Hop til indhold

beskyldt for at slå


Gæst johanlind81
 Share

Recommended Posts

Gæst johanlind81

jeg står tidligere idag og ryder lidt op i have skuret men Balder løber rundt i haven, hvor den ene havelåge er åben. ligepludselig kan jeg høre en hund brokke sig, så jeg kalder på Balder uden respons. så jeg løber ud i gennem have lågen for at få fat i ham, og lige som jeg kommer igennem kommer han løbene tilbage og vi støder sammen og han hyler nok mest over choket. hvorefter ejeren af den gravhund siger : " du må da ikke slå din hund " og jeg siger jo at jeg løb ind i ham, jeg går ind med hunden, medens hun fortsætter : man må da ikke slå hunde, nej man må da ikke slå hunde...

 

alt sammen fordi jeg bare prøvede at stoppe et muligt slagsmål...

 

nogen der har prøvet noget lignende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Øhh.... Tror mine naboer har mig beskyldt for at tæske mine hunde på jævnlig basis.

 

Min ene hund køre meget højt og er samtidig en pivskid.

Så får jeg trådt på hans pote, eller får hevet bare en lille smule i hans pels, hvis jeg skal have halsbåndet af ham, så SKRIGER han - Som i virkelig skriger, så alle indenfor et par km kan høre det :genert:

 

Så det er da sket jeg har fået sådan nogle "jeg ved godt hvad du er for en type" blikke af tidligere naboer, som jævnligt har hørt min hunds skrigen.

Endnu sjovere er det, fordi jeg klikkertræner og der findes nok ikke en metode som i samme grad som denne udelukker fysisk afstraffelse af hundene og jeg kunne aldrig drømme om, at slå mine hunde.

 

Men hvis jeg får fat i lidt pels samtidig med halsbåndet, eller endda når jeg børster ham og lige får fat i en filterknude, så lyder han jo som om han MINDST er ved at dø en langsom og pinefuld død.

Og så kan jeg måske godt forstå naboerne. :lol:

 

Ærgre mig dog en smule over, at ingen nogensinde har sagt noget til mig.

For ville egentlig hellere de havde nosser til at konfrontere mig (og så kunne høre sandheden), for så ville de jo nok også gøre det med dem der rent faktisk tæskede deres hunde.

 

Så vær du bare glad for, at der findes mennesker der kæfter op og siger at den slags ikke er OK :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige da vi havde fået Taiki og han skulle i bad en af de første gange, satte han i et klassisk shiba-skrig som er meget racetypisk. Der kom så en nabo, genbo, et-eller-andet og bankede på, for han syntes godt nok at det barn skreg meget inderligt. Vi har ikke børn...

 

Heldigvis troede han på mig, da jeg sagde at det var hunden - måske fordi at vores badeværelse kan ses fra døren, hvor der var sjaskvådt med pladdervåde håndklæder, og jeg var også selv helt våd, og Taiki var skide sur og angreb shampoo-flasken for 20. gang. :roll:

 

Så bare rolig, i det mindste er du ikke blevet anklaget for børnemishandling - det er ellers kønt, nu hvor jeg skal være pædagog... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde haft Vinnie i 3 dage eller deromkring, tog jeg hende med i en dyrehandel for at finde et nyt halsbånd. Hun havde en las af en klud om halsen da jeg fik hende, og så i det hele taget skrækkelig ud.

 

Så jeg står altså der i butikken med min lasede Grand Danois, med alle ribben og ryghvirvler stikkende ud, som om hun var stukket af fra Naturhistorisk Museum, og så kommer en yngre dame hen til os med et meeeeget kritisk blik, og spørger om den hund ikke er lidt tynd.

Jeg kunne jo ikke gøre andet end at forklare at jeg lige havde overtaget hende. Om damen troede på mig eller ej, kan jeg ikke sige, men der stod i hvert fald DYREMISHANDLER i hendes blik, da hun fik øje på os første gang :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, elsker de historier:lol:

 

Da Bella var hvalp skulle hun lære at blive inde i haven. Vi satte hegn i hækken, men ikke for indkørslen. En dag var manden så ude i haven og Bella var med. I et uopmærksomt øjeblik fik hun snaget sig ud af indkørslen, og da manden opdager det, spurter han efter hende. Han fanger hende få meter fra vores matrikel, og griber hende i befippelse bagfra. Bella var helt i sin egen verden, og havde ikke hørt ham komme, så hun skreg som kun en schæfer kan skrige:shock: Hun sprællede, og manden satte hende meget ukoordineret ned, og det kunne nok se ud som om han tabte hende. Hunden skreg stadig i vilden sky, og i samme øjeblik ser manden en flok måbende indvandrere der er dybt chokerede.

 

Der viste sig at være de nye indehavere af pizzariaet, og den dag i dag ved de godt at vi aldrig kunne finde på at gøre Bellafisen ondt:-) Og behøver jeg sige at Bella aldrig siden er gået ud af indkørslen uden at have fået lov:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst johanlind81
Ej undskyld... men det er altså lidt sjovt :lol: Pyt med hende damen.

 

Ja jeg er flere gange kommet til at træde min hund over poten eller lignende klodset, hunden hyler og forbipasserende sender mig "dyreplager" blikket. Ak..

bekymrer mig heller ikke så meget om hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer ret tit til at få mine pus til at tude og dukke sig, fordi jeg er så klodset. Bare i dag har jeg losset Flo i hovedet, fordi jeg prøvede at sparke en støvle af, og gokket Hugo i nødden med en klædesbørste, da jeg skulle børste min trøje for hundehår... :oops:

 

Jeg undskylder altid, men jeg ynker dem ikke. Jeg er også super klodset, så jokker tit på dem og går ind i dem, falder over dem osv. Tror heldigvis mine hunde er meget tilgivende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle collie blanding var frygtelig pivet og det sjoveste jeg kan huske var dengang jeg kom til at træde ham over poten. Han peb kun lige en enkelt gang, men haltede til gengæld hele vejen hjem. Jeg gik og trykkede på hans pote og prøvede at finde ud af hvad der gjorde så ondt, for jeg havde jo ikke trådt ret hårdt. Ligeså snart jeg mærkede hans pote, løftede jeg jo foden igen. Men nåede da alligevel at blive lidt nervøs, inden vi kom hjem.

 

Men det kunne jeg godt have sparet mig, for ligeså snart han så vores egen hund inde i haven, gik hans halten mirakuløst over og han kunne rende og lege en halv time :stupid:

 

Jeg ved egentligt ikke hvorfor han gjorde det... Om han bare spillede lidt på det, det ved jeg ikke helt om dyr kan finde ud af, eller om det rent faktisk havde gjort ondt. Det var i hvert fald bare lidt sjovt at se hvor ynkelig han kunne se ud på vej hjem og hvor hurtigt det holdt op igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en lidt anden oplevelse.

 

Som det er nogen herinde bekendt, så knokler vi med Bellas træning, da hun fuldstændig er i sin egen verden når vi er på den anden side af havelågen.

 

Lige da Bella var kommet til os, står hun og snuser i en busk. Kæresten går rundt om hjørnet for at se til hende og nusser hende på bagparten, da han er sikker på at hun har hørt ham. Jeg er inde i huset og hører pludselig et skrig. Jeg løber ud og finder kæresten grinene over hele hovedet over det chok som Bella fik.

 

Det andet tilfælde fik mig til at forstå, at der findes nogle syge mennesker i denne verden. Situationen var meget som den foregående. Dog tog den plads i skoven, hvor Bella igen var helt opslugt af et eller andet. Her kommer en dame gående med to små hunde. Da hun hører Bella skrige, siger hun: "Ja, det er den eneste måde de lærer det på. Selv kaster jeg mit nøglebundt efter dem hvis de ikke kommer. Der skal bare et par gange til. Så har de lært det."

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaldur han kan skrige og skabe sig og hyle og gø, så selv hardcore dyremishandler ville blive nervøse.

 

En dag var jeg tvunget til at have ham i bad, hvilket han er skrækslagen for. Opgangen er meget meget lydt. Han skreg og skreg os skreg, angst og dødsskrig og han havde ikke engang fået vand over sig endnu. Da jeg senere møder overboen kigger hun meget underligt på mig og spørger om der er sket noget ??

 

Jeg er lige flyttet men der hvor jeg boede før med Tjaldur var der som skrevet overfør ekstrem lydt, så han gøede tosset hver gang folk gik i opgangen. Mange gange om dagen. En dag gøer han helt sindsygt IGEN for 5504 gang og jeg farer op og råber " så hold dog kæft hund altså ", samtidig med at jeg hamre mit knæ op i mit lille sofa bord som vælter, hvilket får Tjaldur til at give et hyl fra sig af forskrækkelse. De har helt sikkert hørt at en hund gør, en ejer går amok og slår hunden som så skriger.

 

 

 

Klassikeren er når jeg går med, han hopper fra side til side og går tit helt i selvsving, mens han gør og hyler og " skriger " og folk glor altid pisse surt på os og har fået mange lede kommentar ala " styr din møghund " og " få den dog til at holde kæft " osv, det er rigtig ubehageligt, men tit så skælder jeg ham måske lidt ud som " stop så Tjaldur " og så sker der tit det at han hopper mellem mine ben eller ind foran mig fra højre til venstre og så kommer jeg til at træde over ham, flere gange er jeg faldt over ham, hvilket får ham til at hyle og skrige op, fordi han i forvejen er helt stresset, så skal der igenting til, selvom jeg dårligt rammer ham.

 

Så ser folk en hund der skaber sig, en ejer der bliver sur og bevidst slår sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lade være at grine af miss M - kendt som nabolagets dyrplager:rolleyes:

 

Vores nabo har schæfer, og den siger altså oftest som om den får tæsk, siger vi hver gang den får en schæfernedsmeltning. Har intet med de naboer at gøre, så ved reelt ikke hvordan den behandles, men gætter på den har det fint fint, er bare dens måde at lave lyd på:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hogan kan også skabe sig.

Hvis jeg kommer til at tage fat i lidt pels sammen med halsbåndet når jeg skal tage fat i det, så hyler han. Han kan også gøre det hvis jeg kommer til at forskrække ham :mrgreen:

Den schæfer som jeg lufter lidt, hun er dog storslem til det. Hvis Hogan løber fra hende med en pind så stiller hun sig til at skrige hjerteskærende efter ham. Og hun hyler hele vejen i bilen og indtil hun bliver sluppet fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rebekka

Jeg var en gang ude at gå tur med min veninde og hendes hvalp. Molly hendes hvalp er meget lille, og hun gik ikke særlig hurtigt så for sjov lod jeg som om jeg sparkede hende bag i. Altså jeg ramte ikke, og havde på ingen måde tænkt mig at skade hende. Men da jeg kiggede op var der flere folk der sendte mig de ondeste blikke..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var til fællestræning i sidste uge skulle Spot lave en apport. Da han så kom ind med den på min venstre side kom han krybende med sammenknebne øjne - han lignede virkelig en der fik en på hovedet, hver gang han kom med en apport :shock: Ret pinligt, da der stod 6 og kiggede på! HEldigvis gode venner, som bagefter fik den forklaring, at jeg sidste træningsgang havde tabt en metalapport i hovedet på ham. Måske heller ikke det mest intelligente at gøre... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har oplevet én slå Mozart. Var ude, og gå da der kommer en gammel mand gående med hans hund forbi os. Mozart vender sig om for, at snuse den anden hund i numsen. Den gamle mand reagere ved, at slå Mozart med hundesnoren, og be' mig om, at styre min hund. Der kom en rimelig grov diskussion ud af dette, og jeg skulle virkelig holde igen for ikke, at give den ældre mand en blodtud. Det er ikke sket ofte, at jeg har været så harm. Mozart virkede på igen måde truende i sin adfærd, så det var overhovedet ikke på sin plads, at slå min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Har oplevet én slå Mozart. Var ude, og gå da der kommer en gammel mand gående med hans hund forbi os. Mozart vender sig om for, at snuse den anden hund i numsen. Den gamle mand reagere ved, at slå Mozart med hundesnoren, og be' mig om, at styre min hund. Der kom en rimelig grov diskussion ud af dette, og jeg skulle virkelig holde igen for ikke, at give den ældre mand en blodtud. Det er ikke sket ofte, at jeg har været så harm. Mozart virkede på igen måde truende i sin adfærd, så det var overhovedet ikke på sin plads, at slå min hund.

 

Jeg havde seriøst givet manden et ligende dask med min egen hundesnor, hvis det var mig. Hvad bilder han sog dog ind??

 

Nå, men tilbage til emnet ;)

 

Da Ina sidste var så uheldig at hendes ene øje poppede ud, blev øjenlåget syet sammen, så det ikek skulle ske igen, mens det helede. Jeg har fået nogle rigtigt onde blikke, fordi folk åbenbart har troet det var min skyld :/

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Når vi går med Thor sker det, ofte, at han bliver totalt opslugt af en duft/en fugl/anden hund/et græsstrå eller andet, og når det sker så er der ingen kontakt til ham. Vi kan kalde op kalde, og han reagerer ikke på en fis.

Så derfor har både jeg selv og kæresten flere gange puffet ham bagi med en fod da det er den eneste måde at bryde hans koncentration på.. Det er på ingen måde et hårdt puf eller noget han kan mærke synderligt takket være den tykke pels, men alligevel får vi gentagne gange smidt kommentarer efter os om at "i må ikke sparke jeres hund", "syge stoddere" osv..

Men ellers får vi også tit onde blikke hvis han skal have sele på og man får fat i pels, eller hvis (og det sker tit) han går ind i en busk/skur/væg fordi man altså også lige skal holde øje med hunden på den anden side af gaden, og han så hyler af chok.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg står tidligere idag og ryder lidt op i have skuret men Balder løber rundt i haven, hvor den ene havelåge er åben. ligepludselig kan jeg høre en hund brokke sig, så jeg kalder på Balder uden respons. så jeg løber ud i gennem have lågen for at få fat i ham, og lige som jeg kommer igennem kommer han løbene tilbage og vi støder sammen og han hyler nok mest over choket. hvorefter ejeren af den gravhund siger : " du må da ikke slå din hund " og jeg siger jo at jeg løb ind i ham, jeg går ind med hunden, medens hun fortsætter : man må da ikke slå hunde, nej man må da ikke slå hunde...

 

alt sammen fordi jeg bare prøvede at stoppe et muligt slagsmål...

 

nogen der har prøvet noget lignende ?

 

Jeg kan godt forstå at du synes det var ubehageligt, at hun troede at du havde slået din hund, men oplevede jeg selv sådan en situation, ville jeg måske også glædes lidt over at der stadig findes mennesker, som tør sige noget til folk som de mener har handlet forkert ?

 

Så kan du jo bare trække på skuldrene af episoden, du ved jo at du ihvertfald ikke slog din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...