Hop til indhold

Står hunden korrekt


Gæst Spilop
 Share

Recommended Posts

Haha - Jamen bæstet fransker :lol:

 

Har dog lige fået kiropraktorens ord for, at han forventer det forsvinder så snart han får noget mere fylde fortil, fordi han er "stram" og ikke løs i leddene - og Yoda ellers er rigtig fint vinklet og har muskler de rigtige steder og har nogle fine proportioner.

Og har nogle fine flydende bevægelser.

Så kan det vist ikke blive meget bedre. :5up:

 

Den sørger jeg lige for at have i baghovedet, til det dersens skue jeg uforvarende er kommet til at melde ham til :engel:

 

Kaia derimod, beskrev han som en Fiat Punto der var kollideret med et vejtræ :sjov:

 

hehe til det sidste, det kan vist kun være Christian du har været ude ved;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor gammel er han. Står med største delen af vægten på højre bag, Synes han har fint muskuløs for part, men bagpart mangler helt. Og benen står under ham. Se fra haserne og ned, går indaf.

 

Min fejl :damn:

Barney er på billedet 19 mdr. ca. Han har på dette tidspunkt været syg i godt 3 mdr. og har tabt muskler bagtil som vi nu langsomt skal til at bygge op. Så ja, han er meget muskel fattig. Og skal heller ikke udelukke at han stadig er lidt øm da billedet er taget. Vi er netop kommet fra kiropraktor (hvor han har gået en gang i ugen de sidste 6 uger), og han er nu "færdig" og skal først derud igen før jul.

 

Inden sygdom havde han rigtig fine muskler (ifølge kiropraktoren og massøren som begge har set ham før sygdommen trådte til). Så derfor er det måske lidt misvisende.

Hmm måske jeg skal prøve at få ham til at stå bedre så det er lettere at se hans vinkler og hvad man nu ellers kigger efter :-) men musklerne kan jeg ikke gøre så meget ved - det tager lang tid at bygge op igen, og jeg er blevet bedt om at være lidt tålmodig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Borderen fransker i for og jeg synes ikke hende ryglinje er pæn på nogle af billederne, men igen det er en hundhvalp

Bamse krummer på begge billeder ligesom sammen mod højre, hans hale peger på begge billeder mod kameraet, kan være opstillingen. <Han er nu en smuksak

 

Yes, Bamse er fuldstændig skæv og krummer.

 

Utroligt han ikke er mere skæv at se på, for samtlige dele der kan være skæve er det.

 

Og Yes, Yoda fransker.

Men hvad tænker du specifikt på med ryglinjen?

Ikke pæn er jo et vidt begreb :lol:

 

hehe til det sidste, det kan vist kun være Christian du har været ude ved;)

 

Oh, yes :sjov:

Man skal nok få han ærlige mening, uanset om man spørger om den eller ej - kan frygtelig godt lide Christian :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan altså ikke sige noget om Yoda.. Han er jo verdens smukkeste!

 

Synes det er rigtig svært at sige noget om de meget pelsede hunde, og i virkeligheden har jeg intet at have min vurdering i, udover berænset erfaring.

 

Jeg stnes ham her er meget smal og underudviklet i bagparten og så synes jeg han står ret flsdt på sine poter. Altså vinklen.

Synes også overlinjen er lidt mærkelig fordi den slutter i det spinkle kryds. Til gemgældd har han den smukkeste, smukkeste farve!!

 

Mange tak :-D ja han bliver kun mørkere og mørkere med tiden - men hans lyse faner beholder han vist :-)

 

Kiropraktoren sagde at han var lidt stejl i skulderen, men at han ellers var godt bygget og stiller sig generelt stiller sig pænt... Så ved ikke om billedet her snyder lidt eller om der bare er forskellige meninger om hundebassen :blink:

 

Og så glemte jeg lige at nævne at det er lænden han har bøvlet med, og at det er derfor det lige er bagparten han er muskelfattig på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har et gyngebræt og nogle IKEA sagosten, til genoptræning har jeg brugt en madras og lært hundene at så og gynge frem og tilbage med dem, samt meget andet kostfrit.

 

Nu googlede jeg lige de der sagosten. Hvordan gør du? Skal hunden op med alle 4 ben? Og hvad så? Skal jeg få hende til at vippe på den?

 

Er det evt noget du kunne filme for mig:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det bare en spændende tråd! ser med begejstring, at jeg ofte har bemærket det samme som de kloge, eller i det mindste kan genkende, hvad de siger :mrgreen: kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvordan halfdan er konstrueret, og om hans konstruktion skulle røbe noget om det lejlighedsvise problem. må se, om jeg kan finde billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken betydning har det egentlig for hunden, hvis ikke den har de rette vinkler??

 

Vinkel har betydning for alt. Jagtgolden har som oftest for stejl i skulderen. Schæferen er et godt eksempel på hvad vinkler betyder for en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinkel har betydning for alt. Jagtgolden har som oftest for stejl i skulderen. Schæferen er et godt eksempel på hvad vinkler betyder for en hund.

 

Ok tak. Jep kiropraktoren sagde faktisk at barney var for stejl i skulderen, og at det betød at han måske vil belaste sig selv lidt "forkert", i forhold til hvis ikke han var det.

 

Det med at han er muskelfattig i bagparten skyldes længerevarende sygdom, så det skal nok komme igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alyasta Kennels- Shetland Sheepdogs (Shelties) & Siberian Huskies

 

Meget generalt. En udstillingsgolden skulder første store billed, en jagtgoldens andet billed.

I agility f.eks skal hunden helt ikke være stejl i skulderen da de derfor bliver nød til at sætte af tidligere og som konsekvens heraf lander længere ud, men det er en lang historie som jeg fortæller i Herning i overmorgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Alyasta Kennels- Shetland Sheepdogs (Shelties) & Siberian Huskies

 

Meget generalt. En udstillingsgolden skulder første store billed, en jagtgoldens andet billed.

I agility f.eks skal hunden helt ikke være stejl i skulderen da de derfor bliver nød til at sætte af tidligere og som konsekvens heraf lander længere ud, men det er en lang historie som jeg fortæller i Herning i overmorgen

 

Mange tak for illustrationer og forklaring :-) Det lyder som et spændende kursus du afholder på lørdag.

 

Jeg har meget at lærer endnu :mrgreen:

 

Mange tak fordi I tog jer tid til at kommentere ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg kniber øjnene sammen og koncentrerer mig, billede 2 ser ud som om han læner på hans højre bagben og dermed står hans bagdel skævt?

 

Totalt et gæt ud fra hvad jeg sådan er kommet frem til med nogle af de andre.

 

:vedikke: your guess is as good as mine! men han har altså et-eller-andet med højre bagben, det er vi enige om herhjemme.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke for glad for bedømmelse på øjebliksbilleder, da de jo kan narre - men bliver da nød til at være med og er udmærket klar over, at Møffe nok får rigtig mange skidte diagnoser :lol: Hvorfor lader jeg dog stå unævnt, selvom de fleste ved det... Men måske en uvidende vil prøve :engel:

 

Starter med de her to - taget samme dag for nogle få måneder siden og viser Møffe på to meget forskellige måder. Desværre er han stillet op, så det er ikke helt hans naturlige valg, måske jeg kan få taget et billede i morgen af en stående Møffe :-)

IMG_2886.jpg

 

Dette er lidt tricky måske :engel: Og han står lidt "dumt", men tilgengæld 100% selvvalgt. Taget i februar i år

IMG_0696.jpg

 

Dette er taget da Møffe var 1½ år :hjerte: Bette ski'

IMG_0461.jpg

IMG_2911.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

175424_440657895981065_1488879702_o.jpg

 

Synes hun trækker en smule på bagbenene, men som flere har nævnt "hvalpe" er bare svære... Jeg vil super gerne have hende tjekket efter, men kender intet netværk hernede, og har ærligt ikke lyst til bare at tage til den første jeg lige finder... Overvejer om vi skal gøre det engang vi er i DK, men desværre er vi der ikke særlig længe næste gang vi kommer...

 

Nå jeg har desværre ikke et af Dexter hvor han står stiller :lol: Og alle jeg kan finde ser han skæv og forfærdelig ud fordi han står i mææærkelige stillinger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...