Hop til indhold

Shit.. Alene hjemme ?


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi har jo trænet rigtig godt med Penny og Dexter til at være alene hjemme...

 

Normalt har Dexter jo aldrig været alene længere end maks 4-5 timer...

 

Vi vidst jo godt at nu hvor jeg har fuldtidsarbejde og min kæreste skal starte studie ville det blive omkring 5-6 timer om dagen de skulle være alene..

 

Nu har vi så fået min kæreste nye skema...

 

Og det er bare ELENDIGT!

 

De har på skolen valgt at den måde de får flest elever til undervisning er ved at give dem en ekstra fridag, det vil sige at onsdag er min kæreste hjemme, det er jo supert kun 4 dage om ugen hundene skal være alene..

 

Mandag i 5 timer, tirsdag i 6 timer lige så fredag...

 

Men torsdag?!? Jeg aner ikke hvad vi skal gøre!!!! Jeg tager hjemme fra 730, og er hjemme igen 1730... Min kæreste skema betyder at han tager afsted klokken 8 og er hjemme igen klokken 19...

 

Det vil sige at hundene skal være alene fra 8 til 1730 :shock: Det er jo næsten 10 TIMER de skal være alene!!!!!!!!!

 

Nu er min tanke om hvordan vi får løst det.. Jeg synes det er alt for længe (Ganske få uger er det delt ud så han ikke har fri onsdag og så møder han så han er hjemme senest 15 og mange dage først møder 11-12).

 

Min første umiddelbare tanke er: Hundelufter!

 

Hernede er det jo meget normalt, og jeg overvejer om vi skal kaste pengene efter sådan en?

 

Det sted jeg har fundet vil koste 1000 kr for 10 gange. Altså 100 kr for en lufte tur for to hunde, og det er så to timers TUR (så kommer kørslen oveni).

Turen går til stranden, hvor hundene kan løbe frit, eller til skoven.

 

For at kunne "optages" til dette kræves først at hundelufteren kommer på besøg i hjemmet og "godkender" vores hunde, derudover skal vi selv deltage på en af turene minimum. Desuden skal vi selv bestemme om vi vil have de bliver luftet med andre hunde eller ej.

 

Nå.. Men jeg tænker... Hvad synes I om den løsning? Er der andre muligheder?

 

Det eneste problem jeg ser med det er egentlig at Dexter jo ikke er glad for fremmede, ville han kunne klarer en fremmede kom og tog ham med`?? Men hvis han måske lærer ham at kende på forhånd... hmmm Det må de også have erfaring med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig lige nu? Så var de alene hjemme i de timer, den ene dag om ugen. Specielt når han har fri om onsdagen og kan udmatte dem totalt. Muligvis er jeg fuldstændigt upædagogisk, så vent lige til nogle andre kommer med inputs :engel:

 

Samme her - men pædagogik har heller aldrig været min stærke side :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig lige nu? Så var de alene hjemme i de timer, den ene dag om ugen. Specielt når han har fri om onsdagen og kan udmatte dem totalt. Muligvis er jeg fuldstændigt upædagogisk, så vent lige til nogle andre kommer med inputs :engel:

 

:lol:

 

Jeg tænker også at den onsdag "trækker op", men jeg tænker stadig.... Penny er jo kun 3 mdr til den tid... Det er altså læææænge for en på 3 mdr....

 

Vi har muligheden for at lave det sådan at der er åben ud til haven, så de kan gå ud og ind som det passer dem, så jeg er ikke urolig for renlighed og at de skal holde sig.. Mere at det bare er super længe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ser ikke noget problem i en hundelufter. Jeg bruger selv en af og til, og valgte en i den dyre ende fordi jeg hos hende har flere muligheder. Det var meget vigtigt med den gamle hund at det var en ordentlig en, for han havde både nogle fysiske og adfærdsmæssige problemer.

 

Hvis nu hundelufteren kommer på besøg et par gange, evt. bevæbnet med alskens lækkerier, kunne det jo være at Dexter ville tø op?

 

Og er det ikke noget med at i har en stor, indhegnet grund? For så kunne lufteren i starten måske bare bruge lidt tid derhjemme med hundene. Også så Penny ikke får for meget motion mens hun er lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg synes nu, at det med hundelufter lyder som en super ide! Hvis bare I kan nå at få vedkomne ud nogle gange inden, så Dexter kender personen og er tryg ved vedkomne. Det koster så måske lidt mere i starten, for hvis han ikke er så glad for fremmede, så er en enkelt gang jo ikke nok. Lad personen selv gå ind af døren, og lad Dexter se, at det er ok. Gå en tur sammen, hvor I er med, men personen er linefører, så Dexter kan se, at det er ok.

Synes det lyder vildt billigt - 100kr for 2 timer:shock:. Hvilket vil betyde, at de reelt kun er selv 7,5 time den dag, og det burde de jo kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var mig lige nu? Så var de alene hjemme i de timer, den ene dag om ugen. Specielt når han har fri om onsdagen og kan udmatte dem totalt. Muligvis er jeg fuldstændigt upædagogisk, så vent lige til nogle andre kommer med inputs :engel:

 

Jeg går vist for at være rimelig pædagogisk, og jeg ville også vælge den løsning. ;-) Men hvis I har det bedre med en hundelufter, er det da også fint, det vil da sikkert være super dejligt for hundene med en lang tur på stranden, hvis altså de kan finde ro igen bagefter, når hundelufteren går fra dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går vist for at være rimelig pædagogisk, og jeg ville også vælge den løsning. ;-) Men hvis I har det bedre med en hundelufter, er det da også fint, det vil da sikkert være super dejligt for hundene med en lang tur på stranden, hvis altså de kan finde ro igen bagefter, når hundelufteren går fra dem.

 

DET er netop min bekymring; Kan de finde ro igen? Men hvis man nu f.eks. får dem hentet omkring klokken 14, så ville de være hjemme igen omkring 16-17, og jeg kommer hjem klokken 1730, så er det jo ikke super galt hvis de ikke kan finde helt ro....

 

Altså jeg synes nu, at det med hundelufter lyder som en super ide! Hvis bare I kan nå at få vedkomne ud nogle gange inden, så Dexter kender personen og er tryg ved vedkomne. Det koster så måske lidt mere i starten, for hvis han ikke er så glad for fremmede, så er en enkelt gang jo ikke nok. Lad personen selv gå ind af døren, og lad Dexter se, at det er ok. Gå en tur sammen, hvor I er med, men personen er linefører, så Dexter kan se, at det er ok.

Synes det lyder vildt billigt - 100kr for 2 timer:shock:. Hvilket vil betyde, at de reelt kun er selv 7,5 time den dag, og det burde de jo kunne.

 

Prisen hernede er generelt 100 kr per gang for to hunde, og variere så fra 1-2 timer... Hernede er der jo RIGTIG mange firmaer for hundeluftning, da det er helt normalt at benytte hernede, det er nærmest totalt unormalt ikke at have en hundelufter :lol:

 

(Også fordi det er så billigt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare 10 timer er SÅ længe, og har bare svoret at jeg aldrig ville lade en hund være alene så længe...

 

Men de har jo hinanden... Og igen så forsøger jeg at "bilde mig ind" at det at de så kun har 4 dage om ugen hvor de skal være alene jo er et kæmpe plus....

 

Har lige talt hvordan de fleste uger vil se ud:

 

Mandag:

9-15(6 timer)

Tirsdag:

1030-16 (5½ time)

Onsdag:

FRI!

Torsdag:

8- 1730( hulk vræl!)

Fredag:

8-12( 4 timer)

 

Synes ikke når man tæller det sammen at de er SÅ meget alene hjemme, når man tænkr på at vi "altid er sammen med dem" og har dem med os alle steder.... Det er omkring 25 timer om ugen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...