Hop til indhold

Er det synd at sige farvel flere gange om dagen?


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Jeg dør en lille smule, hver gang jeg skal sige farvel til vovse. Hun ser SÅ sølle ud hver eneste gang vi skal af sted, og jeg er sikker på hun gør det med vilje, bare for at give mig dårlig samvittighed.

 

Kaya er ikke særligt meget alene hjemme. Vi er begge to lærere på den samme lille skole, så vores skemaer overlapper ofte hinandens. Vi har så en del møder (lærer = mødehelvede), og der er vi tit af sted begge to.

F.eks. i dag, har Kaya kun været alene hjemme i 3 timer sammenlagt. Men vi har sagt farvel til hende 4-5 gange sammenlagt, fordi vi har møder både om eftermiddagen og om aftenen.

 

Jeg har hørt om andre hundeejere, der sørger for at tilrettelægge deres dag, så de som regel kun siger farvel til hunden én gang dagligt. Det kan vi også gøre, men det ville betyde at hun ville være alene hjemme i meget længere tid.

 

Hvad er at foretrække? Mere alenetid, men færre farveller. Mange farveller, men lidt alenetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men siger så heller ikke farvel til hunden... Åbner bare døren, siger "farvel hund" og går min vej...

 

Øeeh? :hmm:

 

 

 

Jeg vil også sige hellere færre gange i går, det lyder som ret mange gange. Jeg går én gang dagligt og ellers kommer de med i bil og venter der. Få gange går jeg 2 gange på en dag, men det er så sjældent som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har altid gået fra vores hunde flere gange om dagen (altså ikke hver dag, forståes, men ofte!), og det er ikke et problem overhovedet, såfremt de har fået deres daglige løbetur/træning eller hvad de nu lige har lavet den dag.

 

Samme her - men hvis jeg kun havde en enkelt hund, ville jeg nok tænke lidt mere over det og forsøge at nedsætte antal gange, også selvom det betyder lidt længere tidsrum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prioriterer og planlægger efter at Duffy kun skal være alene een gang om dagen... Hun har tidligere haft alenehjemme problemer, hun accepterer det nu og har lært det, men hun et virkelig en selskabshund, så vil aldrig være ligeglad med at blive forladt, derfor minimerer vi altid alenehjemme tiden så meget som muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver så vidt muligt, kun at lade Cille være alene hjemme 1 gang om dagen.

 

Hun har det fint med at være alene hjemme, men hun kan da se så ynkelig ud, hvis jeg har glemt et eller andet og kommer ind efter det. Derfor vil jeg helst heller ikke hjem efter noget i løbet af dagen hvis jeg har glemt noget.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er synd. :vedikke: Jeg går uden samvittighed på arbejde, besøger mine forældre og venner, går ned med skraldespanden. (Ikke i timevis, og for det meste kommer hun med).

Men jeg har jo også en hund der er fuldstændig ligeglad når jeg går, og utrolig glad når jeg kommer hjem. :vedikke:Derudover arbejder jeg som vikar, så jeg har både dag, aften og nattevagter og det har hun altid været vant til. Jeg har jo så en kæreste der studerer, så hun er ikke alene om aftenen..

Hvis min hund reagerede meget på at være alene hjemme/at jeg gik, ville jeg nok også tilrettelægge det lidt bedre. Men Eris er vant til, at det ikke er det samme hver dag og hun virker på ingen måde påvirket af det. :vedikke:

Bottomline, jeg har ingen problemer med at gå et sted hen en times tid. Har heller ingen problemer med en gang imellem at tage til familiefest (så længe det ikke varer længere end 8 timer), jeg sørger bare for at hun bliver kørt træt inden vi tager afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kommer meget an på hunden. Har den tidligere haft problemer medat blive efterladt, synes jeg ikke det er nogetman skal udsætte den for mere end højst nødvendigt.

 

Gracie har aldrig haft problemer med at være alene, og hun har fra jeg fik hende været vant til at blive forladt mere end én gang dagligt, og det med kommentaren "gå hen og læg dig.". Så får hun en snack, som ofte er spist inden jeg har fået sko på og er ude, og så ved hun at hun ikke skal med og bliver liggende.

 

Efter jeg er flyttet på landet, går jeg fra hende endnu flere gange end tidligere. Til gengæld er hun så ikke alene ret længe ad gangen. Har også en nabo der er sød til at lukke hende ud og ind, så Gracie kan være sammen med hendes hund, hvis jeg en dag er væk længe. Den klarer Gracie helt fint, men det måsom sagt være en induviduel vurdering fra hund til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya bliver desværre (og især efter flytningen) ekstremt stresset hver gang jeg går men falder hurtigt til ro og lægger sig til at sove - men hvis jeg nu fx. ville gå 5 gange af en time tror jeg hun ville ende med ikke at kunne falde til ro.

Så især lige fortiden gør jeg alt hvad jeg kan for at hun kun skal blive forladt en gang om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh, din mand er hjemme ved dem? Så gælder det jo ikke. Selvfølgelig kan jeg gå flere gange hvis manden er hjemme - men de vil altid gerne med.

 

Ved ikke helt, hvordan du fik den tolkning ud af det :mrgreen: men nej, alene er helt alene, jeg gør heller ikke noget stort nummer ud af det. Når man går hjemmefra (mens jeg fx er på arbejde), ved jeg at han er oppe og hente ting han har glemt 1-2-3 gange efter han er gået ud, det er vistnok også helt forkert. Men vi har ingen alene-problemer (og heller ikke noget farvelritual). Til gengæld er alle alene uden venner mindst en gang om ugen en halv dags tid, for at holde det ved lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ligeglad og hundene er dybt ulykkelige :engel:

 

Ved ikke helt, hvordan du fik den tolkning ud af det :mrgreen: men nej, alene er helt alene, jeg gør heller ikke noget stort nummer ud af det. Når man går hjemmefra (mens jeg fx er på arbejde), ved jeg at han er oppe og hente ting han har glemt 1-2-3 gange efter han er gået ud, det er vistnok også helt forkert. Men vi har ingen alene-problemer (og heller ikke noget farvelritual). Til gengæld er alle alene uden venner mindst en gang om ugen en halv dags tid, for at holde det ved lige.

 

Det ved jeg heller ikke :mrgreen:

 

 

Jeg giver kong når vi går, før det siger jeg i skal blive hjemme (og ellers, skal i med), med Egon var det så nemt, han fik bare en god tur og et par godbidder hejhej, Benny skriger og æder alting medmindre der er en rutine.

 

Så igen, det kommer jo an på hunden. Jeg ved ikke hvordan trådstarters har det, men hvis hunden synes det sucks, så synes jeg man skal tage den derfra og ikke efter hvad alle mulige andre gør? Og hvis den er ligeglad med at være alene flere gange, så er det jo fint.

 

 

Trådstarter, måske i skal prøve at filme hende når i går? Så kan i da se hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er sjældent alene hjemme.. Der kan godt gå 1 uge imellem :hmm: Hun er ligeglad med at være alene hjemme heldigvis og vi kan sagtens gå fra hende i fx. 6-7 timer, selvom det er 1 uge siden hun sidst var alene hjemme.. Sommetider sker det at vi siger Farvel 2 gange om dagen, og hun virker ret ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde er ligeglade (ser det ud til...de svarer ikke, når vi spørger, men de er også så uhøflige) om hvor mange gange vi kommer og går på en dag. Det vigtige er vist, hvor meget kvali-tid man sætter i dem, når vi er sammen. Samme filosofi som det der med børn...at det er et fedt at være sammen med 7/24, hvis man ikke er tilstede i samværet med dem...og vel også det samme som med resten af familien, vennerne osv...tror jeg nok det er...føler jeg...ca...noget...ting...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg heller ikke :mrgreen:

 

 

Jeg giver kong når vi går, før det siger jeg i skal blive hjemme (og ellers, skal i med), med Egon var det så nemt, han fik bare en god tur og et par godbidder hejhej, Benny skriger og æder alting medmindre der er en rutine.

 

Så igen, det kommer jo an på hunden. Jeg ved ikke hvordan trådstarters har det, men hvis hunden synes det sucks, så synes jeg man skal tage den derfra og ikke efter hvad alle mulige andre gør? Og hvis den er ligeglad med at være alene flere gange, så er det jo fint.

 

 

Trådstarter, måske i skal prøve at filme hende når i går? Så kan i da se hvad der sker.

 

Vi har sådan set ingen alene hjemme problemer. Har indtil nu gået ud fra at hun bare falder til ro når vi går. Mit spørgsmål bunder i nysgerrighed, fordi jeg fandt ud af at andre hunde kun er alene hjemme én gang om dagen.

 

Men jeg har faktisk overvejet at filme hende, bare for at se hvad der sker. Men ved ikke lige hvordan man skal gribe det an?? Bruger man bare et web-cam?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså helt kold bagi, hvor mange gange Carlo skal være alene. Han dør på ingen måde af det....

I weekenderne kan jeg sagtens finde på at gå 3-4 gange.. Han ved at han skal lægge sig og nyde roen.

 

Han ved til gengæld også, hvis jeg ikke er "rigtig gået" men står ude i haven eller andet, så bliver der et cirkus uden lige. Havelågen skal smække, og så er man alene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...