Hop til indhold

Muligvis kamphund,.????????


Ulla H
 Share

Recommended Posts

nåå...okay havde ikke set at det var en unghund :vedikke: Troede den var voksen.

 

 

Ja desværre... Den er ellers smuk.. Men det sagt så synes jeg godt nok også en malamut amstaff blanding lyder som et mix jeg potentielt ikke gad bo sammen med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis hun vitterlig har skrevet dette så mister jeg altså også sympatien, nu fremstår dem der har støttet hende jo som idioter og hun underminerer alle andres måske troværdige sag!:

Det giver da heller ingen mening at "slynge" sådan noget ud. Hvorfor vil man dog påstå, at ens hund er en blanding af noget, som man er sikker på, at den ikke er blandet af? :hmm: Jeg ville i hvert fald aldrig erkende, at Bobo var blandet med en amstaff, hvis politiet spørger, fordi det er der ikke noget der indikerer at han er - det giver overhovedet ingen mening :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg godt nok ikke, at man kan lægge Fair Dog til last for noget! De har desuden også trukket sig for sagen nu, men de anede velsagtens intet om ejerens udtalelse før det kom ud!

 

Men kæft, hvor er jeg vred og skuffet over de ejere...! Hvad fanden tænker de på, at gå i medierne med det, når de selv har sagt det direkte til politiet? Og ikke om jeg tror dem over en dørtærskel - man slynger jo ikke bare sådan lige "amstaff" ud...

 

Nej, Fido ligner ikke og havde ejerne ikke sagt noget, så havde jeg stadig stået, hvor jeg står før. Men det her... :evil: ØV altså.

 

jv.dk - Nyheder - Vejen - Fair Dog kaster håndklædet: Nu er Fido snart helt alene

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes heller ikke man kan bebrejde fairdog...synes de har gjort det rette ved "dementere" offentligt, så at sige....

 

Enig!

 

Og selvom at jeg er imod at "ulovlige blandinger" skal laves, så tænker jeg altså også virkelig bare.... Hold fast hvor er Fido uheldig at være kommet til en så "dum" ejer... Hvis de nu bare havde sagt labrador i stedet for Amstaff, så havde de fået alle hundeejere på deres side, og hele pressen... Men når de SELV siger det til politiet? Jeg forstår ikke hvorfor de kan vælge at gå i medierne med det... Eller smide det på facebook for den sags skyld...

 

Og hvis han IKKE er Amstaff og det bare "var" noget hun kom til at sige; Så har hun lige slået en uskyldig hund ihjel :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver da heller ingen mening at "slynge" sådan noget ud. Hvorfor vil man dog påstå, at ens hund er en blanding af noget, som man er sikker på, at den ikke er blandet af? :hmm: Jeg ville i hvert fald aldrig erkende, at Bobo var blandet med en amstaff, hvis politiet spørger, fordi det er der ikke noget der indikerer at han er - det giver overhovedet ingen mening :vedikke:

 

Hun skrev at hun ikke troede den blanding var ulovlig og at det var derfor hun sagde det, for at være helt ærlig, så tror jeg hun er blevet så forskrækket at hun straks har fortalt politiet præcist hvad for en blanding det var, men da hun så fandt ud af hvad konsekvensen af det var, så forsøger hun at trække i land :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skrev at hun ikke troede den blanding var ulovlig og at det var derfor hun sagde det, for at være helt ærlig, så tror jeg hun er blevet så forskrækket at hun straks har fortalt politiet præcist hvad for en blanding det var, men da hun så fandt ud af hvad konsekvensen af det var, så forsøger hun at trække i land :vedikke:

 

Det tror jeg også. Jeg tror ikke på at nogen ville "opfinde" deres hund til at være en amstaff blanding... Jeg tror simpelthen ikke at man i dag kan VIDE at man ejer en blanding af Amstaff, uden at vide at Amstaff er ulovlig. (Dermed sagt at man kan jo sagtens eje en ulovlig blanding, uden at vide at den er ulovlig, hvis opdrætteren ikke har fortalt en sandheden).

 

 

Men tror virkelig at man skal have været indespærret i et skab og ikke haft nogen kontakt til omverdenen, hvis man ikke ved at Amstaff er ulovlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

De afspillede telefonsamtalen på TV-Syd i går, og der lød det helt bestemt til, at hun godt vidste, at amstaffs er ulovlige. "Men den er jo ikke raceren - den er kun en blanding".

 

Jeg mener, at det er helt hendes egen skyld, at hun ikke har sat sig ordentlig ind i reglerne. Man slipper jo heller ikke for straffen for f.eks. at køre for stærkt med en undskyldning om, at man ikke kender fartgrænserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

De afspillede telefonsamtalen på TV-Syd i går, og der lød det helt bestemt til, at hun godt vidste, at amstaffs er ulovlige. "Men den er jo ikke raceren - den er kun en blanding".

 

Jeg mener, at det er helt hendes egen skyld, at hun ikke har sat sig ordentlig ind i reglerne. Man slipper jo heller ikke for straffen for f.eks. at køre for stærkt med en undskyldning om, at man ikke kender fartgrænserne.

 

 

Ja jeg er helt enig. Og det er synd... For han kunne jo SAGTENS være argumenteret ud af at være en Amstaff blanding (I mine øjne er der ikke noget der tyder vildt meget på at han er en blanding), så havde hun ikke sagt det og holdt ved "benægt benægt benægt, virker det ikke så LYV", så havde Fido altså ikke været i farer for aflivning.... For jeg tror som skrevet før at hele Danmark ville have stået ved hendes side og sagt: Den ligner jo ikke, skal vi til at dømme alle uskyldige blandinger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er helt fint at Fido bliver aflivet. Man kender risikoen når man køber en ulovlig blanding. Samme koncept som at køre på tunet knallert - går den, så går den.

 

Og personligt er jeg temmelig glad for at ejeren har indrømmet og at det ikke er politiet der har fået den ide at kontrollere samtlige blandinger. I øvrigt tyder noget måske på at den havde et stødhalsbånd på?! Selvom ejer siger at det er et med højtaler.

 

Anyways, synes ejeren er en dum ko. Hun spiller på hundens udseende og vil lege offer - hun havde sgu nok ikke regnet med at politiet offentliggjorde den telefonsamtale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er helt fint at Fido bliver aflivet. Man kender risikoen når man køber en ulovlig blanding. Samme koncept som at køre på tunet knallert - går den, så går den.

 

Og personligt er jeg temmelig glad for at ejeren har indrømmet og at det ikke er politiet der har fået den ide at kontrollere samtlige blandinger. I øvrigt tyder noget måske på at den havde et stødhalsbånd på?! Selvom ejer siger at det er et med højtaler.

 

Anyways, synes ejeren er en dum ko. Hun spiller på hundens udseende og vil lege offer - hun havde sgu nok ikke regnet med at politiet offentliggjorde den telefonsamtale.

 

Jeg synes også det er "okay" at Fido bliver aflivet, han ER jo ulovlig... Men jeg synes også bare den ejer er for tåbelig... Hun kunne sagtens have løjet sig ud af den, hun er jo for dum.. Og det faktum at hun så forsøger at spille offer bagefter betyder bare at man miste alt for hende... Stakkels hund på alle punkter.

 

Og jeg synes faktisk at det er godt at politiet har offentliggjort den samtale... Netop fordi vi for tiden jo anser dem for nærmest at rende rundt og bruge deres tid på at finde hunde de kan aflive... Hvor at vi så her altså kan se at det jo ikke fordi de har fundet ham og tænkt "Den skal vi anklage for at være ulovlig".. Men fordi ejeren rent faktisk fortalte dem det direkte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nøjagtig, Shii!

 

Men jeg synes nu ikke det er synd for hunden. Den har jo givetvis haft et godt liv indtil nu, og den opdager jo ikke at den bliver aflivet. Det eneste der er synd er, at den har tilbragt sin sidste tid på en pension.

 

Når så det er sagt, synes jeg sgu det er forkert at aflive en god og sød hund fordi den tilfældigvis er blandet med en ulovlig race. Jeg kunne til nøds gå med til at de racer/blandinger skulle føres med kurv og line, men altså.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sørgeligt at en ung hund skal miste livet fordi avler og ejer er idioter, hvorfor laver man disse hunde når man ved hvad de risikerer og hvorfor køber man dem! De skulle straffes skulle de!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skrev at hun ikke troede den blanding var ulovlig og at det var derfor hun sagde det, for at være helt ærlig, så tror jeg hun er blevet så forskrækket at hun straks har fortalt politiet præcist hvad for en blanding det var, men da hun så fandt ud af hvad konsekvensen af det var, så forsøger hun at trække i land :vedikke:

Ja, det tror jeg også. Det var også det jeg undrede mig over, for normalt ville man jo ikke bare sige sådan noget - som jeg skrev, ville jeg jo aldrig sige, at Bobo var blandet med noget ulovligt, når jeg er overbevist om, at han ikke er det. Så sådan noget siger man vel kun, hvis der er noget om snakken :vedikke: Omend jeg ikke helt forstår hvordan hun kan undgå at have hørt det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er man ærlig talt dummere end vådt bølgepap :roll: hvilket hun nu også lyder som på udskriften. Der er simpelthen ingen undskyldning for at købe en hund uden at opdage at den er forbudt!

Hehe nej, det var godt nok ikke særlig smart... Men jeg ved det jo heller ikke, det er svært når man ikke hørte samtalen, men kun læste hvad der blev sagt. Det lød bare sådan, når hun siger "jamen, han er jo ikke ægte." Men kan da godt være det bare er skuespil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nej, det var godt nok ikke særlig smart... Men jeg ved det jo heller ikke, det er svært når man ikke hørte samtalen, men kun læste hvad der blev sagt. Det lød bare sådan, når hun siger "jamen, han er jo ikke ægte." Men kan da godt være det bare er skuespil.

 

Det er da sikkert rigtig nok at hun ikke vidste det ellers havde hun vel løjet om racen. Der er bare ingen undskyldning for ikke at vide den slags, og ja så må hunden lade livet, synd for den. Men det kunne nok være gået rigtig galt når først den blev rigtig kønsmoden, de to racer og en ejer der opdrager ved hjælp af sære halsbånd og ikke holder styr på den... Det er potentielt set en rigtig farlig cocktail

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nej, det var godt nok ikke særlig smart... Men jeg ved det jo heller ikke, det er svært når man ikke hørte samtalen, men kun læste hvad der blev sagt. Det lød bare sådan, når hun siger "jamen, han er jo ikke ægte." Men kan da godt være det bare er skuespil.

 

Det er da sikkert rigtig nok at hun ikke vidste det ellers havde hun vel løjet om racen. Der er bare ingen undskyldning for ikke at vide den slags, og ja så må hunden lade livet, synd for den. Men det kunne nok være gået rigtig galt når først den blev rigtig kønsmoden, de to racer og en ejer der opdrager ved hjælp af sære halsbånd og ikke holder styr på den... Det er potentielt set en rigtig farlig cocktail

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nøjagtig, Shii!

 

Men jeg synes nu ikke det er synd for hunden. Den har jo givetvis haft et godt liv indtil nu, og den opdager jo ikke at den bliver aflivet. Det eneste der er synd er, at den har tilbragt sin sidste tid på en pension.

 

Når så det er sagt, synes jeg sgu det er forkert at aflive en god og sød hund fordi den tilfældigvis er blandet med en ulovlig race. Jeg kunne til nøds gå med til at de racer/blandinger skulle føres med kurv og line, men altså.....

 

Jamen jeg er helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes denne tråd er typisk HF når emnet rammer kamphunde/ blandinger osv. som risikerer aflivning. Folk hiiimler op med hvor åndsvage politiet er og pludselig,.. hovsa. :shock: Så var det åbenbart ikke resultatet af hundehadende elementer indenfor politiet, der havde gjort det til deres personlige korstog at få dræbt så mange hunde som muligt, umotiveret og med hovedet under armen.

 

Selvfølgelig findes der enkelte klaphatte indenfor politiet, men som udgangspunkt må vi jo gå ud fra at den enkelte betjent ønsker/ prøver at udføre sit job så godt som vedkommende kan, indenfor de rammer der nu findes. Synes ikke man kan være bekendt at være så mistroisk at politiet bliver fremstillet som personer der kun ønsker at gøre livet surt for os alle sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...