Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Er der nogen, der er interesseret i 4 kg. Olivers Chicken Grain Free large?

 

Jeg har fået 4 kg. af Olivers og tøserne vil det ikke.

 

Det skal hentes i Taastrup eller kan medbringes over broen til Årslev den 25/5 og til Stepping/Christiansfeld den 29/5. Derudover kan det medbringes på DKK's internationale udstillinger også.

 

Nærmeste Blå Kors tager garanteret gerne imod:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Krøllebølle
Jeg har besluttet at skifte Rigmor over på et andet foder. Lige nu fodrer jeg hende med Royal Canin Sensible. Desværre har hun det sidste stykke tid kløet sig rigtig meget omkring munden. Når jeg tænker over det, startede det måske noget tid efter vi startede på det foder, men jeg er sku ikke sikker.

Har i prøvet noget lign.? Jeg tænker selv at det evt. kunne være noget allergi. Så jeg tager til dyrlægen med hende, og hører hvad de siger, men jeg kunne godt tænke mig at teste om hun har allergi for noget af de ingredienser der er i det nuværende foder.

 

Jeg har bestilt en lille pose Acana lamb and okanagan apple for at se om hun kan fungerer på det. Nogle der har nogle erfaringer? :-)

 

Nej jeg har ikke erfaring med de to typer foder du nævner. Men kløe omkring munden, eller på læberne, kender jeg fra min tidligere allergihund. Han havde MANGE slags allergier, så hvilken af dem, der gjorde at han ofte kløede læber, kan jeg ikke sige. Men hvis det startede efter du begyndte at foder med et type foder, så er det da kun et godt forsøg at prøve noget andet. Nogen kan også udvikle allergi over for foderskålen, feks en stål foderskål eller plastik, en glaseret lerskål er det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der er interesseret i 4 kg. Olivers Chicken Grain Free large?

 

Jeg har fået 4 kg. af Olivers og tøserne vil det ikke.

 

Det skal hentes i Taastrup eller kan medbringes over broen til Årslev den 25/5 og til Stepping/Christiansfeld den 29/5. Derudover kan det medbringes på DKK's internationale udstillinger også.

 

Foderet har fundet sig et nyt hjem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Min hund er underlig...men det kommer jo ikke bag på nogen;)

 

Sheila har længe døjet mere med for meget mavesyre end normalt. det kommer og går lidt. Jeg var så forbi den lokale dyrlæge idag og selvom det ikke er dem vi bruger, så er de rigtig søde til at svare på spørgsmål. Vi tale så foder. Jeg gør jo lat det man skal, men mange små måltider, natmad ovs, men det virker ikke som om det er nok for tiden.

 

Sheila kastede op 3 gange mens hun var alene hjemme den anden dag og derfor tænkte jeg at jeg måtte prøve noget. Så jeg gav hende ID foder som jeg havde noget stående af...det skulle jeg så ikke have gjort. I nat vaskede hun numse pga kløe så meget at der var løbet savl fra sofaen og ned på gulvet! aaaaaddd. Og hun eller jeg sov jo nærmest ikke.

 

Jeg ha så fået noget hypoallergi dåsemad jeg skal prøve at blande i hendes foder og så være endnu bedre til at få foderpiller i hende mindst 3 gange dagligt og det sidste måltid sent.

Og fungerer dette ikke, så synes hun jeg skulle prøve hypo tørfoderet fra rc.

 

Det er godt nok svært at finde andre alternativer indenfor foder, når nu hendes liste er udviddet med kylling og æg. og hun ikke ret godt kan lide fisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se, at du bor i østjylland. Jeg ved, at der er en i Horsens, der tager imod foder til polske gadehunde og jeg tror også, at det kan afleveres i de fleste Maxi Zoo butikker. Det behøver ikke, at være i original sæk og det foder der bliver sendt til gadehunde, er som regel foder, der har overskredet dato, så det betyder ikke noget... men det skal selvfølgelig ikke være flere år for gammelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Leah bestået prøven til at blive terapihund! :banan:

 

Der er selvfølgelig lang vej igen med 10 prøvebesøg under opsyn. Jeg forventer hun muligvis vil være lidt utryg første gang vi skal ind på et plejehjem, men jeg tror hurtigt hun finder ud af, at det er fedt.

Tillykke! Men jeg tror du sigtede efter alt og intet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak jeg kan smide det af i en maxi zoo så:-D

 

Nu har jeg lige undersøgt det rigtigt, så jeg ikke bilder dig noget ind, for i Slagelse har de en donationsboks, hvor man kan aflevere foder til gadehundene-og katte og ved en hurtig google, så fandt jeg frem til, at det er noget, der findes i alle deres butikker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nille, hvis det er kan du aflevere det her, så aftaler jeg nærmere med Tommy fra Hjemløses Hunde. De støtter danske hunde som lever på gaden med deres ejere. Ellers samler Maxi Zoo Egå ind til græske (eller spanske???) gadehunde, men det svinger fra butik til butik hvem de donerer til. Tilst donerer til dyreinternatet, men ved ikke med Viby.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lille Lort har fået Orijen her hos os, men siden hun er sat op på den korrekte mængde, er hun begyndt at FISE:badr: Hun skal jo have temmelig meget mad om dagen. Prutterne er ok, men som regel en om dagen der er blød. Da hun fik en mindre mængde, var alle prutter fine og hårde. Overvejer at sætte hende på Kingsmoor i stedet. Det skal uanset hvad, være kornfrit og til mellem- og store racer. Nogle bud?

 

Kunne også sætte hende på TOTW, som jo er all life stage, og som vi i forvejen har i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Lort har fået Orijen her hos os, men siden hun er sat op på den korrekte mængde, er hun begyndt at FISE:badr: Hun skal jo have temmelig meget mad om dagen. Prutterne er ok, men som regel en om dagen der er blød. Da hun fik en mindre mængde, var alle prutter fine og hårde. Overvejer at sætte hende på Kingsmoor i stedet. Det skal uanset hvad, være kornfrit og til mellem- og store racer. Nogle bud?

 

Kunne også sætte hende på TOTW, som jo er all life stage, og som vi i forvejen har i huset.

 

Acana eer vel oplagt? Eller olivers eller essential..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...