Hop til indhold

Kølemåtte/dækken -nødvendigt eller pylremor....!?


soegaard
 Share

Recommended Posts

ja, som overskiften siger, er det nødvendigt eller bare mig der pylrer...!? :engel:

 

Ludwig som jo er sort, synes det er varmt i øjeblikket og da han ikke bader, så tænkte jeg at det måske kunne hjælpe ham lidt.

Overvejer et tæppe/måtte og en bandana/halsbånd...

 

Og er der nogen der evt. har det og kan fortælle hvor meget og hvordan i bruger det? :mrgreen:

 

Tænker på sådan noget som dette; Cooling gel mat for dogs and pets to keep cool in hot weather

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle lab var sort. Og hun gjorde som Luna: Lå og solede sig i haven ved hver mulighed hun fik:-D

 

Jeg ville sige, du er pylret:lol: :engel:

 

min hund går i skyggen og opholder sig ikke i solen hvis han kan blive fri, og ligger flere gange dagligt helt ned i soppebassinet forat køle ned.

Han kan heller ikke ligge ligge i sengen i længere end 15 min før han koger og finder et koldt gulv og køle ned på :)

 

Min søsters gamle hund gjorde det samme med solen, men han var også labrador kort pels, darko har selv her om sommeren en god tæt underuld. Så jeg tror på der er stor forskel på hvordan de klare varmen.

 

Min hund kan tilgengæld sagtens ligge foran døren i -10 grader midt i sneen i længere tid, uden at fryse, hvis han fik lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også overvejet et køledækken, for Iso er lidt blondine selv om hun er kulsort... Hun kan simpelthen ikke finde ud af at lægge sig i skyggen, selv om det er tydeligt at hun er plaget af varmen. Men jeg har ikke købt et endnu, tror også hun ville bli' pludselig lam hvis hun fik et på, så indtil videre hælder jeg vand på hende når hun ser for varm ud. Jeg søber hende simpelthen ind i vand med haveslangen, ikke mindst på undersiden (lysker/mave/bryst). Men også på oversiden, da det er dér hun er som allermest kulsort... Så jeg ville ikke sige pylremor, en langhåret sort hund med bli'r let for varm. Underulden isolerer også mod varme, men nogle gange er det bare ikke nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

min hund går i skyggen og opholder sig ikke i solen hvis han kan blive fri, og ligger flere gange dagligt helt ned i soppebassinet forat køle ned.

Han kan heller ikke ligge ligge i sengen i længere end 15 min før han koger og finder et koldt gulv og køle ned på :)

 

Min søsters gamle hund gjorde det samme med solen, men han var også labrador kort pels, darko har selv her om sommeren en god tæt underuld. Så jeg tror på der er stor forskel på hvordan de klare varmen.

 

Min hund kan tilgengæld sagtens ligge foran døren i -10 grader midt i sneen i længere tid, uden at fryse, hvis han fik lov.

Både Bonnie (gamle sort lab) og Luna havde/har meget underuld:-D Luna har så meget, at jeg slet ikke kan komme til bunds i det:genert:

 

Men ja, du har helt ret i, at der er stor forskel på, hvordan de forskellige hunde kaperer varmen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været, på en 3 dages udstillings tur til Tyskland, hvor der var 30 grader, jeg havde taget kølemåtte med, til at lægge i buret, jeg fyldte den med vand, og smed den i fryseren, dagen inden at vi kørte, hold da op hvor Carlos var glad for den, jeg havde så en klud liggende ovenpå, så han ikke lige lå direkte på den. Ind imellem fyldte jeg vand på, inde i buret, den holdt alle dagene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine nægter at ligge på en kølemåtte. De har køledækkener og de ser ud til at virke (når jeg husker at tage dem med :oops:) bruger dem kun til stævner o.lign. Ikke til daglig

 

Fedt at du glemmer at tage dem med, men det må jo så være fordi de klarer det fint uden...!? :hmm:

 

Vores gamle lab var sort. Og hun gjorde som Luna: Lå og solede sig i haven ved hver mulighed hun fik:-D

 

Jeg ville sige, du er pylret:lol: :engel:

 

Jeg kan godt leve med at være pylret.....;-)

 

vi har købt et lille badebassin af hård plastik som den yngste virkelig nyder at svale sig i.

Den gamle søger bare skyggen, på trods af hun er glad for vand går hun ikke i.

Den lille kan smide sig fladt i vandet og hun nyder det og gør det flere gange dagligt :)

 

Ludwig nægter at bade....hvis han bare gjorde det var det ikke så slemt.....( til gengæld er jeg så svært tilfreds med at han ikke bader i muddervand...mon det er muligt at lære ham kun at bare i fint, rent vand....!? !:hmm:)

 

min hund går i skyggen og opholder sig ikke i solen hvis han kan blive fri, og ligger flere gange dagligt helt ned i soppebassinet forat køle ned.

Han kan heller ikke ligge ligge i sengen i længere end 15 min før han koger og finder et koldt gulv og køle ned på :)

 

Min søsters gamle hund gjorde det samme med solen, men han var også labrador kort pels, darko har selv her om sommeren en god tæt underuld. Så jeg tror på der er stor forskel på hvordan de klare varmen.

 

Min hund kan tilgengæld sagtens ligge foran døren i -10 grader midt i sneen i længere tid, uden at fryse, hvis han fik lov.

 

Ludwig er heller ikke påvirket om vinteren.....der er det en fest. Men ja, køligt gulv er nemlig også et hit her :mrgreen:

 

Jeg har også overvejet et køledækken, for Iso er lidt blondine selv om hun er kulsort... Hun kan simpelthen ikke finde ud af at lægge sig i skyggen, selv om det er tydeligt at hun er plaget af varmen. Men jeg har ikke købt et endnu, tror også hun ville bli' pludselig lam hvis hun fik et på, så indtil videre hælder jeg vand på hende når hun ser for varm ud. Jeg søber hende simpelthen ind i vand med haveslangen, ikke mindst på undersiden (lysker/mave/bryst). Men også på oversiden, da det er dér hun er som allermest kulsort... Så jeg ville ikke sige pylremor, en langhåret sort hund med bli'r let for varm. Underulden isolerer også mod varme, men nogle gange er det bare ikke nok.

 

Søde Iso :lun:

 

Igen så er problemet her at det i følge Ludwig næsten er mishandling hvis man sprøjter vand på ham. Til gengæld er isterninger et hit at spise.....:lol:

 

Har prøvet de måtter der, min gad ikke ligge på dem. De er kolde men fugtige. Overvejer lidt dækken, ville være smart så man kunne gå lidt længere men så på den anden side, så er det vel også naturligt nok at der er mindre gang i den om sommeren?

 

Du har så tilfældigvis ikke et derhjemme....!?!? :engel::engel:

 

Jeg har lige været, på en 3 dages udstillings tur til Tyskland, hvor der var 30 grader, jeg havde taget kølemåtte med, til at lægge i buret, jeg fyldte den med vand, og smed den i fryseren, dagen inden at vi kørte, hold da op hvor Carlos var glad for den, jeg havde så en klud liggende ovenpå, så han ikke lige lå direkte på den. Ind imellem fyldte jeg vand på, inde i buret, den holdt alle dagene.

 

Præcis sådan jeg tænker....tror også Ludwig ville nyde det....:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De klarer sig umiddelbart fint uden, det er mest fordi Karla jo skal arbejde sindssygt hårdt og med høj intensitet, at jeg synes det er en god ide til stævner... Men eftersom jeg glemmer det, så tvangsbader jeg hende. Logesom Korvis beskriver med Iso. Det er hun svært utilfreds med, men sådan er det bare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også overvejet et køledækken, for Iso er lidt blondine selv om hun er kulsort... Hun kan simpelthen ikke finde ud af at lægge sig i skyggen, selv om det er tydeligt at hun er plaget af varmen. Men jeg har ikke købt et endnu, tror også hun ville bli' pludselig lam hvis hun fik et på, så indtil videre hælder jeg vand på hende når hun ser for varm ud. Jeg søber hende simpelthen ind i vand med haveslangen, ikke mindst på undersiden (lysker/mave/bryst). Men også på oversiden, da det er dér hun er som allermest kulsort... Så jeg ville ikke sige pylremor, en langhåret sort hund med bli'r let for varm. Underulden isolerer også mod varme, men nogle gange er det bare ikke nok.

 

Iso :lun: :klap:

 

Håber Ludwig bliver glad for kølemåtten!

 

Ozzie er sådan en type der nogle gange ligger midt i solen og stornyder livet på det allervarmeste tidspunkt - utroligt hun kan holde det ud, hun har alligevel en del pels. Andre gange synes hun at varmen er tarvelig og så opsøger hun kolde steder eller får lov at blive nedkølet med darjlig vand. Vil have fat i sådan et lille badebassin til hende - hun har det ligesom Ludwig at hun (normalt) ikke bader, men tænker at et lille bassin med bare lidt vand i (i hvert fald til at starte med så kan man jo altid prøve at hælde mere i hvis det gror på dem) ville være godt at få poterne svalet i og fx smide isterninger i (også stort hit her) som kan fiskes op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...