Hop til indhold

Bobos slankekur


Therese
 Share

Recommended Posts

Hvor er det bare trælst at de ikke vil gøre som aftalt!

Giv hunden en fastedag i ny og næ ;) og så begynd at gøre opmærksom på det hver gang folk er ved at give ham noget. Det er ok at være strid, for det er jo kun for at hjælpe ham.

Gulerødder kan være gode til at mætte lidt i stedet for alt muligt andet, så sæt en skål på bordet og et stort skilt med BOBO skrevet over.

 

Jeg håber snart du kan flytte og så både dig og Bobo kan få et nyt liv.

Det er kun en enkelt, der måske får lidt svært ved at overholde det.

Men ja, det pisser mig også helt vildt af. Vi havde gæster den anden dag og der blev sat småkager på bordet. Gæsten siger så "nå Bobo, skal du have en småkage?" og jeg siger selvfølgelig, at det skal han ikke have. Han har masser af tyggeting til at ligge og det er da meget bedre for ham. Og der er jo overhovedet ikke nogen grund til at give ham småkager uanset hvad. Især ikke når jeg lige har siddet og sagt det :evil:

 

Gulerødder gider han ikke spise. Jeg har prøvet og jeg har også prøvet det der tip med at lade dem ligge i en pose med ost i først. Det gider han heller ikke. Han gider i det hele taget ikke grøntsager, så det får han ikke ret meget. Og virker også mere mæt på BARF, som han får nu, end da han fik tørfoder, så jeg oplever egentligt ikke, at det er nødvendigt at give ham ekstra for at gøre ham mæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du indfører en fastedag, skal du nok ikke reklamere alt for meget med det derhjemme, for det vil jo bare afstedkomme endnu mere fodring on-the-side (fordi en fastedag jo er syyyynd for det staaakkels sultne kræ)

 

Bare sig at han har fået sin mad - og bliv ved med at sige noget omkring det der ved-siden-af-fodring, hvis du kan?

Hm, det markerede forstår jeg ikke helt? Altså, at jeg skal blive ved med at sige, at de ikke skal fodre ham ved siden af?
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun en enkelt, der måske får lidt svært ved at overholde det.

Men ja, det pisser mig også helt vildt af. Vi havde gæster den anden dag og der blev sat småkager på bordet. Gæsten siger så "nå Bobo, skal du have en småkage?" og jeg siger selvfølgelig, at det skal han ikke have. Han har masser af tyggeting til at ligge og det er da meget bedre for ham. Og der er jo overhovedet ikke nogen grund til at give ham småkager uanset hvad. Især ikke når jeg lige har siddet og sagt det :evil:

 

Gulerødder gider han ikke spise. Jeg har prøvet og jeg har også prøvet det der tip med at lade dem ligge i en pose med ost i først. Det gider han heller ikke. Han gider i det hele taget ikke grøntsager, så det får han ikke ret meget. Og virker også mere mæt på BARF, som han får nu, end da han fik tørfoder, så jeg oplever egentligt ikke, at det er nødvendigt at give ham ekstra for at gøre ham mæt.

sådan var vores gæster også, så lukkede jeg sassy fra og de spurgte hvorfor hun aldrig måtte være der når de var der og så sagde jeg at det var fordi de ikke hørte efter og at jeg ikke fandt mig i de fodrede min hund.

De er NÆSTEN opdraget efterhånden, men jeg skal holde øje med dem og jeg lover dig de har fået nogle skide baller.

Sassy fandt sig fint i at være lukket fra et par gange og folkene fattede det. Det kan anbefales.

 

Det var heller ikke tænkt med gulerødder for at gøre ham mæt, men for at gæster og andre menneskelige foderautomater havde noget de måtte give ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan var vores gæster også, så lukkede jeg sassy fra og de spurgte hvorfor hun aldrig måtte være der når de var der og så sagde jeg at det var fordi de ikke hørte efter og at jeg ikke fandt mig i de fodrede min hund.

De er NÆSTEN opdraget efterhånden, men jeg skal holde øje med dem og jeg lover dig de har fået nogle skide baller.

Sassy fandt sig fint i at være lukket fra et par gange og folkene fattede det. Det kan anbefales.

 

Det var heller ikke tænkt med gulerødder for at gøre ham mæt, men for at gæster og andre menneskelige foderautomater havde noget de måtte give ham.

Han kommer heldigvis ikke så tit, så det går nok. Det er bare enormt provokerende fuldstændig at overhøre hvad jeg siger :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du indfører en fastedag, skal du nok ikke reklamere alt for meget med det derhjemme, for det vil jo bare afstedkomme endnu mere fodring on-the-side (fordi en fastedag jo er syyyynd for det staaakkels sultne kræ)

 

Bare sig at han har fået sin mad - og bliv ved med at sige noget omkring det der ved-siden-af-fodring, hvis du kan?

Og så fortæl sandheden dagen efter og at det vil gentage sig hvis personen ikke kan overholde dine ønsker. Tag hunden som gidsel,.. det plejer at hjælpe på min foderautomat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Thèrese jeg synes bare det er vildt synd for dig når du i forvejen gør sådan et stort arbejde for at slanke ham.

 

Vi har nogle naboer der er vildt søde og de elsker vores labber, de elsker at give dem frolic.. Men Walther kan ikke tåle dem, han får diarré og skal til dyrlægen dagen efter pga dårlige ører. De gjorde det to gange så stoppede det. Jeg fortalte hvad de faktisk gjorde ved ham og viste dem dyrlæge regningen.

 

Gæster her i huset giver ikke mine hunde godbidder med mindre de spørger først og det bliver så af den skål godbidder jeg har stående.

 

jeg ved det er svært men håber de forstår det, bliv ved og hold fast ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller simpelthen bare et stykke tørt rugbrød. Det kan de fleste hunde godt lide.

 

Min tanke med "småkager" er at tilfredsstille dem der har lyst til at give Bobo kage. Bobo er garanteret taknemmelig for alt, men hvis man kan få foderautomaterne til at synes at sunde "småkager" er ok, er det et bedre alternativ end menneskekager:-)

 

Eller endnu bedre, overbevise dem om at tørret kylling er vejen frem:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke bage nogle "småkager" til Bobo, som han kan få når i andre får en? Revet gulerod, havregryn, æg, lidt peanutbutter og olie? Få dem til at være lidt fine, og så kan han få sådan en når i har gæster:-)
Jo, det var da en god ide :5up: Det har jeg slet ikke tænkt på at man kunne gøre :genert:
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en stor flot fyr! :slem:

Vores border er en stor en af slagsen (22 kg) men fik at vide af dyrlægen at han var fin slank og at vi bare skulle sikre os at han bevarede sin talje. Så det går vi efter.

Det vi gør er at vi giver tørfoder lidt under daglig dosis, dertil får han så en daglig gnaveting (kraftben, griseøre, dentastix, oksehud eller lign.). Når vi går fra ham får han en kong med et tynd lag leverpostej indeni så der er noget at beskæftige sig med.

Hvis han ikke vil spise sin aftensmad kan vi finde på at supplere med et par skefulde sovs i tørfoderet om aftenen, så han får sin tørkost og vitaminer. Men lidt under dosis mad for at kunne give ham det andet i løbet af dagen.

Dertil kommer han på lidt løbeture (trav) og lange gåture nogle gange om ugen. :vuf:

Håber kuren virker og leddene får det bedre.

Mvh Caroline

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en stor flot fyr! :slem:

Vores border er en stor en af slagsen (22 kg) men fik at vide af dyrlægen at han var fin slank og at vi bare skulle sikre os at han bevarede sin talje. Så det går vi efter.

Det vi gør er at vi giver tørfoder lidt under daglig dosis, dertil får han så en daglig gnaveting (kraftben, griseøre, dentastix, oksehud eller lign.). Når vi går fra ham får han en kong med et tynd lag leverpostej indeni så der er noget at beskæftige sig med.

Hvis han ikke vil spise sin aftensmad kan vi finde på at supplere med et par skefulde sovs i tørfoderet om aftenen, så han får sin tørkost og vitaminer. Men lidt under dosis mad for at kunne give ham det andet i løbet af dagen.

Dertil kommer han på lidt løbeture (trav) og lange gåture nogle gange om ugen. :vuf:

Håber kuren virker og leddene får det bedre.

Mvh Caroline

jeg ville ikke nødvendigvis stole på den dyrlæge :genert: De ser så mange extremt fede hunde, at "normalt tyk" for dem ofte desværre er "normal vægtig" :???:... jeg har både en border blanding og en labrador i mit hus lige nu, som har "talje", men derudover kan man altså overhovedet ikke mærke deres ribben! Din border er en let race, og du skal uden at presse, kunne mærke hans ribben når du kører hånden hen langs hans sider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke bage småkager. Jeg tror, det hurtigt ville blive til, at man bare giver hunden 10 ekstra, for de er jo "sunde". Hunden er bedre tjent med ikke at få noget. Det er mere synd med overvægt end ikke at få en hyggekage.

 

Når der kommer mennesker i huset/bor mennesker, der giver hunden for meget udenom, så ville jeg skære kraftigt i hundens mad.

 

Det er ikke raketvidenskab, taber hunden sig ikke, så får den stadig for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke bage småkager. Jeg tror, det hurtigt ville blive til, at man bare giver hunden 10 ekstra, for de er jo "sunde". Hunden er bedre tjent med ikke at få noget. Det er mere synd med overvægt end ikke at få en hyggekage.

 

Når der kommer mennesker i huset/bor mennesker, der giver hunden for meget udenom, så ville jeg skære kraftigt i hundens mad.

 

Det er ikke raketvidenskab, taber hunden sig ikke, så får den stadig for meget.

Jeg har heller aldrig påstået andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne heller ikke styre myslas kalorie indtag da jeg i en periode boede ved min mor. Ikke fordi hun i ond mening gav hende usunde ting, men simpelthen bare fordi hun måske brugte lidt rigeligt foder til at aflede hende fra gøen i haven og inde, som den lette løsning og så fordi hun slet ikke tænkte over at en halv bolle med leverpostej dækker mindst en 4 del af mysla kalorie forbrug.

 

Det der virkede var at samle alt mysla mad og godbidder og tyggeting i dagsdoser i en bøtte om morgenen. Og så fik hun KUN derfra. Var der så ikke mere tilbage til hendes aftensmad, så var det bare ærgerligt.

 

Nu giver du ikke tørkost længere, men når der kommer gæster kunne man sikkert praktisere det samme og afhængig af hvad der er tilbage i dåsen til aften, så ved du hvor meget aftensmad Bobo skal have;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne heller ikke styre myslas kalorie indtag da jeg i en periode boede ved min mor. Ikke fordi hun i ond mening gav hende usunde ting, men simpelthen bare fordi hun måske brugte lidt rigeligt foder til at aflede hende fra gøen i haven og inde, som den lette løsning og så fordi hun slet ikke tænkte over at en halv bolle med leverpostej dækker mindst en 4 del af mysla kalorie forbrug.

 

Det der virkede var at samle alt mysla mad og godbidder og tyggeting i dagsdoser i en bøtte om morgenen. Og så fik hun KUN derfra. Var der så ikke mere tilbage til hendes aftensmad, så var det bare ærgerligt.

 

Nu giver du ikke tørkost længere, men når der kommer gæster kunne man sikkert praktisere det samme og afhængig af hvad der er tilbage i dåsen til aften, så ved du hvor meget aftensmad Bobo skal have;)

Jeg har faktisk overvejet at lave en bøtte - af en eller anden grund fik jeg bare aldrig gjort mere ved det. Men ja, det er en rigtig god ide :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også lavet sådan en bøtte til Oscar. Oscar havde fået et par kilo for meget på - men har nu fået smidt det ene kilo. Jeg har "bare" om rokeret lidt på hans måltider - så han får mest mad ved 19:30 tiden om aftenen hvor han ofte har været mest sulten. Han får en ekstra gå tur om aftenen - det er det eneste motions mæssige jeg har lavet om. Problemet her var at han tiggede godbidder af en af sønnerne om natten og det satte sig på sidebenet af ham - metoden har virket her. Jeg har ikke ændret på hans foder typer - blot mængeden i løbet af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der virkede var at samle alt mysla mad og godbidder og tyggeting i dagsdoser i en bøtte om morgenen. Og så fik hun KUN derfra. Var der så ikke mere tilbage til hendes aftensmad, så var det bare ærgerligt.

 

Det er da en vildt god idé! Så ved folk at det er dér der skal tages fra samt foderration + godbidder kan gives i løbet af dagen og evt. med små indlagte træningspas.

 

 

Therese, jeg ville også være blevet sindsygt frustreret hvis folk var blevet ved med at fodre på Ninja dengang hun var i gang med sit vægttab, det er bare ikke iorden! :fyfy: Og da slet ikke når du lige har siddet og sagt at Bobo ikke skal have småkager, virkelig respektløst :evil:

 

 

Kunne det måske hjælpe simpelthen at fjerne Bobo fra situationen, når folk bliver lige lovligt gavmilde ? Ganske enkelt rejse dig roligt, lede Bobo væk/hen på sit tæppe mens du højt (mere til gæsterne end egentlig til Bobo) siger "Der er ikke noget til dig her". Altså sådan komme med kraftige hentydninger til at det bare ikke kommer til at ske ? Sidder de decideret og kalder på ham kan du måske bede dem lade være, og så igen guide Bobo tilbage på tæppet. Og i øvrigt gentage indtil Bobo lærer at der ikke falder noget af ? Tænker at folk giver Bobo mad/kager fordi han tigger ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da en vildt god idé! Så ved folk at det er dér der skal tages fra samt foderration + godbidder kan gives i løbet af dagen og evt. med små indlagte træningspas.

 

 

Therese, jeg ville også være blevet sindsygt frustreret hvis folk var blevet ved med at fodre på Ninja dengang hun var i gang med sit vægttab, det er bare ikke iorden! :fyfy: Og da slet ikke når du lige har siddet og sagt at Bobo ikke skal have småkager, virkelig respektløst :evil:

 

 

Kunne det måske hjælpe simpelthen at fjerne Bobo fra situationen, når folk bliver lige lovligt gavmilde ? Ganske enkelt rejse dig roligt, lede Bobo væk/hen på sit tæppe mens du højt (mere til gæsterne end egentlig til Bobo) siger "Der er ikke noget til dig her". Altså sådan komme med kraftige hentydninger til at det bare ikke kommer til at ske ? Sidder de decideret og kalder på ham kan du måske bede dem lade være, og så igen guide Bobo tilbage på tæppet. Og i øvrigt gentage indtil Bobo lærer at der ikke falder noget af ? Tænker at folk giver Bobo mad/kager fordi han tigger ?

Han tigger faktisk ikke så meget, synes jeg. Det er mest, når han har fået en småkage (eller hvad det nu er) at han tigger om at få mere. Tit sidder han bare og blive kælet eller ligger på gulvet for sig selv, hvor folk så giver ham noget.

Men jo, vil prøve at fjerne ham fra det næste gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...