Hop til indhold

Hvor gammel er han?


lilleraev
 Share

Recommended Posts

Som I jo måske har læst jer frem til, lukker internatet QAWS her i Doha, hvilket putter 300 hunde i stor fare for aflivning. Størstedelen bliver forsøgt puttet i andre internater, men for de gamle hunde betyder det jo sikkert farvel.

 

Det betyder velkommen i familien for Tex. En gråmulet, stivpelset schæfer med et sind som minder så meget om Marleys :lun: De har skudt ham til at være fra 2004.

 

Han er rolig, afbalanceret og har hurtigt adopteret os som mennesker. Desværre kan vi ikke tage ham hjem før i næste måned, så han er kommet i deres boarding og har nu et indendørs værelse og en udendørs gård. Vi har købt legetøj, senior mad, sovemadras og godbidder til ham, så det kan føles lidt som et hjem, og ellers kommer vi og putter og lufter ham så meget som muligt.

 

Vi tog ham til vores dyrlæge igår for lige at få ham tjekket igennem. Han havde massiv infektion i begge ører og betændelse i tandkøddet, så han er kommet på antibiotika og har fået ørendråber.. Desuden gav vi ham en vask for tæger og lopper, og det var helt utroligt så mange han havde på sig! Stakkels dreng.

Til sidst spurgte vi dyrlægen hvor gammel han troede han var, og hans svar var 2 år!!! :shock: Om det er dyrlægen der er inkompetent eller om det er internatets dyrlæge der er, synes jeg er lidt uhyggeligt at tænke på! Vi fortalte ham at han var skudt til 9, og at en af damerne der desuden var frivillig på internatet engang havde gået meget op i udstilling af schæfere, så vi havde svært ved at tro at de kunne tage fejl. Dog viste han os hans bageste tænder som egentlig så flotte ud (lysegule, med stort set ingen tandsten eller andet - dog tænker jeg at tandkødsbetændelsen kan gøre at hans gummer er hævede og at alt det sidder nede under dem).

Groomeren mente dog han var 8, da han har sådan nogle ligge-pads på albuerne. Hos GD kan disse komme allerede som unge hvis de ligger på hårdt underlag, men hun havde aldrig set en ung schæfer med dem, og hun syntes de var for tykke til at tilhøre en 4-5 årig..

 

Nu har jeg selv siddet og gennemlæst på nettet og det har fået mig skubbet til et sted mellem 5-10 år. Synes bare han bliver hurtigt træt og at han er lidt stiv i det når han rejser sig/lægger sig/løber, så tror næsten ikke på han er yngre end 7...:vedikke:

 

Hvad tænker I? tex4.jpg

tex.jpg

tex&keirabeach.jpg

tex1.jpg

tex2.jpg

tex3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super svært at sige, specielt ud fra billeder.

 

Den grå mule indikere jo en vis alder, og jeg synes bestemt 2 år er for ungt, han virker til at være helt udviklet også. Som du beskriver ham ville mit bud også være 7+.

 

Men siger som de andre; Hvor er det bare godt at han har jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh hvor er han en heldig knejt :lun:

 

Og hvor ser han sød og kær ud :lun: :lun:

 

Mht alder så er det rigtig svært at bedømme. Både ud fra billeder, men også fordi de "gråner" forskelligt. Men umiddelbart er han ret grå, hvis han kun skulle være 2 år. Mine schæfere har fået de første grå mulehår som 2-3 årige, men først meget sent været decideret grå-muler. På billede 3 ser han ret ung ud, men på de andre ville jeg også skyde ham til 6-9 år. Men rigtig svært at sige. Jeg har ikke set tænder osv. Men pøj pøj med ham og hvor er han dog en heldig bamse.

 

Min Zigo er her 8 år:

zigo4.jpg

 

Her er han 7 år

Zigoforsg.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Njarh, hun kom jo snigende med manden og sank lidt i baggrunden da Marley sagde farvel :cry:.

 

Hun hedder Keira, Havde 2 års fødselsdag igår og er en personlighed for sig! En slags Dr. Jekyll and Mr. Hyde;

 

Hun er jordens nemmeste hund når vi er indendørs - meget rolig, kan lære ting i løbet af ti minutter max, og har så godt fat i dem efter en halv dag. Så hun er familiens lille pragt-trick-fremviser. Og så er hun så hengiven og kærlig mht. ALT når vi er indenfor...

 

Men når vi er udenfor, så kan vi ligeså godt bare lade hende være i fred. der bliver slet ikke hørt efter. Der skal undersøges overalt og det er fuldstændig ligegyldigt hvor vi gerne vil hen... vi skal derhen hvor HUN vil! Så på med flexlinen og tålmodigheden når vi er ude. Og så har hun et KÆMPE dominans problem, for hun spiller op til enhver hun kan komme til og tit gøres det så stille at vi mennesker ikke opdager det og tror det er den anden hund der er urimelig... Men hun er luret nu!

 

Den dag vi får Tex hjem for alvor, skal der holdes en uge fri, for jeg ved vi får bøvl med humpningen og dominansen over legetøj/mad. (Det kunne egentlig være jeg skulle lave en tråd om det :hmm: ) Med Marley var det ikke rigtigt et problem - han var så høj og anede ikke hvad der foergik, men tex skråner jo lidt, så der er fri adgang..

 

smukke keira.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...