Hop til indhold

Bobos slankekur


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg har været ude og veje Bobo i dag... 42 kg :scared: Vidste godt han var lidt tyk, meeeen... Når standarden siger 25-34 kg, er han jo meget for tyk. Kan godt forstå, at han ikke har haft lyst til at gå lange ture og kan have ondt i benene :megaked:

 

Nå, men planen har jo hele tiden været, at han skulle tabe sig, når jeg havde en vægt at gå ud fra. Vi har varmet lidt op de sidste 14 dage, hvor vi har forsøgt at begrænse hvor mange kalorier han får.

Men nu skal vi rigtigt i gang.

 

Jeg starter den her tråd for selv at kunne læse tilbage og for at få nogle input, hvis nogen har noget at byde ind med.

 

Planen er at droppe al menneskemad lige nu. I stedet kan han få noget forskelligt fyld i et marvben og en kong, når jeg får købt sådan en. Jeg tænker, at sådan noget som tørret kylling og tørret lever, tun og makrel i tomat kunne være gode alternativer :hmm:

Derudover er jeg så priviligeret, at han sagtens kan nøjes med hans tørfoder som godbidder - og også har gjort det i en lang periode.

 

Ift. mere motion tænker jeg at svømning 2-3 gange om ugen kunne gøre en hel masse. Så det tror jeg vi skal prøve.

 

Og så håber jeg, at det har virket, når vi skal veje ham igen om 14 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Øhh det var noget skidt for det er da en pæn overvægt han har fået på.

 

Jeg ville droppe alt og kun give ham tørfoderet - ingen fyld overhovedet - måske lidt godbidder af kogt kylling uden skind på. Et godt gnaveben gør heller ingen skade - men drop de der konger med alt det mærkelige fyld i - det er jo i sidste ende menneskemad

Jeg ved ikke hvad du fodre med - men overvej om du skal give et mere fedtfattig foder - sådan noget med 10-12 % - Proteiner er ok for han skal kunne bevare sin muskelmasse. Vej foderet af så han kun får det kvantum der er rettet mod den vægt han skal have.

 

Jeg vejer og har altid vejet mine beaglers mad af - Charlie har bevaret sin vægt i de lidt over 6 år jeg har haft ham - han bliver 9 år næste gang - den står stødt og roligt på 14,5-15 kg - det samme gælder de andre to og det er da helt sikkert fordi jeg vejer foderet af.

 

Svømning er godt så han får gang i forbrændingen - i hvert fald til han kan holde til at gå lidt længere ture igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh det var noget skidt for det er da en pæn overvægt han har fået på.

 

Jeg ville droppe alt og kun give ham tørfoderet - ingen fyld overhovedet - måske lidt godbidder af kogt kylling uden skind på. Et godt gnaveben gør heller ingen skade - men drop de der konger med alt det mærkelige fyld i - det er jo i sidste ende menneskemad

Jeg ved ikke hvad du fodre med - men overvej om du skal give et mere fedtfattig foder - sådan noget med 10-12 % - Proteiner er ok for han skal kunne bevare sin muskelmasse. Vej foderet af så han kun får det kvantum der er rettet mod den vægt han skal have.

 

Jeg vejer og har altid vejet mine beaglers mad af - Charlie har bevaret sin vægt i de lidt over 6 år jeg har haft ham - han bliver 9 år næste gang - den står stødt og roligt på 14,5-15 kg - det samme gælder de andre to og det er da helt sikkert fordi jeg vejer foderet af.

 

Svømning er godt så han får gang i forbrændingen - i hvert fald til han kan holde til at gå lidt længere ture igen.

Ja, jeg vejer selvfølgelig også foderet af, det glemte jeg bare at nævne.

 

Skal lige forstå den markerede sætning rigtigt: vil det sige, at du mener, at jeg skal give ham den mængde, som han skulle have, hvis han var normalvægtig? For jeg giver ham altså lidt mindre - ellers holder han vel bare vægten :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, jeg vejer selvfølgelig også foderet af, det glemte jeg bare at nævne.

 

Skal lige forstå den markerede sætning rigtigt: vil det sige, at du mener, at jeg skal give ham den mængde, som han skulle have, hvis han var normalvægtig? For jeg giver ham altså lidt mindre - ellers holder han vel bare vægten :vedikke:

 

Ja jeg mener hvis han skal veje f.eks. 34 kg - så følg skalaen for det kvantum - en anden måde siger 13 gram foder pr kg hund. Hvis hunden vejer 15 kg så skal den have 13x15 = 195 gram foder pr. dag.

Det er jo ikke kun den daglige kvantum foder det handler om, men nok snarere godbidder og div. unødig fyldstoffer, som gør at han tager på.

Tørret kanin ører er også en god fedtfattig snack.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op en kampvægt!!

Hvorfor skal han ahve mad i marvben? Er det fordi han er meget sulten? Jeg ville nøjes med tørkost og så lidt fedtfattige ben.

Udover svømningen ville jeg nok også intervaltræning lidt på blødt underlag. Og det kommer også meget an på hvordan han svømmer. Tuller han lidt rundt i vandet, så giver det jo ikke så meget. Han skal have pulsen godt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja, altså...... I kommer vel ikke uden om et foderskift. Jeg ved godt at du lige har fået en sæk essentials hjem, men den må du lige gemme - med mindre det er slankeudgaven. Så find et slankefoder, og giv ham svarende til idealvægten.

 

Med hensyn til godbidder, ville jeg også skippe marvben, og give tørrede ting i stedet. Maxi Zoo i Randers har et stort udvalg i tørret kød, så gå efter tørret kylling, lam, kanin og oksehudsting. I dem er fedtprocenten max 2. Og husk at trække antallet af kalorier fra i tørfoderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo altså ikke fordi det er fedt det hele... Han har sat virkelig mange muskler, siden vi fik ham og det må også veje noget. Desuden er han lidt den kraftige type fra naturens side og ville sikkert veje omkring 35 kg som normalvægtig. Han er altså ikke smælderfed...

Men jeg har nu også ret dårlig samvittighed overfor ham i forvejen, så det ville være rart at blive fri for flere bemærkninger om hans vægt. Jeg ved jo godt, at han skal tabe sig og jeg synes ikke rigtig at jeg kan bruge kommentarer om hans vægt til noget.

 

Men tak for de andre input...

 

Siri: Han har virket ret sulten de sidste 14 dage, så jeg tænkte, at det ville være et fint supplement, hvis man kunne finde noget fyld, der ville give ham en mæthedsfornemmelse. Og han giver den rigeligt gas, når han svømmer.

 

Anne: Har som sagt selv tænkt på tørrede ting. Og det ER slankefoderet vi har købt. Så det skulle være i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at han arbejder, når han er i vandet! Så kan det virkelig give meget.

Hvis han virker meget sulten, så synes jeg du skal overveje et foderskift. Evt satiety eller andet i den stil. Det kan også være at I skal skippe slankefoder og gå over til alm foder. Jeg har hørt om mange der har dårlige erfaringer med slankefoder fordi hundene virker sultne. Men jeg har aldrig selv prøvet det. Carla kan godt indimellem veje 2-300 gr for meget, men så justerer jeg bare i mængden. Man kan evt også supplere med magre grønsager. Evt blomkål, broccoli, græskar og lignende.

Og hvis han kan holde til det ville jeg motionere mere udover svømning. Små sessioner med høj intensitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at han arbejder, når han er i vandet! Så kan det virkelig give meget.

Hvis han virker meget sulten, så synes jeg du skal overveje et foderskift. Evt satiety eller andet i den stil. Det kan også være at I skal skippe slankefoder og gå over til alm foder. Jeg har hørt om mange der har dårlige erfaringer med slankefoder fordi hundene virker sultne. Men jeg har aldrig selv prøvet det. Carla kan godt indimellem veje 2-300 gr for meget, men så justerer jeg bare i mængden. Man kan evt også supplere med magre grønsager. Evt blomkål, broccoli, græskar og lignende.

Og hvis han kan holde til det ville jeg motionere mere udover svømning. Små sessioner med høj intensitet.

Vi har først lige købt slankefoder, så jeg ved ikke helt om det vil mætte ham mere. Så det kan selvfølgelig også være, at det slet ikke bliver nødvendigt med ekstra. Han har bare virket sulten, fordi jeg har skåret ned i mængden på hans sædvanlige foder.

 

Jeg har også selv overvejet det med grønsager. Det ville i så fald være i en blanding i et marvben, fordi han jo får alt hans foder i haven. Jeg tror nemlig ikke at han vil have det for sig selv, men kan da prøve. Måske hvis de er kogt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså noget værre sludder, det med "standartvægten"

Der er ingen standartvægt på en labbe, så lad endelig være med at slanke ham efter de tal..

 

Når mine er på kur, så skærer jeg bare ned i deres almindelige foder.

De får så ekstra gulerødder og lidt æbler, hvis de gider. Så de har noget at tygge i der ikke feder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså noget værre sludder, det med "standartvægten"

Der er ingen standartvægt på en labbe, så lad endelig være med at slanke ham efter de tal..

 

Når mine er på kur, så skærer jeg bare ned i deres almindelige foder.

De får så ekstra gulerødder og lidt æbler, hvis de gider. Så de har noget at tygge i der ikke feder..

 

Jeg gør det samme med Flipsen... også er fibrerne gode for maven :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså noget værre sludder, det med "standartvægten"

Der er ingen standartvægt på en labbe, så lad endelig være med at slanke ham efter de tal..

 

Når mine er på kur, så skærer jeg bare ned i deres almindelige foder.

De får så ekstra gulerødder og lidt æbler, hvis de gider. Så de har noget at tygge i der ikke feder..

 

Bare husk at gulerødder og æbler også indeholder kalorier og det hele løber jo op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså noget værre sludder, det med "standartvægten"

Der er ingen standartvægt på en labbe, så lad endelig være med at slanke ham efter de tal..

 

Når mine er på kur, så skærer jeg bare ned i deres almindelige foder.

De får så ekstra gulerødder og lidt æbler, hvis de gider. Så de har noget at tygge i der ikke feder..

Okay, det har jeg bare læst... Men det var nu heller ikke planen at gå slavisk udfra et bestemt tal. Tror bare jeg kigger og mærker og stopper, når jeg er tilfreds med hans bygning.
Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie sender mange medfølende potedask til Bobo. Hun siger det er hååååårdt at være på slankekur! Mange lange ture skal man gå og man må sletter ikk få nogle små hapser!

Hun siger også at det er ret lækkert med noget vand over det dersens slanketørkost, så det bliver lækkert og blødt!

Held og lykke med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie sender mange medfølende potedask til Bobo. Hun siger det er hååååårdt at være på slankekur! Mange lange ture skal man gå og man må sletter ikk få nogle små hapser!

Hun siger også at det er ret lækkert med noget vand over det dersens slanketørkost, så det bliver lækkert og blødt!

Held og lykke med det :)

Bobo siger tak for tippet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg mener hvis han skal veje f.eks. 34 kg - så følg skalaen for det kvantum - en anden måde siger 13 gram foder pr kg hund. Hvis hunden vejer 15 kg så skal den have 13x15 = 195 gram foder pr. dag.

Det er jo ikke kun den daglige kvantum foder det handler om, men nok snarere godbidder og div. unødig fyldstoffer, som gør at han tager på.

Tørret kanin ører er også en god fedtfattig snack.

 

Til det markerede: Den udregning er vist ikke helt god? :hmm: Vores den største får 185g foder om dagen. Ifølge den udregning skulle hun op på 299g om dagen. Så mange gram har hun ikke været i nærheden af siden hun var hvalp.

 

 

Nu er det jo altså ikke fordi det er fedt det hele... Han har sat virkelig mange muskler, siden vi fik ham og det må også veje noget. Desuden er han lidt den kraftige type fra naturens side og ville sikkert veje omkring 35 kg som normalvægtig. Han er altså ikke smælderfed...

Men jeg har nu også ret dårlig samvittighed overfor ham i forvejen, så det ville være rart at blive fri for flere bemærkninger om hans vægt. Jeg ved jo godt, at han skal tabe sig og jeg synes ikke rigtig at jeg kan bruge kommentarer om hans vægt til noget.

 

Men tak for de andre input...

 

 

Vi har jo selv slanket Ninja fra 30kg til 22-23 .. Det er altså alligevel 7-8kg der har siddet for meget på hende :shock: (hun er så også meget slank nu, og skal helst ikke tabe sig mere) Vi kan stadig ikke forstå det, når vi ser tilbage på de billeder hvor hun var oppe på 30kg. Men de ekstra kilo var der jo, og så er det jo godt at man vælger at gøre noget ved det :5up:

 

 

Vi valgte at skære ned i Ninjas normale foder, så vi slap for decideret slankefoder. Vi supplerede så med gulerødder i kosten og som en tyggesnack, og hun virkede ikke mere sulten end hun plejede :lol:

 

 

Det kunne være rigtig spændende at følge hans vægttab. Har du ikke lyst til at tage et billede af ham, og så måske gøre det 1 gang hver uge ? Så kan man rigtig følge med i Bobos projekt slank :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Til det markerede: Den udregning er vist ikke helt god? :hmm: Vores den største får 185g foder om dagen. Ifølge den udregning skulle hun op på 299g om dagen. Så mange gram har hun ikke været i nærheden af siden hun var hvalp.

 

Jo jo den er skam god nok - det er den regel jeg har fået af min opdrætter. Mine beagler spiser omkring 200 gram foder pr dag - hvis ikke de fik det ville de da dø af sult og tabe sig voldsomt og det kan vi jo ikke have. De to ældste af mine beagler er helt som de skal være - Darwin deri mod kunne godt tage 1½ kg på - men det er svært, for er bange for at overfodre ham - i stedet får han lidt mere kalorierig foder så han i hver fald holder vægten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke har mulighed for at give ham foderet som fodersøg - hvis han er hurtigspiser , kan man i mange dyrehandler købe en green ( tror jeg den hedder ) det er en måtte hvor man fordeler foderet , så hunden spiser langsommere og hurtigere bliver mæt og ikke spiser så meget . som godbidder ville jeg købe nogle skiver lever - give dem et let opkog og skære dem i små tern som jeg tørsteger på en pande.

Redigeret af anne-lise hansen
fejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...