Hop til indhold

Livas PL operation

Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Så er Liva afleveret hos dyrlægen :megaked: så sikkert som amen i kirken er, så fik jeg akut kvalme og svimmelhed i det øjeblik jeg trådte ind i klinikken - den er bare sikker HVER gang, uanset hvad vi skal derover. Men manden var heldigvis med og holdt Liva mens hun blev stukket - så stod jeg i hjørnet med ryggen til og forsøgte at lade vær med at besvime. :genert:

Bagefter fik vi lov til at sidde 20-30 mins tid med hende mens hun blev træt - lille pus. Så kom dyrlægen og tog hende med, det lod hun sig ikke rigtig mærke af - så tænker hun var ok træt. Så skulle hun røntgenfotograferes som det første - og hvis alt så ok ud, så klargøres til operation. Men det forventes nu ikke at man finder noget på røntgenbillederne, blot en rutinekontrol. Men PL operationen skal der i hvert fald til - uden tvivl. Hendes knæskal sad overhovedet ikke på plads! Den var hoppet helt af led og sad indvendigt - det har dog ikke givet hende smerter da den stadig har bevæget sig med når hun går - men den kunne nemt have låst sig fast. Heldigvis nåede vi da dagen idag inden dét skete! Men puha, var slet ikke klar over at den slet ikke sad på plads - som i overhovedet ikke. Stakkels Livsen, det er fandme da at være ok hårdt ramt af PL når man ikke engang er fyldt ét år endnu :ae:

Nu venter vi på at dyrlægen ringer og fortæller alt er gået ok :x: F*ck jeg er nervøs! Men har sørget for at vi har en masse ting vi skal nå i dag, så tiden går stærkt.

Opdatering følger senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

231092_4758546443714_104864964_n.jpg

Vores lille patient :hjerte: :bighug:

ENDELIG (!!!) hjemme igen. Puha hvor var ventetiden på dyrlægens opkald dog langt! Men operationen er gået fuldstændig som den skal - dyrlæge er meget positiv, og ser ingen tegn på at hun ikke skulle komme sig fuldstændig efter operationen. Røntgenbillederne viste at hun havde fine hofter og ryg - og der er ingen tegn på slidgigt i hverken det opererede knæ eller det andet - så det er jo fantastisk! Og han tjekkede også lige efter for PL i højre knæ igen - og der er stadig ingen tegn på noget. Så vi håber dét knæ fortsætter med at være rask. ;-)

PL operationen var uden tvivl det rette - furen som knæskallen burde at køre i var nærmest ikke-eksisterende hos Liva, så hendes knæskal har været mere eller mindre kronisk ude af led. Nu er der lavet en dybere fure, og trækket i knæet er strukket udad i stedet for indad.

Vet. sygeplejersken sagde at Liva havde opført sig, og taget det hele, rigtig rigtig pænt. Der havde ingenting været med hende - hun var selvfølgelig lidt nervøs, men hun var alligevel meget tillidsfuld og så sød :lun: pyyyh, jeg havde frygtet hun havde været SÅ ked.

Lige nu putter hun ved siden af hendes farmand og er bare træt med træt på. Hun har fået morfinplaster på, og vi har fået en masse smertestillende med hjem - dyrlægen ville egentlig gerne have beholdt hende natten over - bare sådan for smertedækning, ikke fordi der er noget galt - men han ved også hvor lidt glad jeg var for den idé, så vi fik lov til at få hende med hjem - og så ringer vi bare hvis der er noget. Ville aldrig få sovet i nat hvis jeg vidste hun sad på dyrehospitalet helt alene! :cry: Og det tror jeg ærlig talt heller ikke hun ville - hendes alenehjemme skal liiige på plads igen efter den her flytning, den er ikke helt tiptop pt. Heldigvis kender vores søde dyrlæge mig så godt at han ved jeg ville hade det, og han var også helt tryg ved at sende hende med os hjem - så det var godt. :genert:

Nu venter der hende en måned med nærmest ingen motion - udover meget korte tisseture i snor og genoptræningen som vi påbegynder om 14 dage, med 2x træning i ugen. Sikke et cirkus det bliver - især at få Ayo til at forstå at hun ikke må lege. Men vi tager det som det kommer. Lige nu priser jeg mig bare lykkelig over at manden går hjemme hos dem de næste 14 dage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Rigtig god bedring med hende, jeg håber at hun snart er på højkant igen :-)

Mht. at have to hunde hunde, hvor den ene ikke kan lege og skal holdes i ro... Der kan jeg kun sige at vi ingen problemer har haft.. Caia var stadig hvalp dengang Chili skulle holdes i ro i noget tid pga. hendes pote... og det var som om at Caia forstod at Chili ikke var helt på toppen og kunne lege. Men om vi bare har været heldige, skal jeg ikke kunne sige... men det var i hvert fald ikke noget problem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god bedring med hende, jeg håber at hun snart er på højkant igen :-)

Mht. at have to hunde hunde, hvor den ene ikke kan lege og skal holdes i ro... Der kan jeg kun sige at vi ingen problemer har haft.. Caia var stadig hvalp dengang Chili skulle holdes i ro i noget tid pga. hendes pote... og det var som om at Caia forstod at Chili ikke var helt på toppen og kunne lege. Men om vi bare har været heldige, skal jeg ikke kunne sige... men det var i hvert fald ikke noget problem :-)

Det er jeg glad for at høre! :5up:

Aj, jeg tror såmænd heller ikke det bliver noget problem - Ayo har pænt lagt sig ned og sover bare nu. Hun var bare megetmeget glad for at se Liva igen! :hjerte: Men hun kan helt sikkert godt mærke Liva ikke er på toppen - Ayo plejer at være så sød når jeg fx har været syg, så putter hun bare med mig og forventer ikke det store - sådan tror jeg også hun kan fornemme det er med Liva, når hun kan med mig/os. Men ellers har vi da heldigvis den "fordel" at manden alligevel er tvunget til at blive på sofaen grundet hans egen operation, så ham og Liva kan putte dér, mens jeg tager Ayo med ud på en lang tur. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites