Hop til indhold

Mops eller irsk ulvehund?


Gæst Acapella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu nævner du selv Grosser Schweizer Sennen hund. Jeg kender en og hun er rolig, sød og sjov. Hun er meget glad for sin familie og for mad. Hun kan gø, når der kommer nogen, eller hvis hun ikke får nok godbidder på træningspladsen :lol: Følgende fra grosserguiden stemmer helt overens med min opfattelse af racen:

 

Grosseren er en dejlig, stor, kærlig og trofast familie hund som gerne vil være i familiens skød. Den stortrives ved at være med i alt, hvad familien foretager sig ! Den er meget klog og lærenem (Hvis det kan betale sig), den arbejder helst for godbidder og masser af ros...Men vi andre vil jo heller ikke nøjes med at arbejde for krummer.....

 

Link til indlæg
Del på andre sites

LIge i forlængelse af grosser-snakken, så har vi nogle venner der har en grosser på 8 mdr, og 50 kg (hanhund).....den SKAL trænes, for der er altså hvalpeflip i dem og så er 50 kg meget at styre....de går til træning med ham, og han er med tavle (har ikke sat mig yderligere ind i hvilke linier), de har tidligere haft hund og er ellers helt almindelig fornuftige mennesker. Men de sagde sidst vi var sammen med dem, at hvis de kunne gøre valget om havde de nok valgt en lidt mindre hund.....men han er super sød og dejlig og har ingen idé om hvor stor han egentlig er. Men han sviner....må trods af den korte pels. :mrgreen:

Og så skal man jo lige være opmærksom på trapper hvis I har sådan noget.

 

Bare lige et enkelt input herfra...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, min gør ikke. Og det er ikke kun noget jeg mener, jeg har spurgt mine naboer og de siger, at de aldrig hører hende. For mig/os var det med ikke at gø for meget et vigtigt kriterie i valget af race. Vi sejler, og da en båd er meget lidt lydisoleret duer det ikke med en hund der gør hele tiden - alle andre der ligger i havnen ville jo blive vanvitige. Det eneste tidspunkt hun gør lidt umotiveret er faktisk under leg - så måske er det derfor du tror de larmer hele tiden:confused:

Jeg er ikke i tvivl om at din hund er stille når du siger det.

Der er fem sorte spidser i vores omgangskreds. Ifølge fire af ejerne, er gøen det største problem de har med dem (og det giver jeg dem ret i);-) Det kan skyldes alverdens ting, men det ligner en tendens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu en mops. Med stamtavle. Der findes som sagt klubber i udlandet, der arbejder mod den gammeldags mops. Så kan det godt være at den ikke vinder på en DKK-udstilling, og jeg vil blive set ned på af mops-opdrættere, fordi jeg har valgt en udenlandsk kennelklub, der arbejder mod den gammeldags type, men so be it. Jeg foretrækker en med en sund krop og en sundere ansigtsform, der stadig har mopsens væsen.

 

De mopser, jeg kender, er helt flade i hovedet, stønner når de går, og har øjne der popper ud. Men det skal ikke være en diskussion af mopsen. Jeg ved bare at jeg ikke er interesseret i at købe en mops fra en dansk DKK-opdrætter. Så må jeg leve med at folk tror jeg har købt en blandingshund. Det går nok.

 

[ATTACH=CONFIG]97203[/ATTACH]

Det her er et billede af den oprindelige mops fra 1800-tallet (ørerne er kuperede dog).

 

Sejt billede, håber man kan finde tilbage til denne type..interessant nok, så var jeg sammen med en næsten identisk hund igår! Han var en blanding af mops og islandsk fårehund! Islænderen kunne man slet ikke se, tilgengæld var den i hans temperament;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...