Hop til indhold

blærebetændelse eller stress?


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Vi har haft en rigtig øv nat med Jessie. Hun startede i går aftes med at tisse en lille smule inden for. Hun var vandrede rundt og jeg undrede mig og gik ud til hende, hvor hun havde tisset lidt. Hun kom ud hvor hun tissede lidt 2 gange. Igen senere på natten var den gal og igen her til morgen.

Jeg tænker også blærebetændelse. Men der var intet hele dagen i går, eller første nat. Først fra i går aftes.

Kan det komme så hurtigt?

 

Vi var ude og bade med hundene i går aftes, ved ikke om det kam ha noget af sige, plus Jessie er i løbetid.

 

Hvad er jeres bedste bud. Lige nu er vores bud blærebetændelse. (og kontakter selvfølgelig dyrelægen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lider selv af blærebetændelse fra tid til anden og symptomerne kommer stort set fra den ene time til den anden, så i kombination med klipning og badning, synes jeg det lyder rimeligt at det skulle være det.

Du kan stikke en håndfuld vat ind under når hun tisser så dyrlægen kan teste urinen.

 

Hvis ikke du kender behandlingen, så er det udover sulfapræparat fra dyrlægen masser at drikke samt varme, varme og varme :-)

 

Måske vil hun drikke lunken kamillete med lidt mælk og evt honning

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får hende testet hos en vagtdyrlæge senere. Det er næsten for meget for hende at flytte hjem, være i løbetid og måske have blærebetændelse. Det skal i hvert fald testet. Hun kan ikke holde sig det er tydeligt. Og det er kommet pludselig.

Luca har også haft det i forbindelse med løbetid. Men det var bagefter.

 

Kan næsten ikke ha hun hvis hun har gået rundt med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige at flere af mine tæver er urenlige mht urin i start af løbetid. og kender det også fra andre. Pas på med at bade når hun er højløbsk, da er skedeindgangen for åben , siges der.

Jeg vil tro det er flytning og løbetid, der lige gør , at hun tisser inde lige nu.

Hos mig plejer det at gå over på en uges tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tæver drikker og tisser også meget under løbetid.

At hun er 14 dage henne nu , så skal du også være opmærksom på, at løbetiden er normal og ikke en livmoderinfektion oveni. Måske du kan få besked af forrige ejer vedr løbetidsdatoer???? mener om denne er noget forskudt, hvis hun ellers har været rimelig regelmæssig.????

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja indrømmet, det var en tanketorsk i forhold til badningen. Jessie elsker det, og vi vil gøre alt for hun har det godt. Badningen er hermed på pause.

Blærebetændelsen er nok bygget op over længere tid. Og tror næppe den kan udvikle sig på 2 timer efter en soppetur.

 

Øjenbetændelsen havde jeg lagt mærke til, men mere hun havde et trist ansigtsudtryk, og tænkte der var hårdt for hende at flytte igen.

 

Nu er begge dele i behandling. Heldigvis var det min egen dyrlæge der havde vagten, og fik en rigtig god snak med ham omkring jessie og hendes manglende vane til håndtering.

Jeg må vende tilbage omkring det i en anden tråd, for det kommer til at kræve meget for os alle. Især Jessie. Hun reagere med at bide ud efter os når vi er i gang med børsten. Ingen tvivl om at der ikke altid har været blidhed overfor hende. - Ja og så sidder jeg igen med hund der ikke altid har haft det nemt. Det må åbenbart være det jeg skal bruge min tid på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja indrømmet, det var en tanketorsk i forhold til badningen. Jessie elsker det, og vi vil gøre alt for hun har det godt. Badningen er hermed på pause.

Blærebetændelsen er nok bygget op over længere tid. Og tror næppe den kan udvikle sig på 2 timer efter en soppetur.

 

Øjenbetændelsen havde jeg lagt mærke til, men mere hun havde et trist ansigtsudtryk, og tænkte der var hårdt for hende at flytte igen.

 

Nu er begge dele i behandling. Heldigvis var det min egen dyrlæge der havde vagten, og fik en rigtig god snak med ham omkring jessie og hendes manglende vane til håndtering.

Jeg må vende tilbage omkring det i en anden tråd, for det kommer til at kræve meget for os alle. Især Jessie. Hun reagere med at bide ud efter os når vi er i gang med børsten. Ingen tvivl om at der ikke altid har blidhed overfor hende. - Ja og så sidder jeg igen med hund der ikke altid har haft det nemt. Det må åbenbart være det jeg skal bruge min tid på ;-)

 

Jeg tror helt bestemt, at der er en mening med, at hun nu er havnet hos jer :kys: Heldige Jessie :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om I bruger en karte til disse hunde, men når hun er sart, skal den købes med små plastikdupper på metalpiggende, så den glider let over huden.. De er ikke dyrere end de ældre modeller, den jeg bruger koster vist 39 kr, den større selvfølgelig lidt dyrerer. Mine er fra Kennel maj.Og købt på udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulla - jo karten er uundværlig har jeg fundet ud af. Jessies pels er slet ikke lang nok endnu til den. Men har en med "dutter".

 

Har netop købt en med lidt længere tænder til Luca. Og den er simpelhen perfekt. Hun bliver super lækker når hun er børstet med den.

 

Manden og jeg har besluttet leverpotej må være vejen frem. Han foder og jeg børster med en blød børste. Vi starter med få strøg og udvider lige så stille. Når den bløde børste er ok over hele kroppen, finder vi en der er en tand hårdere. Måske vi ender vi med karten om et års tid!!

 

Et lille ps. Den pencil Jessie fik i nakken og den første pille, har vist lidt virkning nu. Hun er blev noget friskere, og gladere! Hun har godt nok hængt lidt rigeligt i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være ret grænseoverskridende for en hund at blive børstet, hvis den aldrig har været vant til det. Det behøver ikke betyde at hun har dårlig erfaring med det, det kan bare være fordi hun ingen erfaring har. Og når man tænker på den tilstand hun var i for nylig (det er den samme hund, ikke?), så er det jo nærliggende at tro, at det ikke er grooming de har gjort mest i.

Godt i kom til lægen, og al held og lykke med hende :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan nogle gange være en god ide at begynde med den bløde børste hunden har det fint med og så tage et eller to strøg med den ukendte børste og derefter genoptage børstningen med den kendte. Hunden når lige at opdage at der er noget som er anderledes, men da den er afslappet, når den ikke at blive negativ og straks derefter oplever den den kendte børste :-)

Princippet med langsom tilvænning med blød børste først, derefter en mindre blød osv osv, kan blive en fiasko fordi en hund kan blive så vant til at situationen skal være ens hver gang (den bløde børste) at det kan være vanskeligt at komme videre.

Ikke at det behøver gå sådan, men det er værd at have i baghovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...