Gæst Stella Skrevet Marts 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Marts 4, 2013 Jeg er kommet så langt med Tjaldur at jeg nu kan tage ham med i hundeskove :banan: Jeg har ikke rigtig set ham lege som i lege. Blot være sammen med andre hunde. Han har også først lige lært at lege med bold og aflevere og hente, samt lege med bamser nu. Før splittede han dem bare ad, nu leger han med dem. I går i hundeskoven, kom der en springer spaniel tæve. De legede sammen, som i legede. Han gik i legebuk, halen kørte som en propel og han var så glad. De sprang rundt, løb sammen, Tjaldur er en hund med meget lyd, han gør og larmer og " knurre" meget og snakker. Legen var primært i at løbe sammen, gø ( særligt for Tjaldurs vedkommende ) trække i hver sin ende i en pind, uha det gik han op i med liv og sjæl. Da de så igen løber sammen, stopper springeren brat op og Tjaldur brager lige ind i, de knurre begge og Tjaldur springer tilbage og kigger undersøgende på hende og så går de vilde " jagt" igen. Det var SÅ dejligt at se dem lege. Hvordan leger din hund ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Løverne leger løbeleg..og bider sig fast i hinandens haler.. Tibben leger løbeleg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Mine løber og bider efter benene, ofte vælter de og kan rulle flere omgange, de leger kun med hunde de kender godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Mine mosler/lave bryde-lege. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Vores hund leger ikke ret meget med andre hunde mere, tror hun er ved at blive voksen.. Men møder vi en hund som leger som hende, så gider hun godt. Hun leger trækkeleg med fx. en pind og den der får den løber og den anden skal løbe efter og tage den og så løbe igen :banan: Så skal hundene skiftes til at løbe efter den anden. Løbeleg er også fint hvis den anden hund er med på at de skal skiftes til at løbe efter hinanden :5up: Men allerhelst så vil hun lege med MIG Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Bobo vil allerhelst lege slåskamp eller lege med et trækketov eller lign. Han gider ikke rigtig løbelege. Men dejligt med en god tur Stella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Mine leger primær tek, når de har god palds altså... Spæner rundt som sindssvage mens de knurrer som gale, så bliver den ene nedlagt, og så går turen den anden vej med den anden forrest... Hvis de har bold eller andet legetøj til rådighed, så leger de "den der har dimsen er kongen" og så gælder det om at fange den anden og stjæle dimsen.... det resulterer også ofte i voldsom trækkeleg med knur der lyder som om de flår hinanden i småstykker om et øjeblik. Herhjemme leger de primært trækkeleg med legetøj eller hop, hop, bryde, bryde, stange tænder leg... alt foregår med knur på... [video=youtube_share;lmY2KLJ3tVQ] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Anne&vuf Besvaret Marts 4, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 4, 2013 Alma er en 'tromler'.. fræser lidt rundt, tumler, falder over sine egne ben, tumler videre, løber ind i den anden hund. Umiddelbart afhænger det også lidt af hundens størrelse; hun legede engang med en noget mindre hund, og der var det mere løbe-efter-hinanden-leg. Der var hun dog også noget yngre. Nu leger hun ikke med små hunde - jeg har en mistanke om, at hun er lidt for meget tromle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Shandie har en bred smag. Hun leger løbeleg med de hunde der helst vil det, "hvem kan sætte sig på hvem" med de få der synes om det, brydeleg med alle der stiller op og "jeg hopper omkring dig, så gøer du af mig" med dem der ikke gider nogle af de andre lege. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 halfdan leger løbeleg med de fleste hunde og bryde/tumle-leg - især med større hunde, som han kender rimeligt godt. jeg føler, at han er lige glad for begge dele. halfdan gør sindssygt skingert og ret vedholdende, når han er i legehumør han kan IKKE lide at lege løbeleg, hvor man nedlægger hinanden/bider i hinanden, det er for voldsomt. trækkeleg leger han også næsten kun med os, det virker som om, at han bliver usikker, når andre hunde inviterer på den leg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Tot leger ikke så meget - hilser på de andre hunde og går så rundt og snuser, men måske ændrer det sig når hvalpen kommer - han legede meget med Racer der hjemme da de begge var yngre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Afhænger af hvilke hunde der er i hundeskoven. Når der er unge/hvalpe er legen ofte løbe og jagt lege. Min synes det er vældig sjovt, at gemme sig, for dernæst at styrte afsted mod legekammeraterne. Når der er ældre voksne hunde, tøffer min hund stille rundt, snuser. Min hund synes ikke om andres hundes brydelege, gøer sindsygt af dem, indtil de stopper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Carla leger primært brydelege men VIL utrolig gerne løbelege.. Hun kan oftest bare ikke følge med og opgiver derfor hurtigt og får derfor ikke leget så farlig meget af den slags Men hun eeelsker at mosle og lege hvor hundende ligger sig ovenpå hinanden og gnaver lidt i hinanden :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Pajko vil helst bare gå og snuse, men ellers ligger løbelege højst på hans hitliste. Men med Sigga (breton) leger han en helt anden form for leg indenfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Cookie gider sjældent lege. Men når hun møder en hund der lige matcher hende, så er det gerne noget moslen rundt oveni hinanden og gerne med masser af tænder og lyde. Hun lyder skingrende gal når hun leger og det skræmmer tit andre væk. Ellers er hendes yndlings bare at gå lidt rundt og snuse sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Ozzie leger forskelliget alt efter hvem hun leger med - løbelege skal dog være rolige, hun kan ikke lide at den anden hund løber helt ind i hende/tager fat. Men bare løbe løbe løbe hurtigt ved siden af hinanden eller efter hinanden er et hit. Hun leger trækkeleg/bytte-ting-leg. Tumleleg hvor hundene, ja, tumler rundt og prøver at æde hinanden. Tandleg - som går ud på at hundene bider hinanden i munden og larmer en masse. Hun elsker at grave huller og så gø af andre hunde, når de kommer tæt på, eller at stå stille og gø imens andre hunde løber omkring hende (*host* schæfer *host* ) Med hvalpe er hun glad for bare at stå/sidde/ligge og være voksen og sej imens hvalpen angriber og bider løs i hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Caligo Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Lupo leger ALT! Han er helt med på hvad end den anden hund gerne vil lege, hvad enten det er brydelege, løbe/jagtlege, trækkelege, eller hvad det end er. Hvis han selv "lægger op" til legen, plejer han dog at starte ud med løbelege eller brydelege så det må næsten være hans favoritter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gittemus Besvaret Marts 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 5, 2013 Rosa vil gerne løbe lege, men er det en lille speede model giver hun næsten op og kigger undrende på energi bundtet. Hun er mest til brydelege og trække med pind. Med små hunde dunker hun dem pænt i hoved med poten hvis de ikke lige er med på hendes ide' . Med små hunde med masser af lyd og knor og bid i trækker hun sig undrende tilbage, genoptager legen, men bliver det ved....... Jaaaaa så vælger Rosa at gå.... De kan være vildt belastne de der små nogle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Marts 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2013 Løbe løbe og især for novas tilfælde, så gnaver Nova i den andens bagben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Marts 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2013 Løbelege hele vejen igennem.. Aya forstår sig ikke på brydelege, og trækker sig tilbage fra sådan nogle... til gengæld elsker hun når de store hunde bryder med hinanden så jager hun dem imens. I går var dog en undtagelse, der kom en super lækker lille terrier blanding på 4 måneder ned i hundeskoven.. og det var bare kærlighed. Har aldrig set hende lege så godt med en anden hund, og der blev både moslet og tumlet og gøet (gør hun kun når hun leger rigtig godt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trinek Besvaret Marts 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2013 Jeg er kommet så langt med Tjaldur at jeg nu kan tage ham med i hundeskove :banan: Jeg har ikke rigtig set ham lege som i lege. Blot være sammen med andre hunde. Han har også først lige lært at lege med bold og aflevere og hente, samt lege med bamser nu. Før splittede han dem bare ad, nu leger han med dem. I går i hundeskoven, kom der en springer spaniel tæve. De legede sammen, som i legede. Han gik i legebuk, halen kørte som en propel og han var så glad. De sprang rundt, løb sammen, Tjaldur er en hund med meget lyd, han gør og larmer og " knurre" meget og snakker. Legen var primært i at løbe sammen, gø ( særligt for Tjaldurs vedkommende ) trække i hver sin ende i en pind, uha det gik han op i med liv og sjæl. Da de så igen løber sammen, stopper springeren brat op og Tjaldur brager lige ind i, de knurre begge og Tjaldur springer tilbage og kigger undersøgende på hende og så går de vilde " jagt" igen. Det var SÅ dejligt at se dem lege. Hvordan leger din hund ?? [ATTACH=CONFIG]105258[/ATTACH] Tjaldur er efterhånden en helt anden hund:lun: Løbe løbe og især for novas tilfælde, så gnaver Nova i den andens bagben Trille har ikke haft succes med at lege med andre endnu. I søndags løb hun dog med de andre Caller til træf. Det er første gang. Når hun leger med mig løber hun bare og har efterhånden en ret stor aktions radius. Syntes bare hun stadig har lidt svært med andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Marts 6, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 6, 2013 Tjaldur er efterhånden en helt anden hund:lun: Trille har ikke haft succes med at lege med andre endnu. I søndags løb hun dog med de andre Caller til træf. Det er første gang. Når hun leger med mig løber hun bare og har efterhånden en ret stor aktions radius. Syntes bare hun stadig har lidt svært med andre hunde. Jeg vil sige før Tilde og Nova leger med andre hunde.. kræver det MANGE MANGE møder.. Før de overhovedet vil løbelege med andre... Eneste undtagelse har været hvalpetræf hos Novas opdrætter, hvor der kom 4? fra novas kuld, 2 fra tidligere.. og 3 ude for kuldende også forældrevovserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts