Hop til indhold

Hvad gør i af have-lorten?


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Til efteråret flyttede vi jo i hus med lækker stor have.

 

Super skønt for både os og hundene. Vi har så forsøgt at holde haven lidt ren for hunde hømhømer, da vi ikke syntes de er så fantastiske at kigge på og så bryder vi os ikke om at vade rundt i det ;-)

 

Med Dumle er det ikke det store problem. Han er vokset op uden have og har fra hvalp af vænnet sig til at det der skal laves skal laves på gåturene. Han kan til nøds lige lave i haven hvis vi er alt for sent ude med gåturen, men det er absolut nødsløsning for ham :lol:

Nova havde så bittesmå lorte, der var sværre at få øje på, men nemme at rydde væk... men Cody... han er jo ved at være en stor hund... og han skider altså meget!

 

Normalt er det ikke det helt vilde problem, men sådan en uge som den her... ja vores have var bare fuld af lort i dag.

I søndags var vi ude at gå en lang tur, så mandag blev der slet ingen gåtur til hvalpen.

Mandag var vi afsted og træne og der kan man ikke lave noget, det er først når man kommer hjem i haven... tirsdag blev det kun til en tur til hundene... onsdag træning igen og i dag kun to korte ture... og så er haven bare fuld af lort.

Normalt samler jeg det i en pose og kyler det i skraldespanden, men i dag kunne jeg jo halvejs fylde skraldeposen da jeg kun havde fjernet bare halvdelen i haven... vi har en kompostspand, kan man bare smide det deri? :vedikke: ja vi er ikke lige de store have eksperter endnu :lol:

 

såø... hvad gør i andre med hunde der laver dinosauruslort i haven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger posen med det samme :-)

 

Det forsøger vi skam også på. Specielt fordi Cody har haft tendens til at spise sin afføring, men selv når vi gør det bliver skraldeposen godt fyldt i løbet af ugen.

 

Lufter hunden, så den ikke skider i haven:-D

 

Og hvis det ikke kan undgåes (hvilket jeg ikke forstår:genert:, vi havde hund og have i 10 år og hun satte sig aldrig i haven), så ville jeg gøre som Ninjamor, samle op med det samme

 

Det kan vi også sagtens med Dumle, han gør det helst på gåturene, men med Cody er det faktisk først for nylig han er begyndt at lave på gåturen også og så er det kun de "kendte ruter" det sker på og så kan det lige klares i mine forældres have også. Igår var første gang han tissede til træning. Ellers må vi altid en tur forbi haven når vi har været ude, så Cody kan komme af med det han har sparet op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

om sommeren skyller jeg dem væk med haveslangen..ved godt de ikke rigtigt er væk...men så alligevel....går så heller aldrig i bare tæer derude, så det går nok...:-D

Så kan jeg vist lige så godt bare smide det ned i "hundejunglen", men der regner jeg også med at komme til at gå rundt nede når vejret bliver lidt bedre.

 

Jeg er så heldig at jeg bare kan "smide det over hegnet", da mit hegn står et par meter ind på grunden, og grænser til en kæmpe mark... Har hørt om nogen der graver det ned, hvis det kan lade sig gøre?

 

Kan være det er det jeg skal til at begive mig ud i... frem med spaden og ned i junglen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Lufter hunden, så den ikke skider i haven:-D

 

Og hvis det ikke kan undgåes (hvilket jeg ikke forstår:genert:, vi havde hund og have i 10 år og hun satte sig aldrig i haven), så ville jeg gøre som Ninjamor, samle op med det samme

 

Sådan en som Pablo der insisterer på at skide til han absolut ikke kan mere(det kan sagtens være 4 gange på en tur) kan det godt ske selvom han er luftet...hehe...

 

og nogle gange kan det være vi starter dagen med at lave bil i haven og så vente med at gå til temperaturen er lidt mere menneskelig/animalsk(det må det da hedde)...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg er så heldig at jeg bare kan "smide det over hegnet", da mit hegn står et par meter ind på grunden, og grænser til en kæmpe mark... Har hørt om nogen der graver det ned, hvis det kan lade sig gøre?

 

Jeg gør som Korvis :mrgreen:

 

Tvivler dog på, at jeres naboer vil værdsætte det....

 

Så da vi boede i byen og også havde naboer der ikke værdsatte hundelorte i deres haver brugte vi samme metode som Anne:

 

Vi har en komposttønde som er gravet 10 cm ned i jorden - uden bund selvfølgelig. Hvis der bare kommer lidt ukrudt i hvert år, kan lortene sagtens blive nedbrudt. Vi har boet her i 4 år, og tønden er stadig kun halvt fuld:5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejede at grave dem ned langs hegnet. For at forhindre undergravende virksomhed - hundene kan nemlig ikke lide at grave i deres egne lorte (hvem kan egentlig det?). Men nu har vi kompostbeholder, så ryger de bare deri. Vi skal også sortere affald i vores kommune, så alt grønt køkkenaffald skal også i kompostbeholderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos min veninde, graver hendes far et hul i hjørnet af grunden. Så går han en runde hver morgen med en spade og samler lorte op (der bor tre store hunde), og smider lortene ned i hullet. Når det er fyldt, graver hen et nyt et stykke derfra, og smider jorden over i det første hul. Og lortene i det nye hul. Og hundene skider så oftest i den ende af haven, da der lugter af lort..

 

Og de har SÅ fine rabarber :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor jo lige op af en skov, så det ryger bare der ind:) nu er vores indhegnede grund temmelig stor og det er kun " haven" vi samler op i resten af grunden samler vi ikke op i det forsvinder jo ret hurtigt i vært fald i sommer tiden hvor i sær snegle er gode til at nedbryde:)

Link til indlæg
Del på andre sites

såø... hvad gør i andre med hunde der laver dinosauruslort i haven?

Sofus foretrækker at besørge i andre folks haver, så deeeeet........:cool:

 

Nej, men han besørger aldrig i vores egen have, men altid på gåturene. Men hans hundevenner har ikke samme gode vane, så der må samles op. Jeg kigger altid med det ene øje, indtil jeg har set, at der er gevinst og så hujer jeg til pågældende hunds menneske: Har du POSE med? For din hund har SKIDT.

 

Fandme om jeg vil gå og vade i hundelort.

 

Poserne kommer i vores egen skraldepose ude i indkørslen og der er rigelig plads dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Cilles lorte ikke så store, men jeg samler op et par gange om ugen ca.

I starten gjorde jeg hver dag, men det gør jeg ikke mere.

 

Da jeg var teenager boede vi i et hus med for og baghave.

Vores hund sked aldrig i forhaven. I baghaven var der et stykke som han måtte bruge til toilet. En gang imellem gik min far ud og gravede et hul til det der lå.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo også endelig fået have og jeg samler dem faktisk op med det samme i en pose, ligesom hvis vi var på gåtur. Gider ikke gå rundt og vade i det og bekymre mig om hvor de nu ligger. Sider bare posen ud i skraldespanden udenfor. Der kan altså være mange poser inden der er fyldt bare halvt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...