Hop til indhold

Muligvis kamphund,.????????


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Korvis spurgte efter en registrering af hundeskader.

Partiet S spurgte i 2008 i folketinget Brian XX vor justitsminister om han kunne foranledige rigspolitiet til at få alt hundestof/overfald osv indberettetr, så man fik et overblik over omfanget.

Nå, det kunne de ikke klare..

tror ikke de har fået det op at stå endnu.

Mht menneskeskader, så har udvalgte skadestuer vist lavet noget gennem mange år.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst The dogfather

(Og så synes jeg forresten den begynder at blive lidt gammel den der med at "joke med at alle hunde bare skal dø"... Og ærligt jo flere gange jeg ser den, hver gang får jeg lidt mindre lyst til at bruge min energi på at skrive under diverse steder, melde mig ind i støttegrupper osv... I mine øjne virker det som om at dem som kæmper mest og på en seriøs måde for hundeloven, er dem som ikke har "liste hunde"... Måske er det bare herinde stemningen er sådan, men jeg føler at fremfor at samarbejde og gå på kompromis, så bliver man mødt af krydsede arme og stampen i jorden "Vil ha"-attitude... Måske tager jeg fejl)

 

Går ud fra det bl.a. er mig den er henvendt til den der, eftersom jeg fik fyret en morsomhed af for lidt siden

 

 

Synes personligt jeg er meget seriøs, men jeg synes ærligt talt at hundeloven, de folk der støtter den og måden den bruges på er en hån mod min intelligens og mig som menneske, og derfor kan jeg sgu ikke lade være med at tage lidt pis på det...

 

Ved ikke om du kender udtrykket "tragi-komisk"? Men kort sagt er det noget som både er til at grine og græde over, og det synes jeg ærligt talt hundeloven og brugen af den er....

Link til indlæg
Del på andre sites

Malamutter har faktisk, eller kan have et ret bredt hovede, så det ville ikke overraske mig at en blanding også fik det... Og SÅ bredt er det jo heller ikke... Og der findes jo 100 lovlige racer som har endnu bredere hovede.

 

 

 

Ja, det er det. Men det er stadig tosset at de mener der er amstaff i den.... For det synes jeg altså absolut ikke det ligner...

 

Og så tror jeg faktisk heller ikke hvis jeg købte mig en slædehundeblanding at jeg ville tænker over at der skulle dokumentation på sådan en... Men fremover burde man måske bare sige at alle blandinger skal have dokumentation no matter what...

 

---

 

(Og så synes jeg forresten den begynder at blive lidt gammel den der med at "joke med at alle hunde bare skal dø"... Og ærligt jo flere gange jeg ser den, hver gang får jeg lidt mindre lyst til at bruge min energi på at skrive under diverse steder, melde mig ind i støttegrupper osv... I mine øjne virker det som om at dem som kæmper mest og på en seriøs måde for hundeloven, er dem som ikke har "liste hunde"... Måske er det bare herinde stemningen er sådan, men jeg føler at fremfor at samarbejde og gå på kompromis, så bliver man mødt af krydsede arme og stampen i jorden "Vil ha"-attitude... Måske tager jeg fejl)

Tror det er fordi det er så grotesk, at en slædehund nu kan blive beskyldt for at være en listehund, at man slet ikke ved hvad man ellers skal sige... Det og så en blanding af frustrationer. Det er i hvert fald derfor jeg selv kan finde på at være ret ironisk omkring det - fordi jeg slet ikke ved om jeg skal grine eller græde.

 

Og jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men jeg tror nu ikke, at der er nogen, der bare stamper i jorden og er på tværs. De fleste vil vel gerne bare have, at det går en lille smule den anden vej, så de (eller vi, er det måske rettere nu) ikke behøver være nervøse for at det en dag er os, der står i samme situation. Og tror ikke nogen forventer, at det bliver præcis på deres præmisser uden at man må gå en smule på kompromis med nogle ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Går ud fra det bl.a. er mig den er henvendt til den der, eftersom jeg fik fyret en morsomhed af for lidt siden

 

 

Synes personligt jeg er meget seriøs, men jeg synes ærligt talt at hundeloven, de folk der støtter den og måden den formidles på er en hån mod min intelligens og mig som menneske, og derfor kan jeg sgu ikke lade være med at tage lidt pis på det...

Ved ikke om du kender udtrykket "tragi-komisk"? Men kort sagt er det noget som både er til at grine og græde over, og det synes jeg ærligt talt hundeloven og formidlingen af den er....

Suk... Nu ligner jeg en efteraber...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes den lov stinker..

 

Jeg har en kollega, hvis hunde blev fjernet af politiet pga anklage om et overfald heroppe.

Hundene ved overfaldet blev beskræftet af vidner som en brun tigerstribet amstaff og en stor ambull

 

Kamphunde efterlyses efter overfald

 

Hans hunde var: lysegrå amstaff og en ambull næsten hel hvid og en meget lille tæve

 

Da politiet trådte op hos vidnerne med billeder af hundene, var det billeder taget oppefra og ned. Printet ud på sort/hvid print!!!

Jeg så billederne, og jeg kunne seriøst overhovedet ikke se farven på hundene. Det var dårlige billeder og så printet!

 

Politiet vælger at afhente hundene onsdag lige før påske, og pålægger ham at fremlægge beviser inden 7 dage. Come on!!!

Den yngste, ambull'en, er så en han har reddet fra et miserabelt liv. "Vagthund" på blågårdsplads. Hun er skudt med grisehormoner og havde som 2½ års stadig hvalpetænder. Hvordan beviser man lige at hunden er født inden forbud??

 

Da han efter 3 uger endelig ser sine hunde, er det psykologtest. Den test beskrev mere hvordan han var som fører, end hvordan hundene var i deres adfærd.

 

Da hundene har siddet 1½ måned på pension, går han med til aflivning. Den unge vidste han, at løbet var kørt pga manglende dokumentation.

 

Han har næsten lige været i retten..

Dommeren gav ham fuldt medhold.

Vidners første udsagn om hundene udseende, lå så langt væk fra virkeligheden, at det var ubegribeligt at de overhovedet var afhentet.

Og dommeren nedrakkede også politiets "bevis" billeder, der var så ringe at der kom en påtale.

 

Man dømmer sgu da heller ikke mennesker fængselstraf ud fra så dårligt bevismatriale

 

Sagen fortsætter igen med personligt søgsmål med erstatning for svig og smerte. Håber virkelig at han vinder

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes den lov stinker..

 

Jeg har en kollega, hvis hunde blev fjernet af politiet pga anklage om et overfald heroppe.

Hundene ved overfaldet blev beskræftet af vidner som en brun tigerstribet amstaff og en stor ambull

 

Kamphunde efterlyses efter overfald

 

Hans hunde var: lysegrå amstaff og en ambull næsten hel hvid og en meget lille tæve

 

Da politiet trådte op hos vidnerne med billeder af hundene, var det billeder taget oppefra og ned. Printet ud på sort/hvid print!!!

Jeg så billederne, og jeg kunne seriøst overhovedet ikke se farven på hundene. Det var dårlige billeder og så printet!

 

Politiet vælger at afhente hundene onsdag lige før påske, og pålægger ham at fremlægge beviser inden 7 dage. Come on!!!

Den yngste, ambull'en, er så en han har reddet fra et miserabelt liv. "Vagthund" på blågårdsplads. Hun er skudt med grisehormoner og havde som 2½ års stadig hvalpetænder. Hvordan beviser man lige at hunden er født inden forbud??

 

Da han efter 3 uger endelig ser sine hunde, er det psykologtest. Den test beskrev mere hvordan han var som fører, end hvordan hundene var i deres adfærd.

 

Da hundene har siddet 1½ måned på pension, går han med til aflivning. Den unge vidste han, at løbet var kørt pga manglende dokumentation.

 

Han har næsten lige været i retten..

Dommeren gav ham fuldt medhold.

Vidners første udsagn om hundene udseende, lå så langt væk fra virkeligheden, at det var ubegribeligt at de overhovedet var afhentet.

Og dommeren nedrakkede også politiets "bevis" billeder, der var så ringe at der kom en påtale.

 

Man dømmer sgu da heller ikke mennesker fængselstraf ud fra så dårligt bevismatriale

 

Sagen fortsætter igen med personligt søgsmål med erstatning for svig og smerte. Håber virkelig at han vinder

 

Føj sådan nogle sager gør mig syg i maven, tænk at politiet som vi skal kunne sætte vores lid til er så uprofessionelle, håber virkelig han får medhold i søgsmålet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder lidt og tænker på om politiet mon forsøger at bevise en pointe, lidt lige som de gjorde med knivloven :vedikke:

 

Historien med Fido og Lab-Lovers kollega er jo helt hen vejret, så jeg kan næsten ikke tro andet end at politiet prøver at sætte sagen på spidsen for at gøre opmærksom på det vanvittige i loven og det at de skal bruge så mange resourcer på den :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder lidt og tænker på om politiet mon forsøger at bevise en pointe, lidt lige som de gjorde med knivloven :vedikke:

 

Historien med Fido og Lab-Lovers kollega er jo helt hen vejret, så jeg kan næsten ikke tro andet end at politiet prøver at sætte sagen på spidsen for at gøre opmærksom på det vanvittige i loven og det at de skal bruge så mange resourcer på den :hmm:

 

Lige i den her sag er vi desværre mere inde på personforfølgelse..

 

En bestemt betjent i byen har set sig sur på ham,( især pga af hans fortid,) og direkte bedt genboen om at ta billeder af ham, når han luftede hundene uden mundkurv..

Samme betjent var også frontmand, da hundene blev afhentet dagen inden 5 helligdage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Blandingsraser.....mistænkt, aflivet og siden frikendt :(....vil da ikke kalde det oplivende, for at sige det mildt.....og dem der stemte for den løsning af problemet vedr. muskel/kamphunde i (unge (måske)ukyndige) osv. hænder.....kan kun sige skam jer, værdighed er ikke et ord der kan klistres på jeres CV, i har dømt jer selv, og i ved det!:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst tråden, men så godt historien i går på facebook.. Og blev virkelig skræmt og ked af det.. Det ligner Maya rigtig meget i de perioder hvor hun har smidt sin pels og ikke fået den nye endnu..

Og Maya er i fuld gang med at smide pelsen og hendes mor har gjort det, så tidspunktet ville jo passe fint.

 

Øv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er jeg skuffet over ejeren... Virkelig.. Hvorfor ødelægge det for så mange?

 

Hun vidste jo hunden var ulovlig, hvorfor så ikke klappe kaje fremfor at starte en masse op og lege offer? Hun fremstiller jo netop grunden til hvorfor det simpelthen er så svært for "uskyldige", når de skyldig rent faktisk ikke tager ansvar! Føj altså!

 

Franziska; Hvis du har kontakt til opdrætteren burde det faktisk være nok (vil jeg mene), politiet kan jo så beslutte om de er så meget i tvivl at de vil DNA teste om det apsser at de er forældrene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er jeg skuffet over ejeren... Virkelig.. Hvorfor ødelægge det for så mange?

 

Hun vidste jo hunden var ulovlig, hvorfor så ikke klappe kaje fremfor at starte en masse op og lege offer? Hun fremstiller jo netop grunden til hvorfor det simpelthen er så svært for "uskyldige", når de skyldig rent faktisk ikke tager ansvar! Føj altså!

 

Franziska; Hvis du har kontakt til opdrætteren burde det faktisk være nok (vil jeg mene), politiet kan jo så beslutte om de er så meget i tvivl at de vil DNA teste om det apsser at de er forældrene...

 

Helt enig..

 

Okay, så bare man kan "fremvise" opdrætter + forældre hunde er man på den sikre side.. :hmm: man kan da kun håbe de ikke vælger og sig "den er ulovlig" efter en af hundeforældrene er døde..

 

Aaaahhhrrr, bare totalt lorte lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor føler jeg mig dum over at have delt det billede, det værste er at jeg sad og tænkte om jeg gad støtte noget fairdog var indblandet i, men jeg syntes det var en grotesk sag og synd for ejerne, så derfor ville jeg gerne gøre opmærksom på det.

 

De ejere ødelægger simpelthen alt der er ved at ske ift loven ved at gå i medierne og lyve om facts :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også lige inde på min facebook profil og slette mit indlæg hvor jeg havde delt billedet.

Føler mig egentlig også ret snydt, og havde også lyst til at skrive en besked til hundens ejere med hvad jeg syntes om det, valgte dog at lade være da de sikkert har gjort det i afmagt over at skulle miste deres hund, men igen så skulle de ikke have købt en halv listehund til at starte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun vitterlig har skrevet dette så mister jeg altså også sympatien, nu fremstår dem der har støttet hende jo som idioter og hun underminerer alle andres måske troværdige sag!:

 

Louise Bluhme Sørensen Hei alle sammen. Er klar over i er frustreret over politiets udtalelse. Og vil her med forklare mig. Som jeg hele tiden har sagt aner jeg ikke hvad Fido er en blanding af ud over alaskan malemute. Vil være ærlig over for alle jer og sige ja jeg har sagt han var en blanding mellel en alaskan malemute og amff. Da jeg ikke var klar over at en blanding osse var ulovlig. Og følte mig presset da jeg snakkede med politiet da han gentager gange blev ved med at spørge om hvilken blanding han var. Men i bund og grund ved jeg det ikke var bare noget jeg slyngede ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke rigtig, men det at den er af de forbudte racer gør jo at den er ulovlig, synd at det er sådan men det er det jo med den nuværende lov, at nogle idioter vælger at se stort på loven og avle dise hunde alligevel og at nogle lige så store idioter vælger at købe dem gør det ikke bedre, den skide lov bliver ikke lavet om af at man gør som de her gør, hunden er taberen de skyldige er avler og køber!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor føler jeg mig dum over at have delt det billede, det værste er at jeg sad og tænkte om jeg gad støtte noget fairdog var indblandet i, men jeg syntes det var en grotesk sag og synd for ejerne, så derfor ville jeg gerne gøre opmærksom på det.

 

De ejere ødelægger simpelthen alt der er ved at ske ift loven ved at gå i medierne og lyve om facts :evil:

 

Helt enig!

 

Hvis hun vitterlig har skrevet dette så mister jeg altså også sympatien, nu fremstår dem der har støttet hende jo som idioter og hun underminerer alle andres måske troværdige sag!:

 

Det er latterligt, hvorfor så ikke bare spytte "labrador" ud i stedet for.. Undskyld mig, men man beder sgu da selv om det hvis man SIGER hunden er en blanding af Amstaff, så kan jeg altså ikke have "ondt af folk"....

 

Altså at det så ER en forbudt blanding, gør da ikke aflivning mere okay :rolleyes:

 

Nej, men den er ulovlig, og derfor skal den aflives. Selvfølgelig er det ikke okay; Men det skulle opdrætteren der valgte at lave en parring på sin listehund jo nok have tænkt over før de satte hvalpe i verdenen som var "dømt til døden".

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig!

 

 

 

Det er latterligt, hvorfor så ikke bare spytte "labrador" ud i stedet for.. Undskyld mig, men man beder sgu da selv om det hvis man SIGER hunden er en blanding af Amstaff, så kan jeg altså ikke have "ondt af folk"....

 

 

 

Nej, men den er ulovlig, og derfor skal den aflives. Selvfølgelig er det ikke okay; Men det skulle opdrætteren der valgte at lave en parring på sin listehund jo nok have tænkt over før de satte hvalpe i verdenen som var "dømt til døden".

 

nåå...okay havde ikke set at det var en unghund :vedikke: Troede den var voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...