Hop til indhold

2 gode råd ... til dig som elsker en hund


Gæst kjust
 Share

Recommended Posts

Tidligere spiste Mimi og Zöë både sardiner og makrel MEN efter Mimi blev alene (Zöë blev aflivet jan 2010) vil Mimi ikke röre fisk ,, iövrigt så er der mayonaise i makrelsalat ,, jeg har lidt svärt ved at forstå at du synes det er Ok med det

men sådan er der jo så meget :)

 

er netop kommet hjem med Mimi ,, hun var ude fra kl 10 og hjemme igen kl 14 ,, det er vådt og koldt udenfor ,, jeg frös men Mimi overvejede hundegården. da vi passerede den på vej hen til hoveddören ps.når jeg går tur med Mimi så bestemmer hun 100% hvor vi skal hen ,, jeg fölger bare med ps. samlet sträkning har sikkert kun väret 500 meter iogmed Mimi's störste gläde/fornöjelse er at undersöge hver eneste grästue på på turen

 

som jeg ser det, så er det hunden der skal have oplevelser ,, Det får den ikke når ejeren har sin hund på en kort line og kräver at den går ved venstre knä

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tidligere spiste Mimi og Zöë både sardiner og makrel MEN efter Mimi blev alene (Zöë blev aflivet jan 2010) vil Mimi ikke röre fisk ,, iövrigt så er der mayonaise i makrelsalat ,, jeg har lidt svärt ved at forstå at du synes det er Ok med det

men sådan er der jo så meget :)

 

er netop kommet hjem med Mimi ,, hun var ude fra kl 10 og hjemme igen kl 14 ,, det er vådt og koldt udenfor ,, jeg frös men Mimi overvejede hundegården. da vi passerede den på vej hen til hoveddören ps.når jeg går tur med Mimi så bestemmer hun 100% hvor vi skal hen ,, jeg fölger bare med ps. samlet sträkning har sikkert kun väret 500 meter iogmed Mimi's störste gläde/fornöjelse er at undersöge hver eneste grästue på på turen

 

som jeg ser det, så er det hunden der skal have oplevelser ,, Det får den ikke når ejeren har sin hund på en kort line og kräver at den går ved venstre knä

Jeg tror Anne skriver et generelt godt råd til hunde der skal have piller, ikke til din hund specielt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere spiste Mimi og Zöë både sardiner og makrel MEN efter Mimi blev alene (Zöë blev aflivet jan 2010) vil Mimi ikke röre fisk ,, iövrigt så er der mayonaise i makrelsalat ,, jeg har lidt svärt ved at forstå at du synes det er Ok med det

men sådan er der jo så meget :)

 

er netop kommet hjem med Mimi ,, hun var ude fra kl 10 og hjemme igen kl 14 ,, det er vådt og koldt udenfor ,, jeg frös men Mimi overvejede hundegården. da vi passerede den på vej hen til hoveddören ps.når jeg går tur med Mimi så bestemmer hun 100% hvor vi skal hen ,, jeg fölger bare med ps. samlet sträkning har sikkert kun väret 500 meter iogmed Mimi's störste gläde/fornöjelse er at undersöge hver eneste grästue på på turen

 

som jeg ser det, så er det hunden der skal have oplevelser ,, Det får den ikke når ejeren har sin hund på en kort line og kräver at den går ved venstre knä

 

 

Du skal være opmærksom på det altså bestemt ikke er sundt at lade en hund selv vælge.. Valgte vores husky selv, så sov han udenfor, selv i regnvejr, og det ville han altså blive syg af.... Hunde kan ikke tage beslutninger for dem selv på samme måde som et menneske kan...

 

Jeg synes det er lang tid at en hund er udenfor, specielt hvis det kun er 500 meter, så har hun ikke rørt sig meget/kunne holde sig varm.. Selvom hun måske ikke har vidst at hun fryser, så har hun helt sikkert frosset en smule...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være opmærksom på det altså bestemt ikke er sundt at lade en hund selv vælge.. Valgte vores husky selv, så sov han udenfor, selv i regnvejr, og det ville han altså blive syg af.... Hunde kan ikke tage beslutninger for dem selv på samme måde som et menneske kan...

 

Jeg synes det er lang tid at en hund er udenfor, specielt hvis det kun er 500 meter, så har hun ikke rørt sig meget/kunne holde sig varm.. Selvom hun måske ikke har vidst at hun fryser, så har hun helt sikkert frosset en smule...

 

Vil det da ingen ende tage. :vedikke: Kunne det tænkes at Mimi f.eks. har gravet efter mus, for så har hun nok godt kunne holde varmen.

 

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor I skriver så docerende til en ny bruger, der oven i købet kunne være jeres bedstefar. Jeg tror det ville gøre tingene meget lettere hvis I stillede lidt åbne spørgsmål istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det da ingen ende tage. :vedikke: Kunne det tænkes at Mimi f.eks. har gravet efter mus, for så har hun nok godt kunne holde varmen.

 

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor I skriver så docerende til en ny bruger, der oven i købet kunne være jeres bedstefar. Jeg tror det ville gøre tingene meget lettere hvis I stillede lidt åbne spørgsmål istedet.

 

Jeg tror det handler om at TS måske (for mig i hvert fald) skriver som om han ved at det han gør er helt korrekt... Og jeg er ikke enig...

 

Måske måske måske.. Jeg læser hvad jeg ser her i tråden, og det er alt jeg kan "antage"....

Link til indlæg
Del på andre sites

ALTSÅ :) IH hvor jeg elsker alle mine dejlige fans her på og deres elskelige velmente gode råd ,, faktisk så har jeg slet ikke lyst til at starte en ny tråd

 

 

4 timer ,, först var Mimi i hundegården som er 800 m2 stor ,, jeg holder öje med lågen fra kökkenvinduet ,, vinker til hende og går ud og sätter linen på ,, Mimi havde ikke lyst til at komme ind ,, hun fortsatte hen i den anden ende af grunden (3000 m2) hvor der er masser af träer, kökkenhave og stald/lade ,, egentlig synes jeg bedst om at hun kun er i hundegården MEN selvfölgelig det er ikke kun mig der bor her :) det gör Mimi også ,, Mimi gik igang med jordbärbedet ,, senere fandt jeg hende travlt optaget imellem resterne af persillebedet ,, efer 2½ time syntes jeg det ku väre nok, men Mimi VILLE videre ,, bandt hende til en stolpe, gik ind efter overtöj og låste dören ,, Mimi bestemmer selv hvor hun vil hen og denne gang gik hun ad en skovsti til försrte gräsmark (der er 4 mere lidt längere fremme) da jeg var blevet kold om födderne og vanterne sjaskkvåde OG min veninde spurgte om vi skulle gå hjem JA så slutttede turen ,, MEN desvärre nåede Mimi ikke at finde sin mus

 

da jeg ko9m hjem og ville törre hende, opdagede jeg til min overraskelse at hun slet ikke var våd ,, det var min veninde og jeg tilgängäld

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager i gennemsnit 20 minutters hårdt arbejde at grave sig ned til musene ,, ofte er der 4-5 unger plus en stor mor-mus ,, men andre genge er musen Mimi har opdaget af den type der graver lange gange lige under grästörvene ,, i de tilfälde er Mimi nödt til at fölge gangen både 3 og 4 meter förend hun har tage i dyret ,, sommetider forsöger Mimi at gå rationelt tilvärks ,, snuser ,, går en meter frem, graver lidt og snuser ,, fortsätter sådan indtil sporet forsvinder ,, gennemsöger de närmeste omgivelser og begynder at grave et nyt sted

sommetider hjälper jeg med at grave MEN kun når jeg fryser aht om födderne og vil hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Ved intet om at fodre med barf -rå kød.

 

Jeg har bare selv en forstilling om, det er nemmest at regulere tørfoder?

 

Og hvordan man ser på en hund, om den er overvægtig, er lidt øjene der ser! Fx min blandingshund vejer ca 10 kg og ser tyk ud -hvis man tror, det er en ren foxterrier!

Jeg personlig kigger efter hundens hofter. Hvis hunden har "huller"/markeret hofter, så er den normalvægtigt. Jeg vil ikke bryde mig om, at se på ribben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved intet om at fodre med barf -rå kød.

 

Jeg har bare selv en forstilling om, det er nemmest at regulere tørfoder?

 

Og hvordan man ser på en hund, om den er overvægtig, er lidt øjene der ser! Fx min blandingshund vejer ca 10 kg og ser tyk ud -hvis man tror, det er en ren foxterrier!

Jeg personlig kigger efter hundens hofter. Hvis hunden har "huller"/markeret hofter, så er den normalvægtigt. Jeg vil ikke bryde mig om, at se på ribben.

 

Jeg har det fint med at kunne ANE ribbenene hår en hund drejer kroppen. Men ellers er pæreformen god at gå efter- samt at der skal være luft mod gulvet lige under ribbenene og ikke maveskind i parrallel linie med ryggen. Det er hvad jeg ser efter på fremmede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Howlucky ,, Jeg synes en lille munter oplevelse er på sin plads her ,, Jeg var i Bernstofparken sammen med en veninde ,, hendes hund, en labrador på 1½ år löb rundt og legede meed de andre hunde (alle hunde löb omkring uden liner) Mimi gider ikke löbe og lege med de andre hunde, spå hun fandt et sted nede ved en bäk ,, ca 200 meter borte hvor hun gik og gravede efter mus ,, oppe ved slottet sad alle hundeejere og hyggesnakkede ved små borde ,, efter nogen tid blev flere af de andre hunde nysgerrige og löb ned til Mimi ,, lidt senere så vi hvordan de andre hunde også gav sig til at grave eller stod omkring Mimi og interesseret fulgte med i hendes anstrengelser

pludselig rejste en dame sig og sprang ned ad bakken mod Mimi og de andre hunde OG lidt efter mosklede hun op ad bakken med en labrador under den ene arm ,, da hun var oppe ved os andre godt röd i ansigtet, spurgte jeg uskyldigt (med et blink i öjet) om hun havde glemt hundesnoren ,, NEJ men den tykke pölse dernede skal ikke läre min hundf at grave. Den bliver så snavset og det vil jeg ikke have !!! ,, Ok sagde jeg men det er tilfäldigvis Min hund vi snakker om

Damen udstödte et Hmf og for hen til sine veninder ,, det var som om hun helt havde tabt mälet, og kort tid efter trak hun afsted med hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Målet på 120 cm er fra SNUDE til haleSPIDS

 

Naturligvis, det skrev du jo så fint første gang også :-D

 

 

Jeg er lige ved at tro at min store rottweiler,på 45 kg, målte nogenlunde det samme, så jeg er nærmest målløs:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Howlucky ,, Jeg synes en lille munter oplevelse er på sin plads her ,, Jeg var i Bernstofparken sammen med en veninde ,, hendes hund, en labrador på 1½ år löb rundt og legede meed de andre hunde (alle hunde löb omkring uden liner) Mimi gider ikke löbe og lege med de andre hunde, spå hun fandt et sted nede ved en bäk ,, ca 200 meter borte hvor hun gik og gravede efter mus ,, oppe ved slottet sad alle hundeejere og hyggesnakkede ved små borde ,, efter nogen tid blev flere af de andre hunde nysgerrige og löb ned til Mimi ,, lidt senere så vi hvordan de andre hunde også gav sig til at grave eller stod omkring Mimi og interesseret fulgte med i hendes anstrengelser

pludselig rejste en dame sig og sprang ned ad bakken mod Mimi og de andre hunde OG lidt efter mosklede hun op ad bakken med en labrador under den ene arm ,, da hun var oppe ved os andre godt röd i ansigtet, spurgte jeg uskyldigt (med et blink i öjet) om hun havde glemt hundesnoren ,, NEJ men den tykke pölse dernede skal ikke läre min hundf at grave. Den bliver så snavset og det vil jeg ikke have !!! ,, Ok sagde jeg men det er tilfäldigvis Min hund vi snakker om

Damen udstödte et Hmf og for hen til sine veninder ,, det var som om hun helt havde tabt mälet, og kort tid efter trak hun afsted med hunden

 

Ha ha, en hund skal da grave, rulle sig og blive beskidt :-)

Min hund går også gerne på musejagt på brakmarkerne. Heldigvis spiser han ikke musene, han jagter dem bare, bider lidt i dem osv.

 

Jeg kender også en hundeejer, som absolut ikke vil have deres hund graver huller. Hunden må heller ikke grave i mosegrise/muldvarpeskud. Jeg må indrømme, jeg bare smiler lidt af det. Min hund må hellere end gerne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, en hund skal da grave, rulle sig og blive beskidt :-)

Min hund går også gerne på musejagt på brakmarkerne. Heldigvis spiser han ikke musene, han jagter dem bare, bider lidt i dem osv.

 

Jeg kender også en hundeejer, som absolut ikke vil have deres hund graver huller. Hunden må heller ikke grave i mosegrise/muldvarpeskud. Jeg må indrømme, jeg bare smiler lidt af det. Min hund må hellere end gerne :-)

Jeg var på tur sammen med en dame engang, hvis hund ikke måtte drikke af et vandhul, fordi det tilfældigvis var udenfor og lidt beskidt. Det synes jeg var ret hysterisk :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Eller hende, hvis hund aldrig var løs eller fik lov til at lege med andre hunde, fordi den så blev beskidt og ville svine på møblerne... Det er lidt trist at se en ung hund blive mere og mere trist at se på for hver gang man ser den, fordi den bare aldrig får lov til at gøre nogle af de ting, som den synes er sjove... Min mor kendte damen, der ejede hunden og vi snakkede tit med dem, da hunden var hvalp og vores hunde legede sammen.. Men det gik altså over - der grænser hysteriet næsten til dyrplageri, synes jeg :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på tur sammen med en dame engang, hvis hund ikke måtte drikke af et vandhul, fordi det tilfældigvis var udenfor og lidt beskidt. Det synes jeg var ret hysterisk :lol:

 

Det må Flipsen heller ikke, men det er fordi man kan jo ikke altid vide hvor længe det vand har stået og hvad der evt. har ophobet sig i det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo. Det er måske bare mig så. Jeg er bare overhovedet ikke nervøs for det. Mine hunde har altid drukket vand af vandpytter og der er aldrig sket noget ved det :-)

 

 

vi havde jo en hund der fik akut blyforgiftning og der er stor sandsynlighd for at det er sådan noget vand et eller andet sted, så nej, pytter og andet stillestående er absolut forbudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi havde jo en hund der fik akut blyforgiftning og der er stor sandsynlighd for at det er sådan noget vand et eller andet sted, så nej, pytter og andet stillestående er absolut forbudt.

Det kan jeg så godt forstå :-) Jeg tænker bare, at det i det her land forsvinder vandpytter så hurtigt, at der ikke sker så meget ved det. Eller også regner det hele tiden, så der kommer nyt vand i vandpytterne... :-)

Arj, jeg er altså ikke nervøs. Bobo sluger også vand nogle gange, når han svømmer. Det oplever jeg heller ingen problemer ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi havde jo en hund der fik akut blyforgiftning og der er stor sandsynlighd for at det er sådan noget vand et eller andet sted, så nej, pytter og andet stillestående er absolut forbudt.

 

Vi har samme regl... Eller.. Hvis vi f.eks lige har haft en tørke periode, og det så har regnet er jeg ikke specielt nervøs overfor vandpytter... Men f.eks. nu hvor det har været "vådt" i lang tid, så er der altså mange "gamle" vandpytter, og de kan være farlig...

 

Dexter har også været forgiftet af at drikke dårlig vand, og vi var rigtig tæt på at miste ham :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må indrømme Rex må blive lige så beskidt han lyster, der er dog for nylig indført regel om snor op over marken.. Sønnen havde ham m deroppe forleden uden snor. Han kom så hjem m plaskvåd hund..

Søn: ja han var lige ude i søen:)

Mig: øhhh sø?

Søn: ja den næsten oppe ved skoven:)

Mig: der er sq da ingen sø!!

Og nej der var ingen sø, men et klamt plørehul ude på marken, og føj hvor han stank af brakvand:rolleyes: Så snor fra nu af!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min barndom oplevede jeg i söborg ,, vi boede ud til Uterslev mose og have et enormt stort opmråde at lege i ,, rundt om mosen er der afvandingskanaler hvor vi bl.a. fangede skaller og sudere ,, OK ~ det ligger 60 år tilbage i tiden og meget er händt siden ,, i sommers tog jeg min datter og börnebörn med derud for at fortälle om dengang ,, på vej hen til mosen, löb Mimi ned til kanalen og ud i den ,, jeg berettede stolt til börnene at Mimi elsker at bade, men den hund der kravvlede opp opå den anden side af kanalen var SORT og hun stank så det ikke var til at holde ud ,, det var ikke andet at göre end finde den närmeste vandpyt og tvinge Mimi til at rulle sig i den

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...