Hop til indhold

4. Kuld ulovlige hvalpe...


Stefano Fava
 Share

Recommended Posts

Min søsters nye nabos hund(ren amstaff) har lige fået 11 hvalpe igen for 4. gang på dens 3årige liv!

Er simpelthen så rasende, men tør ikke melde det selvom de har brug for en lærestreg så deres uansvarlige tilgang til livet måske kan blive bedre. Manden er efter sigende ret voldsom, og søster er åbenbart den eneste der har viden om hvalpene er til - så er bange for det går udover søster... :evil:

 

De sidste 3 kuld har alle været over 11hvalpe, 5 af dem er givet væk og så senere aflivet pga. hundeloven og 3stykker pga. "adfærdsproblemer"(typen der køber ulovlighund = lav iq tror jeg).

Naboen har så aflivet hvalpene selv, sidste gang aflivede de hvalpene da de var 2uger gamle.. Eftersigende afliver de ved at smide dem i jorden - gys.... :???:

 

Hvad kan man gøre? De har jo en hanhund(far), og de har lovet at kastrere handen snarest muligt. Men både jeg og søster tror ikke en meter på hvad de lover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Min søsters nye nabos hund(ren amstaff) har lige fået 11 hvalpe igen for 4. gang på dens 3årige liv!

Er simpelthen så rasende, men tør ikke melde det selvom de har brug for en lærestreg så deres uansvarlige tilgang til livet måske kan blive bedre. Manden er efter sigende ret voldsom, og søster er åbenbart den eneste der har viden om hvalpene er til - så er bange for det går udover søster... :evil:

 

De sidste 3 kuld har alle været over 11hvalpe, 5 af dem er givet væk og så senere aflivet pga. hundeloven og 3stykker pga. "adfærdsproblemer"(typen der køber ulovlighund = lav iq tror jeg).

Naboen har så aflivet hvalpene selv, sidste gang aflivede de hvalpene da de var 2uger gamle.. Eftersigende afliver de ved at smide dem i jorden - gys.... :???:

 

Hvad kan man gøre? De har jo en hanhund(far), og de har lovet at kastrere handen snarest muligt. Men både jeg og søster tror ikke en meter på hvad de lover.

Hvis det er en ny nabo hvordan kan I så vide noget om tidligere hvalpe? Og hvis den har fået så mange hvalpe må der vel være nogle hvalpekøbere derude. De har da vidende om det og naboen ved da ikke om det er en af dem der har meldt dem...

Hvordan kan han vide når hvalpene er 2 uger gamle at de er adfærdsvanskelige? elelr var det ikke de adfærdsvanskelige han aflivede?

 

Du kan ikke gøre andet end at melde det.. At fortælle det herinde er da bare at lindre sin dårlige samvittighed over noget man ved, men ikke har tænkt sig at gøre noget ved. Og hvis han har vist jer hvalpene så har han sikkert også vist andre dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Naboen har så aflivet hvalpene selv, sidste gang aflivede de hvalpene da de var 2uger gamle.. Eftersigende afliver de ved at smide dem i jorden - gys.... :???:

 

Hvad kan man gøre? De har jo en hanhund(far), og de har lovet at kastrere handen snarest muligt. Men både jeg og søster tror ikke en meter på hvad de lover.

 

Så vil det sige at de ikke forsøger at sælge hvalpene, og at de er resultatet af en ups'er mellem naboens to hunde?

 

Spørger fordi det jo netop har betydning for hvor mange der kender til dem.

Når det så er sagt, så tvivler jeg da på at din søster er den eneste som kender til dem. Og jeg synes hun har en pligt til at melde hvad der foregår, især hvis det er sket 3 gange før. Den stakkels tæve må jo være helt færdig rent fysisk, og hvalpene fortjener i det mindste at blive aflivet humant (når det nu er sådan det er) :'(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget meget stor modstander af anmelderi! Men hvis fremtidsudsigten for hvalpene består i at kastet hårdt ned i jorden, så ville jeg nok vælge at anmelde, så aflivningen i det mindste bliver foretaget af en dyrlæge :???: Mht. naboens voldsomhed, så ville jeg holde min dør forsvarligt låst, og i øvrigt glæde mig til at kunne anmelde ham for forsøg på hærværk eller vold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget meget stor modstander af anmelderi! Men hvis fremtidsudsigten for hvalpene består i at kastet hårdt ned i jorden, så ville jeg nok vælge at anmelde, så aflivningen i det mindste bliver foretaget af en dyrlæge :???: Mht. naboens voldsomhed, så ville jeg holde min dør forsvarligt låst, og i øvrigt glæde mig til at kunne anmelde ham for forsøg på hærværk eller vold...

 

Helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget meget stor modstander af anmelderi! Men hvis fremtidsudsigten for hvalpene består i at kastet hårdt ned i jorden, så ville jeg nok vælge at anmelde, så aflivningen i det mindste bliver foretaget af en dyrlæge :???: Mht. naboens voldsomhed, så ville jeg holde min dør forsvarligt låst, og i øvrigt glæde mig til at kunne anmelde ham for forsøg på hærværk eller vold...

Jeg er enig i det hele. Jeg går normalt heller ikke og opfordrer folk til at anmelde i tide og utide, men når det handler om uskyldige hunde og en mand, der kan finde på at kaste hvalpene ned i jorden for at slå dem ihjel, så synes jeg det er på sin plads at anmelde. Jeg ville i hvert fald ikke have samvittighed til andet. Og jeg ville ikke lade mig true til at lade være, fordi han er voldsom og hidsig. Han skal stadig ikke gå fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil det sige at de ikke forsøger at sælge hvalpene, og at de er resultatet af en ups'er mellem naboens to hunde?

 

Spørger fordi det jo netop har betydning for hvor mange der kender til dem.

Når det så er sagt, så tvivler jeg da på at din søster er den eneste som kender til dem. Og jeg synes hun har en pligt til at melde hvad der foregår, især hvis det er sket 3 gange før. Den stakkels tæve må jo være helt færdig rent fysisk, og hvalpene fortjener i det mindste at blive aflivet humant (når det nu er sådan det er) :'(

 

Ja det er naboens 2hunde som 4 gange har parret.. (pga dårlig ansvar)..

Ja amstaffen er totalt deform, det er utroligt at hvalpene kan få fat i de meeeeega patter den hund har (de er virkeligt grimme/deforme og store). Min søster har snakket godt med naboen siden de flyttede ind for 2måneder siden ca, og nabopigen har så snakket om hvalpene og de kuld før. Men nu de har født bliver amstaffen ikke luftet af frygt for at det bliver set af lange øjne, så den får lov til at tisse inde på nogen aviser sammen med hvalpene... Idag fik jeg også at vide at amstaffen har betændelse i øret, men de vil ikke til dyrlæge med det da de så bliver røbet...

 

Forstår ikke hvorfor de fortæller så meget om dette til min søster.. Men vil prøve at se om vi kan få det meldt så anonymt som muligt så.

 

Det er på als det sker... Hunden er lukket i kælder og tror ikke alle en hver får adgang.. :P Men hvis det meldes, så kræver politiet vel adgang til kælder så de kan se anmeldesen er sand? Eller skal politiet have en ransagnings ordre med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis alt det du beretter om er sandt (og jeg kan ikke se hvorfor nogen skulle opdigte sådan en historie), så er det jo dyrplageri af rang - 4 kuld på en 3-årig tæve, brutal aflivning af hvalpe, manglende dyrlægebehandling og indespærring, det er da helt groteskt.

 

Men jeg er bange for, at der ikke bliver reageret på en anmeldelse hvis den kommer fra tredjemand (dig) uden nogen form for beviser. Håber din søster er villig til at melde det, og hvis politiet ikke vil gøre noget, så prøv DB. Ellers ville jeg nok fortælle politiet at det er en ulovlig hund, for det lyder altså som om den stakkels tæve ville have bedre af at få fred end at leve sådan et kummerligt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rettelse, idag blev 9 hvalpe lukket i en lortepose og druknet. :( Min søster var helt fra den idag, tror hun kontakter politiet nu..

Det undrer mig lidt, hvor din søster har al den modbydelige information fra.....kigger hun over hegnet eller er naboen så følelseskold, at han beretter en sådan hændelse for naboerne?

 

I stedet for at være helt fra den skulle hun nu kontakte såvel dyreværnsforeninger som politiet. Mere kan hun ikke gøre, skønt der nok ikke sker alverden ved det, selvom avl på listehunde er ulovligt. Men politiet har vist ikke megen lyst til at blande sig i disse sager, skønt de hører til under dem. Det er meget sørgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor på als? Jeg ved vi er nogle stykker der bor her i området. Vi kunne snildt komme med et par tip til politiet. Har din søster set hvalpene blive druknet? Og hvor er de nu? (Er de smidt i en skraldespand f.eks?)

Hvis der skal handles, skal der jo gerne være beviser... Men det er stadig værd at tippe politiet, de vil kunne se at tæven for nyligt har født hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Fatter bare seriøst ikke hvorfor man :

1. lader tæven få hvalpe, hvorfor ikke give en abort

2. Når så tæven har født lader man den have hvalpene i et par dage

3. Hvorfor får man ikke dyrlægen til aflive? han kan ikke se på nyfødte hvilken race det er. Og dyrlægerne tager 150 kr for hele kuldet. Netop for at man ikke selv skal gøre det.

4. Hvorfor skifter man måde at aflive på? først kaster dem ned i jorden, og næste gang drukner dem..Hvis ens foretrukne måde virkede sidst ville man da prøve igen på samme måde.

5. Hvorfor delagtiggør han din søster i det? Og hvorfor lader hun sig delagtiggøre, når hu ni forvejen er bange for han er voldelig?

 

Der alt for mange mærkelige oplysninger i den sag der

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer mig lidt, hvor din søster har al den modbydelige information fra.....kigger hun over hegnet eller er naboen så følelseskold, at han beretter en sådan hændelse for naboerne?

 

5. Hvorfor delagtiggør han din søster i det? Og hvorfor lader hun sig delagtiggøre, når hu ni forvejen er bange for han er voldelig?

Hvis I havde læst tråden, ville I vide at det er naboens datter, der fortæller...

 

3. Hvorfor får man ikke dyrlægen til aflive? han kan ikke se på nyfødte hvilken race det er. Og dyrlægerne tager 150 kr for hele kuldet. Netop for at man ikke selv skal gøre det.

Desværre er der nogle mennesker, der i den grad står udenfor samfundet, at det slet ikke falder dem ind at gå til en dyrlæge - eller til en læge når børnene er syge. Det skulle ikke undre mig om der var andet af interesse for myndighederne i sådan en familie end "kun" dyremishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvis I havde læst tråden, ville I vide at det er naboens datter, der fortæller...

 

 

Desværre er der nogle mennesker, der i den grad står udenfor samfundet, at det slet ikke falder dem ind at gå til en dyrlæge - eller til en læge når børnene er syge. Det skulle ikke undre mig om der var andet af interesse for myndighederne i sådan en familie end "kun" dyremishandling.

 

JA det har jeg altså læst.. Men i familier hvor der er ting der skal skjules er det det allerførste man lærer sine børn..At holde kæft og at alle "de andre" er en potentiel fjende som vil splitte familien så børnene kan komme på børnehjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I havde læst tråden, ville I vide at det er naboens datter, der fortæller...

Jeg har nu læst tråden, men seniliteten må have slået til, for det havde jeg overset.

 

Desværre er der nogle mennesker, der i den grad står udenfor samfundet, at det slet ikke falder dem ind at gå til en dyrlæge - eller til en læge når børnene er syge. Det skulle ikke undre mig om der var andet af interesse for myndighederne i sådan en familie end "kun" dyremishandling.

Et lidt uhyggeligt perspektiv, som man desværre ikke kan undgå at give dig ret i. Forhåbentlig ER det "kun" dyremishandling og at Janni Privat har ret i sit indlæg ovenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

JA det har jeg altså læst.. Men i familier hvor der er ting der skal skjules er det det allerførste man lærer sine børn..At holde kæft og at alle "de andre" er en potentiel fjende som vil splitte familien så børnene kan komme på børnehjem...

 

Jeg havde altså ikke fattet der var tale om et barn, jeg læste det som et ungt kærestepar, hvor pigen i forholdet fortalte om hvalpene til TSs søster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg havde altså ikke fattet der var tale om et barn, jeg læste det som et ungt kærestepar, hvor pigen i forholdet fortalte om hvalpene til TSs søster.

 

:shock: lige over ..det kan sq da være det er sådan... Regnede bare med det var dem med de der kaniner der blev efterladt alene hjemme engang..Du har da med garanti ret :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: lige over ..det kan sq da være det er sådan... Regnede bare med det var dem med de der kaniner der blev efterladt alene hjemme engang..Du har da med garanti ret :stupid:

 

Kaniner?

 

Der kan du bare se, jeg følger slet ikke nok med i de tråde der ikke interesserer mig :mrgreen:

*og jeg gik sgu da osse og troede at kaniner godt kunne være alene hjemme :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Kaniner?

 

Der kan du bare se, jeg følger slet ikke nok med i de tråde der ikke interesserer mig :mrgreen:

*og jeg gik sgu da osse og troede at kaniner godt kunne være alene hjemme :hmm:

 

:mrgreen: de her kaniner var ikke hegnet ind..og ejer var taget på ferie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter bare seriøst ikke hvorfor man :

1. lader tæven få hvalpe, hvorfor ikke give en abort

2. Når så tæven har født lader man den have hvalpene i et par dage

3. Hvorfor får man ikke dyrlægen til aflive? han kan ikke se på nyfødte hvilken race det er. Og dyrlægerne tager 150 kr for hele kuldet. Netop for at man ikke selv skal gøre det.

4. Hvorfor skifter man måde at aflive på? først kaster dem ned i jorden, og næste gang drukner dem..Hvis ens foretrukne måde virkede sidst ville man da prøve igen på samme måde.

5. Hvorfor delagtiggør han din søster i det? Og hvorfor lader hun sig delagtiggøre, når hu ni forvejen er bange for han er voldelig?

 

Der alt for mange mærkelige oplysninger i den sag der

 

1. De er ligeglade.

2. De kan ikke tage sig sammen.

3. Det vidste jeg ikke(prisen).. Men de har brugt det før ved det ene kuld at "hov vi fandt lige den her kasse med hvalpe" til dyrlægen.

4. Sidst aflivede manden dem, denne gang kvinden.

5. Min søster er knudepunkt på gaden, alle de gale mennesker derude bruger søster som "kontaktperson" netop fordi min søster er meget god til at lytte og dårlig til at sige fra. Også derfor søster ikke har været alvorlig i sine ønsker om at melde.

 

"6". Jeg ANER ikke hvorfor nabokvinden (det er ikke datter men den voksne kvinde, mor til 2 som snakker), aner ikke hvorfor hun sladrer om deres uhumskheder.

 

Sådan set brænder mine kogler lidt lige nu, fordi jeg jo er så intelligent at oprette dette forumindlæg med mit facebook login(navn). Doh.. Håber ikke de googler sig frem til dette.. Og hvis de gør håber jeg de skammer sig lidt, og undlader at hoppe på mig. :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...