ham afsat igennem avisen da hendes gadekryds blev uheldigt gravid.

Og ja, vi havde været meget heldige med hans udseende, han så jo sød ud, men ville jo desværre koste en formue i operationer når hans K-hofter begyndte at skride lige om lidt og når nyren satte ud.

Ja, faktisk var vi i tænkeboks omkring aflivning måske var det nådige alternativ til alle disse dårligdomme vores lille blinde handikappede kryptocide gadekryds med H-hofter led af. :cool:

 

 

Jeg bor jo på Nørrebro, så at stille en ung racehund uden for f.eks. et supermarked, er omtrent lige så naivt som at stille sit fladskærm. Men hvis folk gerne VIL stjæle, så gør de det og hvem kan stoppe dem? Alle huse kan brydes ind i, så det er bare med at vente til ejerne enten skal arbejde eller i supermarked efter noget så uansvarligt som mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Ikke for at rakke folk ned. Men tror nu også der er forskel på hvordan en hund alene hjemme og en hund med mennesker hjemme reagerer. Ser bestemt ikke det at hunden alene hjemme passer på sit hjem som noget negativt:o og jeg antog egentlig bare, at hvalpe går sammen med deres mor

 

En hvalp af stor race på 8 uger er mig bekendt meget sjældent sammen med mor - mest fordi mor er ved at blive drevet til vanvid af stor hvalp.

 

Og ret beset handler opslaget vel om den forbandede sørgelige historie, at der er nogen der har stjålet 2 malamuthvalpe (som i øvrigt er chippede)?! Og at den ene hvalp er blevet efterladt i Brabrand.....!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så lige med denne race, de elsker jo at være ude, så at de har været i en hundegård, er da muligt. Mine hvalpe er da også i haven meget af den tid de ikke sover, hvis vejret er til det.

Men de voksne hunde jeg har, giver så voldsom lyd ved alle der kommer , selv deres elskede nabo.Og de hører, hvis nogen piller ved lågerne til haven, der er 2 stk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...