Hop til indhold

Dagens mareridt...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Da jeg kom hjem fra arbejde tog jeg Luna med ud og gå en tur, men hvad der skulle have været en hyggelig eftermiddagsaktivitet har nu ødelagt hele vores aften :cry:

 

Luna får øje på en fasan og hopper ind i krattet efter den, og som altid når fasanen at lette før Luna fanger den, men pludselig farer Luna ud af krattet igen og kaster sig ned i jorden :confused:

Kort efter føler jeg en jagende smerte i min arm, og det er her jeg opdager at Luna åbenbart har hoppet oven i et hvepsebo, og de her hvepse er altså pænt sure :shock:

 

De har hvepse beslutter sig for at Luna og jeg skal dø (:shock:), så en hel sværm af hvepse sætter efter os, det er så slemt at jeg er nødt til at slippe Luna's snor for selv at være i stand til at vifte de aggressive hvepse væk. Så imens jeg løber alt hvad jeg kan, så holder jeg hele tiden øje med Luna, og hver gang hun forsøger at sætte sig ned for at slippe i de stik hun har fået, så skriger jeg af hende at hun skal komme, hun kan jo ikke stå stille da alle hvepsene så vil overfalde hende på én gang.

 

Jeg tror vi løber 200 meter før de skide hvepse giver op, og både Luna og jeg var skræmt fra sans og samling...

 

Jeg er så heldig at jeg er sluppet med ét stik, men Luna ligner elefantmanden (:cry:), hun har 4 stik oven på hovedet plus et ved øjet og et oven på næsen, hun har to på siden af halsen, og ellers en 8-10 stykker fordelt over resten af kroppen. Hun er selvfølgelig meget urolig lige nu, og ret trykket, hun har jo fået sig en ordentlig forskrækkelse og det gør skide ondt :cry:

 

Da vi kom hjem ville hun ikke engang sætte eller lægge sig, hun stod bare ret op og ned og gispede efter vejret, og det blev hun ved med indtil jeg satte mig og strøg hende beroligende :ae:

 

Men nu tror jeg hun er kommet sig over det værste shock og kun er generet af at det gør ondt, hun har i hvert fald lige spist en halv liter is :blink:

 

Men hold da, sikke en forskrækkelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund (og dig, forstås). Måske du skulle overveje at smøre lidt honning på hendes stik?

 

Forhåbentlig jager hun ikke umiddelbart fasaner igen, nu hun ved, at de har forbundsfæller?! :shock:

 

Jeg er også lidt spændt på hvordan hun reagerer næste gang hun ser en fasan, om hun stadig vil jage den, eller om hun tror at den var årsagen til at hun har ondt lige nu...

 

Jeg tror bare honning vil få hende til at slikke endnu mere (:blink:), men jeg har sådan en spray som mennesker kan sprøjte på insektbid, og det har hun fået noget af.

 

Føj, sikke en skrækoplevelse!! :shock: Stakkels Luna, håber det gi'r sig hurtigt... Og is er helt sikkert det rigtige lige nu! :5up:

 

Jeg tænkte også straks på is, det er hendes yndlingsspise og samtidig var vi jo begge ved at dø af varme efter den løbetur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt lige det her "gode" råd på nettet

 

Er du midt i en aggresiv sværm, skal du ikke vifte eller slå efter insekterne, men bevæge dig langsomt væk fra sværmen.

 

Jeg er sikker på at rådet virker, men det kræver godt nok mere overblik og bedre nerver end jeg har. Når først de summer rundt om dig og man er blevet stukket, så tror jeg altså ikke at ret mange er i stand til at "bevæge sig langsomt væk" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Fy for pokker...hvem kunne vide at 3F(asaner) havde lavet en blokade i hækken? tror nok Luna får tegnet overenskomst nu :mrgreen:

 

 

 

Men stor :ae: til jer begge...lyder ikke spor behageligt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Fy for pokker.

I er sluppet heldigt begge to.

 

Forrige år var et par af vores geocaching bekendte på vej ind i skoven efter en cache. Inden de nåede ret langt rager de ind i et hvepsebo og må en tur omkring sygehuset, for de bliver begge stukket rimelig mange gange.

 

Jeg var gået totalt i panik hvis det var mig.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvepse har, som skovflåter, absolut ingen eksistensberettigelse! Stakkels stakkels lille hundepige. Ja også stakkels dig, men jeg har altså så ondt af Luna som ikke aner hvad der har ramt hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Av av av, jeg er panisk bange for hvepse og bier:genert:

 

Sådan nogle her til jer begge:ae::ae:

 

Håber dagen i morgen er meget bedre

 

Jeg har også altid været panisk angst for dem, især fordi at jeg som barn fik at vide jeg var allergisk overfor dem, men det fik jeg jo så modbevist i går :blink:

 

Fy for pokker...hvem kunne vide at 3F(asaner) havde lavet en blokade i hækken? tror nok Luna får tegnet overenskomst nu :mrgreen:

 

Men stor :ae: til jer begge...lyder ikke spor behageligt....

 

Overenskomst, det bliver da vist med en anden fasanforening, og helst en der tager voldelige metoder i brug for at få udryddet der konkurrenter :blink:

 

Fy for pokker.

I er sluppet heldigt begge to.

 

Forrige år var et par af vores geocaching bekendte på vej ind i skoven efter en cache. Inden de nåede ret langt rager de ind i et hvepsebo og må en tur omkring sygehuset, for de bliver begge stukket rimelig mange gange.

 

Jeg var gået totalt i panik hvis det var mig.

 

Gitte

 

Føj da :shock:

 

:scared:!!

Rigtig god bedring til jer begge. Har du ikke nogle antihistaminer liggende i begge kan få én af??

 

Kun sådan noget spray noget, og det er ikke helt let at få til at trænge igennem Luna's pels.

 

Men kan man købe noget man sådan bare kan have liggende?

 

Hvepse har, som skovflåter, absolut ingen eksistensberettigelse! Stakkels stakkels lille hundepige. Ja også stakkels dig, men jeg har altså så ondt af Luna som ikke aner hvad der har ramt hende.

 

Mine tanker går nu også mest til Luna, for det første fik hun 15-20 stik (og når jeg tænker på hvor ondt mit ene gør...), og for det andet, så ved hun jo netop ikke hvad der ramte hende, og kun fremtiden kan vise hvad hun vil forbinde oplevelsen med.

 

Men hun var helt klart i shock i går, til at starte med kunne hun jo slet ikke slappe af, så hun stod midt på gulvet og bare gispede efter vejret.

 

Da jeg så havde kælet med hende i en 10 minutters tid faldt hun endelig så meget til ro at hun kunne sidde ned, og lidt senere også ligge ned. Men hun kunne slet ikke ligge stille, hun lå helt vildt uroligt, og det eneste der kunne få hende til at sove og falde helt til ro var, når jeg lagde mig ved siden af hende og holdt hende tæt ind til mig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

For pokker for en oplevelse!!! :shock:

 

dig og Luna gør altså ting grundigt hva'?

Håber at i begge har det bedre i dag - og giv den lille dejlige Luna et møs fra mig :bighug:

 

Det er vist efterhånden blevet vores kendeegn :genert:

 

Men jeg sværger, det er absolut ikke med vilje, jeg ville hellere være fri...

 

Det hører med til at gå på opdagelse at man finder noget uventet.. Uh, nu tænker jeg nærmest på "Rejsen til Jordens Indre", men den fasanjagt blev vist også lidt af en opdagelsesrejse for jer. God bedring, både fysisk og mentalt!

 

Jo, men kunne det uventede så ikke være en flot blomst eller en sød hare :vedikke:

 

Fysisk er vi næsten kommet os, Luna's hævelser er faldet og hun virker ikke længere irriteret. Mit eget stik er derimod hævet op og går ondt, men det er nu meget typisk mig, jeg reagerer altid ret voldsomt på insektbid.

 

Mentalt er nok værre, vi fik os begge en ordentlig forskrækkelse, og er nok lige lidt mere forsigtig ude i naturen i fremtiden. Men heldigvis er det jo kun i tre måneder at de skide hvepse er så så aggressive, så det varer ikke så længe før vi igen kan færdes frit :x:

 

I hvepseboet er det dronningen, der regerer enevældigt. Men som det også ofte er sket i menneskenes verden, resulterer det velordnede diktatur i kaos, når magthaveren dør. Det sker her i sommerens sidste fase - og resulterer altså i, at hendes hidtil så arbejdsomme og loyale undersåtter forvandles til pirrelige desperadoer, der selv må søge føde på egen hånd, og som måske også er gnavne, fordi de ved, deres ungdom er ovre, og døden venter om næste hjørne - når det bliver efterår

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuuh, sikke en grim oplevelse! Jeg var løbet skrigende og grædende væk, det er helt sikkert! Tåler ikke hvepse og bier (hverken mentalt eller fysisk).

 

En anden gang, ville jeg helt sikkert give hende antihistamin, det må hunde gerne få (men det er nok en god ide at ringe til dyrlægen, for at snakke dosis først).

 

 

Jeg håber I kommer ovenpå igen, og få rystet den grimme oplevelse af jer.

 

 

Og shit til din sidste tekst!! Det forklarer hvorfor der er fløjet en bi/hveps ind i mit køkken de sidste dage, HVER gang jeg har lavet mad! Fra nu af lukker jeg vinduet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...