Hop til indhold

Fest og ballade tråden - Alt om tricks og ballade træningen


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Hyggeligt at se hvad I render rundt og laver med jers vuffer :-)

 

Her træner vi på at lukke døren, eller bare sådan lukke den til, og noget med hula hop ringen... og så arbejder vi fra tid til anden på vores Straight, den er Caia ret så glad for...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Beklager i første omgang kvaliteten af videoklippet... men for et år siden startede jeg op med et projekt med begge hunde, for at se hvem der var kvikkest(tja, den gamle viste det sig, men tror det skyldes at han er mere klikkerklog end den unge :blink:

 

Jeg startede op og fik vist nok trænet det tre gange med hver hund, og så gik det i glemmebogen.

 

Lige kort om hvad det gik ud på. Hunden skal samle en grydesvamp op og lægge den i en opvaskebalje. Cassi nåede så langt at hun kunne samle svampen op og af og til landede den i baljen. Ikke spor systematisk.

 

I dag tog jeg så øvelsen op igen, og anden omgang tog jeg da lige lidt film som i skal se(igen, det kan næppe gøres værre hvad angår kvalitet)

SVbMGkfaCij_w

 

Lige nu er vi igang med at lære at putte noget nyt i baljen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg træner mest på vores nye HTM-program for tiden, men vi har lige deltaget i Best Friend Trick Challenge 6: Rundtossen. Tyson kunne de fleste af øvelserne i forvejen, så han skulle bare have indlært en valgfri, og der havde jeg allerede tidligere været i gang med at indlære, at han skal dreje rundt om sig selv i bukkepostionen, hvilket var en oplagt valgfri, så den tog vi lige op igen og arbejdede på. Og "out" (version 3 af rundt om fører med uret) var vi som tidligere nævnt her i tråden også i gang med at indlære, og den sidder nu. Resten kunne han.

 

Dette var øvelserne, hunden skulle udføre i challenge 6:

 

1) 1 stk 360 cirkel til venstre. Hund drejer en hel cirkel mod uret. Let – med håndtegn, kropssprog og verbal signal. Det er førerens opgave at gøre denne del af opgave mere udfordrende. Det kan f.eks. være at stå med ryggen til.

 

2) 1 stk 360 cirkel til højre. Hund drejer en hel cirkel med uret. Let – med håndtegn, kropssprog og verbal signal. Det er førerens opgave at gøre denne del af opgave mere udfordrende. Det kan f.eks. være at stå med ryggen til.

 

3) En kombination af ovenstående... Hunden skal på førerens signal dreje: 2 gange med uret, 1 gang mod uret, 1 gang med uret, 2 gange mod uret. Der må ikke klippes i denne del af videoen, dvs det skal udføres ud i et.

 

4) Walk on – rundt. Her skal føreren demonstrere at hunden er i stand til at gå en runde med uret rundt om føreren samt en runde mod uret rundt om føreren. Der er ingen krav til om hunden går forlæns, baglæns eller ”sidelæns” rundt, men den må ikke gå rundt på bagben eller kravle.

 

5) Og en valgfri.... det eneste krav er at den skal holde temaet med ”rundtossen”.

 

 

[video=youtube_share;UzSXLASlesM]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Min hund kan tage tomme toiletpapirs-papruller af holderen.

 

(og splitter dem ad i tusind stykker).

 

Det har han helt selv lært sig. :roll:

 

Godt det ikke kun er vores hund. Idag har hun hentet og splittet 2 af. Hun kan godt lide at dekorere vores gulve med hjemmelavet konfetti:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været ude og lege lidt med bolden og nu kan Bobo (næsten) bukke :-D Han kan dog KUN ude i haven, da jeg prøvede indenfor forsøgte han sig med alt muligt andet. Han er vist meget firkantet med sådan noget; for at han kan lave et trick, skal omgivelserne helst være præcis de samme, som da han gjorde det første gang. I hvert fald indtil den sidder der helt, ellers kan han slet ikke finde ud af det :lol:

 

Men er ret imponeret over hvor hurtigt han egentligt lærer ting. Vi har aldrig prøvet den øvelse før, men han gik i legebuk af sig selv og fik så bolden og en masse ros. Så prøvede jeg at få ham til at dække, fordi han altid lægger sig ret modvilligt og med forkroppen først, når vi leger med bolden og så kunne jeg nå at belønne ham, inden han fik lagt sig helt. Efter tre forsøg på den måde, virkede det som om han begyndte at forstå det lidt.

 

Jeg har ikke rigtig trænet så meget med vores tidligere hunde, så jeg synes sgu det er lidt sejt hvor hurtigt de kan lære, hvis vi bare timer vores belønning rigtigt. Bliver ret tit imponeret over det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går og sysler med at lære tea "hands up", synes det kunne være sjovt at kæde den sammen med "bang! Du er død" :klap:

 

Indtil videre går det meget nemt, fra sit, siger jeg high five med begge hænder og voila! Så sidder hun som jeg vil have hende til. Min tanke var at hvis jeg kunne nå at klikke inden hun fysisk rørte hænderne, så kunne jeg skabe størrere afstand til hendes poter, og ende med et håndsignal.

.... Hvad jeg ikke lige havde tænkt over er, at jeg kun har to hænder:stupid: High five, fungerer pt kun med helt åbne håndflader, så kan ikke have klikkeren i hånden (og nå at klikke hurtigt nok)... What to do... Nogen forslag? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går og sysler med at lære tea "hands up", synes det kunne være sjovt at kæde den sammen med "bang! Du er død" :klap:

 

Indtil videre går det meget nemt, fra sit, siger jeg high five med begge hænder og voila! Så sidder hun som jeg vil have hende til. Min tanke var at hvis jeg kunne nå at klikke inden hun fysisk rørte hænderne, så kunne jeg skabe størrere afstand til hendes poter, og ende med et håndsignal.

.... Hvad jeg ikke lige havde tænkt over er, at jeg kun har to hænder:stupid: High five, fungerer pt kun med helt åbne håndflader, så kan ikke have klikkeren i hånden (og nå at klikke hurtigt nok)... What to do... Nogen forslag? :mrgreen:

 

Nu ved jeg ikke hvilken klikker du har, men nogle kan have under foden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spot har lært sit allerførste trick!!! Meget meget vildt trick :blink: Han har nemlig lært at løfte poterne, når han ligger i dæk (altså forpoterne). Okay, ikke det mest crazy tricks, men det er hans allerførste! Målet er at han skal lære at krydse poterne, nu må vi se hvor hurtigt han fanger den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...