Hop til indhold

Sølv papir i næsen


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Ja det er ikke en sygdom og det lyder sikkert meget mærkeligt, men er ret bekymret.

 

 

Jeg var ved at rydde op i mine kreative kasser, som er fyldt med alt muligt og umuligt. Bla ekstrem tynd sølvpapir, er fuldkommen blank, kan slet ikke husket navnet på det og har ikke original æsken. Det er sådan noget der er ekstrem tyndt, det kan fås i sølv, bronze og guld og sikkert også andre farver, det er svært at arbejde med, det klæber til alt, man bruger det til collager og malerier og det skal sættes på med decopage lim.

 

Nå men forstil jer ekstremt tyndt søvlpapir.

 

Tjaldur stikker næsen ned i kassen og vupti hele snuden er dækket af det og det klæber og er ikke til at få af, det lykkes dog, indtil jeg kommer til at kigge ind i hans næsebor som er fyldt med det. Det er ikke til at få ud, har forsøgt lige så stille med en fugtig vatpind i yderkanten af næseborene, men det sidder længere oppe.

 

Sker der noget ved det ?? Kommer det selv ud ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om det er "skadeligt" ? Altså selve produktet? Ellers hans historie taget i betragtning, ville jeg holde øje med hans vejrtrækning, og om det er generende, og så kommer det forhåbentlig ud på et eller andet tidspunkt...

 

Altså jeg TROR ikke det er noget jeg personligt ville haste til dyrlæge med... Men det uden at have tjek på om det er skadeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du om det er "skadeligt" ? Altså selve produktet? Ellers hans historie taget i betragtning, ville jeg holde øje med hans vejrtrækning, og om det er generende, og så kommer det forhåbentlig ud på et eller andet tidspunkt...

 

Altså jeg TROR ikke det er noget jeg personligt ville haste til dyrlæge med... Men det uden at have tjek på om det er skadeligt...

 

Hej nej jeg ved desværre ikke om det er skadeligt, kan ikke huske hvad det hedder så kan ikke finde det på nettet og læse om det, men jeg tror ikke det er skadeligt, det er mere bare at der er rigtig meget af det og man kan se det genere ham. :( hvad mener du med hans historie og vejrtrækning ? Forstår det ikke helt ?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej nej jeg ved desværre ikke om det er skadeligt, kan ikke huske hvad det hedder så kan ikke finde det på nettet og læse om det, men jeg tror ikke det er skadeligt, det er mere bare at der er rigtig meget af det og man kan se det genere ham. :( hvad mener du med hans historie og vejrtrækning ? Forstår det ikke helt ?:genert:

 

Jeg tænker at jeg ikke ville udsætte ham for et "overgreb" ved at skulle f.eks. fastholde ham og tvinge det ud af næsen på ham. Derfor ville jeg nok personligt bare holde øje med at hans vejrtrækning er fin.

 

Hvis det genere ham, er der jo nok ikke meget andet at gøre end at få det ud, måske med en pincet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at jeg ikke ville udsætte ham for et "overgreb" ved at skulle f.eks. fastholde ham og tvinge det ud af næsen på ham. Derfor ville jeg nok personligt bare holde øje med at hans vejrtrækning er fin.

 

Hvis det genere ham, er der jo nok ikke meget andet at gøre end at få det ud, måske med en pincet?

 

Nårh troede du måske troede han havde dårligt hjerte eller sådan noget, siden jeg skulle holde ekstra øje med vejrtrækning.

 

Nej uha ikke noget med at fastholde, vi er først lige kommet dertil hvor det er okay at komme potevoks på poterne og tørre dem med en klud.

 

 

Jeg er faktisk mest bekymret for de sarte slimhinder i næsen, om det kan begynde at bløde og om det svier ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men håber ikke det kræver dyrlæge, synes ikke lige det er nu jeg har brug for at smide 6-700 kr på disken hos dyrlægen ( gør det hellere end gerne hvis det er nødvendig ). I januar skal han i narkose og trimmes og have taget røngten fotografering af sit ene forben, så der skal nok hostes op med mindst 2000 kr.

 

Krydser finger for at det måske selv går i opløsning.

 

Men tak fordi i lige ville skrive, det er altid godt at dele sin bekymring med nogen, i stedet for at ligge søvnløs hele natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh troede du måske troede han havde dårligt hjerte eller sådan noget, siden jeg skulle holde ekstra øje med vejrtrækning.

 

Nej uha ikke noget med at fastholde, vi er først lige kommet dertil hvor det er okay at komme potevoks på poterne og tørre dem med en klud.

 

 

Jeg er faktisk mest bekymret for de sarte slimhinder i næsen, om det kan begynde at bløde og om det svier ?

 

Altså... Jeg ville måske være lidt... se det an... Netop fordi som du skriver, så ville det være et overgreb på ham (mere end på så mange andre hunde, som jo selvfølgelig også vil finde det ubehageligt). HVIS det så skulle gå galt, ville jeg drøne til dyrlægen..

 

Ej jeg ved heller ikke hvad jeg ville gøre når det kommer til stykket... Jeg synes bare at når det er en hund hvor det nok bare vil skade ham at opleve det overgreb ville jeg tænke mig ekstra om... Så personligt ville jeg ikke begynde at hive det ud, medmindre jeg kan se at det er direkte generende.. men det lyder jo så som om det er generende for ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det an til i morgen, håber det bare går i opløsning af sig selv uden at skade noget. Man kan se han sådan rynker på næsten og " drejer" til siden.

 

Det er noget forbandet lort, smider det ad h... til, det klæber helt vildt, kan næsten ikke få det af mine bukser som det også er kommet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Stella, jeg tror altså ikke du skal bekymre dig. Hunde render jo konstant med næsen i ting, og de får en masse fremmedlegemer ind. Og der er så dér at snot gør sin virkning. Så enten nyser eller hoster han det ud og ellers passerer det ned i maven og ud af den anden ende.

 

Så tag det som en oplevelse hvis han skider glimmer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok det man kalder simili bladguld. Det fåes i alle 3 "farver". Jeg var lige inde og finde det jeg har liggende, der står ikke nogle advarselstegn på pakken, så det er sandsynligvis ikke giftigt..

der står at man skal børste overskydende bladguld væk med en børste, så en tør vatpind måske?

Ellers forsvinder det nok af sig selv. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler mig som en over hysterisk hundeejer. Men ja det er det som hedder bladguld. Det var godt i lige kunne huske hvad det hed.

 

Han har stadig væk en del i det ene næsebor, men det andet ser normalt ud. Det går nok bare i opløsning.

 

Mange tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du noget saltvand (kontaktlise) som du kan skylle næsen med? Måske det kunne hjælpe med at få det sidste ud?

 

Nej det har jeg desværre ikke :( det klæber så godt at jeg ikke tror det kommer ud selv hvis han nyser

 

Man kan få små pipetter m/saltvand på Apoteket, som bruges til at løsnet snottet - især hos babyer fordi man jo ikke kan pudse næse på dem. Jeg tror ikke de koster alverden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...