Hop til indhold

I håb om kennel Joy-hoff´s stop for avl


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Sådan gik det Sannes hunde - sn.dk - sn.dk - Lokal - Faxe

 

Dyrenes Beskyttelse har jo fjernet en del hunde, og vist 7 stk måtte øjeblikkelig aflives.

Nu skulle resten vist være frikøbt, så håber ikke denne hvalpefabrik dukker op igen-igen-igen.

Hundene var på en ejendom på tvangsaktion, og der var omkring 40 stk???

Alle golden og hovawarts.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo horribelt, at sådan noget kan få lov til, at fortsætte og fortsætte i det uendelige. Det undre mig bare, at man ikke har gjort noget, noget før, når man nu åbenbart har kendt til de tilstande hundene levede under.

 

Jeg kører forbi kennelen, når jeg skal besøge min far og mener også, at de har haft lamaer gående på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kennel Hof-Joy, Kennel Hovawart mm. er jo blevet lukket af myndighederne masser af gange! Men reglerne for drift af kennel er indrettet uden de store muligheder for sanktioner. Jeg ved at det er blevet foreslået politiet at beslaglægge hundene, hvilket ikke blev effektueret pga. de økonomiske forhold. Men jeg ved at der sidder en meget lettet embedsdyrlæge og klapper i sine små hænder over at historien nu efter 10 års kamp endelig ser ud til at få en ende:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er chokerende at der skal en privat med en fed tegnebog til før der bliver gjort noget ved dyreværnssager i Danmark. Hvad er det for et sørgeligt uland vi lever i :evil:

 

Ja, jeg synes faktisk også at det er sørgeligt at det skal "så langt ud", men hvor er det bare stort at private folk gør sådan noget. Virkelig fedt! Og så krydse vi fingre for de får lukket den kennel for evigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tog vel ca 20 år at få dem lukket. Og det er jo pga sygdom eller dødsfald i familien.Jeg vil tro, det er 20 år siden de blev exkluderet af DKK og gik til DRU .,hvor de så også røg ud.

Håber den næste bliver Karina ???? fra Rødvig eller hvad hun kalder sig. Men hun avler vist ikke, er "BARE" hundeelsker og handler. Men der jo ikke noget at gøre for politiet, trods hundene opbevares i mindre udstillingsbure.

Hendes dyreværnsdom er jo fra Jylland, 2006???og gælder kun katte, og DK er jo et stort stort land, så man flytter bare et andet sted hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

økonomiske omstændigheder ? Det burde da være DYRENE der går forud for økonomien !!!

 

Politiet vurderede at det ville koste et par hundrede tusinde at beslaglægge dyrene, putte dem i pension, sørge for omplacering/aflivning mv. I øvrigt vurderede man ikke at forbrydelsen, salg af hvalpe uden tilladelse, var grov nok til sådanne foranstaltninger. Husk på at de mange hundrede tusinde skulle findes i politikredsens eget budget, og dermed gå fra i de i forvejen sparsomme ressourcer der er i politiet.

 

At loven er skruet sådan sammen, er jo ikke politiets skyld:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser jo tit sydafrikansk og usa dyrepoliti på TV . De store organisationer er jo privat financerede med kæmpe dyrehospitaler med masser af udstyr og masser af personale. Har set steder hvor de lige i nød kan anbringe 100 hunde fra hvalpefakrikker.Og masser af frivillige plejefamilier.

Her i DK går det meget ned af bakke med donationer til vort dyreværn , nok fordi mange har givet af deres overskud, f.eks firmaejere,butiksejerer. Det overskud har de ikke i dagens Danmark.

Og så er vi her ofte anderledes indstillet mht disse ofte papirløse genbrugshunde.

Hvis en effektivt dyreværnslov med hensyntagen til produktionsdyrs ve og vel kom her, så ville de store kostalde, hvor de aldrig ser dagens lys jo lukke, og svine,- kyllinge og minkproduktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi nu efterligner USA på så mange andre punkter her i DK , hvorfor kan vi så ikke også få et effektivt dyrepoliti ?

 

Og hvad præcist skulle dét hjælpe på det aktuelle problem: AT der ikke er ressourcer til at gøre noget?

 

 

Det ville jo blot forværre problemet, fordi penge så pludselig skulle deles ud til endnu en instans, endnu mere administration og endnu flere folk.

 

Det vi har nu, altså det allerede eksisterende, ville fungere fint, hvis blot der var ressourcer til at tage sig af sådanne ting. Det er der ikke, og det vil dét at oprette endnu en pengesluger ikke ændre noget som helst på, tværtimod.

 

 

 

 

Men vi er jo gode til, mod bedre vidende, alligevel at gøre den slags herhjemme i danmark... altså gode til at spilde ressourcer

 

 

 

 

Desuden syntes jeg folk der ønsker den slags herhjemme, skulle tage at undersøge det lidt bedre. Det er ikke just så velfungerende som man gerne vil gøre det til.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan nok ikke gøre så meget lige i den nuværende situation , men kunne måske gøre en forskel i fremtiden

 

Hvordan?

DU får ikke flere penge i posen ved at dele posen i to. Tværtimod så kommer det til at KOSTE penge overhovedet at forsøge, for det koster jo at dele posen op i to. Det kommer til at koste penge at administrere den anden del efter opdelingen også. ALtså 2x administration, istedet for 1.

LIgesom et nyt og fornemt specielt dedikeret dyreværnspoliti ikke vil kunne noget som helst mere, end hvad det allerede eksisterende politi kan. De vil faktisk kunne mindre, og vil stadig skulle trække på ressourcerne fra de andre.

 

Se blot mod USA og england, hv or de har noget tilsvarende det der evigt og altid argumenteres for herhjemme. Det fungere altdså ikke så skidegodt som man gerne vil fremstille det. Tværtimod fungerer det faktisk rimelig ringe.

 

Vi har allerede særligt uddannede politifolk i hver eneste politikreds herhjemme, hvor intentionen var at de skulle bruges til den slags hér. Og de har jo rent faktisk beføjelserne til at gøre noget ved tingene, med det samme (i modsætning til et dyreværnspoliti!)

Problemet er bare at ressourcerne ikke er der, eller ikke er blevet fordelt sådan at de får mandetimerne til at udføre dét arbejde.

 

Så jeg spørger igen: Hvordan skulle det kunne ændre noget som helst, at oprette et dyreværnspoliti

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger bare: legaliser hash, og giv de inkarnerede narkomaner tilbud om herion på recept.. så er der ressourcer nok indenfor politiet.

 

Det tror jeg faktisk også ville være en løsning som ville give dem en del mere frihed (Politiet, og for den sags skyld narkomanerne).

 

Jeg er bestemt ikke fortaler for narkotika, men faktum er bare at nogen folk er så langt ude at det ikke går... Er det så ikke bedre at hjælpe dem, fremfor at de skal tvinges til røveri af tanker og private hjem? Hvis ikke narkomaner skulle begå kriminalitet for at få deres narko, så ville der spares rigtig mange penge på de færre indbrud...

 

Jaja.. Men det er jo også ønsketænkning, for det kan man jo heller ikke helt "bare lige gøre". (Nu bor jeg jo så i et land hvor hash er legaliseret, og jeg tror i de to år jeg har boet her, har jeg mødt måske 5 mennesker påvirket af hash, altså måske mere, men 5 hvor jeg har TÆNKT at de var påvirket af hash :lol: )....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man lavede et dyreværnspoliti af frivillige ville man undgå den største økonomiske post - som er lønnen - man kunne give dem en kort uddannelse indenfor dyreværn , det kunne også fks være dyrepassere der fik en juridisk overbygning og så kunne indgå i et dyrepoliti.Det behøvede altså ikke være det alm. politi der udførte det arbejde , men dyrepolitiet og det alm politi skulle selvfølgelig samarbejde på lige fod i dyreværnssager.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man lavede et dyreværnspoliti af frivillige ville man undgå den største økonomiske post - som er lønnen - man kunne give dem en kort uddannelse indenfor dyreværn , det kunne også fks være dyrepassere der fik en juridisk overbygning og så kunne indgå i et dyrepoliti.Det behøvede altså ikke være det alm. politi der udførte det arbejde , men dyrepolitiet og det alm politi skulle selvfølgelig samarbejde på lige fod i dyreværnssager.

2 ting:

 

Hvis det almindelige politi alligevel skal indover (hvad de ville skulle uanset, for ellers må man ikke gøre noget som helst) hvad er der så sparet?

 

Og nummer 2: Hvordan adskiller dét der sig fra hvad der allerede eksisterer i hobetal i danmark? DB, Alle dyrs ret osv osv osv???

 

Hvad er egentlig pointen?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man lavede et dyreværnspoliti af frivillige ville man undgå den største økonomiske post - som er lønnen - man kunne give dem en kort uddannelse indenfor dyreværn , det kunne også fks være dyrepassere der fik en juridisk overbygning og så kunne indgå i et dyrepoliti.Det behøvede altså ikke være det alm. politi der udførte det arbejde , men dyrepolitiet og det alm politi skulle selvfølgelig samarbejde på lige fod i dyreværnssager.

Burde nok mere være nogle fødevarestyrelsen's kontrollanter der burde sættes på de poster så, de er uddannet på det juridiske område og har erfaringen til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

2 ting:

 

Hvis det almindelige politi alligevel skal indover (hvad de ville skulle uanset, for ellers må man ikke gøre noget som helst) hvad er der så sparet?

 

Og nummer 2: Hvordan adskiller dét der sig fra hvad der allerede eksisterer i hobetal i danmark? DB, Alle dyrs ret osv osv osv???

 

Hvad er egentlig pointen?

jeg forestiller mig at dyreværnspolitiet kunne indsamle samtlige beviser - give advarsler og følge op på dem samt evt også fjerne dyr , det vil ialtfald mindske politiets arbejde , og dermed også lønudgiften.
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forestiller mig at dyreværnspolitiet kunne indsamle samtlige beviser

Hvilke beviser? De vil ikke have adgang til andet end hvad de kan se fra offentlige områder og veje.

 

give advarsler og følge op på dem samt evt også fjerne dyr ,
De har ikke hjemmel til at gøre den slags. Der skal politiet ind over.

 

 

Og dermed er vi tilbage ved at alt dét man forventer et nyt og fint særligt oprettet dyreværnskorps, naturligvis betalt af os alle sammen, ikke kan mere eller andet, end hvad de allerede eksisterende dyreværnsorganisationer allerede kan. Og hvad har man så vundet, udover at gøre det hele dyrere......og nyt....??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...