Hop til indhold

Syg igen :(


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Puha, jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte.

Vi var til vacc. med pigerne den 15 nov. og der havde Sille lidt ondt i maven når hun trykkede på den. Men ikke noget vi skulle gøre noget ved. Så synes jeg faktisk når jeg tænker tilbage, at hun har vist lidt tegn på ondt i maven nogle gange.

Fredag d. 21. dec. var hun lidt underlig om morgenen. Jeg kunne ikke lige sætte en finger på hvad der var, men jeg synes hendes adfærd var en smule anderledes. Jeg var forbi dyrlægen alligevel og spurgte lige lidt til det. Vi blev enige om at jeg skulle tage hendes temp. og ringe hvis den ikke var normal. Men det var den.

Lørdag og søndag var ok. Mandag (altså den 24. dec.) var hun ude at skide i haven og hun virkede til at have ondt i maven. Hun står/går/ligger på en helt speciel måde når hun har ondt. Det gik over igen lidt efter. Vi tog til træning kl. 11 for lige at sige god jul, for jeg ville ikke træne for meget med hende når hun havde ondt. Der sked hun igen. Denne gang meget lindt og med en masse slim og lidt blod i... Så vidste jeg godt hvad klokken var slået. Det kommer hun ikke lige over af sig selv (det har vi prøvet før). Så jeg måtte hen i bilen og ringe til dyrlægen, som henviste til vagten. Jeg fik en tid kl. 12.15. Hun mærkede hende på maven og kunne godt se hun havde ondt. Afføringen havde jeg taget med og hun sagde det i hvert fald var tyktarmsbetændelse. Hun var i tvivl med bugspytkirtlen, men vi måtte reagere ud fra den først og fremmest. Hun fik en sprøjte med smertestillende og vi fik antibiotica med hjem til 8 dage. Hun var helt færdig den 24. og var træt og skidt tilpas. Hun fik ikke mere mad den dag.

D. 25. fik hun hj. mad og morgenen og sine piller. Først hen på aftenen kom hun mere til sig selv og kunne logre lidt engang i mellem. Hun ville bare ligge på skødet hele dagen. Hun sked om aftenen, 3 steder i haven, det var som om hun ikke kunne blive færdig. Det var lindt og med slim i. Jeg kunne ikke se noget blod. En hård nat med en urolig hund.

D. 26 hj. mad og medicin. Hun virkede ikke til at have lyst til mad, men spiste alligevel. Ondt i maven og skidt tilpas hele dagen. Hun ville ikke rigtig spise om aftenen og måtte håndfodres. Ved 1.30 tiden om natten blev hun mere og mere urolig. Maven gjorde ondt og den var hård. Maven rumlede så højt, at hun selv kiggede på maven for at se hvor det kom fra. Kl. 2.30 ville hun ud, men kun for at spise græs, så jeg lokkede hende ind og opblødte lidt Gastro og gav hende. Det ville hun ikke spise og jeg måtte give hende en af gangen af foderpillerne. Da vi gik op i seng gik der lidt tid og maven stoppede med at rumle og vi faldt i søvn ved 3.30 tiden.

D.27. Hun fik lidt hj. og opblødt Gastro. Det spiste hun. Lidt ondt i maven i løbet af dagen og jeg ringede til dyrlægen kl. 13.30 (i deres telefontid) og fik en tid kl. 15.30. De synes de gerne ville se hende. Dyrlægen sagde at hun har ondt både i tarmene og oppe hvor bugspytkirtlen sidder, så vi valgte at få taget blodprøver for at se nogle tal.

Dem får vi svar på i morgen. Så fik vi kapsler med hjem til 14 dage mod tyktarmsbetændelsen. Hun synes vi skal fodre hende mange gange om dagen med små portioner. Hun fik så en håndfuld kl. 16.30 og igen kl. 18.00.

Det blev noget langt, men jeg trængte bare lige til at komme af med det. Vi har ikke fået sovet så meget og jeg kan simpelthen ikke have at hun har ondt. Dyrlægen sagde at jeg gerne måtte give hende en dosis smertestillende af det jeg har liggende, hvis hun har lidt ondt i hofterne.

Lige nu ligger hun og sover og jeg er meget spændt på om hun kan finde ro i nat. Hun sked ikke i går og har heller ikke skidt i dag, så hvis hun ikke gør det på morgenturen i morgen, skal hun have noget microlax, så hun kan komme af med det.

Min stakkels lille pige :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: det er som at læse Teiturs historie. Kan kun sige jeg kender alt til det, men det ved du jo også godt. Føler din sorg og smerte, kunne selv græde meget over Teiturs smerter og ligge søvnløs og ønske at kunne tage alt smerte i hele verden, hvis bare han ikke havde ondt.

 

Men det kan man jo ikke :megaked: gid man kunne. Du giver Sille så meget kærlighed og det kan dyr leve meget længe på, Sille er stærk og jeg beder til at hun klare sig igennem skærene denne gang også. :ae: Det skal hun det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg har bare så ondt af hende :megaked:

Nu fik hun skidt og det så nogenlunde fast ud. Nogenlunde konsistens, stadig en del slim, men jeg kunne ikke rigtig se noget blod.

 

Det kan jeg godt forstå og det kender jeg godt, det gør ondt helt ind i hjertet, for det er bare så mega uretfærdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres støtte. Det varmer.

Natten er gået roligt. Hun har sovet det meste af natten uden at være urolig og jeg blev vækket med hundekys og hundekram. Virkelig dejligt.

Vi får først svar på prøverne når jeg kan ringe ind i deres telefontid og det er mellem 13.30 og 14.00. Så jeg synes tiden går rigtig langsomt lige nu...

Jeg er hele tiden bange for at hun får ondt i maven igen. I forgårs var hun nogenlunde på toppen og jeg tænkte at det kunne kun gå fremad, men så kom natten... Så jeg tør ikke håbe noget for tidligt.

Hun har fået mad to gange og sin medicin. Lige nu ligge hun og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svarene her kl. 17. Tallene for hendes organer ser fine ud :banan: Bugspytkirtel tallene var fine. Super dejligt. Selvfølgelig var tallene for hjertet ikke gode, men det vidste vi, så der tager vi et tjek om 1/2 år igen. Så har vi noget at sammenligne med.

Der var heller ingen tegn på parasitter i hende :klap:

Nu skal vi så "bare" have klaret den mave. Hun vil ikke rigtig skide. Hun går lidt rundt men beslutter sig så for ikke at skide. Men dyrlægen sagde at det er klart, for det gør jo ondt i maven og tarmene fordi de er så slidte.

Nu håber jeg vi får en dejlig nat, hvor hun kan finde ro og sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...