Hop til indhold

æbler og ost til hunde


bellas mor
 Share

Recommended Posts

er det sundt for hunde at spise æbler :?: Bella kan ikke tåle at se jeg spiser æbler, hun hopper og danser og stopper først når æble er slut,

tomater vil hun også gerne ha,

hvordan med ost :?: jeg har hørt at hunde ikke må spise ost, passer det:?: håber der er nogle herinde der kan svare på disse spørsmål.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

er det sundt for hunde at spise æbler :?: Bella kan ikke tåle at se jeg spiser æbler, hun hopper og danser og stopper først når æble er slut,

tomater vil hun også gerne ha,

hvordan med ost :?: jeg har hørt at hunde ikke må spise ost, passer det:?: håber der er nogle herinde der kan svare på disse spørsmål.:vinken:

 

Noomi er også helt vild med æbler :lol: Jeg har faktisk fået at vide at de kan være allergifremkaldende, men jeg aner ikke om det har noget på sig :oops:

 

Ost spiser hun også gerne og det kan jeg ikke forestille mig at der sker noget ved. Der er mange der bruger ostetern til træning og sådan :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice spiser uden problemer æbler, men hun er meget kræsen mht. smagen. Som regel får hun skroget når vi spiser æbler eller pærer.

 

Ost er et kæmpe hit herhjemme. Nogle gange har vi købt ostehaps (Lillebror ost) og brugt dem til belønning.

Alice vil dræbe for et stykke ost.

Når vi er hos svigerne (både mandens og mine) og vi overnatter, får hun altid en skive ost om morgenen af enten farmor eller mormor og det er en tradition :-D

 

Hun har aldrig haft dårlig mave eller andet af ost og æbler :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund som er næsten alt spisende. Han kan også godt lide æble og en ostehaps er heller ikke af vejen. Hans madglæde har så desværre også den ulempe at han spiser alt på sin vej. Så som gamle madpakker, slik, div. efterladenskaber osv :mums: Så det er bare med at holde øje med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund som er næsten alt spisende. Han kan også godt lide æble og en ostehaps er heller ikke af vejen. Hans madglæde har så desværre også den ulempe at han spiser alt på sin vej. Så som gamle madpakker, slik, div. efterladenskaber osv :mums: Så det er bare med at holde øje med ham.

 

Amme-nam, det lyder grangiveligt som vores gamle flat. Intet gik hans næse forbi :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Gæst Nikolaj Sønderbek

Jeg har selv lige fået hund for ikke så lang tid siden. så jeg vil jo helst ikke fodre hende med alverdens forskellige ting, for hun spiser gerne alt jeg giver hende. Men efter hvad jeg har læst i denne tråd, så skulle det ikke være noget problem at give hende et æble eller 2 :) Mange tak ^^

 

Fra Nikolaj og ascha

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt med måde, som man siger :-) Æbler skader ikke ( eller gavner ) Men hunden kan ikke leve af dem, men det ved i ;-)

Æbler og pære er bare fyld og hvis man har en hund der vil arbejde for det, jammen så brug det da som guffer. Min egen er vild med bagte æble stykker, i ved så de lige bliver søde.

Bare husk at der skal være plads til foderet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie er også rigtig glad for æbler, fandt jeg ud af her i efteråret.

Vi har mange æbletræer uden for døren, så jeg har tit taget mig et æble, når vi skulle ud på tur. Gracie kan gå den flotteste fri ved fod, indtil jeg er færdig.

Bagefter giver jeg hende skroget, hvilket man dog skal være varsom med, da kernerne indeholder cyanid som er giftigt, også for mennesker.

 

Googlede det lige og fandt denne side med en liste over hvad der kan være giftigt for hunde at spise.

Farlig mad - www.samson66.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie vil KUN spise æble hvis jeg skræller det først. Lille diva! Ostehapser er hun helt syg efter, hun kan kende lyden af en ostehaps der bliver forsigtigt åbnet ude i køkkenet, selvom hun ligger under dynen i soveværelset. Hun kan også kende lyden af en frikadelle der falder på gulvet. Vi har for nyligt opdaget at hun er helt vild med kogt brocoli og blomkål. Jeg har læst at de ikke må få rå brocoli, men så er det vel fint med kogt? Hun vil næsten (!!) hellere have kogt brocoli end kiks...

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna elsker æbler, og har jeg nogen hjemme, får hun et. Ost har jeg ikke herhjemme, da jeg ikke selv kan lide ost:genert:

 

jeg kan heller ikke lide ost, men køber det til hundene :mrgreen: Karla eeeeeeeeeeelsker ost! Det bedste er lillebror ostehapser eller flødehavarti, men alt os kan bruges....

 

[video=youtube_share;jPHSRilc-kg]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...