Hop til indhold

Hvad skal man gøre og kan man gøre noget ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Kort. Hunden står på en gård. For overhovedet at komme ned til gården skal man køre langs en alle på 1,5 km, derfor kan man ikke se det ude fra vejen og man kommer ikke bare lige tilfældig forbi og tager billeder.

Ham der ejer hunden er ikke i min familie, men dem som bor på gården i et hus ved siden af er. Ham der er ejer hunden er polak og kan ikke hverken engelsk eller dansk og er i øvrigt rigtig aggersiv og opføre sig meget voldsomt. Så helle for ikke at snakke med manden.

 

Hvis nogen melder det kan enhver idiot regne ud af det er dem fra min familie og der ville blive voldsomt ballade for hvor skal de så bo henne ?? Det bliver da et helvede for dem.

Man kommer nemlig ikke bare lige forbi, der ville ikke være andre feks fra vejen af der har set det eller andet.

 

Jeg ringede så til dyreværet og det gik som jeg skrev på første side.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 151
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men hvorfor er det så, når alle andre ikke er kompetente nok til at fortage sig noget som helst, at DU ikke tager en snak med ejeren af hunden? Kan jo være, vedkommende er godt og grundigt træt af den hund, og egentlig bare venter på en håndsrækning for at komme af med den:-D

 

Det er sq for nemt, bare at læne sig tilbage med armene over kors, og brokke sig over hvor lidt alle de andre gider gøre.

 

 

Fordi manden er aggersiv og polak og hverken kan engelsk eller dansk.

 

Jeg synes faktisk jeg gør noget, i forhold til andre omkring den hund. Jeg tror ikke manden er træt af hunden og venter på at komme af med den. Jeg tror hunden fungere som lænkehund med funktion som vagthund og det er det.

 

 

Jeg læner mig ikke tilbage med armene over kors, i så fald havde jeg nok slet ikke oprettet denne her tråd og ringet til dyreværnet.

 

Men det er bare ikke skide nemt vel. Sidst jeg forsøgte at hjælpe 3 vanrøgtede heste via DB ( som i øvrigt ikke tog det alvorligt ) endte det med at jeg ikke at se min familie i over et halvt år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen lad os da ringe til TV2 news også...

Kunne man ikke lige prøve lidt fornuftssnak m ejeren inden man blæser det op på landsdækkende:rolleyes:

 

Siden hvornår er kommunikation gået af mode? Det virker faktisk sommetider endnu;)

Årh lad dog være. Der er åbenbart nogle problematikker ift. stella og hendes familie, som gør at hun vælger at ringe til dyrenes beskyttelse og hvem hun nu ellers har kontaktet. Der var ingen hjælp at hente, og det synes jeg faktisk er ekstremt for dårligt. Så sådan noget synes jeg sagtens man kan blæse ud på landsdækkende tv. Når man får sådan en henvendelse og skal forestille at være en dyreværnsorganisation, så synes jeg godt nok man skal gøre noget ved det.

 

Det handler ikke om kommunikation vs. ikke-kommunikation, men om at det er virkelig ringe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi manden er aggersiv og polak og hverken kan engelsk eller dansk.

 

Jeg synes faktisk jeg gør noget, i forhold til andre omkring den hund. Jeg tror ikke manden er træt af hunden og venter på at komme af med den. Jeg tror hunden fungere som lænkehund med funktion som vagthund og det er det.

 

 

Jeg læner mig ikke tilbage med armene over kors, i så fald havde jeg nok slet ikke oprettet denne her tråd og ringet til dyreværnet.

 

Men det er bare ikke skide nemt vel. Sidst jeg forsøgte at hjælpe 3 vanrøgtede heste via DB ( som i øvrigt ikke tog det alvorligt ) endte det med at jeg ikke at se min familie i over et halvt år.

 

Men det forstår jeg ikke.. Ærligt...

 

Altså enten vil du, eller også vil du ikke hjælpe... Uanset om DB eller andre gør noget, så vil han jo åbenbart tro det er naboen? Så kan det jo være "ligemeget" hvem der gør noget.. En her fra HF kunne melde det, hvis han stadig bare tror på det er naboen, ville de være i problemer uanset hvem der endelig tager sig sammen og hjælper hunden....

 

Hvordan fik du kendskab til hunden? Fordi du besøgte din familie? Så kan det jo være hvem som helst som besøger dem, der melder det!

 

Jeg havde gået derover, og så havde jeg gjort opmærksom på at hvis ikke forholdene ændrede sig, så ville det blive meldt (Man skylder ALTID at fortælle det til folk først), og i sidste ende ville hunden blive fjernet (Og hvis ikke af politi, så af MIG!). Så ville jeg egentlig være rygende ligeglad om jeg skulle betale en dyrlæge sort, eller få min svigerfar til at skyde hunden, men det er ikke værdigt at den skal stå og have et lorte liv, fordi ingen tager sig sammen! Og nægter at tro på at politiet rent faktisk ville have en sag med hensyn til at man selv skulle havne i problemer.

 

 

Dertil sagt så er det jo ikke fordi politiet ikke VIL at de f.eks. ikke sigter folk i den slags sager, "desværre" er Danmark bare et samfund hvor der ikke må være tvivl om folk er skyldige. Dette betyder vi ikke fængsler uskyldige mennesker, og det betyder at alle har ret til en fair retssag, og kun at blive sigtet for ting som der er beviser for.

Desværre betyder det også at nogle sager går fri, fordi man ikke har beviserne. Der må vi så blive bedre til at sørge for det ikke sker... Men det er jo ikke politiets skyld at de ikke har nogle beviser for hvem der har været ond ved dyret... ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange polakkere kan faktisk tysk:) og synes faktisk som Shii, at man må gå til manden før man går til alt muligt andet. Da han kommer fra et andet land, kender han måske slet ikke til de danske regler om dyrehold. Det kunne man måske forklare ham, og samtidig fortælle, at hvis ikke forholdene ændres vil nogen med garanti melde ham.

 

Og noget helt andet.. Hvordan dælen skal den kunne fungere som vagthund, hvis den er lænket 24-7?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lidt svært med det billede du har tegnet af hundens situation. Jeg ville egentlig hellere have adressen, så kunne jeg måske få nogle jyske hundevenner til at kikke forbi og se, hvad der kunne gøres for hunden.

 

Det tænkte jeg også.. Men når nu kun det er naboen der vil få skylden, så er det jo.. Ja, bare sådan det vil ende...

 

Men en ting er helt sikkert... Hunden får det ikke bedre af at vi snakker om den... Nogen skal jo gøre noget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænkte jeg også.. Men når nu kun det er naboen der vil få skylden, så er det jo.. Ja, bare sådan det vil ende...

 

Men en ting er helt sikkert... Hunden får det ikke bedre af at vi snakker om den... Nogen skal jo gøre noget....

 

Det er vel aldrig anderledes end at man kan være faret vild og spørger efter vej eller lign. og i den forbindelse ser hunden og taler med ejeren om det. Det kan naboerne aldrig få skylden for.

Iøvrigt havde Stella jo også talt med en dyreværnsmand om sagen og havde han ageret, ville det være kommet frem i lyset alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

Så enig... Og om ikke andet kom Ulla med en fin beretning om en ung pige, der tog en lænkehund med sig da hun flyttede:)

Men synes måske stadig manden skal belæres om den danske måde at holde hund på. Årh den er bare så svær, når det er folk med en anden kultur.. Men voldelig og aggresiv er ikke det, der skal afholde folk fra at gøre noget. For det er han jo højest sandsynligt ikke konstant. Og jeg tror da gerne han vil ha velment hjælp til integration i det danske samfund:o (og det kommer altså fra mig, som ellers har ganske lidt til overs for polakker:o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang hentet en hund der hvad stået lænket til en radiator i 3 uger i et lejlighedskompleks, fordi vi ikke kunne få nogle til at reagere. Jeg endte med en politianmeldelse og har nu en uren straffeattest. Så jeg har også været der. Send en PB til Ninja-mor med add. og se om om det ikke kunne forandre noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved da gennem en kusine på Djurland at DCH forening har en afd. et sted der. Måske kunne et par hærdebrede mænd derfra tage et kig på forholdenefor denne hund.Det er faktisk hende der stjal samojeden, men nu er hun i 70erne og ikke frisk mere og hendes mand, der var DCH træner deroppe på djurs er død.

Min bedst hundeveninde er fra Polen, hvis han har samme temperament som hende, så ville jeg synes en mand skulle overtage dette.Desværre bor hun på Amager, ellers ville hun nok kunne sige ham et par ord.,

 

Hvis hunden er korthåret , så er natten da allerede et mareridt for den.

Problemet med at stjæle og skjule den er jo, at han bare får en ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang hentet en hund der hvad stået lænket til en radiator i 3 uger i et lejlighedskompleks, fordi vi ikke kunne få nogle til at reagere. Jeg endte med en politianmeldelse og har nu en uren straffeattest. Så jeg har også været der. Send en PB til Ninja-mor med add. og se om om det ikke kunne forandre noget

 

Der er stor forskel på at gå ind i en lejlighed og tage en hund, og på at hunden "forsvinder", f.eks. fordi lænken på magisk vis gik i stykker, halsbåndet itu eller lignende... :mrgreen:

 

Selvom det er ulovligt at begive sig ind på hans private egendom, og tage hunden, så synes jeg stadig at min personlige "moralske" grænse går der... Står hunden lænket udenfor, og er ikke behandlet ordentligt, så synes jeg at alle der ser hunden bør reagere... Men jeg synes ikke, uanset hvor ringe hunden har det, at man som privat person skal begive sig indenfor hos nogen andre, uden at være inviteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring med flere forskellige dyreværnssager er at dyreværnsforeningerne - dem allesemman - kan man roligt se bort fra.

Man skal til det selv. Ikke tale til de mennekser der er problemet, men tale med dem. Uanset hvor lidt man bryder sig om dem. Love og paragraffer nytter ikke, selv om de er der og ikke bliver overholdt. Politiet er ligeså ligeglade som dyreværnsforeningerne.

Psykologi frem for magt, for magten har mere travlt med at skrive rapproter i tre eksemplarer, eller trykke brocurer med deres kontonummer. Det er ikke altid det lykkes, det kommer også an på en selv, for man skal kunne sætte sig ind i hvem man står over for. Faktisk er det bedst hvis man for et øjeblik kan springe ud af sin egen bevidsthed, og tænke modpartens tanker.

Hen ad vejen har jeg opnået noget på den måde. En gang kunne problemet løses på en halv time. En anden gang har det udviklet sig til et årelangt psykologisk spil med trusler, sladder, men også lidt positive resultater. Omend jeg ikke har opnået det jeg ville i den sag, har jeg dog opnået noget, og i al fald mere end de dyreværnsforeninger der end ikke prøvede. Ja, det har da kostet noget, men på årsbasis dog ikke ret meget mere end medlemsskab af to dyreværnsforeniniger ville have kostet, en udgift jeg har valgt at bortspare.

Man lærer (bliver nødt til at lære) at omgås mennesker på en ny måde, som jeg synes har kommet mig til gavn i andre sammenhænge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er stor forskel på at gå ind i en lejlighed og tage en hund, og på at hunden "forsvinder", f.eks. fordi lænken på magisk vis gik i stykker, halsbåndet itu eller lignende... :mrgreen:

 

Selvom det er ulovligt at begive sig ind på hans private egendom, og tage hunden, så synes jeg stadig at min personlige "moralske" grænse går der... Står hunden lænket udenfor, og er ikke behandlet ordentligt, så synes jeg at alle der ser hunden bør reagere... Men jeg synes ikke, uanset hvor ringe hunden har det, at man som privat person skal begive sig indenfor hos nogen andre, uden at være inviteret.

 

Døren var nu åben, og alle vist hvordan den blev holdt. Ejeren er psykisk syg og har endnu ikke fået en ny hund. Hunden har det fint og jeg har det fint med min plet, og ville såment gøre det hele om igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor er det så, når alle andre ikke er kompetente nok til at fortage sig noget som helst, at DU ikke tager en snak med ejeren af hunden? Kan jo være, vedkommende er godt og grundigt træt af den hund, og egentlig bare venter på en håndsrækning for at komme af med den:-D

 

Det er sq for nemt, bare at læne sig tilbage med armene over kors, og brokke sig over hvor lidt alle de andre gider gøre.

 

Jeg synes altså at I (både du og andre) er lidt rigeligt hårde ved Stella her :cry: Hvis manden er aggressiv og endda ikke forstår dansk er det da ikke særlig hensigtsmæssigt at Stella selv tropper op på stedet? Der må være andre løsninger end at Stella skal have et par på kassen og miste kontakten til sin familie (igen) :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså at I (både du og andre) er lidt rigeligt hårde ved Stella her :cry: Hvis manden er aggressiv og endda ikke forstår dansk er det da ikke særlig hensigtsmæssigt at Stella selv tropper op på stedet? Der må være andre løsninger end at Stella skal have et par på kassen og miste kontakten til sin familie (igen) :vedikke:

Ja, jeg er helt enig her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår også godt at Stella ikke lige tør, for ikke at skade hendes familie, der måske bor til leje der.

Og så mener jeg, der bør komme et par toffe hundeejere ind , helst mænd.

Da jeg hentede Goffy tilbage fra et "dumt af mig salgsfejl", var jeg da selv så påvirket og måske for meget indvolveret følelsesmæssig,at uden min veninde , der er polsk af fødsel og temmelig barsk, kontant og udfarende, hvis det bliver nøsvendigt,havde det nok aldrig lykkedes .

Polak eller ikke polak, men der børe være folk til stede ,der kan handle både trusler og verbale slagsmål.Med koldt blod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal Stella da ikke troppe alene op:) det kan godt være det lyder lidt hårdt, men det er heller ikke okay vi bare trækker på skuldrene og siger nååh ja, når en bruger fortæller om en hund, der lever et uacceptabelt liv, og denne bruger ikke har tillid til at diverse instanser vil gøre noget(har jeg ingen ide om de vil eller ej:)) og så ikke selv vil gøre noget. Der er kommet forslag og nogen har tilbudt at hjælpe. Håber da Stella har taget imod noget af det, uden det er kommet frem i denne tråd.

Og så synes jeg stadig der bør være en dialog med ejeren, for den danske måde at holde hund på ligger måske langt fra den polske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså at I (både du og andre) er lidt rigeligt hårde ved Stella her :cry: Hvis manden er aggressiv og endda ikke forstår dansk er det da ikke særlig hensigtsmæssigt at Stella selv tropper op på stedet? Der må være andre løsninger end at Stella skal have et par på kassen og miste kontakten til sin familie (igen) :vedikke:

 

 

Ved du hvad? Jeg synes faktisk det er lidt omvendt

 

Stella beder om råd til en situation hun som udgangspunkt kun fortæller halvdelen af. Man giver så sit bedste bud der. som sædvanligt fristes jeg til at sige, ikke kan bruges til noget som helst. Lidt efter lidt kommer der så mere frem som kaster mere lys over situationen.

Det er jo som Howlucky skriver, ingen instanser kan åbenbart hjælpe, Stella tør ikke, hvad så med at give andre muligheden?

Hårdt? Muligvis for Stella, men helt sikkert for den unghund hun beskriver lever i vanrøgt (står i lort og har diarre)

 

For mig er det primære at nu sidder en masse af os og har ondt af en hund vi ikke har skyggen af chance for at prøve at hjælpe! Se det synes jeg er hårdt.

 

Jeg har tilbudt at forsøge at få nogle hundevenner derud evt under påskud at være faret vild. De kunne såmænd også ville sælge noget, hvad ved jeg? Men nu skal vi bare glemme det fordi Stella føler sig jagtet, trådt på, stødt eller andet. Det er ikke i orden i min bog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, må åbenbart ikke lægge link ind endnu, så det bliver en lidt kringlet forklaring: Søg i google: alle dyrs ret. Gå ind på nummer tre søgesvar (den hedder noget med dyr og 009).

Her finder du kontaktoplysningerne til "Alle Dyrs Ret", startet af Axel Sørensen, bedre kendt som "Sheriffen" (og for at være fortaler for selvtægt, når det kommer til udsatte dyr). I den grad en handlingens mand. Jeg ville helt sikkert prøve med dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...