Hop til indhold

Udetid i gennemsnit om dagen


Louisen
 Share

Hvor lang tid (i alt/sammenlagt) om dagen er din hund ude?  

58 stemmer

  1. 1. Hvor lang tid (i alt/sammenlagt) om dagen er din hund ude?

    • Ca. 30 minutter om dagen, +/- et kvarters tid.
      0
    • Ca. 1 time om dagen, +/- et kvarters tid.
      1
    • Ca. 1½ timer om dagen, +/- et kvarters tid.
      6
    • Ca. 2 timer om dagen, +/- et kvarters tid
      25
    • Ca. 3 timer om dagen, +/- et kvarters tid
      9
    • Ca. 4 timer ELLER MERE om dagen.
      13
    • Andet/ved ikke/Lilla rumgorilla
      4


Recommended Posts

Afstemning følger!

 

Udetid er AL udetid, både i have og på tur.

 

Grunden til at jeg spørger, er fordi vi ikke har en have. Derfor går vi nogle ture med Taiki, hvor vi både går "rigtig" tur, træner osv., men også hvor han bare møfler rundt selv og styrer slagets gang 100%.

 

Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er meget eller lidt vi er ude med ham når man sammenligner med andre, men omvendt har mange herinde jo haver som hundene kommer ud i... Ikke at det skal sammenlignes med at gå tur, men vi bruger jo den lokale park, Assistens osv. som en slags have og derfor synes jeg, at det er relevant at vide.

 

 

Så fortæl mig - hvor meget udetid har jeres hund om dagen, og I må gerne i et indlæg uddybe, hvad der er tur uden for matriklen og hvad der er i haven. Tak! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for tiden er det nok ikke helt så meget han er ude, som vi kunne ønske, men det skyldes at han stadig ikke er helt frisk.

 

Han bruger meget tid i haven, men det har jeg ikke taget med. Jeg har kun taget den tid med som jeg er ude sammen med ham.

 

Det er nu meget forskelligt og afhænger også af om vi skal til træning eller ej. Men sådan gennemsnitlig har jeg sagt 3 timer. Det er nok ikke meget galt, men kan selvfølgelig svinge fra dag til dag. Og mens han har været dårlig har det været kortere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok et svært spørgsmål. Vores dage ligner nemlig ikke altid hinanden.. Den ene dag er hun ude i 1½ time og den næste måske 4 timer. Derudover har hun haven, som hun så ikke rigtig bruger så meget lige for tiden... Tror hun savner noget sol og sommer :hmm: I sommers var hun i haven fra hun stod op og til vi gik i seng om aftenen.. Nu er hun derude i max 20 min sommetider, så vil hun ind :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke stemt endnu og det er vanskeligt. Hvis det er varmt og dørene står åben , er halvdelen vel ude 4 timer + gåture, anden halvdel ligger og koger i møblerne.

Hvis jeg arbejder i haven er de fleste også ude.

Nogle dage kommer de ikke ud af haven, andre dage , helst flere gange ugenligt smutter vi en 2-3 timers tur, så længe gamle Molly på 12 år kan klare det.

Så er gennemsnit er nok 4 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at bruge denne tråd til noget, synes jeg. Fordi det burde være lidt aldersopdelt.F.eks har min 12 årige Molly og 9 årige Laura jo slet ikke det behov mere, de yngre hunde har.

Og græske skøre Snoopy den tosse, kunne sagtens ønske 5 timers koncentreret derudaf hver dag.Hvis han skulle blive blæst ud for luft-og overskudsenergi , skulle det ske pzykisk.Eller med voldsom hjernearbejde, men han er en hund med stor behov for bare at løbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget forskelligt :-) Vi går nok normalt 1,5 time plus minus. Ellers laver hun ikke andet end at sove derhjemme.

Når det regner er vi ikke så meget ude, for det er Eris ikke rigtig interesseret i. Derimod går vi altid meget længere ture om vinteren og når der er sne, for det elsker Eris bare helt vildt :-D

Nogen gange tager vi flere timers ture ude i skoven løs (med snor :oops:), i hundeskoven og alt muligt andet. Det er sådan efter gefühl :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svaret ca 2 timer. Det er så her om vinteren eller generelt i dårligt vejr. De er kun i haven når jeg er med, så det er faktisk kun i sommersol de er der i længere tid, ellers måske et kvarterstid til lidt søg og leg. Så de to timer er det vi går i gennemsnit på en dag, nogle hverdage bliver det kun til en time ialt (gud hvor lyder det af lidt, men jeg må indse at jeg har gamle hunde) og andre dage er vi på tur i flere timer med hundevenner:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gennemsnitligt 2 timer. En dag som i dag med heldagsregn, har hun ikke været meget ude. Hun har fået fodersøg i haven, og har været med ude og fodre heste morgen og aften. Tror maks hun har været ude i en time. Gracie gider ikke være i haven uden mig, men når vejret er til det, kan hun godt være derude med nabohundene i et par timer, hvor jeg laver andre ting indenfor.

I går regnede det også lidt, men der var vi på vandretur i skoven i næsten 2 timer med indlagt træning + at hun var i haven med de andre hunde og med ude og fodre heste.

Gracie forventer ikke aktivering eller udetid et bestemt antal timer om dagen. Hun er generelt en rigtig inde-hyggehund og vi kan begge lide det sådan.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er godt nok svært at svare på når man har to hunde, hvor den ene kun vil udenfor hvis vejret er godt og den anden kan finde på at tage en lur på et par timer udenfor i en snestorm......

 

jeg går to ture hver dag af mindst 30 min. varighed, nogle gange erstattes gåturene med en tur i hundeskov eller andet sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er mellem 2-3 timer. Vi har ikke have, men vi har en altan, som Sif synes det er sjovt at være på. Den har jeg dog ikke talt med i hendes udetid, da hun bare sidder og kigger på verden, når hun er derude :lol:

For tiden er hun ude lidt mindre, da hun stadig halter lidt, men til gengæld går vi så en ekstra tur med hende, hvor vi øver gå pænt osv. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at bruge denne tråd til noget, synes jeg. Fordi det burde være lidt aldersopdelt.F.eks har min 12 årige Molly og 9 årige Laura jo slet ikke det behov mere, de yngre hunde har.

Og græske skøre Snoopy den tosse, kunne sagtens ønske 5 timers koncentreret derudaf hver dag.Hvis han skulle blive blæst ud for luft-og overskudsenergi , skulle det ske pzykisk.Eller med voldsom hjernearbejde, men han er en hund med stor behov for bare at løbe.

 

Jeg er enig med dig, men det kunne jeg ikke overskue ift. afstemning. Der er jo også forskel på racerne, en fransk bulldog har måske behov for mindre udetid end en husky.

 

Men derfor skrev jeg så i stedet i indlægget, at man gerne måtte kommentere, for så kan man netop skrive som du gør, hvilket jeg kan tage med i mine overvejelser. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har have som Carla bruger rigtig meget tid i. Hver gang hun vil ud er hun ude i nok 15-20 minutter..

 

Hun er jo stadig hvalp, og samtidig Mastiff, så gåture for hun maks én af om dagen, varighed ca. 30-45 minutter.. Det er rigeligt for hende, og det er heller ikke særlig langt vi når at gå, sådan regnet i meter, for hun skal jo snuse og dufte og ja, det tager hundrede år at gå 10 meter :lol:

 

Men her skal man tænke på at Mastiffer jo ikke har et kæmpe behov for motion på den måde, men selvfølgelig at det vigtigt at hun kommer ud til andre dufte og indtryk..Bare en tur over til naboen (mine forældre) i deres have er jo SINDSYGT spændende med alle de (for hende) nye dufte.. Så udetid synes jeg hun har meget af ifht. alder og race (har svaret ca. 2 timer), men decideret motion... ikke så meget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For lige selv at deltage.

 

Taiki blev 1 år i fredags. :hjerte:

 

Han får ca. 45 minutters morgentur. Dette er inkl. træning og fodersøg, hvis han skal være alene hjemme. Nogle gange mindre, hvis kæresten er hjemme hele dagen og kan aktivere ham inde eller gå en tidligere middagstur.

 

Middagsturen varer ca. 45 minutter til en time. Der er småtræning af hverdagslydighed, men ikke "rigtig" træning. Snus og leg primært!

 

 

Aftenturen er gerne 30-45 minutter, der snuses bare.

 

Og alt efter hvornår aftenturen falder, kommer han nogle gange ud på en ultra kort tur på 10-15 minutter hvor han gør hvad han skal, inden natten. :-D

 

 

Mange af turene er dog afhængige af, hvordan den forgående tur gik. Hvis morgenturen er kort, er middagsturen gerne længere, og så bliver aftenturen også gerne lidt kort. Men har han fået en lang morgentur med træning und alles, bliver de næste ture lidt mindre. Aftenturen er altid meget rolig med snus og tulleri, men alt efter hans behov kan den variere i længde.

 

 

Alt i alt vil jeg mene, at vi går tur/ er ude ca. 2½ - 3 timer om dagen med ham.

 

Vi har ikke have, havde vi have ville jeg foretrække at træne og lave fodersøg i dén, og det ville begrænse turenes længde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer helt an på vejret hvor meget de er ude. Forår og sommer er de ude det meste af tiden, i den våde og kolde tid er det mere små ture, at de er ude i haven. Gåturenes længde er der ingen forskel om vejret er gråt eller godt. Morgenturen er på ca. 1½ time. Lige pt er det store hit, at grave efter mosegrise ved åen og det giver nogle dejlige beskidte hunde, at få med hjem. Der bliver også tid til lidt fodersøg. Ofte går vi tur sammen med to andre og deres hunde.

 

Eftermiddagsturen afhænger af om jeg skal arbejde. Hvis jeg skal arbejde bliver den på ca. en ½ time og der går manden en lille tur med dem, når han kommer hjem. Har jeg fri, så går vi en tur på ca. 1 time og der er indlagt lidt træning og andre aktiviteter, som kan være alt lige fra fodersøg til ballancegang over væltede træstammer.

 

Godnatturen er på ca 15 - 20 min. og er bare en tisse, skide og snuse tur

 

Jeg har stemt på 4 timer, da det er det der passer bedst, tror jeg når man regner gennemsnittet ud over hele året og da jeg ikke gider regne, så bliver det et ukvalifiseret gæt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...