Hop til indhold

En god sele?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Tror den eneste sele en hund ikke kan trække sig bagud af, er en ruffwear 2012 Webmaster Harness fordi den har den extra rem nede i lysken. Ved ikke hvorfor du synes den du har linket til ser ubehagelig ud? Det handler vel om at måle sin hund korrekt, så remmen ikke sidder for tæt op til forbenet. Om læderet er stift eller blødt, er desvære bagsiden af nethandel.. i en butik kan man jo hurtigt mærke det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så til gengæld det er en virkelig dårlig sele. Brystpladen er meget stiv, og stikker op i struben når hunden snuser i jorden, og remmene er tynde og bliver hurtigt slitte (og er iøvrigt i nylon, sú vil nok skarve Cicero). Jeg har endnu tilgode at se den sele sidde godt på en hund.

Ja, det er jo meget meget forskelligt - ikke?

 

Det er den første sele som Astagatoren bare nogenunde har kunnet acceptere at have på, og endda helt uden at begynde at lave gakkede gangarter og andet undervejs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt en - i hvert fald en midlertidig en...

Vi var inde og prøve seler i går (da Oluf smadrede mormors knæskal), og det sjove var, at den der passede ham allerbedst var en til 25 kr. Selv hende i butikken sagde det, og hun kunne ellers have solgt mig en til 400 kr :vedikke:

 

Men den er af nylon, så vi prøver den bare lidt, medens jeg holder øje med om der kommer andre gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du synes nylon gnaver, så kan du købe sådan nogle lammeskinds "pølser" man bruger til hestegrimer og sætte rundt om selen, der hvor trykket er på hunden. Sheila har altid sådan en på hendes sele bag forbenene, da hun ellers let bliver nappet i armhulerne:)

 

Du kan også lynhurtigt sy nogle selv af et stykke fleece..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, kom lige i tanke om denne sele, der har blød neopren på brystet og bag forbenene, så den gnaver i hvert fald ikke.

 

Ferplast - Hundevelvre

$(KGrHqV,!h8E6GdRZQYCBOjIN+T65g~~60_35.JPG

 

Edit: De har endda lavet en reklamevideo.

 

 

Problemet med denne type - også med Hurttas Y-sele - er, at de ikke kan indstilles i bryststykket.... Så har man en hund der falder udenfor "normen" - så duer de ikke.... Karla fx har et dybt bryst, men en enormt smal talje (sådan myndeagtigt)... så hvis bryststykket passer - så er mave / talje delen aaaaaaaaalt for stor. hvis den passer omkring taljen, så er bryststykket for kort :vedikke:

 

Nu er Oluf ikke ligefrem "myndeformet" :lol: men kunne godt forestille mig, at han lå udenfor "normal-området" af hundeselepasform....

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med denne type - også med Hurttas Y-sele - er, at de ikke kan indstilles i bryststykket.... Så har man en hund der falder udenfor "normen" - så duer de ikke.... Karla fx har et dybt bryst, men en enormt smal talje (sådan myndeagtigt)... så hvis bryststykket passer - så er mave / talje delen aaaaaaaaalt for stor. hvis den passer omkring taljen, så er bryststykket for kort :vedikke:

 

Nu er Oluf ikke ligefrem "myndeformet" :lol: men kunne godt forestille mig, at han lå udenfor "normal-området" af hundeselepasform....

 

Jeg kom lige til at tænke på, har du prøvet julius k9 selen? Du kan indstille bringestykket (det er af velcro) på den måde rykker gjorden længere bagud og væk fra forbenene. Sådan fungerer Smillas lige nu og den er så dejlig nem at smække på den sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom lige til at tænke på, har du prøvet julius k9 selen? Du kan indstille bringestykket (det er af velcro) på den måde rykker gjorden længere bagud og væk fra forbenene. Sådan fungerer Smillas lige nu og den er så dejlig nem at smække på den sele.

 

 

Lige nu har mine Hurttas H-sele. Den er ok, men jeg er ikke fan af seler der ikke har en strop ned imellem forbenene.... Synes ofte trykket kommer til at ligge for højt - så det ligger oppe ved halsen / struben og ikke nede på bringen/brystet... Som du kan se på nedenstående billede.... Men bliver den større - så passer den ikke på kroppen af dem :vedikke:

 

Derfor bruger jeg bare nærmest altid halsbånd. De går kun i sele hvis de er i flexline...

 

photo.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu har mine Hurttas H-sele. Den er ok, men jeg er ikke fan af seler der ikke har en strop ned imellem forbenene.... Synes ofte trykket kommer til at ligge for højt - så det ligger oppe ved halsen / struben og ikke nede på bringen/brystet... Som du kan se på nedenstående billede.... Men bliver den større - så passer den ikke på kroppen af dem :vedikke:

 

Derfor bruger jeg bare nærmest altid halsbånd. De går kun i sele hvis de er i flexline...

 

[ATTACH=CONFIG]95592[/ATTACH]

 

Ja, det er selvfølgelig ulempen og virkelig svært at vurdere synes jeg (synes jo det ser ok ud på billedet. Karlas sidder måske en aaaanelse højt?). Smilla har også en hurtta brystsele, den har givet hende gnavpletter bag forbenene. :(

 

Problemet med at bringestykket ryger op er nok også større, hvis man har en hund som går med 'for lille sele'. For hvis den passer omkring brystet på en smal hund, så sidder bringestykket nok også højere oppe. Jeg får garanteret samme problem med Tipsen, hun er også meget spinkel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret har den her eDog Fleece Dog Harness | Shop

 

den sidder perfekt og har fleecefor overalt, han har nemlig samme problem som Oluf :mrgreen:

- det eneste trælse er at fleeceflapperne under spænderne smutter ud så det ligner at han får vinger, men trods det får han altså ikke sår af den....

 

[ATTACH=CONFIG]95582[/ATTACH]

 

Den type sele havde de desværre ikke i den butik, hvor vi var forleden. Men det er helt klart en af dem, han skal prøve.

 

Problemet med denne type - også med Hurttas Y-sele - er, at de ikke kan indstilles i bryststykket.... Så har man en hund der falder udenfor "normen" - så duer de ikke.... Karla fx har et dybt bryst, men en enormt smal talje (sådan myndeagtigt)... så hvis bryststykket passer - så er mave / talje delen aaaaaaaaalt for stor. hvis den passer omkring taljen, så er bryststykket for kort :vedikke:

 

Nu er Oluf ikke ligefrem "myndeformet" :lol: men kunne godt forestille mig, at han lå udenfor "normal-området" af hundeselepasform....

 

Det er også mit indtryk, efter at have prøvet seler på ham :lol: F.eks Julius-K9 selen sad fuldstændig tåbeligt på ham, fordi han er så kort i kroppen. Det halve af det stykke, der ellers skal sidde om brystet, kom til at flappe rundt i ingenting, fordi det nåede ned over hans talje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den type sele havde de desværre ikke i den butik, hvor vi var forleden. Men det er helt klart en af dem, han skal prøve.

 

 

 

Det er også mit indtryk, efter at have prøvet seler på ham :lol: F.eks Julius-K9 selen sad fuldstændig tåbeligt på ham, fordi han er så kort i kroppen. Det halve af det stykke, der ellers skal sidde om brystet, kom til at flappe rundt i ingenting, fordi det nåede ned over hans talje.

 

De syr også efter mål, hos Xtra Dog Fleece Dog Harness Review | fleecedogharnesses.co.uk og de er meget meget hjælpsomme :5up:

så jeg kan virkelig anbefale dig at skrive il dem, måske kan han få en speciallavet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvilken af k9 selerne det er i snakker om så jeg prøver lige :-) Jeg vil gerne have den her, eller noget lignende til Kato når han er udvokset NY Original IDC Julius K9 power sele Sort Synes de er rigtig gode til de lidt bredere hunde.

 

Tak for tippet :5up: Den ser bedre ud end den vi prøvede.

 

De syr også efter mål, hos Xtra Dog Fleece Dog Harness Review | fleecedogharnesses.co.uk og de er meget meget hjælpsomme :5up:

så jeg kan virkelig anbefale dig at skrive il dem, måske kan han få en speciallavet...

 

Takker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en hurrta pro: Hurtta Pro Seler, Sort og den sidder ok synes jeg. Har ikke så meget erfaring i det. Hun skal lige overtales til at have den på, når vi går ud, men så snart vi er ude af døren, virker hun på ingen måde generet af den, og den fordeler helt sikkert trykket bedre, end et halsbånd, når hun tonser :shock:

 

Kan ikke lige finde et ordenligt billede, men det her viser det måske nogenlunde

DSC_0342 (1).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...