Hop til indhold

I håb om kennel Joy-hoff´s stop for avl


Ulla H
 Share

Recommended Posts

T, så længe de tjener penge, så tror jeg sku de er ligeglade :/ ..

I know.. Men det er jo frygteligt at pengene betyder så meget...

 

Og hvem fanden er køberne til de hunde?! Forstår ikke helt man køber hund sådan et sted :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I know.. Men det er jo frygteligt at pengene betyder så meget...

 

Og hvem fanden er køberne til de hunde?! Forstår ikke helt man køber hund sådan et sted :???:

Det er der desværre masser af mennesker der gør - prøv bare at se de tråde herinde hvor folk har fået en syg / dårlig hvalp ! og dermed en masse dyrlægeregninger ! se fks tråden hvalp bløder under afføring .

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der desværre masser af mennesker der gør - prøv bare at se de tråde herinde hvor folk har fået en syg / dårlig hvalp ! og dermed en masse dyrlægeregninger ! se fks tråden hvalp bløder under afføring .

Det er rigtigt, men en hurtig søgning på google viser jo en masse artikler og indlæg fra andre fora osv., som ikke ligefrem omtaler kennelen positivt. Det ville jo nok i hvert fald afskrække mig. Men okay, der må være nogle der ikke undersøger sådan noget først. Eller bare ikke taget det så alvorligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

I know.. Men det er jo frygteligt at pengene betyder så meget...

 

Og hvem fanden er køberne til de hunde?! Forstår ikke helt man køber hund sådan et sted :???:

 

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Men som førstegang køber (ja, i mit hoved må det være førstegangskøbere :lol:), tror jeg bare der er rigtig mange som desværre ikke ved hvad de skal kigge efter og holde sig fra.

Selvom jeg virkelig ikke forstår folk der køber hvalpe, velvidende at det er staldopdræt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det virkelig heller ikke. Men som førstegang køber (ja, i mit hoved må det være førstegangskøbere :lol:), tror jeg bare der er rigtig mange som desværre ikke ved hvad de skal kigge efter og holde sig fra.

Selvom jeg virkelig ikke forstår folk der køber hvalpe, velvidende at det er staldopdræt!

Ja, jeg har også en ide om at en del af dem er førstegangskøbere. Og har også tænkt, at en del af det er impulskøb.

Ellers kan jeg ikke helt forstå det. Man er jo tit lidt på bar bund, når man køber hund første gang og hvis de så har talegaverne i orden i den kennel og virker som nogle søde og rare mennesker, så tager man nok bare det for gode varer.

 

Men det er sgu trist at sådan noget bare kan blive ved :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med talegaver er vist i orden.

For jeg ringede jo til denne kennel for vel 10 år siden og fik en snak, fordi jeg var så forarget over den hvalp, de havde solgt til et yngre par her på vejen.

OK ,jeg var skidegal og hun fik ikke mange svar ind, for jeg fortalte hende hvordan man kunne se om en hvalp var nærmest vanskabt. Og sådan en skal ikke vokse op med småbørn i huset, når alle ods siger, at den inden 1 års alden får smerter i sit bevægerlsesapperat. Og min vurdering passede, hundens skelet brød sammen og den blev ikke så gammel.På grund den bagpartsbygning.

Men hun prøvede da lige sit charmeoffensiv og ville fortælle om denne hvalps pragtfulde forældredyr-HOST

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke sige det tit nok : Køb kun hvalp fra en anerkendt kennel ! - jeg kom til at tænke på at jeg for mange år siden købte en hvalp hos " min " opdrætter - jeg fik den fredag - var til dyrlæge med den om mandagen fordi den var meget sløv , dyrlægen indlagde den omgående på Kbh. dyrehospital hvor den døde. Opdrætter betalte ALLE regninger samt obduktion for at se hvad den var død af og jeg fik en erstatningshvalp - han blev så tilgengæld 14 år og 2½ mdr så man må sige det var en god erstatning !

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Jeg er en af de "idioter" som har købt en hund fra den omtalte kennel. Jeg er altså en af de formastelige personer der ikke, endevendte internettet inden jeg købte min første hund, men tro det eller ej, der er faktisk mennesker derude, som ikke er i stand til at gennemskue erfarne svindlere, og jeg kan godt stå inde for, at De var rigtig gode til at sælge varen (og formentlig stadig er det, selv om jobbet jo nok er blevet vanskeligere efter den megen medieomtale).

 

Hvis det kan glæde nogen af de kloge mennesker her, fik vi løn som forskyldt; Vi fik en syg hund der måtte aflives lige inden den blev 3 år gammel, p.g.a. bygningsfejl i ryggen...

 

Vi har selvfølgelig lært lektien, og vores nuværende hund er købt et sted vi har fået undersøgt grundigt, både af os selv og ved forespørgsel i Dansk Hovawart klub, men jeg har stadig forståelse for, at ikke alle render rundt og tror det værste, og heller ikke er klar over de fælder der ligger, og sikkert er åbenlyse for folk der lever for hobbyen, men som går hen over hovedet på dem der "bare" gerne vil have et kæledyr og en glad ven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af de "idioter" som har købt en hund fra den omtalte kennel. Jeg er altså en af de formastelige personer der ikke, endevendte internettet inden jeg købte min første hund, men tro det eller ej, der er faktisk mennesker derude, som ikke er i stand til at gennemskue erfarne svindlere, og jeg kan godt stå inde for, at De var rigtig gode til at sælge varen (og formentlig stadig er det, selv om jobbet jo nok er blevet vanskeligere efter den megen medieomtale).

 

Hvis det kan glæde nogen af de kloge mennesker her, fik vi løn som forskyldt; Vi fik en syg hund der måtte aflives lige inden den blev 3 år gammel, p.g.a. bygningsfejl i ryggen...

 

Vi har selvfølgelig lært lektien, og vores nuværende hund er købt et sted vi har fået undersøgt grundigt, både af os selv og ved forespørgsel i Dansk Hovawart klub, men jeg har stadig forståelse for, at ikke alle render rundt og tror det værste, og heller ikke er klar over de fælder der ligger, og sikkert er åbenlyse for folk der lever for hobbyen, men som går hen over hovedet på dem der "bare" gerne vil have et kæledyr og en glad ven.

 

Jamen velkommen da:vinken:

 

Det der undrer mig mest ved et sted som dette er, at hvis folk skal købe en bil eller en støvsuger eller en computer, googler de i vildskab mærke, model og forhandler. Men når det kommer til en hund, er det (åbenbart) ikke alle der liiiiiige bruger 2 minutter på at google opdrætter. Det sker igen og igen med denne kennel og med flere andre, bl.a. Chihuahua Star. På trods af at stederne mindst en gang om året er i medierne pga. deres syge hunde, bliver folk ved med at købe der.

 

Og denne tråd er såmænd bare endnu en i rækken af advarsler. Men forstår ikke helt din vrede:vedikke: Du skriver at i fik en syg hund som måtte aflives alt for tidligt. Ville du ikke gerne have været den oplevelse foruden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg ville gerne have været den oplevelse foruden, men det er altså sådan, at der for de 3 år siden, ikke ligefrem flød rundt med advarseler om Hovawart.dk, som de kaldte sig på det tidspunkt, og nej, det er ikke alle der googler alt til døde, inden de beslutter sig for et køb. Da vi kom på gården, fremtrådte de hunde vi så, absolut ikke som mishandlede (vi så dog kun Hovawarter, som åbenbart var "kæledæggerne" i forhold til retrieverne). Jeg kan selvfølgelig, 3 års erfaring rigere, og med den viden der er fremkommet siden, sagtens se at der var nogle tegn på at alt ikke var som det skulle være, men jeg kan stadig ikke se hvordan man som førstegangskøber, skal vide hvad man skal se efter, især hvis man ikke er inde i problematikken omkring dårlige hundehandlere.

 

Jeg opponerer bestemt ikke mod at der skabes opmærksomhed omkring problematiske opdrættere, tvært imod, men den bedrevidende holdning der fremkommer i nogle af indlæggende, vidner om, at der er nogle her, der trænger til at komme ud mellem almindelige mennesker.

 

Tro mig, Jeg er selv en del af en "elitegruppe" indenfor et andet felt, og der forekommer samme holdning såmænd også; hvorfor har alle nybegynderne ikke samme viden om hvordan de skal undgå dårlige forhandlere, som os der har levet for hobbyen de sidste 10-15 år?!!. Denne holdning hjælper bare ingen andre end de der fremsætter den (jeg formoder at man føler sig klogere?) men får bare dem man kunne hjælpe, til at finde andre steder, eller helt at stoppe med at søge informationer på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kim

Jeg tror bestemt ikke der er nogen her, der kan finde på at glæde sig over din ulykkelige oplevelse. Men frustrationerne kommer nogle gange op til overfladen når der skrives.

 

Jeg så for nylig dette program: http://www.dr.dk/tv/se/penge/penge-62

Her påstås det at danskerne er blandt verdens mest oplyste forbrugere, og der fortælles hvordan folk tjekker både pris og kvalitet på nettet og andre steder, før de køber.

Så ja, det er lidt frustrerende, at kun et fåtal er lige så grundige når det gælder anskaffelsen af et levende væsen, man (forhåbentlig!) skal have hos sig i 10 år eller mere.

Det skal dog også siges at udbuddet af rådgivning er ekstremt snævert og ensidigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår da godt dig Kim.

De fleste, der ikke har handlet hund , har en ide om, at når tiden er moden til indkøbet, så kigges annoncer, man ringer og snakker og så kan hvalpen afhentes evt næste weekend, eller når den er rejseklar, hvis det passer med ens familieliv.

Jeg har da gennem årene haft en del i telefonen, der gerne ville have hvalp den 22 /6 ??? eller en anden dato og ikke forstod at avlere ikke lige vidste, hvornår de står med salgsklare hvalpe.

Sådanne ønsker kan kun storopdrættere og hvalpefabrikker indfri.

Og så lige prisen, de er trods alt ofte billiger mht selve hvalpeprisen, trods det ofte ikke holder i længden. Deres salgstale er OK, og desværre sættes normalt ingen spørgsmål til købere.

Her i Tåstrup kom der faktisk en del unghunde fra netop denne kennel, og ingen af dem blev gamle hunde, man mødte i sen alder. Og ofte var de købt som teenagerhunde, fordi 1 ste ejer videresolgte dem til velmenende familier . Som heller ikke kunne styre dem.

Vi andre har også været underlige køb igennem. Som vi ikke er så stolt af, på hundenes vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg ville gerne have været den oplevelse foruden, men det er altså sådan, at der for de 3 år siden, ikke ligefrem flød rundt med advarseler om Hovawart.dk, som de kaldte sig på det tidspunkt, og nej, det er ikke alle der googler alt til døde, inden de beslutter sig for et køb. Da vi kom på gården, fremtrådte de hunde vi så, absolut ikke som mishandlede (vi så dog kun Hovawarter, som åbenbart var "kæledæggerne" i forhold til retrieverne). Jeg kan selvfølgelig, 3 års erfaring rigere, og med den viden der er fremkommet siden, sagtens se at der var nogle tegn på at alt ikke var som det skulle være, men jeg kan stadig ikke se hvordan man som førstegangskøber, skal vide hvad man skal se efter, især hvis man ikke er inde i problematikken omkring dårlige hundehandlere.

 

Jeg opponerer bestemt ikke mod at der skabes opmærksomhed omkring problematiske opdrættere, tvært imod, men den bedrevidende holdning der fremkommer i nogle af indlæggende, vidner om, at der er nogle her, der trænger til at komme ud mellem almindelige mennesker.

 

Tro mig, Jeg er selv en del af en "elitegruppe" indenfor et andet felt, og der forekommer samme holdning såmænd også; hvorfor har alle nybegynderne ikke samme viden om hvordan de skal undgå dårlige forhandlere, som os der har levet for hobbyen de sidste 10-15 år?!!. Denne holdning hjælper bare ingen andre end de der fremsætter den (jeg formoder at man føler sig klogere?) men får bare dem man kunne hjælpe, til at finde andre steder, eller helt at stoppe med at søge informationer på nettet.

Nu er denne her tråd jo ikke lavet med henblik på at hjælpe nogen. Den er lavet for at debattere et emne. Hvis en bruger kommer ind og spørger til en dårlig kennel, vil tonen med stor sandsynlighed være anderledes. Folk i denne her tråd har været frustrerede på hundenes vegne, fordi det rent ud sagt er skide synd. Men når folk skriver og spørger om et godt råd, bliver der oftest svaret i en pæn og ordentligt tone. Ærligt, men pænt og ordentligt :blink:

 

Desuden kan man jo google en hel masse i dag. Jeg har lige googlet "køb af hvalp" og "hvor skal jeg købe min hvalp" for at se om det var totalt uoverskueligt at finde noget info. Og det er det altså ikke. Bare på første side dukker der en del op...

Link til indlæg
Del på andre sites

For tre år siden var der allerede masser af advarsler på nettet om dem. En hurtig google på ordene kennel hovawart og haslev gav bl.a. følgende:

 

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-5810877:hundekennel-s%C3%A6lger-syge-hvalpe.html

 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article962919.ece?utm_source=tiny&utm_campaign=tiny

 

http://www.kandu.dk/tip11504.aspx

 

alle daterede for 3 år siden eller derover.

 

Dermed ikke sagt, at det er alle, der tænker på at google den kennel, man påtænker at købe fra. Men det ville måske være en god ide generelt, uanset race

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg googlede skam også efter gode råd til hvalpekøbet, og der dukkede nogenlunde de samme gode, men ret vage, råd op (jeg googlede så ikke direkte på den aktuelle kennel, men læste alt hvad der dukkede op, når man søgte på Hovawart). Det nærmeste man kommer konkrete råd, er at man skal kontakte specialklubben for den race man ønsker at købe. Det råd indebærer jo sådan set, at alle der anskaffer sig blandingshunde, eller racehunde uden stamtavle, er dybt uansvarlige, hvilket sikkert vil glæde mange af brugerne her... På baggrund af de erfaringer jeg selv har gjort, er jeg faktisk kommet til den overbevisning, at jeg ikke tør købe en hund igen, uden at der kan redegøres for dens afstamning, mange generationer tilbage, men det betyder da ikke, at jeg regner de mennesker der gerne vil have en hund, men ikke kan betale prisen for "den ægte vare", er uansvarlige, dumme eller nærige.

 

Jeg synes egentlig at vi gjorde det man, også ifølge de talrige bøger vi læste om emnet, har pligt til; vi sikrede os at vi nu også virkelig ønskede en hund(ret let, da vi begge havde ønsket en hund siden vi flyttede sammen i 1990, men bare ikke før havde haft de forhold der, efter vores opfattelse, krævedes før det aktuelle køb), vi læste alt hvad vi kunne komme til om hunderacer, pleje af hvalpe og voksne hunde, træning af hunde, og om de hunderacer vi syntes om, nu også var kompatible med vores levevis, som heldigvis er meget fleksibel. At det lige var Hovawart vi slog ned på, skyldes så bare, at jeg synes at det er den smukkeste hunderace der findes, og at de krav der stilles for at holde dem med succes, var nogle vi godt kunne honorere. Jeg synes med andre ord, at vi havde alle baser dækket, blot med den undtagelse, at vi kunne løbe på en kriminelt uansvarlig sælger, der faktisk camouflerede dette ret dygtigt.

 

At jeg på den baggrund, udover smerten ved at miste en dejlig hund (bortset fra helbredet, var det faktisk en rigtig god hund), også skal se mig udråbt som uansvarlig, doven, nærig og dum, har jeg svært ved at forstå.

 

Når man nu taler så varmt for Google og internettet, kan det undre mig, at ingen stiller spørgsmålstegn ved den ubetingede anbefaling af DKK som den eneste saliggørende autoritet på området? Der er da masser af materiale, der antyder, at man sagtens kan rage sig uklar med denne forening, uden at det nødvendigvis har noget at gøre med kvaliteten af de hunde man avler?

 

Jeg er iøvrigt selv medlem af DKK!

 

Missing: Ikke at jeg vil hævde at det nødvendigvis havde gjort en forskel, men alle dine links refererer til Hof-Joy, hvilket ikke var navnet på kennelen da vi købte vores hund. Jeg er selvfølgelig, på baggrund af egne erfaringer, ikke uenig i, at det er en rigtig god ide at undersøge sælger grundigt, men påpeger bare, at de motiver man tillægges her, ikke nødvendigvis har noget med realiteterne at gøre.

Redigeret af KimJ
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg googlede skam også efter gode råd til hvalpekøbet, og der dukkede nogenlunde de samme gode, men ret vage, råd op (jeg googlede så ikke direkte på den aktuelle kennel, men læste alt hvad der dukkede op, når man søgte på Hovawart). Det nærmeste man kommer konkrete råd, er at man skal kontakte specialklubben for den race man ønsker at købe. Det råd indebærer jo sådan set, at alle der anskaffer sig blandingshunde, eller racehunde uden stamtavle, er dybt uansvarlige, hvilket sikkert vil glæde mange af brugerne her... På baggrund af de erfaringer jeg selv har gjort, er jeg faktisk kommet til den overbevisning, at jeg ikke tør købe en hund igen, uden at der kan redegøres for dens afstamning, mange generationer tilbage, men det betyder da ikke, at jeg regner de mennesker der gerne vil have en hund, men ikke kan betale prisen for "den ægte vare", er uansvarlige, dumme eller nærige.

Det betyder det da ikke nødvendigvis. Det er vel bare et råd, som afsenderen synes er godt. Hvordan man tolker det, er jo op til en selv.

Og om det vil glæde nogen herinde, ved jeg såmænd ikke. Men jeg synes lige du skal stikke en finger i jorden :lol: Her er en del med blandingshunde og hunde uden stamtavle herinde og de er præcis lige så velkomne som alle andre ;-) Jeg har i øvrigt selv en hund uden stamtavle og jeg oplever ikke en forskel ift. dem, der har hunde med tavle.

 

Jeg synes egentlig at vi gjorde det man, også ifølge de talrige bøger vi læste om emnet, har pligt til; vi sikrede os at vi nu også virkelig ønskede en hund(ret let, da vi begge havde ønsket en hund siden vi flyttede sammen i 1990, men bare ikke før havde haft de forhold der, efter vores opfattelse, krævedes før det aktuelle køb), vi læste alt hvad vi kunne komme til om hunderacer, pleje af hvalpe og voksne hunde, træning af hunde, og om de hunderacer vi syntes om, nu også var kompatible med vores levevis, som heldigvis er meget fleksibel. At det lige var Hovawart vi slog ned på, skyldes så bare, at jeg synes at det er den smukkeste hunderace der findes, og at de krav der stilles for at holde dem med succes, var nogle vi godt kunne honorere. Jeg synes med andre ord, at vi havde alle baser dækket, blot med den undtagelse, at vi kunne løbe på en kriminelt uansvarlig sælger, der faktisk camouflerede dette ret dygtigt.

 

At jeg på den baggrund, udover smerten ved at miste en dejlig hund (bortset fra helbredet, var det faktisk en rigtig god hund), også skal se mig udråbt som uansvarlig, doven, nærig og dum, har jeg svært ved at forstå.

Men hvem siger da, at du er alle de ting? :vedikke:
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kim, kan du ikke lige prøve at citere de maaaaaange indlæg hvor nogen omtaler køberne som idioter mm?

 

Og og hvis forum er så slemt, hvorfor er du her så? Synes godt nok du har en træls attitude, men det er jo ikke vores skyld at du ikke søgte information om kennelen inden købet? Jeg forstår godt at du er træt af det der er sket, men jeg forstår slet ikke din reaktion, som imo er helt ude af proportioner ifht. hvad der er skrevet i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det nærmeste man kommer konkrete råd, er at man skal kontakte specialklubben for den race man ønsker at købe. Det råd indebærer jo sådan set, at alle der anskaffer sig blandingshunde, eller racehunde uden stamtavle, er dybt uansvarlige, hvilket sikkert vil glæde mange af brugerne her...

 

Det har du muligvis ret i, men vi er nu alligevel nogle stykker uden det guldrandede papir.

 

På baggrund af de erfaringer jeg selv har gjort, er jeg faktisk kommet til den overbevisning, at jeg ikke tør købe en hund igen, uden at der kan redegøres for dens afstamning, mange generationer tilbage, men det betyder da ikke, at jeg regner de mennesker der gerne vil have en hund, men ikke kan betale prisen for "den ægte vare", er uansvarlige, dumme eller nærige.

 

Det er jeg da personligt glad for :5up: Men det kan nu også være andre årsager end lige prisen, der får folk til at fravælge stambog.

 

At jeg på den baggrund, udover smerten ved at miste en dejlig hund (bortset fra helbredet, var det faktisk en rigtig god hund), også skal se mig udråbt som uansvarlig, doven, nærig og dum, har jeg svært ved at forstå.

 

Jeg ved ikke hvem det er lige nøjagtigt, der har skrevet de ting, men husk at vedkommende ikke taler på hele hunde-forums vegne. Vi er enkeltpersoner, der sidder og skriver herinde, og hver udtrykker sig udfra sin egen erfaring, mening og evne.

 

Når man nu taler så varmt for Google og internettet, kan det undre mig, at ingen stiller spørgsmålstegn ved den ubetingede anbefaling af DKK som den eneste saliggørende autoritet på området? Der er da masser af materiale, der antyder, at man sagtens kan rage sig uklar med denne forening, uden at det nødvendigvis har noget at gøre med kvaliteten af de hunde man avler?

 

Det beviser jo bare at du ikke kender hunde-forum, for den diskussion bliver taget jævnligt. Desværre er vi dog tit kun de samme to kværulanter til at sætte spørgsmålstegn ved DKKs ufejlbarlighed :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man nu taler så varmt for Google og internettet, kan det undre mig, at ingen stiller spørgsmålstegn ved den ubetingede anbefaling af DKK som den eneste saliggørende autoritet på området? Der er da masser af materiale, der antyder, at man sagtens kan rage sig uklar med denne forening, uden at det nødvendigvis har noget at gøre med kvaliteten af de hunde man avler?

 

Det kan være meget svært at gennemskue DKK's algoritmer for "loyalitet".

DKK er uden tvivl meget villig til at kritisere Hof Joy fordi det ikke er en af deres oprættere, men de har nu selv noget skumle typer som ikke er bedre end Hof-Joy.

Jeg er den lykkelige ejer af 3 stk DKK affaldshunde fra DKKs autoriserede version af en skod opdrætter, hunde som næppe mange andre hjem ville have kunnet tage. Jeg kender til adskillige fejlprægede hunde fra dette opdræt der er blevet aflivet, eller returneret til et liv i et mørkt rum hos opdrætter.

Eksempel: Opdrætter tager et kuld hvalpe på en 9½ år gammel tæve som tilmed ikke er rask. Kort efter fødslen bliver tæven syg, og skal have peniciling, men det dør der et par hvaple af. Hvalpe=penge, derfor ikke mere penicillin til tæven. Derfor dør tæven. DKK var bekendt med dette, men hvalpene blev stambogsført og alt var i bedste orden. Selve kennelen og dens indretning svarer på ingen måde til de krav der stilles til erhvervsmæssigt hundehold (det er det når man har 30 hunde) Det betyder åbenbart heller ikke så meget.

Meeen: Knapt et år senere går der ged i noget stambogsføring af et andet kuld. Papirerne bliver ikke indsendt rettidigt, og DKK afviser stambogsføring af dette kuld. Men Hvalpe=penge. Manden som jo er DKK opdrætter, sælger hvalpene uden stambog, og DET må man ikke. Ud af biksen i 3 år! Nu er de 3 å rve at være gået, og opdr vil fejre dette ved at lade en nu 8 år gammel tæve få sit første kuld. Hvis DKK nøler for længe, bliver tæven tilsvarende ældre, men det er jo ikke noget problem.

 

Som jeg inledte med, kan man antage en betragtning at hvis noget giver penge til DKK går det nok altsammen, hvis det derimod betyder at DKK går glip af en indtægt går det ikke. Den betragtning ser ud til at holde i mange tilfælde.

 

Jeg kender til andre opdrættere, der opdrætter, vel vidende at der er hjertefejl i deres linjer, og så ER det da godt at der ikke stilles krav om hjerteundersøgelser. Det er en jungle at finde rundt i, og hvis man ikke har mange års erfaring som halvprofessionel hundeejer er det meget svært.

 

Shit happens, det sker for os allesammen. Jeg har brugt mit møde med DKK's skyggeside til at lære en masse om hundeadfærd, og få nogen halvvejs brugbare hunde ud af det skrot der kommer fra den kennel.

 

P.S. jeg er det andet brokkehoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mine indlæg giver det indtryk, at jeg langer ud efter hele hunde-forum.dk, skal jeg beklage at jeg har udtrykt mig uklart. Det er naturligvis kun de, heldigvis få, indlæg der giver udtryk for, at der automatisk må være noget galt med folk der ikke har kunne gennemskue Hof-Joy, og fremsat deres teorier omkring den motivation der skulle have drevet dem som er blevet narret til at købe en hund der, jeg sigter til.

 

Jeg indrømmer gerne, at jeg nok er lidt ømskindet omkring emnet, da jeg stadig bebrejder mig selv for åbenlyst at have været for naiv, men jeg kan stadig ikke se berettigelsen af at udenforstående kommer med beskyldninger om at det skulle skyldes nærighed eller ligegyldighed, fra min, og andre der er i samme situations side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig bare stadig over at folk der overvejer at anskaffe sig en hund, ikke lige tager en vilkårlig hundebog og ihvertfald læser det kapitel der omhandler køb af hvalp. Gør man det (og det synes jeg personligt er det mindste man kan tillade sig når man tager en anden art ind i sit hjem) vil man kunne finde masser af faresignaler ved at vælge kennelser som Hof Joy o. lign..:vedikke: Ærlig talt overvejer jeg ikke engang at tage det til mig at blive kaldt bedre vidende (nu ved jeg ikke om jeg overhovedet har skrevet i tråden eller om det er mig KimJ taler om, men alligevel....) fordi andre ikke gider gøre et minimum af fodarbejde inden anskaffelsen af et levende væsen som de fleste ved, kræver lidt andre ting end mennesket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer gerne, at jeg nok er lidt ømskindet omkring emnet, da jeg stadig bebrejder mig selv for åbenlyst at have været for naiv, men jeg kan stadig ikke se berettigelsen af at udenforstående kommer med beskyldninger om at det skulle skyldes nærighed eller ligegyldighed, fra min, og andre der er i samme situations side.

 

Du kan ikke bebrejde dig selv noget. Det er en jungle at færdes i og de informationer der står til rådighed er sjældent uvildige, eller påvirket af en holdning. Mennesker der virker meget tilforladelige behøver ikke at være det, og sommetider ved man først noget når det er for sent. For 5 år siden havde jeg alletiders hund fra en opdrætter som mange anså for halvtosset. Hunden døde da han var 5, fordi jeg var uheldig at træffe den forkerte dyrlæge. Den erfaring fik jeg desværre først da det var for sent.

 

Jeg undrer mig bare stadig over at folk der overvejer at anskaffe sig en hund, ikke lige tager en vilkårlig hundebog og ihvertfald læser det kapitel der omhandler køb af hvalp. Gør man det (og det synes jeg personligt er det mindste man kan tillade sig når man tager en anden art ind i sit hjem) vil man kunne finde masser af faresignaler ved at vælge kennelser som Hof Joy o. lign..:vedikke: Ærlig talt overvejer jeg ikke engang at tage det til mig at blive kaldt bedre vidende (nu ved jeg ikke om jeg overhovedet har skrevet i tråden eller om det er mig KimJ taler om, men alligevel....) fordi andre ikke gider gøre et minimum af fodarbejde inden anskaffelsen af et levende væsen som de fleste ved, kræver lidt andre ting end mennesket.

 

Problemet er bare at de informationer man får fra diverse bøger på ingen måde er uvildige. Nogen bøger skriver en hel masse lala men anbefaler senest på side 3 at kontakte DKK, Parkvej 1 2680 Solrød Strand, tlf.... - ligesom så er det problem da løst. Og det er jeg uenig i. Ifølge DKK er verden således skruet samen at DKK = ansvarligt opdræt, alt andet er skurpelløse hundehandlere. Så enkelt er det ikke.

Så kan man jo bruge sine egne sanser. Men også de er påvirkelige. Min yndlings-hadeopdrætter virker ved første kontakt meget sympatisk, endda charmerende. Han ved en masse om sine racer, men bagsiden af medaljen er at han ikke selv formår at omsætte denne viden, og hans personlighed har bestemt en skyggeside. Det finder man normalt først ud af senere.

Endelig sker der ofte det at når man står over for en charmerende hvalp, og alle hvalpe er jo charmerende, ja der svigter den sunde fornuft altså lidt for nemt.

 

Jeg har desuden den erfaring at enhver skod opdrætter har sig eget support team, folk der til enhver tid vil give stedet de bedste anbefalinger, og øjeblikkeligt kommer den nødstedte opdrætter til undsætning, feks på G&G's debat, hvisw der kommer kritiske røster, eller bare spørgsmål fra uvidende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...