Hop til indhold

Hvordan tester man for kennelhoste?

Louisen
 Share

Recommended Posts

Det er ikke alle dyrlæger, der giver medicin, og det er heller ikke alle kennelhoste-tilfælde, der er så slemme, at de kræver medicin. Egentlig er det jo "bare" en forkølelse, som vi mennesker også bliver forkølede.

Luna har haft kennelhoste 2 gange i sit liv, begge gange er mange år siden og begge gange var mildt, så hun fik ingen medicin

Men dyrlægen lytter til lunger etc og tjekker om hunden har feber osv. Der er ingen test som sådan, så vidt jeg ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betalte 500 dask for at få undersøgt Bassil for kennelhoste.

Dyrlæge satte en hånd i halsen for at se om der sad noget fast - det gjorde der ikke - ergo var det kennelhoste (?)

Du kan opbløde maden, give havregrød eller lignende for hunden har 'ondt i halsen'..

Der er ingen behandling, hvis du i øvrigt har en frisk hund - blot ingen omgang med andre hunde, da det jo smitter...

Det kan udvikle sig til lungebetændelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie har kennelhoste i øjeblikket. Det var egentlig bare et spørgsmål om tid. Vi havde været til to arrangementer, hvor jeg hørte om kennelhoste bagefter - men hvor vi gik fri. Det gik så ikke tredje gang.

Vi har ikke været til dyrlægen. Så længe hun "kun" hoster og ellers er frisk, er der ingen grund. Hvis hun bliver sløv, smutter vi derned og får tjekket for lungebetændelse.

Hun får noskapin (hostestillende piller) og kamillete med honning. Jeg bløder også hendes foder op og så holder vi os til haven i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine har alle haft kennelhoste med forskellig interval. Jeg har kun engang fået medicin for det til Charlie. Her undersøgte dyrlægen hans hals og pressede ham på struben som udløste et gevaldigt hosteanfald. Charlie fik penicillin, fordi dyrlægen kunne høre mislyde på hans lunger.

Ellers har forløbet været som en almindelig forkølese, kraftige hosteanfald med opkast ind i mellem. Ro og varme er godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Var ved at pande en gammel dame ned forleden. Jeg var ved dyrlægen for at hente zylkene og hun stid med en tæppetisser i armene som tydeligvis havde kennelhoste. Hun blev VED med at følge efter mig rundt i venteværelsetog stod helt op af mig da jeg skulle betale. Da jeg bad hende omat holde afstand spurgte hun om jeg var bange for hunde... Suk!

og jeg måtte hjem og smide jakken i vaskemaskinen!

Mine har haft kenneloste en gang. Jeg behandler med Noskapin og ellers intet.

Link til indlæg
Del på andre sites