Hop til indhold

Dum eller modig...


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

I dag var vi i "vores" hundeskov. Den så øde ud, som den plejer, og vi trasker ind. Et stykke inde kommer der pludselig en Siberian Husky, ud fra skoven. Før vi får talt til 2 kommer der en mere, og en mere og.... Ja 6 Siberian Husky's ialt. (Tror jeg nok jeg kom frem til).

 

Jeg tænkte, det her klarer den gamle ikke.... Og bad til de ikke begyndte at snuse for meget til Luca, da hun ikke finder sig i andre hundenæser i bagdelen. Hun vælger at sætte sig ned, imens de 6 går rundt om hende. Dog ikke længere tid, end da ejerene af de andre hunde kommer, løber Luca hen til dem. Det skal siges, Luca bliver meget døv, når hun ser andre hundeejere, de er lig med nus!! Jeg tænkte at det måske ikke var smart når nu de havde så mange hunde med, men Luca er som sagt døv, og forsætter hen, for at sætte sig pænt til rette op af deres ben, og kræver nus!!:stupid:

 

Tankerne går på om de andre hunde finder sig I hendes tilgang til deres ejere, men de følger bare med og står og kigger på hende. Ejerne mente Luca var ufattelig modig. Her er det så jeg spørger, - er Luca dum eller modig?:confused::confused::confused: Det kunne være gået helt galt, hvis flokken havde set hende som en trussel:vedikke:

 

Da Luca havde sagt hej, kom hun tilbage - jeg havde jo kaldt inden hun løb derover..:???:, og vi går videre som intet var sket...

 

Bagefter tænker jeg vi må øve det indkald, når der er andre hundeejere tilstede. Det er belastende at have en hund som ellers lystre ganske fint, bare der ikke er andre hundeejere...!:damn:

Samtidigt tænker jeg også, jeg var lidt stolt over hun egentlig klarede de 6 ganske fint, og havde et super hundesprog, som vi virkelig har øvet.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var rigtigt godt klaret af Luca! :lol: Men jeg vil nu nok kalde hende lidt - øhm "naiv". Hun er åbenbart mere interesseret i mennesker end i andre hunde. Alligevel er hundesproget godt nok til at hun undgår at provokere - det er da dygtigt gjort :5up:

 

Naiv!! Ja det er ordet jeg ledte efter...! Tak Umulia :blink:

 

For et år siden, havde hun ædt hele banden. Derfor blev jeg glad da hun tog det hele med ophøjet ro. - Luca vælger sine hundevenner med omhu, og er mest til egen race.:hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i det hele taget det er lidt usmart at tage seks hunde med i hundeskoven på samme tid. Hvis jeg havde seks hunde, kom de i hvert fald kun i skoven i hold på to-tre stykker - medmindre de var virkelig lydige eller ingen af dem gider andre hunde. Men jeg tror altså, jeg ville få lidt stress, hvis jeg skulle holde styr på seks hunde, når vi mødte nogle. De har det jo med at hidse hinanden op og hvis først én er løbet, kan den nemt trække de andre med sig. Det er i hvert fald min erfaring. Og så er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne holde seks hunde ved mig, mens vi passerer og så skal de i snor - og sikke et snorehelvede... :shock:

 

Ej, umiddelbart lyder det som en ret dum ide :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme jeg fik et chok, da der pludselig var 6 stykker. Tanken var der da også om ejeren, en yngre dame, kunne klare dem alle. Det var tydeligt der var en førerhund, som også prøvede at dominere Luca, ved at ligge hovedet ovenpå hende. Luca var heldigvis mere fokuseret på at blive kælet end de andre hunde.... - Ved godt hun ikke er helt normal :genert:

 

Bortset fra det, gud hvor er de smukke, sådan en flok huskyer. :lun: Tror dog jeg holder mig til Bearded collierne lidt endnu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes i det hele taget det er lidt usmart at tage seks hunde med i hundeskoven på samme tid. Hvis jeg havde seks hunde, kom de i hvert fald kun i skoven i hold på to-tre stykker - medmindre de var virkelig lydige eller ingen af dem gider andre hunde. Men jeg tror altså, jeg ville få lidt stress, hvis jeg skulle holde styr på seks hunde, når vi mødte nogle. De har det jo med at hidse hinanden op og hvis først én er løbet, kan den nemt trække de andre med sig. Det er i hvert fald min erfaring. Og så er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne holde seks hunde ved mig, mens vi passerer og så skal de i snor - og sikke et snorehelvede... :shock:

 

Ej, umiddelbart lyder det som en ret dum ide :genert:

 

Jeg ville ikke have noget imod at tage 6 huskies med... De har det som regelt med rimelig godt at holde sig til "egen flok", og hvis de ellers ikke havde problemer så ville jeg som sådan ikke have et problem med det... Udover at jeg personligt hader at møde "hunde grupper".

 

Jeg stemmeri koret om at Luca måske var lidt naiv, men også lidt modig :lol: Og hvor er det dejligt at hun er blevet bedre omkring andre hunde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må vel konstatere Luca er en naiv hund med et ok hundesprog.:banan: Vi må dog træne indkald. Mon der findes seniorhunde træning??

 

Hun var meget dygtig..men ved dog ikke om jeg ville kalde hende hverken naiv eller dum..Hvor skulle hun vide fra at det kunne give problemer at mænge sig ind på deres ejer, hvis hun ikke har oplevet at det har givet problmer før? Tror ikke hunde tænker frem i tiden på den måde;)

 

Så jeg tror såmænd bare luca havde godt styr på sit sprog og de andres signaler og ikke modtog nogle advarsler.

 

Og til det sidste, så tror jeg ikke der decideret er senior hold, men du kan jo sagtens gå til indkaldskursus uanset alder og al mulig anden træning. Sheila gik til rally fra hun var 7 til hun blev 10 år, så gad hun ikke mere;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...