Hop til indhold

DKK udstilling den 4. og 5. maj i Roskilde


Recommended Posts

1. dag veloverstået :-)

Flo fik exc og blev nr to i klassen. Derudover blev hun 2. bedste tæve med reserve cert. Jeg kunne ikke nå at gå ind med hende, så det gjorde opdrætter. Vi var også inde i opdrætsklasse med 4 hunde fra "min" opdrætter. Der fik opdrættet hæderspræmie og gik videre til store ring. Der fik vi dog ingenting.

 

Hugo vandt juniorklassen med exc og blev 3. bedste han. Kun slået af en åbenklasse og en champion. Var meget stolt og glad. Jeg var meget nervøs med Hugo, for det er jo lidt noget andet end bulldoggerne. Men vi gjorde det nu fint :rolleyes:

 

Nu sover hundene og jeg sidder i sengen og overvejer at gå i seng. Er SÅ smadret, og jeg skal jo være frisk til igen i morgen,

 

Hvordan har I andre klaret jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du kan slet ikke sammenligne en bytur med en udstilling:genert: Vi snakker over 6000 hunde (det er et tal, jeg læste mig til), og det er bare dem, der er tilmeldt udstillingen, så er der gæstehundene. Bare så I ikke bliver chokeret:-D

 

Dog ikke, der er tilmeldt +3000 pr. dag ;-)

Men det er stadig mange hunde samlet på ét sted, og en hund der ikke er specielt fan af andre hunde eller tror alle andre skal leges med, den kræver GOD kontrol sådan en dag. Det er SÅ irriterende (og ødelæggende) at rende ind i den slags på vej i ringen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev dømt af en dommer, der ikke tidligere har set noget lys i Jessie og Emma er 1,5 kg. for tung samt har haft holdningen at udstillingsdommere spiste springer spaniels til frokost, så jeg havde forventet blå bånd (især da jeg så feltet).

 

Men dommeren kunne godt lide Jessie og Emma mener åbenbart ikke længere at dommere spiser spaniels, så vi drog hjem hjem med to exc. og en fjerdeplacering i klassen (ud af 4) til Emma og en tredieplacering (ud af 4) i klassen til Jessie. De fik ikke CK'ere, mem det er også i orden med deres fysiske stand på denne udstilling.

 

Det at Emma er tryg i ringen er mere end nok for mig lige pt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog ikke, der er tilmeldt +3000 pr. dag ;-)

Men det er stadig mange hunde samlet på ét sted, og en hund der ikke er specielt fan af andre hunde eller tror alle andre skal leges med, den kræver GOD kontrol sådan en dag. Det er SÅ irriterende (og ødelæggende) at rende ind i den slags på vej i ringen :???:

 

Hehe ja okay, så er det 6000 på begge dage, tænkte jeg egentlig godt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med et par gode ture i ringen, Mette!

Min mor stillede selv sin franske og hun aner ikke hvad der forventes, så det blev til en VG. Når det ikke showes i bulldogringen vinder man altså ikke ;-)

Jeg stillede kun min ene hvalp, dommeren var klar til at ta' hende med hjem og skrev "star quality for the future" i hendes kritik, så det var toppen. Hvalpens far blev DKCH så alt i alt en finfin dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også meget tilfreds , især med Freddy bygningskritik.Stor potentiale, hvis hunden ville vise sig.

Hans faders ejer gik med ham og det ville han så ikke, altså lige vise sig, han laver upstruktion.

Men fik Exellent uden CK og mere ringtræning til ham + at dommeren kommenterede, at han ikke havde sovet med dækken.

Herregud, en apporterende jagthund, der hader at være renvasket.

Jeg havde også en opdrættet unghund med , der fik Exellent, og ejeren var så lykkelig, hvilket jeg da også var. Men han plejer selv at trimme og igår havde den været under proffecionel behandling og det gav da pote.

Men jeg undrer mig over at nogle dommerer går så højt op i trimningen og tørring og at hunden skal passes ind i hvad ved jeg om natten inden, når pelsstruktur og kvalitet er let at se og føle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også meget tilfreds , især med Freddy bygningskritik.Stor potentiale, hvis hunden ville vise sig.

Hans faders ejer gik med ham og det ville han så ikke, altså lige vise sig, han laver upstruktion.

Men fik Exellent uden CK og mere ringtræning til ham + at dommeren kommenterede, at han ikke havde sovet med dækken.

Herregud, en apporterende jagthund, der hader at være renvasket.

Jeg havde også en opdrættet unghund med , der fik Exellent, og ejeren var så lykkelig, hvilket jeg da også var. Men han plejer selv at trimme og igår havde den været under proffecionel behandling og det gav da pote.

Men jeg undrer mig over at nogle dommerer går så højt op i trimningen og tørring og at hunden skal passes ind i hvad ved jeg om natten inden, når pelsstruktur og kvalitet er let at se og føle.

 

Tillykke... og ja... det undrer også mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Chr.Var du lige på besøg derude i går, så en på afstand der lignede dig med Baby på maven.

 

Ja, jeg skrev oppe i ring 20 for tibetansk spaniel. -gik ned og kiggede kort på spaniels bagefter, men gik hurtigt igen da baby ikke gad stå stille og i øvrigt var overtræt efter at have været på pladsen siden kl. 08 om morgenen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja man kan godt undre sig over at trimning betyder SÅ meget - i " min " race er det ofte kennler der stiller op og det er klart at de har meget mere erfaring med trim end jeg som privat person har - især fordi jeg ikke har økonomi til at få trimmet profesionelt , det vil koste en mindre formue op til en udstilling og det burde da være muligt at bedømme bygning & bevægelse alligevel........

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik Florence sit første cert (som 2. bedste tæve - lige slået af sin mor!), og Hugo blev bedste junior og er Cruftskvalificeret til 2014 (plus en placering som 3. bedste han igen) :banan: Så man man vist godt bruge en banan :-)

026.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så fik Florence sit første cert (som 2. bedste tæve - lige slået af sin mor!), og Hugo blev bedste junior og er Cruftskvalificeret til 2014 (plus en placering som 3. bedste han igen) :banan: Så man man vist godt bruge en banan :-)

Du burde bruge en million af dem:banan:så sejt. Kæmpe mega stort stort tillykke. Det er sku godt gået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også forbi og kiggede læææææænge efter Goldens. Dem fandt vi til aller sidst. Havde ikke Messi med, men det kunne vi roligt havde gjort. Alt åndede jo fred og idyl. Ret hyggeligt, faktisk. Bare så ærgerligt at man som tilskuer ikke kan følge med i dommerens bedømmelse. Men det er selvfølgelig vigtigst at stilleren ved hvad der bliver sagt.

Super dag med godt vejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik også fint for Carlos (om søndagen ;)) , lørdag fik han exc. (han havde for store ører, men dog velvist ) og ud af vagten, søndag gik det bedre Exc 1, CK, res cert og BH 4, så jeg er godt tilfreds, de 3 hanner der stod forrest, var en ung up coming star, som har vundet rigtig meget og 2 multi, multi champs, så jeg kan bestemt ikke klage over placeringen. jeg plejer ikke at stille som på billedet, men når man skal op imod de store kanoner, må jeg gi' mig ;)

 

Carlos Roskilde.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...