Hop til indhold

Det bedste flåtmiddel?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har kun set en flåt i mit liv, og det var på vores gamle hund. Min søn har haft en, men det var på en lejrtur.

 

Vi går ellers steder hvor man skulle tro der var masser af flåter, men vi får dem aldrig. Hverken mennesker, hund eller kat. Måske er der ikke så mange her :vedikke:

 

Måske det er ligesom med myg, nogle hunde har bare blod der lugter bedre :vedikke: Synes faktisk Egon får flere end Benny. Men det skal du totalt bare være glad for, de er sgu ulækre og så er det en mega skummel sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kun set en flåt i mit liv, og det var på vores gamle hund. Min søn har haft en, men det var på en lejrtur.

 

Vi går ellers steder hvor man skulle tro der var masser af flåter, men vi får dem aldrig. Hverken mennesker, hund eller kat. Måske er der ikke så mange her :vedikke:

 

 

Flåterne kommer med meget vildt. Vi har hjorte, harer og ræve, der kommer helt op til bebyggelsen. Og der er rigtig mange af hjortene.

Og Silke og jeg går tur hver dag i naturområderne med de vilde dyr..

Egern, mus og rotter kan også have flåter. Det er så flåtlarverne, der lever på dem.

 

Larverne kan også gå på mennesker og hunde. Men der skal større vilde pattedyr til før flåterne kan udvikle sig til en plage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flåterne kommer med meget vildt. Vi har hjorte, harer og ræve, der kommer helt op til bebyggelsen. Og der er rigtig mange af hjortene.

Og Silke og jeg går tur hver dag i naturområderne med de vilde dyr..

Egern, mus og rotter kan også have flåter. Det er så flåtlarverne, der lever på dem.

 

Larverne kan også gå på mennesker og hunde. Men der skal større vilde pattedyr til før flåterne kan udvikle sig til en plage.

 

Vi går også steder med vildt, men vi får dem alligevel ikke. Det er ret underligt egentligt :hmm:

 

Måske der bare ikke er så mange i Aalborg området :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal prøve i år. Nu hvor Cajsa og Lulu leger rigtig meget, ved jeg ikke om jeg tør give dem det jeg plejer at bruge (Bayvantic til Mingus, Frontline til katten og Advocate til Cajsa). Især katten er ofte udsat for Lulubid i nakken.

Flåter kan jeg til dels leve med, men Cajsa har loppeallergi. Nu hvor katten ikke kommer ud længere, tror jeg dog der bliver færre lopper. Måske skulle man prøve den der metaldims til halsbåndet, det har flere cavalierfolk haft succes med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle hund fik næsten aldrig flåter.. til trods for, at hun gik mere ude.. :hmm:

 

Jeg tror også, at jeg skal have fat i noget stads til Alma. Spørgsmålet er bare hvad.

I går fjernede jeg 7 (!) flåter fra hende. Alle de flåter der er sprunget på hende i år har sat sig i hovedet af hende. Jeg er bare super nervøs for, at hun skal få et eller andet skidt. Derudover får hun en lille "knold", der hvor flåten har siddet. Sidste år var der en, der havde siddet under albuen, og da fik hun en hævelse på størrelse med en bordtennisbold. :shock:

 

Men jeg er helt på bar bund mht. bekæmpelse/forebyggelse af det. Vores katte har vi aldrig set flåter på, selvom de er ude næsten hele tiden, så de får ikke noget/har aldrig fået noget. Jeg er jo heller ikke helt glad for, at dryppe gift på hende, men hvis et eventuelt alternativ er en syg hund, så kan det da blive nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger mig med Biocide halsbånd på kræene i år.. Ved ikke om jeg tror på, at det virker. men nu forsøger vi. Indtil videre har jeg observeret at dyrene dufter utroligt meget af hybenrosenblade og citronmelisse.. Håber, at det går lidt mere over med tiden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Jeg er endnu ikke stødt på en flåt på Luna,i år. Jeg har sprøjtet med advantage for et par uger siden. Og ja, så får hun hvidløg hver dag. Jeg overvejer at prøve den der, Marie linker til. Men det bliver så først, når jeg får løn :-D

 

Advantage er kun til lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøger mig med Biocide halsbånd på kræene i år.. Ved ikke om jeg tror på, at det virker. men nu forsøger vi. Indtil videre har jeg observeret at dyrene dufter utroligt meget af hybenrosenblade og citronmelisse.. Håber, at det går lidt mere over med tiden:lol:

 

 

Det er ret meget bedre end det Benny jævnligt vælger at "dufte" af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender til dette produkt?

 

"Insekafskrækkende" olie til hunden

 

Kender det ikke... Men en hund på 30 kg skal have en sjus på 30 ml smurt ind i pelsen..... hver dag.

Det kan måske være ok for korthårede hunde, men langhårede hunde må da blive utrolig fedtede efterhånden...

 

En flaske til 285 kr holder en måned...

En liter hældt ud i pelsen på en måned... :shock:

Det meste er rapsolie og lakseolie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det ikke... Men en hund på 30 kg skal have en sjus på 30 ml smurt ind i pelsen..... hver dag.

Det kan måske være ok for korthårede hunde, men langhårede hunde må da blive utrolig fedtede efterhånden...

 

En flaske til 285 kr holder en måned...

En liter hældt ud i pelsen på en måned... :shock:

Det meste er rapsolie og lakseolie..

 

Det er da til indvortes brug? :vedikke:

 

Åh gud, undskyld, men:sjov::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der giver sin hund et produkt med en ubestemt mængde hvidløg i ... Til invortes brug? Det fraråder dyrlægerne.

 

Pebermynte kan virke skræmmende på insekter. Udvortes...

Jeg tror ikke man kommer til at lugte af pebermynte ved at spise det?

Og der står vist at det virker beroligende på hudirritation... Det er vel også udvortes..

Men der står egentlig ikke om det er til invortes eller udvortes brug...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo... det er så hvidløgene, der virker.. For rapsolie og lakseolie virker ikke på flåter. Og pebermynteolie virker kun ved udvortes brug. Og ikke ret længe.

 

Så det vil sige, at folk seriøst køber olie til 285 kr/l, hvor de betydende ingredienser er hvidløg og olie (rapsolie og lakseolie) ... Og giver deres hund ( på 30 kg) fedtstof, der svarer til 3 pakker smør pr måned?

 

:hmm:Så ville jeg nok foretrække Viacutan og en hvidløgsranke.. ---Hvis altså jeg turde at give min hund hvidløg:shock:..

 

Rapsolie og lakseolie er ok i mindre mængder. Men her er der om at ca. en femtedel af hundens energibehov vil blive dækket af den olie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo... det er så hvidløgene, der virker.. For rapsolie og lakseolie virker ikke på flåter. Og pebermynteolie virker kun ved udvortes brug. Og ikke ret længe.

 

Så det vil sige, at folk seriøst køber olie til 285 kr/l, hvor de betydende ingredienser er hvidløg og olie (rapsolie og lakseolie) ... Og giver deres hund ( på 30 kg) fedtstof, der svarer til 3 pakker smør pr måned?

 

:hmm:Så ville jeg nok foretrække Viacutan og en hvidløgsranke.. ---Hvis altså jeg turde at give min hund hvidløg:shock:..

 

Rapsolie og lakseolie er ok i mindre mængder. Men her er der om at ca. en femtedel af hundens energibehov vil blive dækket af den olie..

 

Se, dét synes jeg du har ret i! Energy olien er med samme dosering, hvilket altså betyder at Bella skal have 36 ml, og det er altså meget!! Det ville jeg ihvertfald ikke give hende hver dag:shock:

 

Jeg mødte i øvrigt en hund igår som netop var færdig med behandling for borelia. Puha altså! Der er slet ingen tvivl om at der må sættes hårdt ind mod flåter (og så gad jeg godt at der snart blev tyndet lidt i vildtet i statsskovene:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså der skal seriøse mængder hvidløg til for at gøre skade på noget. Mine har fået det i årevis uden at have taget skade. Det er blodfortyndende i store mængder og så indeholder det et stof der i store mængder kan virke giftigt, ikke?

Sammenlignet med det rædsomme giftstof der er i frontline og div andre, som går i blodbanerne og bliver der i uvisse mængder tid, så forstår jeg godt nol ikke lige at man laver :shock: - smiley'er over hvidløg.

 

I øvrigt har jeg snakket loppeforebyggelse til høns med en i mine øjne dygtig landdyrlæge og i den forbindelse nævnte jeg frontline og lign. fordi jeg ved der er nogen der bruger det.

Han så nærmest :scared: ud i ansigtet. Han sagde at han aldrig nogensinde ville indtage hverken æg eller kød fra høns det havde fået det, fordi det er det rene gift og man reelt ikke aner hvor længe det bliver i kroppen.

Han bruger hvidløg til sine dyr, også hunden, så det fortsætter jeg altså trygt med og har planer om at give mine høns også. Han foreslog at gøre det i drikkevandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...