Hop til indhold

Hvor meget er jeres hjem indrettet efter jeres hunde


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

:hjerte: Min lejlighed er efterhånden blevet indrettet temmelig meget efter mine hunde -

i begyndelsen havde jeg - som vel de fleste andre - et almindeligt gulvtæppe i stuen

og et sisal tæppe i entreen , det er nu skiftet ud med et korkgulv begge steder , blaa

fordi min 1.ste hund splittede et BRUGT hygiejne bind på sisaltæppet ! det kunne

IKKE støvsuges op ! ( BVADR ) - min sofa er blevet udskiftet til en af læder fordi den

uden videre kan vaskes af med en klud og jeg så ikke behøver at tage betrækket af

og maskinvaske det , så jeg synes mine hunde i høj grad har sat deres præg på mit

hjem gennem tiden . :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En del. Der ligger tæpper i hele sofaen, der ligger rester af kødben alle steder, der ligger altid et håndklæde i nærheden af yderdøren i tilfælde af våde poter, der er en hel knagerække dedikeret til hundeting og det meste af en kommode til samme formål.

 

Og så må vi ikke glemme, at støvsugeren er i brug meget, meget oftere end før. Havde glemt hvordan hunde kan fælde helt sindssygt - og han er endda korthåret :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde fine lyse gultæpper da vi fik hund:rolleyes: nu har vi trægulv og samt meget grimt forhenværende fint lyst gulvtæppe i den ene stue. Har gamle sorte lædersofaer, og det bliver vi ved at have så længe vi har hund. Har malet gangen chokoladebrun, det lyse blev grimt af hundesavl/skidt.

Så er der rockerhegnet vi har sat op ud mod vejen, det er fordi vi har aftensolen omme på den side af huset, og før hegnets tid kunne vi aldrig have Rex med derom:)

Så jo det her er et hundehjem, ikke det pæneste, men det fungerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hjem er på en måde også indrettet med hunde i tankerne - ingen dyre, fine møbler!!! :lol: Og selvfølgelig er der også betræk på sofaerne. Har kun et enkelt gulvtæppe, hvilket vel egentlig ikke er ret hundevenligt, men mere af hensyn til mig selv og støvsugeren. Det er også et billigt-billigt tæppe, som bli'r smidt ud når det er for grimt. Nå ja, har også et i soveværelset, og det kan gå i vaskemaskinen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

100% Vi har ingen pæne ting, færdig :vedikke:

I entreen er hele knagerækken fyldt med hundeting. Der er kun et lille søm i en stolpe til mennesketøj. Væggene er strukturtapet med hundesavlsmønster. Møblerne - de få der er - er gamle, grimme og delvis skamtrampede. Og der står en drømmeseng midt i stuen, fordi en almindelig hundeseng jo ikke er god nok til damen. Gulvene - don't even go there :shock:

Det er så en af grundene til at jeg nok ikke skal have Grand Danois igen - det bør overlades til folk, der er mere glade for at gøre rent end jeg er :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm - ja ingen kan vist være i tvivl om at der er hunde her i huset. Det ses allerede ude fra gaden hvor div. skilte fortæller at der er hunde til stede.

 

Indenfor er beaglerne overalt - de har hver deres bur stående med tæpper indeni og ovenpå - stolene er belagt med beagletæpper - vindueskarmen ud mod haven har et tæppe de kan ligge på. Vi har børnelåger over det meste af huset også ud mod haven i havedøren så denne kan stå åben for at holde beaglerne indenfor.

Soveværelset er også beagle sove sted her har de hver deres kurv stående med tæpper som de kan rode rundt med - i det hele taget kræver de ret mange tæpper - da de elsker at rulle rundt med dem og gemme sig under dem. Det kræver en god vaskemaskine som skal vaske alle de tæpper hver uge.

 

PS. I køkkenet står der også 4 foder tønder - derudover er vores "rode" rum opholds sted for foder der ikke er i brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vasker også tæpper hele tiden. Og stræklagner - alting her er overtrukket med stræklagner :lol:

 

For det meste fortryder jeg intet. Dog er jeg lidt ked af at jeg måtte sige nej til et smukt antikt skab, som jeg kunne arve efter min mormor. Jeg vidste at det ville blive ødelagt, hvis det kom til at stå i mit hjem. Nu er det forhåbentlig hos nogen, der passer på det og værdsætter det.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hjem er indrettet efter mig :) jeg er glad for både design og genbrug, så det findes der en god blanding af.

Lædermøbler hader jeg at sidde i, fordi det klistrer til huden, så det kommer ikke indenfor mine døre, uanset hvor praktisk det kan være :mrgreen:

 

Trille har kurv i stuen og bur i soveværelset og ellers er hun i min seng, sofa og lænestol :) hun - og oskar for den sags skyld - er heldigvis ikke ødelæggere, så jeg tror mine ting er sikre ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her ses det også allerede ved indgangen til havelågen i indkørslen at der er to labber, der er skilt på hegnet der står "her vogter vi" og der er så et billede af en brun og sort lab :-)

Vi har lædersofaer da det er praktisk og kan tørres af - vi har to faktisk som står i en hestesko så vi kan være der alle fire (mand, mig og to labber).

Bryggerset er hundenes værelse når vi er på arbejde og der er seler, snore halsbånd mv på knagerækkerne derude - to kurver tæpper og håndklæder til våde futter. Der er legetøj over stuegulvet og måske en sko eller en sok, det er tit den lille der løber med det men bider det ikke i stykker ;-) Så jo det er faktisk indrettet lidt efter hundene .... køkkenet er også hvor de har deres mad og vandskåle (de har selvfølgelig også en vandskål i bryggerset når de er alene og så er der lige en i indkørslen også)

Indkørslen kan godt rode lidt med brænde stykker som de synes er sjovt at rende med, bolde eller andre hundelegetøjs ting ;-)

Ja også er der lige en ligge pude i stuen en på gangen og to i soveværelset :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså vi har lædermøbler, og gulvtæpper omkring bordene. ellers trægulve. vores gang er thors alene værelse så det er fuldstændig indrettet efter ham. i stuen har han hyggetæpper. i soveværelset har han også tæpper til når vi skal sove. på terassen har han/vi en to personers sofa som han efterhånden har indtaget som sin faste plads. så ja. ellers er det hele praktisk, men dog stadig meget pænt. men det skal være nemt at gøre rent og komme forbi med støvsugeren. så vores hjem er meget indrettet efter at vi har Thor. men vi sætter dog pris på at vi stadig har pæne møbler og tæpper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første man ser, når man kommer ind af hoveddøren er et 50 cm, højt og grønt hegn, så hundene ikke smutter ud. Brunt stræklagen på sofa. 2 varmetæpper, der på skift er tændt i 3 timer :genert:. "trappe" af to bokspuder ved sofaen. 3 bokse i gangen. 3 bokse ovenpå. Sådan en katte"rede" til at hænge på varmeapperatet - den elsker hundene at ligge i :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, vores hjem er egentlig ikke rigtig indrettet efter Lupo, men der er da nogle ting: en knagerække i gangen kun til hans ting, et lille bord i hjørnet af stuen hvor vi sætter ham op når han skal børstes, og så har vi undladt at have nogen form for tæpper, da jeg ikke synes det er så hygiejnisk i forbindelse med dyr, og derudover er jeg ret sikker på at Lupo ville elske, at prøve at splitte det ad :-) ....Og så ligger der hundelegetøj og tyggeting rundt omkring i lejligheden, så det gælder vel også?

Link til indlæg
Del på andre sites

...:fyfy:Ingen tæpper nogen steder. Vinyl på gulvet i køkken og entre. Silke har jo allergi.

"Sofaen" er en væltet reol med bagbeklædningen opad. På den ligger en springmadras med ramme (140X210), beklædt med frottelagen. Og ovenpå ligger et tæppe.

Nemt at tage af og vaske ved 60grader . :mrgreen:

Som ryghynder er der nogle pølser mer krøgerkugler i. En af pølserne endte på gulvet, da Silke flyttede hertil, så hun selv kunne kravle op og ned af sofaen uden at komme til skade.

Pølsen har ligget der lige siden. Nu ligger Silke lige så tit på den, som hun ligger oppe i sofaen. Og nu hjælper pølsen hende med at slippe nemt op og ned af sofaen, trods hendes gigt.:lun:. Pølsen er beklædt med plastic under betrækket, som selvfølgelig vaskes ved 60 grader:mrgreen:.

 

Ved terrassedøren står Silkes "rede". Nu en vaskbar model med løst betræk, -hvorover jeg lægger et tæppe og et dynebetræk. Begge dele skiftes et par gange om ugen. --Selvfølgelig har jeg også fugtighedsmåler i stuen, ---af hensyn til Silkes allergi.

Der er KUN bomuldsgardiner i hele hytten. Som bliver vasket ved 60 grader.:mrgreen:

 

I soveværelset ligger Silke på en rullemadras og en sommerdyne (begge vaskes ved 60 grader pga. allergien) --under min seng, der har ret høje ben. Min madras og min hovedpude har midetæt betræk på af hensyn til Silkes allergi. Min dyne er to sommerdyner, der vaskes ved 60 grader:mrgreen:. Ligesom ALT tøj i huset vaskes ved mindst 60 grader:mrgreen:.

 

Og i det meget lille køkken er der selvfølgelig vandskål og en stor bøtte med hundemad. Maden serveres inde i stuen, i en tung porcelænsskål, der bliver sat i et låg, der er sat fast på gulvet med elefantsnot, så madskålen ikke bliver skubbet udenfor rækkevidde..

 

Silke har sin egen skuffe i fryseren. :vedikke:

 

Hun får vasket tøj næsten lige så tit som jeg selv får.

---Selv min nye el scooter udenfor er indrettet til Silke. Dels er der sat en lille hundekurv foran sædet mellem mine ben, og dels er der anhængertræk på scooteren, så hun kan blive kørt i cykelanhængeren på længere ture.

 

---Hun fylder ret godt, den lille Silke:lun:. Især når man lige tænker på, at der kun er 45kvm at "fylde" på.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hjem ligner sig selv.. Det er ikke indrettet efter hund :)

 

Men lidt er der da flyttet ind. I forgangen har hun en stor limegrøn (vigtigt for matcher resten af huset) hundepude. Hendes snor bliver bare lagt på en reol i gangen, det samme gør hendes børster. I en mellemgang har hun en kurv med legetøj og tyggeting. Også har hun en skuffe i stuen til tyggeting og en reol i mandens tøjskab til aktivitets spil.

 

Hun må være i hele huset, bortset fra børnenes senge. Okay haven har hun indtaget ret godt, den ligner næsten en kirkegård med alle de ben og skrammel hun har derude :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da lige sådan en tråd, jeg kan bruge til at få hjælp:-D

 

Luna og jeg (og forhåbentlig snart endnu en lab) bor på 32.8 m2. Og ja, her er indrettet til Luna. På sovesofaen er der fleecetæpper, foran chaiselongdelen er der en østrand sækkepude med Luna's falske lam ovenpå (ellers kan man altså ikke ligge på sækkepuder:fornaermet:), foran havedøren er der endnu en sækkepude (lavet af min mor). Den er der nu lige så meget for at holde døren rimelig tæt om vinteren. Overfor sofaen - under tv'et (hænger på væggen) er der hendes bentæppe. 2 store fodertønder. Ved siden af sofaen står hendes hule (østrand stofbur) og foran kommoden en taburet med hendes vandskål. Ved rumdeleren er der en bøtte med legetøj, som Luna aldrig bruger:-D Og ude i skuret er der en fryser, der stadig er proppet med hundemad.

 

Nu til mit spørgsmål: Foran hoveddøren og havedøren har jeg 2 måtter (billeder nedenunder), som jeg har købt i Aldi. De er rigtig gode til snavs, MEN de er også rigtig rigtig gode til at suge Luna's hår til sig og de er umulige at støvsuge op. Luna fælder ret meget, så der er mange hår. Hvad kan jeg få istedet, der ikke ødelægger trægulve?

 

OG endnu et spørgsmål: Hvad gør jeg nu, når junior (forhåbentlig) kommer til i februar? Jeg tænker renlighed, for det kan nok ikke undgåes at hun får tisset/skidt på gulvet. Kan man lægge noget ovenpå trægulvet?

 

Og så til billederne:-D

 

_DSC5250.jpg

_DSC5251.jpg

_DSC5252.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville tale med opdrætter og høre om det var muligt at junior lærte at blive avisrenlig inden hun flytter ind ? og så ville jeg prøve at trænne Luna til at blive støvsuget - hvis hun ikke er alt for bange for den- eller måske lære hende at ryste sig udenfor ?

 

Åh det er jeg slet ikke i tvivl om at hun vil blive - renlighedstrænet. Men Luna var først 100% renlig, som 6 mdr gammel, og jeg havde kun 3 ugers ferie (hvilket jeg også vil have med junior), så jeg er nødt til at forudse. Aviser duede ikke, dem smadrede Luna og tissede ved siden af. Så dem har jeg ikke den store tiltro til. Jeg vil naturligvis også selv renlighedstræne, men da jeg er nødt til at skulle på arbejde efter 3 uger, er jeg nødt til at forudse evt uheld. Og så længe vi bor her, har jeg desværre ikke et bryggers med fliser, ellers havde det været meget nemt:-D

 

Luna er meget bange for støvsugeren, så det går desværre ikke. Og hun fælder hele tiden, så det hjælper ikke, at ryste sig. Der skal meget mere til. Jeg kan ikke engang holde det nede med furminatoren:genert: Det er det eneste minus vi har efter sterilisationen

 

Ellers gode forslag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

kom til at tænke på at jeg engang besøgte en arbejdskollega der havde en lille hund der havde lært at bruge en kattebakke med kattegrus , måske var det en ide ?

Ikke til en labrador:-D Og jeg har heller ikke plads til en kattebakke her. Og så er det heller ikke en løsning, jeg har lyst til at bruge, må jeg ærligt indrømme:genert:

 

Da Luna var hvalp, var hun i en stor T-gang, så der lagde jeg voksdug i hele gangen:-D Det kan jeg bare ikke rigtig her i denne lejlighed:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Jeg vil sige både og er vores hjem indrettet efter hunde.

 

Men vi har f.eks. en stof sofa.... Den mangler godt nok et armlæn, for det spiste Penny da hun var 4 måneder gammel (hun er snart 1½ år), vi har ikke gidet at købe en ny, for vi er egentlig godt tilpasse med den vi har, og ved jo at vi nok skal få flere hunde, så hvis vi køber en ny bliver dne nok alligevel ødelagt :lol:

Det ødelagte hjørne bemærkes ikke, vi har alligevel lavet det til hundehjørne :lol:

 

Vi har så hundekurve alle vegne... Vi har tre i stuen, forskellige størrelser, plus et stort bur (Dexters gamle bur), der er lavet til hule...

I vores kontor har vi to hundekurve, plus hundene har deres egen sofa.... Vi bruger mest tid på kontoret, og der er også deres udgang til haven... Rummet er så stort at vi kan lave lidt træning der, samt vi kan tumle og lege... (Det er på størrelse med vores stuen).

 

Underetagen er med billigt laminat gulv, vores overetage er med gulvtæppe. Dexter går ikke på trapper, og kommer derfor kun sjældent ovenpå (Vi har omklædning, gæsteværelser og soveværelse ovenpå), så derfor valgte vi sort gulvtæppe deroppe........... Nu hvor i har 3 hunde, kunne jeg måske godt have tænkt mig laminatgulv deroppe også :lol: Dog kommer de der stadig kun når vi sover.... Eller når de vælger at hjælpe mig med at vaske tøj :lol:

 

Når det kommer til indkøb af møbler, er det meste af vores ting Ikea, går det i stykker er det nemt at erstatte og vi er ikke så bange for hvalpetænder osv...

 

Med hensyn til savle mærker på væggene, har vi her hundepoter! selv med de reneste hunde, sker det at de får kravlet på vores vægge åbenbart :lol: Penny kan selv åbne døren ud til haven, og ind igen, hvilket betyder at hvis vi (specielt om vinteren) ikke får døren låst, er der ret stor sandsynlighed for at hun render ind møg beskidt :lol:

 

Når det hele så er sagt er vores hus valgt udfra at vi har hund. Vi vil gerne bo i storbyen, og vi vil stadig kunne give vores hunde et aktivt liv. Derfor valgte vi at bo så tæt på Amsterdam som muligt, men ikke at gå på konpromis med at vi ville have en kæmpe have... Og vi har en ret stor have, og det er næsten det vigtigste for os. Jeg opgav gerne halvdelen af vores hus, mod en endnu større have! (Den er 7 bred og 15 meter dyb). Haven er hegnet ind med 180/200 cm hegn, og der er lagt fliser i det meste af haven, så Dexter ikke kan grave sig ud.

 

Heldigvis går man i NL. næsten altid med sko indenfor, så det gør vi også for det meste... For her er altid beskidt! Altid! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu til mit spørgsmål: Foran hoveddøren og havedøren har jeg 2 måtter (billeder nedenunder), som jeg har købt i Aldi. De er rigtig gode til snavs, MEN de er også rigtig rigtig gode til at suge Luna's hår til sig og de er umulige at støvsuge op. Luna fælder ret meget, så der er mange hår. Hvad kan jeg få istedet, der ikke ødelægger trægulve?

 

OG endnu et spørgsmål: Hvad gør jeg nu, når junior (forhåbentlig) kommer til i februar? Jeg tænker renlighed, for det kan nok ikke undgåes at hun får tisset/skidt på gulvet. Kan man lægge noget ovenpå trægulvet?

 

 

Jeg har lagt billigt parket ovenpå det afhøvlede fyrretræsgulv i min stue. Det kostede vist ca. 60 kr pr m2. Det føles rart at vide at jeg ikke skal betale for en afhøvling og lakering når jeg flytter herfra - når jeg nu skal betale for så meget andet :genert:

Ellers ville jeg lægge kontorstols-underlag - de der gennemsigtige plasticmåtter - på de steder hvor sliddet er størst. De holder hverken på hår eller støv, og skal bare vaskes engang imellem, ligesom gulvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers ville jeg lægge kontorstols-underlag - de der gennemsigtige plasticmåtter - på de steder hvor sliddet er størst. De holder hverken på hår eller støv, og skal bare vaskes engang imellem, ligesom gulvet.

 

Og synes man at de er for kedelige, kan man faktisk smide et stykke stof nedenunder, og så er der dejlig farve i rummet! Ligesom havde det været et fedt tæppe :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...