Hop til indhold

Når beslutningen er taget

Gæst Beouf
 Share

Recommended Posts

Om at man ikke længere kan tilbyde ens hund det den fortjener..... hvad gør man så??

Jeg ved ikke helt om jeg har lagt tråden det rigtige sted, men jeg tænker i alle fald at i garvede hunde mennesker måske har nogle gode råd til hvad man gør som next step....

Situationen er den at jeg er blevet nødt til at indse at jeg ikke længere kan tilbyde Bertram det jeg syntes en hund fortjener, han er købt under helt andre forudsætninger end dem jeg har nu, alt har ændret sig i mit liv de sidste 4 måneder, det eneste der er det samme er faktisk at jeg stadig har ham.

Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg nu bærer mig ad med at finde det rigtige hjem til ham. Det er vigtigt for mig at sige at jeg overhovedet ikke har travlt med at gi ham fra mig, så længe jeg har ham bøjer jeg min hverdag til at passe til ham, det vigtige er at han kommer det rigtige sted hen.

Jeg har ikke tænkt mig at oprette en annonce på dba eller lign. og det er også min fornemmelse at de folk der selv har oprettet annoncer derinde ikke helt er de folk jeg tænker skal overtage ham.

Jeg kan ikke gå gennem bd- klubben da han er uden tavle.....

Og så er jeg løbet lidt tør for ideer....

Er der nogle af jer der har en ide til hvor jeg evt kan finde et godt blivende hjem til ham? udover mund til mund, og så kontakter jeg selvfølgelig opdrætter også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kan noget familie eller venner være interesseret i at overtage ham.

ellers bliver du nok nødt til at sætte ham til salg evt herinde eller på hundegalleri.

Da han ikke har tavle kan du nok ikke få de store penge for ham.

men et godt hjem er jo også langt vigtigere.

Sørg for at være helt ærlig med evt dårlige sider eller problemer. Renlighed, alene hjemme, mad aggressiv osv.

Du kan også henvende dig ved et internat og høre om de har nogle personer skrevet op til den type hund.

Held og lykke med at finde et nyt hjem til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville oprette annonce herinde, evt på FB blandt sine venner og bekendte - men ellers har jeg nu omplaceret en hund via Guloggratis. Ganske smertefrit. Så længe man ikke forærer hunden væk (da det tiltrækker de forkerte) - og man ellers møder folk, evt et par gange, så synes jeg nu godt man kan annoncere ad den vej. Kencys familie havde ikke fået lov til blot at tage hende med hjem den dag de var ude og kigge - jeg skulle have betænkningstid og det samme skulle de. Grunden til at jeg bl.a. var ganske overbevist om at de var helt seriøse, var at der for det første var en pris på 2.500kr, men derudover, ved besøget af Kency, fik de også alle sandhederne - hun kunne ikke være helt alene hjemme (kun med Sitto), hun havde allergi og hun voldgøede af hunde vi mødte på gåture - tog dem endda med på tur så de kunne få syn for sagen. Derved tænkte jeg at hvis de stadig var interesseret i hende, så måtte de fandme ville hende! :genert: Og det ville de også! De kunne først overtage hende efter 1½ måneds tid (pga ferie som skulle passe) så indtil da var hun weekendhund hos dem, og så kom hun tilbage til mig i hverdagene - det fungerede perfekt, og de sidste par weekender havde jeg en hund som faktisk hellere ville med dem når de kørte igen, end hun ville blive hos mig :lol: Grunden til omplacering var jo at hende og Sitto ikke fungerede optimalt sammen - så hun fandt jo en hel anden ro ude hos dem, end der var hos os. Jeg har også stadig kontakt med dem, og de har haft inviteret mig på aftensmad flere gange, efter hun er flyttet derud. Det er bare den helt perfekte familie og de er SÅ glade for hende, og hun er blevet en harmonisk og lykkelig lille hund. :bighug:

Så med en pris, som ikke tiltrækker de forkerte, og sin sunde fornuft - så ville jeg nu godt turde annoncere i DBA og Guloggratis. Jeg gennemtrawler ofte de sider - og både Ayo & Liva er fundet derigennem - og de har det altså ret godt den dag i dag! ;-) :hjerte:

Og til sidst, så vil jeg da sige, at jeg naturligvis er ked af at læse at I ikke kan få det til at fungere mere :ae: men livet tager jo indimellem nogle uforudsete drejninger. Jeg håber du finder et godt hjem til ham! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror roligt du kan forsøge dig med guloggratis og dba. Det var den måde Tjalfe fik et nyt fantastisk hjem på. Man skal bare give sig i agt for klaphatte. Fik mange underlige opringerne, en ringte og skældte mig ud for at give ham et nyt hjem, noget med at det var typisk unge mennesker og en ringte og spurgte om hun måtte hente ham for halv pris inden for en halv time :damn: sagde til hende at det var en hundehvalp hun havde ringede på og ikke et brugt klaver. En anden ville også have ham, men GRATIS og kun hvis hun havde råd til at få stereliseret sin hunhund. Og kan huske en som ringte og spurgte hvad det kostede at have hund, hun synes foderet var så frygteligt dyrt.

Men til sidst, ringede den rette familie og de besøgte mig og ja han skulle med hjem til dem, selvom jeg græd non stop i 5 dage. Han har det fantastisk, besøgte ham i foråret sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordjysk dyreredning er også god til at hjælpe. Hende der står for det (sysser) bruger meget facebook. Og dem der er venner med hende på fb -og dermed ser hendes opslag- er dyreglade folk.

Må jeg spørge om, hvordan dit liv har ændret sig, siden du er nødt til at skulle af med ham? Bare nysgerrighed.. og du behøver ikke svare hvis du føler, det går for tæt på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan høre på det hele at jeg skal pakke mine fordomme lidt væk, og at jeg sagtens kan lede online.....i har nok ret i at jeg jo bare skal bruge min sunde fornuft og ikke gøre noget forhastet, jeg er simpelthen bare så skrækslagen for at komme til at gi ham til nogle der "mister" interessen, eller andet, og at han ender som en uønsket kastebold mellem flere hjem..... men det er selvfølgelig min dårlige samvittighed og værste frygt der taler.... hvis jeg bruger min sunde fornuft og intuition, har i nok ret i at jeg burde kunne finde et fint hjem til ham.

Tak for alle jeres historer om vellykkede omplaceringer, det hjælper og gir lidt håb for at det nok skal lykkedes at finde det helt rigtige sted til ham.

Nordjysk dyreredning er også god til at hjælpe. Hende der står for det (sysser) bruger meget facebook. Og dem der er venner med hende på fb -og dermed ser hendes opslag- er dyreglade folk.

Må jeg spørge om, hvordan dit liv har ændret sig, siden du er nødt til at skulle af med ham? Bare nysgerrighed.. og du behøver ikke svare hvis du føler, det går for tæt på..

Det må du skam gerne.

Bertram er købt under forudsætninger der var som følger:

Mig og min kæreste var sammen og havde været det en del år, vi havde en kolonihave vi brugte om sommeren, så der var dejlig have til hundene, og vores lejlighed om vinteren, jeg arbejdede 07-14.30, og min kæreste 09.17, så det var ikke overdrevet mange alenetimer han skulle ha.

Vi havde i forvejen Bøf, og Bertram var hund nr 2.

I den tidlige sommer, blev jeg tilbudt mit drømmejob, med arbejdstiderne 13.30-21, det passede jo fint da det faktisk gav endnu færre alene timer til hundene, da Per jo stadig arbejde 09-17.

I efteråret sker der 2 ting der ændrer det hele markant, Bøf går hen og dør så Bertram nu er alene hund. Jeg beslutter at gå fra Per, hvilket betyder at jeg ikke længere har råd til at sidde i kolonien selv, lejligheden bliver sagt op, og Per flytter tilbage til Sverige og efterlader mig med alt gælden.

For at få det til at hænge sammen økonomisk flytter Bertram og jeg op til mine forældrer, hvor vi også bor lige pt. og skal gøre det indtil kolonien er solgt (vi flytter selvfølgelig derud til sommer)

Så lige nu hænger det fint nok sammen fordi mine forældrer jo hjælper til med Bertram.

Men jeg bliver nødt til at indse at jeg ikke skal bo heroppe for evigt, og når jeg får løst hele situationen med kolonien, kommer jeg til at ha et liv der hedder en lejlighed inde i byen, et job hvor jeg er væk fra 13-21.30 hver dag (og det er standard dagene, der er dage hvor jeg blir nødt til at køre hjemmefra tidligere), plus at jeg de næste 3 år skal i skole hver tirsdag fra 08.30-21.30...... og oveni i det kommer at hver gang jeg skal ud og lave noget som helst socialt , skal han passes.... jeg har en familie der er rigtig god til at hjælpe, men jeg syntes virkelig ikke jeg kan se det hænge sammen til hans fordel, og det er slet slet ikke forudsætninger jeg ville anskaffe mig en hund under idag....

Jeg føler mig som en kæmpe fiasko at jeg skal finde et nyt hjem til ham.... men alle mine grunde til at beholde ham lige nu, er egoistiske..... jeg kommer til at savne ham, jeg knuselsker ham, jeg havde aldrig forestillet mig at jeg skulle omplacere en hund..... men at ha hund handler vel også om ikke at være egoistisk, og kunne gøre det bedste for hunden.... og jeg tror der er nogle derude der kan tilbyde ham mere end hvad jeg kan lige nu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig som en kæmpe fiasko at jeg skal finde et nyt hjem til ham.... men alle mine grunde til at beholde ham lige nu, er egoistiske..... jeg kommer til at savne ham, jeg knuselsker ham, jeg havde aldrig forestillet mig at jeg skulle omplacere en hund..... men at ha hund handler vel også om ikke at være egoistisk, og kunne gøre det bedste for hunden.... og jeg tror der er nogle derude der kan tilbyde ham mere end hvad jeg kan lige nu....

:ae: Du skal ikke føle dig som en fiasko - livet kan vælte for os alle, vi ved jo aldrig hvad der venter i fremtiden. Jeg krydser fingre for at du finder et godt hjem til ham, havde jeg ikke haft sure-Iso havde jeg været fristet selv, har jo et blødt punkt for de små franskmænd... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor gør det mig ondt at du står i den situation. :ae:

Men pak fordommene væk - Det kan godt lade sig gøre at finde gode hjem via DBA, G&G, Gipote osv.

Har jo selv to omplaceringshunde og er dybt taknemmelig for, at jeg fik de to.

Bamse fik jeg godt nok gennem netværket, der pludselig mente han skulle hjem til os at bo og sådan blev det - Både jeg og tidligere ejer er glade for, at det blev sådan.

Kaia fandt jeg på DBA og beskrivelsen var meget lig det vi ledte efter.

Allerede samme dag vi besøgte hende, så vidste både vi og tidligere ejer, at vi var det perfekte match til hinanden.

Historierne for vores hunde har været ganske lykkelige og jeg har stadig kontakt til begge de tidligere ejere og de følger begge ivrigt med på facebook.

Bamses ejer var på besøg sidste år og hilse på ham og hun holder stadig kontakten.

Vi har ladet det være op til de tidligere ejere hvor meget de vil følge med, for det er jo individuelt hvad man har lyst til - Men hjemmet har altid været åbent for besøg og det er det stadig.

Da vi fandt Kaia, så fortalte tidligere ejer, at de havde været igennem rigtig mange useriøse henvendelser og at de måtte sortere ekstremt mange fra.

Kaia var jo lille, ekstremt nuttet og lige sådan en der inviterede til impulskøb.

Så det havde krævet en del tålmodighed fra tidligere ejers side.

Men du har jo tiden, så hvis du har mod på at sortere i henvendelser, sætter en pris der i sig selv sortere de værste fra og laver en god beskrivelse, så tror jeg sagtens man kan finde rigtig gode nye hjem gennem de sider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres forstående ord, og jeres gode historier....

Jeg må se og få lavet en fin annonce og ligge den op lidt forskellige steder..... Men puha det er svært, hvordan sætter man de rigtige ord på det vidunder der er ens hund? Alting jeg prøver at skrive, virker så utilstrækkeligt, og så svært at skrive gennem alle tårerne.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Mange tak for jeres forstående ord, og jeres gode historier....

Jeg må se og få lavet en fin annonce og ligge den op lidt forskellige steder..... Men puha det er svært, hvordan sætter man de rigtige ord på det vidunder der er ens hund? Alting jeg prøver at skrive, virker så utilstrækkeligt, og så svært at skrive gennem alle tårerne.....

:bighug:

Føler virkelig med dig.

Det er bare ikke nogen sjov situation du står i!

Og at skulle beskrive sin hund mhb. på et salg er jo næsten håbløst - Men er sikker på du nok skal finde det helt perfekte hjem og så VED du at du har gjort det rigtige, selvom det gør ondt.

Men den viden vil helt sikkert gøre smerten mindre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en god beslutning du har taget. Omend svær! Og du har jo "tid" til at finde et godt hjem til ham, og derfor kan du tillade sig at være kritisk!

Med hensyn til din announce, synes jeg at du skal være så ærlig som mulig! Selvfølgelig er han den bedste hund i verdenen, men skriv om alle de eventuelt negative ting der er ved ham. F.eks. går han fint i snor, er han renlig, stjæler han, er han lydig osv.

Derudover stil krav! Skal ejeren have en have? Skal de have børn? Andre hunde? Skal der være nogen hjemme meget? Skal det være en "aktiv" familie? Hvordan ser hans drømmefamilie ud?

Beskriv den perfekte dag for ham! Så ved familien bedre hvad de kan forvente.

Jeg synes man kan finde en god hundeejer alle steder, og online, på guloggratis osv. Man skal bare være kritisk nok! Husk du har en "populær mode race", fol vil være interesseret alene fordi han er billigere end at købe en hvalp, så du skal virkelig være kritisk og "gennemskue", hvem der "bare" leder efter en fransk bulldog og hvem der leder efter HAM! (Den perfekte hund for dem).

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar.

som de andre har sagt og som du selv siger, så vidste du ikke, at dit liv ville ændre sig så meget dengang du fik ham. så du skal ikke føle dig som en fiasko. du tager netop ansvar for din hund! når du træffer det hårde valg.

held og lykke med at finde et godt hjem til ham. jeg tror på, at du kan finde et rigtigt godt hjem til ham hviss du filtrerer godt i henvendelserne på ham:-D

Link til indlæg
Del på andre sites