Hop til indhold

Opleve verden uden hund?


Gæst Stormsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Stormsen

Hej, jeg står i et dilemma...

Vi er i den alder, hvor det er ved at være sidste chance for at komme ud og opleve verden, inden der kommer børn ind i billedet. Vi vil meget gerne rejse i 3 ugers tid og opleve asien eller Australien. Vi kan naturligvis ikke have vores lille Storm med, så derfor er jeg i øjeblikket mest af den overbevisning, at vi skal blive hjemme. Min kæreste derimod er af en anden overbevisning - hun hælder allermest til at hendes forældre passer Storm og at vi så tager afsted i efteråret.

Storm elsker at være ved svigerforældrene og har ingen problemer med at være der (han er blevet passet der af flere omgange - den længste gang i 1.5 dag). Svigerforældrerne har selv haft samme type hund før og har gået til prøver osv. med dem. Derfor er jeg ikke bange for at de ikke kan 'hvalpesitte', for det er jeg overbevist om, at de kan.

Storm er i dag 16 uger og når / hvis vi skal rejse er han vel omkring de 36 uger (ca. 8-9 mdr.). Han er lydhør og gør (generelt :) ) hvad vi gerne vil have ham til og han trives. Min bekymring er om han vil glemme at vi er hans 'forældre' og alt hvad vi har lært ham i løbet af sådan 3 ugers tid? Og der er vel nye ting han skal lære i den periode, hvor vi er væk?

 

Jeg vil høre hvad jeres mening omkring det hele er?

Skal vi blive hjemme? – eller skal vi få bestilt den rejse med det samme?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ren luxus at I har familie I stoler på, og som kan og vil passe jeres hund. Jeg har selv været væk fra en af mine hunde i 17 dage, hvor han var i pension, og det er selvfølgelig ikke optimalt, selv om det var en rigtig god pension.

Kort sagt, jeg ser ingen problemer.

Hunden "glemmer" jer ikke, men der vil altid være en indkøringsperiode før det bliver hverdag igen. Ligesom børn lærer hunde lynhurtigt nye vaner, hvis det er noget de kan lide ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gjorde det, altså rejste til Thailand i 3 uger da min Bella var 6 mdr. Hun blev passet hos svigerforældrene i hverdagene, og hos et vennepar i weekenden. Der var forbud mod indlæring:mrgreen: Klubben syntes i øvrigt det var helt fint at hun fik et par uger fri fra træning.

 

Hun havde det skønt mens vi var væk, og den eneste unode hun havde lært, var at gø når man sagde "mis mis":vedikke:

 

Så jeg siger gør det! Med god samvittighed og klare regler til svigerforældrene:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer nok til at savne ham mere end han savner jer ;-) Min smertegrænse har vist sig at være 10 dage. Når de er gået, så kan jeg næsten ikke holde det ud mere og skal bare hjem til hundene. Også selvom jeg ved de har det godt og elsker at være ved mine svigerforældre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også lade ham passe af familie. Når han er den alder ved rejsen skulle det ikke skade ham på nogen måde. Længden af ferien har som sådan ikke nogen betydning, efter et par dage skulle han være faldet så meget til at det ikke betyder noget om i kommer efter 2 uger eller 3 uger (eller 4 for den sags skyld).

 

I skal dog være opmærksom på at nogen hunde lige kræver lidt tilbagetilpasning efter så mange uger, så de kan godt være urolige de første par dage man får dem hjem igen. Jeg vil helt klart anbefale, at selvom trangen til bare at hente hunden med det samme er stor, så måske lige få pakket ud og sovet ud inden i henter ham hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik passet mine hunde hos søster da Iso var ret ung, i 2 uger. Det eneste problem var som i Amoccas tilfælde - jeg savnede hundene forfærdelig meget... Men hundene så ikke ud til at ha' savnet mig ret meget! Med en hund på 8-9 måneder, der er "godt kørt ind" i både eget hjem og hos familien, kan jeg ikke forestille mig at det skulle gi' nogle problemer. Så af sted med jer, I har jo perfekt pasning! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også lade ham passe af familie. Når han er den alder ved rejsen skulle det ikke skade ham på nogen måde. Længden af ferien har som sådan ikke nogen betydning, efter et par dage skulle han være faldet så meget til at det ikke betyder noget om i kommer efter 2 uger eller 3 uger (eller 4 for den sags skyld).

 

I skal dog være opmærksom på at nogen hunde lige kræver lidt tilbagetilpasning efter så mange uger, så de kan godt være urolige de første par dage man får dem hjem igen. Jeg vil helt klart anbefale, at selvom trangen til bare at hente hunden med det samme er stor, så måske lige få pakket ud og sovet ud inden i henter ham hjem igen.

 

Det er vist et godt råd! Vil måske ikke sige at hunden ligefrem kræver "tilbagetilpasning", men man kan nok regne med at nogle hunde vil kræve en del mere opmærksomhed end normalt, lige i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det ville være skidt hvis hunde havde så dårlig hukommelse og så ringe følelsesliv at den ville glemme sine ejer efter 3 uger!

Men hunde er bare fantastiske til at få det bedste ud af nuet, så han ville sikkert hygge sig og have det sjovt mens i er væk, men ikke om han har glemt jer !

 

Jeg personligt ville ikke kunne være væk fra min hund i 3 uger, bare 2 dage er rigeligt ! Men det skal ikke forhindre jer i at tage afsted. God ferie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rejs!

 

Forær svigerfamilien et kursus eller enetimer med Storm, dels så de har noget struktureret at lave dels og så de kommer rigtig godt i gang med pasningsperioden som jo falder i Storms hormonforvirringsperiode.

 

Det siger sig selv at der bør være længerevarende pasningsperioder forud for rejsen

 

Hvordan er det med alenehjemmetid under ferien hos svigerfamilien?

 

I bliver ikke glemt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Rejs!

 

Forær svigerfamilien et kursus eller enetimer med Storm, dels så de har noget struktureret at lave dels og så de kommer rigtig godt i gang med pasningsperioden som jo falder i Storms hormonforvirringsperiode.

 

Det siger sig selv at der bør være længerevarende pasningsperioder forud for rejsen

 

Hvordan er det med alenehjemmetid under ferien hos svigerfamilien?

 

I bliver ikke glemt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist et godt råd! Vil måske ikke sige at hunden ligefrem kræver "tilbagetilpasning", men man kan nok regne med at nogle hunde vil kræve en del mere opmærksomhed end normalt, lige i starten.

 

Tilbagetilpasning er måske også et stort ord at bruge... Jeg mener blot at de ikke kommer tilbage og bum, så falder de ind i de gamle rutiner og alt er som før. De vil ofte være lidt mere tryghedssøgende, og gerne have lidt mere opmærksomhed, netop som du siger. Så man skal bare være opmærksom på at hunden opfører sig måske en smule anderledes lige de første par dage man er kommet hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilbagetilpasning er måske også et stort ord at bruge... Jeg mener blot at de ikke kommer tilbage og bum, så falder de ind i de gamle rutiner og alt er som før. De vil ofte være lidt mere tryghedssøgende, og gerne have lidt mere opmærksomhed, netop som du siger. Så man skal bare være opmærksom på at hunden opfører sig måske en smule anderledes lige de første par dage man er kommet hjem.

Lige præcis, og så er dit råd rigtig godt, så man er lidt frisk og udhvilet, og har overskuddet til at gi' hunden ekstra opmærksomhed. Hvis der er brug for det! Iso var ikke ret påvirket, hun havde åbenbart ikke savnet mig ret meget... :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis, og så er dit råd rigtig godt, så man er lidt frisk og udhvilet, og har overskuddet til at gi' hunden ekstra opmærksomhed. Hvis der er brug for det! Iso var ikke ret påvirket, hun havde åbenbart ikke savnet mig ret meget... :fornaermet:

 

Hver gang jeg kommer hjem er mine nu faldet ind i de sædvanlige rutiner med det samme... Jeg har max været væk i 2 uger... Men som sagt, aldrig oplevet andet end "nu er det hverdag igen" fra hundene ligeså snart de trippede igennem hoveddøren...

 

Det er også derfor jeg skriver at nogen hunde ikke bare lige falder tilbage i den gamle rutine. Der er bestemt nogen som gør! Men det ville bare være trist at komme hjem og tro at rutinen var 100% den samme, og så har man en hund der er klistrene, og bliver måske urolig over den ændrede adfærd osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rejs endelig, i har jo god pasning:)Jeg har været væk max 10 dage, men det er nu også gået fint de gange de har været i privat pasning. Tilgengæld har jeg fået stressede og udmattede hunde hjem, de to gange jeg har brugt pension.I efteråret var jeg væk i 10 dage og hunden blev passet hver for sig men total succes, super pasning begge steder:) Jeg hentede hundene på vej hjem fra rejsen, med jetlag og propper i ørene, gik direkte på en times tur med dem og så hjem og stene på sofaen med dem helt tæt på:)Men nu er mine jo gamle nu, så med en ung frisk hund, så er det nok en god ide at sove ud før den kommer hjem igen, ikke mindst for hundens skyld;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager snart 3 uger til Nordvestgrønland, og Kaya skal passes ved svigermor. Jeg har virkeligt svært ved at tage afsted, men min kæreste satte dog foden ned - mente ikke vi kunne blive på matriklen for evigt pga. hunden :blink: Og han har jo nok ret :vedikke: Regner ikke med at det er så slemt, når man først er kommet afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:hmm:Er der ikke noget om, at Søster Lagkage er ekspert i at skrive en ret udførlig pasningsvejledning for hund....så hvis nogen har brug for det, tror jeg gerne hun hjælper andre i nød! :blink::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...